Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

14 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Det som har skjedd i Frankrike i natt er bare trist... 

 

Ellers må jeg prøve å se :x det fungerte ikke! @RAH, hva skjer? 

Her vises den som spysmiley både i innlegget og i quoten din :D . 

:x Men når jeg skriver inn koden for den, så blir den en flat :wub:-smiley nå i editoren... 

 

Edit: Det føles veldig mye mer behagelig å skrive om feil smileys enn det som skjedde i Paris i går :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RAH skrev:

Det ser ut som det er deres cache som er problemet @Nathalie98. Slett browser cache for hundesonen og prøv på nytt? Evt. prøv ctrl + shift + r før du sletter cache (gjerne 5 ganger).

For hvis jeg ikke er ufattelig treg så er det riktig hos meg:

5646f386c2f75_Skjermbilde2015-11-1409.39

Hvordan gjør jeg det på telefon? 

Ble riktig hos deg ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er individuelt for hvilken mobil/nettleser du bruker. Google "Delete cache [mobil] [nettleser]" for eksakt guide, eller let deg frem i innstillinger :)

Cache slettes normalt på mobil når nettleseren lukkes og åpnes igjen. Merk at du må avslutte den, ikke bare "bytte program". F.eks. på iOS: dobbeltklikk på hjem knappen og dra nettleser vinduet opp, så det avsluttes helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RAH skrev:

Det er individuelt for hvilken mobil/nettleser du bruker. Google "Delete cache [mobil] [nettleser]" for eksakt guide, eller let deg frem i innstillinger :)

Cache slettes normalt på mobil når nettleseren lukkes og åpnes igjen. Merk at du må avslutte den, ikke bare "bytte program". F.eks. på iOS: dobbeltklikk på hjem knappen og dra nettleser vinduet opp, så det avsluttes helt.

Funka ikke hos meg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

Filosofering på morgenkvisten

  Vis skjult innhold

Jeg tror jeg er litt påvirket av hundeavl.

Det sies at det er de i samfunnet med lavest utdanning som får flest barn. Jeg mener ikke at lav utdanning er synonymt med lav iq, men noen av tilfellene skyldes jo det og la oss gå ut ifra de tilfellene. Vi produserer altså mest nye barn med anlegg for lav intelligens, vil ikke det egentlig sende menneskers utvikling i feil retning? Eller har vi alle blitt så smarte nå generelt at det ikke har noe å si?

En annen ting, hvorfor ser ikke vi på arvelige sykdommer hos mennesker når vi bestemmer oss for å lage genkopier (barn)? Se feks på min samboer og slekten hans som har allergier gjennom generasjoner, ville det ikke vært best å stoppet den utviklingen med feks å sette avlsforbud? Haha! Min mor har videreført noe arvelig til meg som påvirker min hverdag og selvfølelse mye, var ikke det litt unødvendig egentlig? Jeg kjenner også et gift par som har en skjelden genmodifikasjon (maks uflaks at begge hadde det) som gjør at når de får barn så blir barnet avhengig av medisin flere ganger daglig og lever ikke lengre enn til det blir 30, men allikevel har de produsert 2 stk til tross for at de visste dette. Fordi det var 50% sjangs for at barnet fikk sykdommen, så de håpte kanskje at nr 2 skulle slippe, men det gjorde h*n ikke. Men var dette egentlig korrekt avgjørelse? Man setter ikke sammen to hunder som er bærere av samme sykdom....

Dette er ting som er usympatiske og merkelige å skrive, men jeg klarer ikke la vær å tenke på hvordan mennesket hadde utviklet seg dersom man hadde satt de samme restriksjonene man har for hundeavl. (Helsekrav, mentalhelsekrav, utseendekrav m.m.)

 

Tenkt mye på om jeg egentlig kan akseptere at mine (i teorien) barn også skal få et arvelig hørselstap og kom selv fram til at jeg ikke ville ønsket at mamma aborterte meg på grunn av det. Der stoppet mine refleksjoner rundt det.

Par som har kjente, alvorlige genfeil som krasjer skal vel i grunn få tilbud om prøverør der det plukkes ut en riktig kombinasjon før de setter inn befruktet egg?

Uansett tenker jeg etter å ha kommet til siste året på vernepleie og jobbet en del med mennesker med utviklingshemming at det er så utrolig mye som kan skje etter unnfangelse og fødsel at man aldri kan være trygg for noe. Mennesker og dyr er bygd opp av så mange forskjellige byggeklosser at det er sjeldent skjer at man ikke får et eller annet som regnes som en lyte. Enten det er biologisk og/eller senere miljøpåvirket. 

Ellers vil jeg også si at jeg synes det mangfoldet blant annet utviklingshemmede bidrar til, er av betydning selv om det virker som om staten til tider har glemt de. Det er en gruppe mennesker som med riktig oppfølging lever gode liv. De jeg jobber med har mang en gang vist meg hvor mye godt og herlig som bor i mennesker, de er seg selv uten hemninger! 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir overøst med kjærlighet.. Min kjære datter ble sendt avgårde av sin far for å gi meg en twist.. De hadde vært så snill å tatt av papiret også.. 

Og det hadde vært søtt; hadde det ikke vært en av bitene ingen av oss i huset virkelig ikke liker :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krutsi og @Nathalie98

jeg har samme problem på min iPhone, og får ikke fikset det selv. 

Normalt skal man gå til innstillinger > Safari > avansert. Deretter klikke rediger oppe i høyre og slette hundresonen.no. 

 

Jeg har iPhone og tapatalk. Kan det være tapatalk som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wednesday skrev:

Allahu akbar, ja. Religion er flott. For en verden. 

Jeg vil vel ikke si at det er islam som er problemet her. Islam er en fredsreligion - ordet i seg selv betyr blant annet fred. Problemet er de som bruker religionen som en unnskyldning. Jeg er helt sikker på at vi hadde hatt samme type konflikter i verden i dag om vi ikke hadde hatt de store verdensreligionene - vi hadde bare sett andre unnskyldninger. 

Jeg har KRLE-undervisning på mandag. Vi har om islam. En av elevene mine sa her om dagen at ordet islam betyr terrorisme. Jeg gleder meg ikke til å ta dette her med dem. Tror kanskje søndagen skal gå til å forberede den timen, gitt...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg vil vel ikke si at det er islam som er problemet her. Islam er en fredsreligion - ordet i seg selv betyr blant annet fred. Problemet er de som bruker religionen som en unnskyldning. Jeg er helt sikker på at vi hadde hatt samme type konflikter i verden i dag om vi ikke hadde hatt de store verdensreligionene - vi hadde bare sett andre unnskyldninger. 

Jeg har KRLE-undervisning på mandag. Vi har om islam. En av elevene mine sa her om dagen at ordet islam betyr terrorisme. Jeg gleder meg ikke til å ta dette her med dem. Tror kanskje søndagen skal gå til å forberede den timen, gitt...

Å ta uskyldige liv er vel haram i islam, samme hvor mye annen trosretning det er. Og enig, dette handler ikke om religion, det handler om misbruk av religion. Det har vært voldelige konflikter til alle tider, med og uten religion som bakteppe. Voldelige folk er voldelige fordi de er det, ikke fordi religionen ber de om det.

du har sikkert sett klippet om han religionsviteren som ble intervjuet av Fox news om hvorvidt islam er en voldelig religion?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tinkie skrev:

Jeg vil vel ikke si at det er islam som er problemet her. Islam er en fredsreligion - ordet i seg selv betyr blant annet fred. Problemet er de som bruker religionen som en unnskyldning. Jeg er helt sikker på at vi hadde hatt samme type konflikter i verden i dag om vi ikke hadde hatt de store verdensreligionene - vi hadde bare sett andre unnskyldninger. 

Jeg har KRLE-undervisning på mandag. Vi har om islam. En av elevene mine sa her om dagen at ordet islam betyr terrorisme. Jeg gleder meg ikke til å ta dette her med dem. Tror kanskje søndagen skal gå til å forberede den timen, gitt...

Unni Wikan er jo spesialisert innen islam og har en fin artikkel om dette; "Kulturfundamentalismen: En trussel mot frihet og menneskeverd". Burde vært obligatorisk lesing for noen og enhver i disse tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...