Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Har i en time vurdert å gå ut med Keo på tur, men naboens illsinte sak er ute i hagen. Utgangsplatået vårt er inntil deres gjerde, og han har hoppet over tidligere. Ikke akkurat den turstarten jeg vil ha med mister bruker et halvt år på å riste av seg saker, spesielt når jeg vet at vi får masse passeringer i dag..

*klage i håp om at det fører til at den blir tatt inn, for universet funker i blant slik* :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Så fine hunder du har:wub: Ikke misunt i det hele tatt på at du får kjøre hund så ofte du vil! :D 

Det er moro :) Skulle bare vært "så ofte jeg vil" i betydning ingen jobb eller studier hehe (dog ville jeg IKKE hatt masse masse hunder og drevet med turistkjøring, det er ikke greia for meg.) Skulle vært rik :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

Bikkjene fikk fly mye løs siden jeg aldri har møtt folk der tidligere,  men selvfølgelig dukket det brått opp  en mann med en dachs.  Nico kom tilbake relativt raskt ( måtte bare kjefte litt først og snuse ), Toddy prøvde å leke med en ikke særlig lekelysten liten hannhund før han  kom løpende tilbake og satte seg pent. Drittbikkjer.  

Jeg beklagde til mannen og han bare lo heldigvis.  Det var jo tydelig at ingen av hundene mine var hundeaggressive  ( selv om Nico høres sånn ut ), men jeg vet hvor forbanna irriterende løsbikkjer som stormer bort er.. 

De aller fleste man møter på tur sånn er jo hyggelige og fornuftige - så lenge de ikke har vært inne på slike hundeforum og lært at man skal hate løshunder som kommer :aww: :whistle: 

2 timer siden, Krutsi skrev:

Verden er ****** urettferdig mtp alt man skal få fordi barnet starter i barnehage :P 

Det sa eldste brutter'n også etter at ungen hadde startet i barnehagen :lol:. Brått var det mye sykdom i heimen gitt :lol:. God bedring da!!! 

Har jeg vært hos frisøren og fått fine striper og mye kortere hår :). Også har jeg testet ut de to kompaktkameraene mine og skal straks se litt på resultatet... også har jeg spist litt sånn "Siri tar hva hun har"-middag som ble ost og kjeks, en tomat, en gulrot, litt spekekjøtt, noen gullfisk (sånn kjeks altså :aww:) og en julebrus. Middagen sin det, tenker jeg :D

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pixie skrev:

:hug:Ritz-kjeks! Og farris og eplejuice blandet 50/50, drikkes i bittesmå slurker. Gir det du trenger av salt og sukker. God bedring!

Har prøvd det meste, og alt kommer opp igjen.. Men snart kommer lille hjelper hjem fra barnehagen, så da blir det sikkert ordning hva mamma må spise :lol: og takk :) 

9 minutter siden, Siri skrev:

De aller fleste man møter på tur sånn er jo hyggelige og fornuftige - så lenge de ikke har vært inne på slike hundeforum og lært at man skal hate løshunder som kommer :aww: :whistle: 

Det sa eldste brutter'n også etter at ungen hadde startet i barnehagen :lol:. Brått var det mye sykdom i heimen gitt :lol:. God bedring da!!! 

Har jeg vært hos frisøren og fått fine striper og mye kortere hår :). Også har jeg testet ut de to kompaktkameraene mine og skal straks se litt på resultatet... også har jeg spist litt sånn "Siri tar hva hun har"-middag som ble ost og kjeks, en tomat, en gulrot, litt spekekjøtt, noen gullfisk (sånn kjeks altså :aww:) og en julebrus. Middagen sin det, tenker jeg :D

Ja, herregud.. Værste er jo at alt får ikke ungen engang.. Men jeg får jo alt... 

Og takk! Trøster meg selv at det blir sikkert bedre om 12 timer ell no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kokospaniel skrev: @mokken Alt som er lett og løst ute ble rydda inn forrige helg på stormvarslet som kom da. Det er en helt egen sjarm med hagestoler og putekasser i stua over litt tid må jeg si. Det samme med grill... :sheldon:

Du har ikke mulighet til å stroppe det fast ute, og feste stroppene i en krok på veggen? Det var det min mor og de måtte gjøre, de har for mye ute på verandaen til at alt går inn i boden.

Jekkestroppe hagemøblene på verandaen har jeg faktisk ikke tenkt på. Det er sikkert hakket mer luftig hos mammaen din, men rett vindretning her gir gode flyveegenskaper for løse gjenstander. Og noens nyplanta hekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Krutsi skrev:

Ja, herregud.. Værste er jo at alt får ikke ungen engang.. Men jeg får jo alt... 

Og takk! Trøster meg selv at det blir sikkert bedre om 12 timer ell no...

Artig med unger :lol:. Du dævver sikkert ikke riktig ennå, så det er nok håp om bedring etter hvert :D 

6 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jekkestroppe hagemøblene på verandaen har jeg faktisk ikke tenkt på. Det er sikkert hakket mer luftig hos mammaen din, men rett vindretning her gir gode flyveegenskaper for løse gjenstander. Og noens nyplanta hekk...

Det er tøft å bo på vestlandet skjønner jeg :lol:. Jaja, jeg husker en gang vi fikk taket til nabo'n i hagen hjemme på Steinkjer en vinter også... Her jeg bor nå er det jo bare kjedelig vær, det rusker jo knapt i tretoppene liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Artig med unger :lol:. Du dævver sikkert ikke riktig ennå, så det er nok håp om bedring etter hvert :D 

Det er tøft å bo på vestlandet skjønner jeg :lol:. Jaja, jeg husker en gang vi fikk taket til nabo'n i hagen hjemme på Steinkjer en vinter også... Her jeg bor nå er det jo bare kjedelig vær, det rusker jo knapt i tretoppene liksom. 

Jeg er veldig nær døden, kjennes det ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg er veldig nær døden, kjennes det ut.. 

Ja, du var litt mann, du ja :lol:. Hadde glemt det litt, jeg :D

15 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@Siri jeg bor ikke på det verste stedet, det er stort sett bare sørvest som treffer skikkelig. Hadde en bodd rundt Stadt, hadde bekymreren i meg hatt langt verre vilkår. Men jeg er jo ikke oppvokst her, det var langt mindre vind rundt ørene der jeg vokste opp...

Det meste er vel uansett langt verre enn vi har det her på indre Østlandet :lol:. Det hender det slamrer litt i uthusdørene liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

 

Søren.... Den viste en person som tok en real salto opp i senga og endte under dyna :lol:

 

Men var det en baklengs salto med flikkflakk og helskru, sånn som jeg pleier å ta?

Endelig hjemme fra jobb. Snekkerne jobber fortsatt på verandaen min, de blir ferdig med rekkverk og trapp om en times tid, dogsa og jeg gleder oss til å inspirere. Jeg var nettopp utpå verandaen og spurte om de ville ha noe, kaffe, frukt, sjokolade? De svarte at nei takk, de har med alt slikt i veskene sine. Jeg pustet lettet ut, der kunne fredagssjokoladen min gått tapt! :shocked:

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg glad denne uka snart er over, snakk om å ha hatt en følelsesmessig berg-og dalbane. Toppet seg nå i dag etter en misforståelse som jeg bare må ta på egen kappe. Avreaksjon er for bikkjer, så jeg har enda litt vondt i magen etter det - selv om andre parten tok det bra og sa jeg ikke skulle tenke mer på det.

Vært hos legen også og blitt stukket i. Håper de finner noe helt enkelt som kan fikses med noen få piller (symptomene kan stemme med stoffskifteproblem, som vi jo har i familien, men jeg heller mer mot diverse mangler av jern og sånt stæsj). Vært borte fra jobb i to dager, uten å egentlig ha fått slappet særlig av. Tenker bare på hva jeg skulle gjort og ikke gjort osv. Dumme hodet! Håper jeg får roet ned både hode og kropp i helga, ellers blir neste uke også tung og trasig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Men var det en baklengs salto med flikkflakk og helskru, sånn som jeg pleier å ta?

Den var baklengs i hvert fall - tror jeg, men manglet nok helskru altså... :aww: 

2 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Endelig hjemme fra jobb. Snekkerne jobber fortsatt på verandaen min, de blir ferdig med rekkverk og trapp om en times tid, dogsa og jeg gleder oss til å inspirere. Jeg var nettopp utpå verandaen og spurte om de ville ha noe, kaffe, frukt, sjokolade? De svarte at nei takk, de har med alt slikt i veskene sine. Jeg pustet lettet ut, der kunne fredagssjokoladen min gått tapt! :shocked:

:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hehe, det var jo ikke så underlig at det trekker såpass fra verandadøra at jeg måtte flytte sofaen som sto nærme et annet sted i rommet fordi jeg frøys. Døra er ikke isolert, og det er en liten glippe rett ut. Så sto min snille pappa på døra, og nå har han i hvertfall fått til en midlertidig løsning, så det ikke er åpent ut.

Jeg blir så imponert over han som bodde her før, altså. Han følte han var mester i å pusse opp, og da er det jo kanskje greit å isolere hele verandadøra da, og ikke bare litt i den ene siden. Omtrent som da han bestemte seg for at alle listene i halve huset ikke trengte å være lange nok, fint at det mangler et par centimeter på flere av dem. Han trodde han var elektriker også, og gikk for svært tvilsomme løsninger både på kjøkkenet og badet som kunne starta brann når som helst.

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Men var det en baklengs salto med flikkflakk og helskru, sånn som jeg pleier å ta?

Endelig hjemme fra jobb. Snekkerne jobber fortsatt på verandaen min, de blir ferdig med rekkverk og trapp om en times tid, dogsa og jeg gleder oss til å inspirere. Jeg var nettopp utpå verandaen og spurte om de ville ha noe, kaffe, frukt, sjokolade? De svarte at nei takk, de har med alt slikt i veskene sine. Jeg pustet lettet ut, der kunne fredagssjokoladen min gått tapt! :shocked:

 

Digger at jeg ikke er den eneste som tenker sånn :lol: 

 

Jeg har fortsatt middagsaversjon, men nå er gubbeluren i gang med å lage aioli til oss sånn at det blir grilla kylling, aioli og foccacia til middag :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

please-give-generously_o_1190454.webp

Jeg ser ikke det iconet og kanskje like greit :lol: 

41 minutter siden, Siri skrev:

Ja, du var litt mann, du ja :lol:. Hadde glemt det litt, jeg :D

Det meste er vel uansett langt verre enn vi har det her på indre Østlandet :lol:. Det hender det slamrer litt i uthusdørene liksom :lol: 

Jeg er veldig mann på slike her ting.. Brekker heller hånda eller føder et barn altså... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...