Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Fyrer jeg i ovnen for første gang denne sesongen... Egentlig var det bare fordi jeg ikke skulle bli sittende med en middag som ble kald før jeg fikk spist den... du vet det er litt småkjølig i huset når... :aww:. Men nå har jeg spist pinnekjøtt, vossakorv, kålrotstappe og rørte tyttebær. Det er godt altså.. :) 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

2 timer siden, Mud skrev:

Etter litt over 3 timers skogstur oppdaget jeg at halsbåndet til Toddy var blitt borte..Yey! :aww: 

Hvis noen soniser fra søndre Buskerud skal på tur i dag anbefaler jeg marisko /langumveien i mellom konnerudgata og Mjøndalen.  

Det er en stakkars fyr som mistet irsk setteren sin der i går . Vi så henne ikke selv om vi gikk tur retur Drammen /Mjøndalen, men andre kan ha mer flaks.  

Det fine med den strekningen er at den ligger i skyggen, så selv på en søndags formiddag møtte vi typ 4-5 stk på over 3 timer . Me like! 

Jeg bor jo i Mjøndalen så det her burde jeg prøve! Hvor kjører du og parkerer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Siri skrev:

Fyrer jeg i ovnen for første gang denne sesongen... Egentlig var det bare fordi jeg ikke skulle bli sittende med en middag som ble kald før jeg fikk spist den... du vet det er litt småkjølig i huset når... :aww:. Men nå har jeg spist pinnekjøtt, vossakorv, kålrotstappe og rørte tyttebær. Det er godt altså.. :) 

Pinnekjøtt her også, venter på "næpgrauten" og potetene nå. Gleder meg. :ahappy:

Ellers har vi gått tur, alle tre. Vi traff bare en hund med eier på hele turen, og det var en eier som smilte av Symra sin evindelige og ikke kurerbare trang til å leke med alle hunder. Jeg tror de fleste tror at pjuskedyret som står på to bein og hopper av glede er en valp, og jeg forteller ikke i utrengsmål hvor gammel hun er. :aww:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nemi skrev:

Jeg bor jo i Mjøndalen så det her burde jeg prøve! Hvor kjører du og parkerer? :)

Jeg kjører jo til konnerudgata :P Snur rett før Mjøndalen.  En ukjent perle! Før var det bare skogsvei,  nå har de fikset det opp litt og gjort den om til sykkelvei. Jeg har møtt en syklist der eneste gang,  så de kunne kanskje spart seg pengene :lol:  Den ligger på Google maps  ...

Det er aldri sol der på vinterstid da. Men det plager ikke meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Pinnekjøtt her også, venter på "næpgrauten" og potetene nå. Gleder meg. :ahappy:

Enjoy :D

14 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Ellers har vi gått tur, alle tre. Vi traff bare en hund med eier på hele turen, og det var en eier som smilte av Symra sin evindelige og ikke kurerbare trang til å leke med alle hunder. Jeg tror de fleste tror at pjuskedyret som står på to bein og hopper av glede er en valp, og jeg forteller ikke i utrengsmål hvor gammel hun er. :aww:

Hahhahaa, jeg er også ganske restriktiv mht å fortelle alderen på Willy.... og i går skjønte jeg at det kanskje ikke er så lurt å fortelle hvor gammel Yasmine er lenger heller *kikke på prinsessekrapylet som hopper, biter i båndet, biter i mine ankler og generelt er en liten drittunge*

5 minutter siden, maysofie skrev:

Hvordan legger man inn YouTube-videoer nå? *klø seg i teknologisk inkompetent hue*

Lurer jeg også på... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mud skrev:

Jeg kjører jo til konnerudgata :P Snur rett før Mjøndalen.  En ukjent perle! Før var det bare skogsvei,  nå har de fikset det opp litt og gjort den om til sykkelvei. Jeg har møtt en syklist der eneste gang,  så de kunne kanskje spart seg pengene :lol:  Den ligger på Google maps  ...

Det er aldri sol der på vinterstid da. Men det plager ikke meg.  

Konnerudgata er jo bokstavelig talt flere km lang. :P Men funnet ca hvor den starter i Mjøndalen så prøver derfra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så godt når motstanderlagets keeper er veldig tydelig frustrert!!! :jump:  Bare ett mål bak nå!!! 

Og der var det uavgjort! Det er bra på 8 minutter når de starter 2 omgang med 5 mål bak! 

Heia Elverum!!!!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, så sykt sliten! Skjønner ikke hva det kan komme av! Armene visner når jeg prøver å skifte bleier på ungene, og svimler hele tida. Intenst behov for å bare ligge rett ut, og sovner hele tida. Her om dagen sovna jeg mens jeg spiste middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Har du prøvd å tømme cachen på maskina di? Her ble det meste greit da jeg gjorde det.

Har prøvd en gang til nå, forgåpntligvis virker det denne gangen :ahappy::ahappy::ahappy:

Elle ikke.... Den smilyen de kommer forsatt som 3. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Siri skrev:

Enjoy :D

Hahhahaa, jeg er også ganske restriktiv mht å fortelle alderen på Willy.... og i går skjønte jeg at det kanskje ikke er så lurt å fortelle hvor gammel Yasmine er lenger heller *kikke på prinsessekrapylet som hopper, biter i båndet, biter i mine ankler og generelt er en liten drittunge*

 

Ja til evig valpelisens! I alle fall for hunder som ikke kan gå pent i bånd!

Etter at jeg tok den siste musa har jeg ikke hørt museløping oppi taket. Musefritt hus! tenkte jeg. Mens jeg spiste middag på kjøkkenet nå nettopp hørte jeg musepiping! :| Jeg la merke til at katten var veldig opptatt av en lufteåpning på grunnmuren ute i går, tipper det er der det kommer inn mus. Kjøpe stålull i morgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Wednesday skrev:

Aaah, så sykt sliten! Skjønner ikke hva det kan komme av! Armene visner når jeg prøver å skifte bleier på ungene, og svimler hele tida. Intenst behov for å bare ligge rett ut, og sovner hele tida. Her om dagen sovna jeg mens jeg spiste middag. 

Jeg skjønner hva det kan komme av.  Du har et liv jeg blir sliten bare  av å tenke på! Få deg til legen jente :aww: 

Og gi deg selv litt fri fra alt som ikke er livsnødvendig. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Jeg skjønner hva det kan komme av.  Du har et liv jeg blir sliten bare  av å tenke på! Få deg til legen jente :aww: 

Og gi deg selv litt fri fra alt som ikke er livsnødvendig. 

Tja, er jo mye stress, men for en komplett idiotisk måte å reagere på i såfall da? Blir jo bare mer stress når jeg ikke orker noenting. Var jo hos lege hele tida i sommer, og da sjekka de jo alt de klarte å komme på som kan sjekkes, uten å finne noe. Frustrerende altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wednesday skrev:

Tja, er jo mye stress, men for en komplett idiotisk måte å reagere på i såfall da? Blir jo bare mer stress når jeg ikke orker noenting. Var jo hos lege hele tida i sommer, og da sjekka de jo alt de klarte å komme på som kan sjekkes, uten å finne noe. Frustrerende altså.

Det er jo sånn kroppen reagerer på stress . Ved å tvinge deg i ro. 

Jeg syntes det var slitsomt å være alene med bare 1 smårolling + jobb jeg kunne legge fra meg når jeg kom hjem...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wednesday skrev:

Tja, er jo mye stress, men for en komplett idiotisk måte å reagere på i såfall da? Blir jo bare mer stress når jeg ikke orker noenting. Var jo hos lege hele tida i sommer, og da sjekka de jo alt de klarte å komme på som kan sjekkes, uten å finne noe. Frustrerende altså.

Kroppen gjør mye rart på grunn av stress. Min bestemmer seg plutselig veldig voldsomt for at det er på tide å slappe av f. eks, jeg går bare rett i bakken :P Har også slike dager som du beskriver, hvor jeg bare har lyst til å legge meg ned hver gang jeg har sjansen :)

Hør på @Mud, ta en tur til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

Det er jo sånn kroppen reagerer på stress . Ved å tvinge deg i ro. 

Jeg syntes det var slitsomt å være alene med bare 1 smårolling + jobb jeg kunne legge fra meg når jeg kom hjem...

 

Ja jo :P Synet er blitt verre igjen også! Det i kombinasjon med at armene svikter bekymrer meg litt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det tap med ett mål, nok en gang en sinnsyk spennende kamp, og de siste 10 min synes jeg at dommerne hadde noen meeeget tvilsomme avgjørelser. Jeg er åpen for at jeg ikke er helt nøytral når jeg har slike meninger..... men vanligvis i europeisk topphåndball så sier de at dommerne ikke tør annet enn å la marginene gå i hjemmelagets favør, hvorfor kan de da ikke snu når Elverum har hjemmekamp :sint_01: 

Og så er jeg glad jeg ikke har svakt hjerte, da tror jeg ikke jeg kunne sett kampen :aww: Spennende og god underholdning i det minste

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja jo :P Synet er blitt verre igjen også! Det i kombinasjon med at armene svikter bekymrer meg litt egentlig.

Jeg blir og sånn i armene om jeg er sliten, klarer knapt å bære henne, drittungt å skifte bleie. Henter vi sammen i barnehage så må han bære ute og  inn av bil osv. Min kropp sin måte å si at nok er nok på. Eneste som hjelper er hvile. :hug: 

Men siden synet tuller igjen så syns jeg lege er lurt. 

 

Nå hjelper lillemor pappaen med å skru opp barnegrind i gangen :D Ment for hundene mer enn barnet da. :D Og jeg har knyttet hundeseng av et billig fleeceteppe og stappet med gamle sengeklær. Lupin sitter på den. :lol: Kasko har party på loftsgangen, bør muligens tusle opp og se hva han faktisk driver med... 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg blir og sånn i armene om jeg er sliten, klarer knapt å bære henne, drittungt å skifte bleie. Henter vi sammen i barnehage så må han bære ute og  inn av bil osv. Min kropp sin måte å si at nok er nok på. Eneste som hjelper er hvile. :hug: 

Men siden synet tuller igjen så syns jeg lege er lurt. 

 

Nå hjelper lillemor pappaen med å skru opp barnegrind i gangen :D Ment for hundene mer enn barnet da. :D Og jeg har knyttet hundeseng av et billig fleeceteppe og stappet med gamle sengeklær. Lupin sitter på den. :lol: Kasko har party på loftsgangen, bør muligens tusle opp og se hva han faktisk driver med... 

 

Ja, skal hvertfall til øyelege igjen i første omgang, sånn at vi får målt skikkelig åssen det står til nå. Også får jeg heller få vanlig legetime etterpå. Men er jo ikke så mye han får gjort heller da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...