Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, puddellover skrev:

Par som har kjente, alvorlige genfeil som krasjer skal vel i grunn få tilbud om prøverør der det plukkes ut en riktig kombinasjon før de setter inn befruktet egg?

Interessant tanke, spesielt hvis man kommer inn på temaet genmodifisering. Filmen GATTACA handler om en fremtid hvor alle barn er genmodifisert, og deres yrke er bestemt allerede før fødsel utifra egenskaper og gener. De som ikke er genmodifisert før befruktning er kalt "kjærlighetsbarn" og faller utenfor samfunnet. Veldig spennende tema som sagt! :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Jeg er et menneske med ganske stor intimsfære. Jeg blir rett og slett stressa av folk som helst vil stå på tærne mine når de snakker til meg, for eksempel. Det samme gjelder det å sitte i samme bil som folk jeg ikke kjenner veldig godt. Livet har lært meg å svare "selvfølgelig!" med et smil hvis noen spør om å få sitte på bilen min, og jeg er da voksen nok til å forstå at ting kan ikke være akkurat sånn som jeg vil ha dem bestandig. Nå skal jeg snart kjøre en times tid til et sted der jeg skal holde en presentasjon, og så tilbake igjen. Jeg VEDDER på at noen, kanskje flere, spør om å få sitte på tilbake til Trondheim. Kjøre alene = koselig, kjøre med et par-tre personer som jeg overhodet ikke kjenner og som jeg må småprate med = særdeles lite fristende. Og da må jeg tilstå at jeg har vært innom tanken å ta med hundene i bilburene. Da kan jeg nemlig si at hundene kommer til å bjeffe hele veien hvis en fremmed person sitter i bilen. Det er bare delvis sant da, men. 

Nei, jeg må vel oppføre meg som et voksent, fornuftig menneske. Æsj.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri kurset er egentlig  beregnet for de som har gått introkurs først i tilegg til at de ikke fikk vært med første kurskveld. Da er det greit å ha sett et hinder før neste kurskveld :P 

 

Bekkenet har plaget meg i natt så jeg sovnet ikke skikkelig før på morgenen.  Nå vet vi at bikkjene fint kan sove til  kl 12 selv om de normalt blir luftet 05-06 :| 

De har liggi å sovet hele tiden og virket ikke særlig tissetrengte når jeg sto opp. Bikkjer har åpenbart utrolige blærer :o 

Paris orker jeg ikke ta inn over meg enda kjenner jeg. Leste om det i natt og det hjalp ikke på søvnen akkurat.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg er et menneske med ganske stor intimsfære. Jeg blir rett og slett stressa av folk som helst vil stå på tærne mine når de snakker til meg, for eksempel. Det samme gjelder det å sitte i samme bil som folk jeg ikke kjenner veldig godt. Livet har lært meg å svare "selvfølgelig!" med et smil hvis noen spør om å få sitte på bilen min, og jeg er da voksen nok til å forstå at ting kan ikke være akkurat sånn som jeg vil ha dem bestandig. Nå skal jeg snart kjøre en times tid til et sted der jeg skal holde en presentasjon, og så tilbake igjen. Jeg VEDDER på at noen, kanskje flere, spør om å få sitte på tilbake til Trondheim. Kjøre alene = koselig, kjøre med et par-tre personer som jeg overhodet ikke kjenner og som jeg må småprate med = særdeles lite fristende. Og da må jeg tilstå at jeg har vært innom tanken å ta med hundene i bilburene. Da kan jeg nemlig si at hundene kommer til å bjeffe hele veien hvis en fremmed person sitter i bilen. Det er bare delvis sant da, men. 

Nei, jeg må vel oppføre meg som et voksent, fornuftig menneske. Æsj.

Jeg er likedan. For en stund siden var jeg bortreist  i to døgn i forbindelse med en aktivitet. Og allerede første dag ble jeg stoppet av en dame jeg ikke kjenner, kun vet hvem er, med spørsmål om jeg hadde plass i bilen hjem. Klart jeg hadde plass...men...4 timer i bil med en fremmed er utrolig stressende. Med mindre det er en som er like hundegal som meg selv. DA går det bra, for da vet jeg vi har noe interessant å prate om hele vegen,....
Heldigvis ombestemte damen seg og fant noen andre å sitte på med som hun tydelig likte bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom lurer jeg på om Damir mangler noen skruer :P  Ute på tur møtte vi en golden som utagerte på Damir. Ordentlig sinna. Jeg tok tak i håndtaket på selen for å få bedre kontroll, og Damir bykser frem og bjeffer. Ikke sånn sinna bjeff, men frustrert bjeff fordi han ville leke! Han peip og sutra og bjeffa som om jeg hadde stjålet favorittleken hans og kasta den i en busk.  
Alltid lurt på hvordan han vil reagere på utagerende hunder, og nå har jeg svaret. Han vil leke, som alltid :lol:  

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg er et menneske med ganske stor intimsfære. Jeg blir rett og slett stressa av folk som helst vil stå på tærne mine når de snakker til meg, for eksempel. Det samme gjelder det å sitte i samme bil som folk jeg ikke kjenner veldig godt. Livet har lært meg å svare "selvfølgelig!" med et smil hvis noen spør om å få sitte på bilen min, og jeg er da voksen nok til å forstå at ting kan ikke være akkurat sånn som jeg vil ha dem bestandig. Nå skal jeg snart kjøre en times tid til et sted der jeg skal holde en presentasjon, og så tilbake igjen. Jeg VEDDER på at noen, kanskje flere, spør om å få sitte på tilbake til Trondheim. Kjøre alene = koselig, kjøre med et par-tre personer som jeg overhodet ikke kjenner og som jeg må småprate med = særdeles lite fristende. Og da må jeg tilstå at jeg har vært innom tanken å ta med hundene i bilburene. Da kan jeg nemlig si at hundene kommer til å bjeffe hele veien hvis en fremmed person sitter i bilen. Det er bare delvis sant da, men. 

Nei, jeg må vel oppføre meg som et voksent, fornuftig menneske. Æsj.

Du kan lyve! Si at du ikke skal rett tilbake til Trondheim :) knis, kjempe voksent :P et vagt svar er, det passer ikke så bra dessverre. ??

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion er en ansamling mytologiske tekster som finnes langs hele "god-ond" spekteret. Å påstå at en religion er "fredelig" eller "krigersk" er umulig da religion bare er. Mennesker fortolker og cherry-picker de tekstene som passer sin agenda best. That's it. "Gud er god" er visst et populært uttrykk hos de fleste troende. Joda. Du kan sikkert si det. Hvis man lukker øynene for alt det psykotiske som befinner seg i tekstene. 

Det som har skjedd i Frankrike har absolutt noe med religion å gjøre. Ikke alt, men det er en del av det. Det betyr ikke at alle muslimer har skylden, eller at muslimer stiller seg bak det. De aller fleste religiøse er normale (dog rimelig naive) mennesker som kun ønsker det beste for seg og sine, i en verden uten krig og elendighet. Kunne disse IS-tassene gjennomført det de har gjort uten religion? Tvilsomt. På tide å ta et oppgjør med religionen uten å fokusere på de religiøse. 

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tommy skrev:

Religion er en ansamling mytologiske tekster som finnes langs hele "god-ond" spekteret. Å påstå at en religion er "fredelig" eller "krigersk" er umulig da religion bare er. Mennesker fortolker og cherry-picker de tekstene som passer sin agenda best. That's it. "Gud er god" er visst et populært uttrykk hos de fleste troende. Joda. Du kan sikkert si det. Hvis man lukker øynene for alt det psykotiske som befinner seg i tekstene. 

Det som har skjedd i Frankrike har absolutt noe med religion å gjøre. Ikke alt, men det er en del av det. Det betyr ikke at alle muslimer har skylden, eller at muslimer stiller seg bak det. De aller fleste religiøse er normale (dog rimelig naive) mennesker som kun ønsker det beste for seg og sine, i en verden uten krig og elendighet. Kunne disse IS-tassene gjennomført det de har gjort uten religion? Tvilsomt. På tide å ta et oppgjør med religionen uten å fokusere på de religiøse. 

 

Noen religioner er i sitt vesen mer krigerske enn andre.
Eksempler fra koranen:
Koranen: 8:12 "Jeg vil terrorisere de vantro. Halshugg dem, og kapp av deres fingrer og tær".

Koranen: 48:29 "Muslimer må være nådeløse mot vantro".

Koranen: 5:55 "Den av dere som blir venn med en vantro, er selv en av dem". (Hvordan få Integrert mennesker i vårt samfunn med dette synet??)

Koranen: 8:39 og 2:193 "Krig, ikke vennskap, er obligatorisk inntil islam hersker overalt".

Koranen: 8:39 "Bekjemp de vantro inntil det ikke lenger finnes vantro, og alle underkaster seg Allah's religion".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tommy skrev:

Religion er en ansamling mytologiske tekster som finnes langs hele "god-ond" spekteret. Å påstå at en religion er "fredelig" eller "krigersk" er umulig da religion bare er. Mennesker fortolker og cherry-picker de tekstene som passer sin agenda best. That's it. "Gud er god" er visst et populært uttrykk hos de fleste troende. Joda. Du kan sikkert si det. Hvis man lukker øynene for alt det psykotiske som befinner seg i tekstene. 

Det som har skjedd i Frankrike har absolutt noe med religion å gjøre. Ikke alt, men det er en del av det. Det betyr ikke at alle muslimer har skylden, eller at muslimer stiller seg bak det. De aller fleste religiøse er normale (dog rimelig naive) mennesker som kun ønsker det beste for seg og sine, i en verden uten krig og elendighet. Kunne disse IS-tassene gjennomført det de har gjort uten religion? Tvilsomt. På tide å ta et oppgjør med religionen uten å fokusere på de religiøse. 

 

Nettopp. Var vel egentlig dette jeg skulle skrevet i stad :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bling skrev:

Noen religioner er i sitt vesen mer krigerske enn andre.
Eksempler fra koranen:
Koranen: 8:12 "Jeg vil terrorisere de vantro. Halshugg dem, og kapp av deres fingrer og tær".

Koranen: 48:29 "Muslimer må være nådeløse mot vantro".

Koranen: 5:55 "Den av dere som blir venn med en vantro, er selv en av dem". (Hvordan få Integrert mennesker i vårt samfunn med dette synet??)

Koranen: 8:39 og 2:193 "Krig, ikke vennskap, er obligatorisk inntil islam hersker overalt".

Koranen: 8:39 "Bekjemp de vantro inntil det ikke lenger finnes vantro, og alle underkaster seg Allah's religion".

Man finner rimelig mye sjukt i bibelen også. Som nevnt, folk plukker ut det som passer dem best. 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være rimelig historieløs for å ikke vite at det ikke akkurat er utført mindre  vold i Guds navn enn i Allahs.. 

Jeg skulle bare  ønske nok var nok snart... at alle de som ikke ønsker krig bare satte en grense og kvittet seg med idiotene.  Men det er lettere tenkt enn gjort :P 

A har jo akkurat vært i Paris , og jeg håper og tror det blir forklart han på en ordentlig måte.  Det kommer til å bli mye mer voldsomt for han enn hvis det var i feks Sverige.  Og han får det med seg. Garantert. Han får med seg alt..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bling skrev:

Noen religioner er i sitt vesen mer krigerske enn andre.
Eksempler fra koranen:
Koranen: 8:12 "Jeg vil terrorisere de vantro. Halshugg dem, og kapp av deres fingrer og tær".

Koranen: 48:29 "Muslimer må være nådeløse mot vantro".

Koranen: 5:55 "Den av dere som blir venn med en vantro, er selv en av dem". (Hvordan få Integrert mennesker i vårt samfunn med dette synet??)

Koranen: 8:39 og 2:193 "Krig, ikke vennskap, er obligatorisk inntil islam hersker overalt".

Koranen: 8:39 "Bekjemp de vantro inntil det ikke lenger finnes vantro, og alle underkaster seg Allah's religion".

Eh, sorry meg, har du du overhodet tittet i noen religiøse tekster eller har du bare plukket dette fra islam-hat-sider? Islam er ikke noe mer eller mindre krigersk enn kristendommen. Voldelige maktsyke mennesker misbruker religion for å fremme sine ideer, det er ikke koranen/bibelen/whatever som dikterer det. Sorry, det der vitner bare om kunnskapsløshet.

 

_____

 

Denne syns jeg også var fin http://www.dagbladet.no/2015/11/14/kultur/meninger/debatt/terror/paris/41956353/

"Angriperne vet at det er gjennom konflikt, fordommer og aggresjon de vinner. Den største trusselen mot deres agenda er de — spesielt unge — mennesker som gjennom eksempel viser at alarmistene tar feil og at vi klarer å leve sammen på tvers av kulturelle og religiøse skiller. Klarer terroristene og alarmistene på hver sin side å holde folk fra å snakke sammen på tvers av skiller kan de lykkes (som de har gjort i så mange land fra Nord-Irland til Burundi) i å holde konflikter levende i årtier etter årtier. Når folk begynner å gå fra å snakke om å snakke sammen til rett og slett å leve sammen svekkes skillelinjene."

Det vi trenger minst av alt er mer fremmedfrykt og økt polarisering.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mud skrev:

 

A har jo akkurat vært i Paris , og jeg håper og tror det blir forklart han på en ordentlig måte.  Det kommer til å bli mye mer voldsomt for han enn hvis det var i feks Sverige.  Og han får det med seg. Garantert. Han får med seg alt..

Ja, hvordan forklarer man dette for de små egentlig? Mine får nok ikke med seg dette denne gangen, men det er jo bare å forberede seg, virker det som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja, hvordan forklarer man dette for de små egentlig? Mine får nok ikke med seg dette denne gangen, men det er jo bare å forberede seg, virker det som. 

Lagre denne sida http://www.krisepsyk.no de legger fortløpende ut aldersadekvate råd (varier hvor detaljert det er da) om å informere barn om aktuelle alvorlige hendelser. De samarbeider også med NRK Super om å lage barneretta nyhetssender (sendinga deres etter 22. juli tror jeg det var ble veldig kjent). Blant annet Magne Raundalen, dyktig barne- og krisepsykolog som bistår blant annet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Ja, hvordan forklarer man dette for de små egentlig? Mine får nok ikke med seg dette denne gangen, men det er jo bare å forberede seg, virker det som. 

Jeg vet ikke helt ærlig.  

Det finnes jo ingen fasit, man må jo bare følge samtalen og se ann barnet . Jeg har jo måttet forklare vanskelige ting før,  men da har det vært litt mer fjernt. Han er mer opprørt over at isbjørner er utrydningstruet enn han var over skoleskytingen i Sverige liksom.  Men Paris er "nærmere " for han enn Sverige. Det er ikke lenge siden han tråkket i gatene der. Og mammaen satt hjemme og bekymret seg :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aslan skrev:

Lagre denne sida http://www.krisepsyk.no de legger fortløpende ut aldersadekvate råd om å informere barn om aktuelle alvorlige hendelser. De samarbeider også med NRK Super om å lage barneretta nyhetssender (sendinga deres etter 22. juli tror jeg det var ble veldig kjent). Blant annet Magne Raundalen, dyktig barne- og krisepsykolog som bistår blant annet :)

Åh, flott! Takk :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wednesday skrev: Ja, hvordan forklarer man dette for de små egentlig? Mine får nok ikke med seg dette denne gangen, men det er jo bare å forberede seg, virker det som. 

Lagre denne sida http://www.krisepsyk.no de legger fortløpende ut aldersadekvate råd (varier hvor detaljert det er da) om å informere barn om aktuelle alvorlige hendelser. De samarbeider også med NRK Super om å lage barneretta nyhetssender (sendinga deres etter 22. juli tror jeg det var ble veldig kjent). Blant annet Magne Raundalen, dyktig barne- og krisepsykolog som bistår blant annet [emoji4]

Magne Raundalen er helt fantastisk. Må sjekke den sida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

 

Magne Raundalen er helt fantastisk. Må sjekke den sida :)

Ja, vært på foredrag av ham og lest mye av det han har skrevet, innmari ålreit :) Passer jo selvsagt ikke alle, men det er ofte gode råd :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Th3a skrev:

Interessant tanke, spesielt hvis man kommer inn på temaet genmodifisering. Filmen GATTACA handler om en fremtid hvor alle barn er genmodifisert, og deres yrke er bestemt allerede før fødsel utifra egenskaper og gener. De som ikke er genmodifisert før befruktning er kalt "kjærlighetsbarn" og faller utenfor samfunnet. Veldig spennende tema som sagt! :ahappy:

Oh takk, da har jeg noe å se på i kveld. :D

 

 

Folk hadde garantert funnet en grunn til å krige og drive terror om vi ikke hadde religion å skylde på. Nope, jeg har ikke større troen på menneskeheten enn det. :(  Jeg gruer meg så sinsykt til lillemor får med seg hvor grusom verden er... :cry: 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Terror og elendighet til mer trivielle greier..

Igår kveld begynte det plutselig å blåse vann ut av en ventil i varmtvannstanken, utblåsing hver 3. minutt og bra med vann på gulvet..  Stress altså. Men vi har 2 rørleggere i gata - hvordan man klarer seg uten rørleggernaboer fatter jeg ikke - den ene var på revy men den andre stilte opp. Så utvidet man sin varmtvannstank kunnskap igår. Det var for høyt trykk i vannledningen og da futter varmtvannstanker, så vet man det.

Akkurat nå er det storstilt redningsaksjon ute på gårdsplassen. Gubben fikk ny traktor i sommer, og det innebærer en del følgeting. Feks den gamle snøskrapa passet jo ikke til den nye traktoren (noe med kategorier og 3-punkts mumbo jumbo). Så torsdag fikk han levert ny snøskrape, diger tung greie. Idag skulle han prøvekjøre med den, gledet seg stort til nytt leketøy - og så akkurat når han er i porten så tryner hydraulikken, plogen detter ned, traktor kommer verken fremover eller bakover, får ikke løs den nye skrapen fra traktoren heller. Annen nabo har kommet og assisterer med sin traktor (og jeg fatter heller ikke hvordan man klarer seg uten ekstremt hjelpsomme, hyggelige naboer med traktor..). De har holdt på nesten en time, og ingen fremskritt såvidt jeg kan se. Traktoren må uansett flyttes, begge bilene våre er innesperret..

Har hatt med lille Murphy ut å inspisere, på sin lille ferie her har hun så langt rukket å få med seg leveranse av snøskrape, henting av tømmer med tømmerbil samt nå, redning av havarert traktor.. hun bør være ganske oppegående i tungt maskineri nå!

 

 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss på hytta mens det snør ute, så koselig :ahappy: Jeg,samboern, broren min, pappa og tantebarnet på 3 gikk tur i dag og jeg trodde helt ærlig det skulle gå mye tregere med minstemann, men jaggu var han flink å gå. Litt sitting på skuldre ble det jo, men han kosa seg og det gikk helt fint. Vi brukte 1,5 time på 4,5 km og hundene fikk løpe mye løse. 

Felix har gjort ett eller annet under løping, for nå er han stokk halt og vil nesten ikke sette ned foten. Løpinga gjorde han i begynnelsen av turen og gikk helt normalt hjem, så jeg antar det ikke er så veldig alvorlig. 

Snart blir det fårikål på oss tobeinte, og griseøre på hundene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tommy skrev:

For dere som sover nå: I morgen er ikke verden den samme som da dere sovnet.

 

Syke, syke, syke tilstander.

Det var ingen god ting å våkne opp til. Tragiske, vonde nyheter.

Hjalp heller ikke at en bekjent har mistet valpen sin på tur, den har vært vekk i snart to døgn...veldig tragisk.

 

Jeg og Prima har vært på treningstevne i dag, det var alt annet en tragisk- veldig gøy faktisk. ( får nesten dårlig samvittighet for å ha det greit akkurat nå). 

Nå er vi slitne, og skal slappe av. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Eplefe skrev:

Å oppdage terroren når man er på et heller stort arrangement med bare ungdommer i en hall gjør at man gir litt etter for frykten terrorister ønsker å sette i folk. 

Jeg må innrømme at jeg ga litt etter for redselen når min datter sa hun skulle i demonstrasjon i dag. Fikk heldigvis ett kakk i bakhodet av en litt mer fornuftig ektemann. Vi må ikke gi etter for frykten, det er de ønsker. Så, selv om jeg misliker det sterkt og kommer til å sitte livredd mens hun er borte, så får hun dra. Så får jeg sitte her med en litt irrasjonell frykt for at ISIS finner ut at pelsmotstandere er ett yndet terrormål.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...