Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Line skrev:

Og hos meg vistes det som spy - søt - spy!

Det var vel sånn det skulle være... om jeg husker rett nå :lol: 

1 time siden, Raksha skrev:

 riktig smily - spysmily.

 

1 time siden, Nathalie98 skrev:

Men jeg kan ikke sette inn spysmiley heller... Den kommer ikke opp i rullegardina :P hva er koden på spy?

Koden er : X (uten mellomrom) :D 

52 minutter siden, Mud skrev:

Vi leide like godt agilitybanen i hundeparken i kveld vi,  siden Nico skal begynne kurs tirsdag og aldri har sett hindrene før :P 

Du vet at poenget med kurs er at man skal lære det man skal gå kurs i? :lol: 

51 minutter siden, Christine skrev:

Nei, det er spy - søt - spy :lol: 

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Skjønte ikke noe når jeg logget meg på nettet. Har en del franske på FB og alle hadde jeg fått en sånn "safe in Paris" melding av. 

Men skjønte jo fort når jeg bladde videre hva som har skjedd... ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av lille frøkna nå, tittet på mobilen og hadde fått melding av kona til pappa i 1-tiden, der sto det at pappa var inne i leiligheten sin nå og trygg, og skulle være der til det var trygt å gå ut igjen. 

Pappa er i Paris, jeg vil at pappa skal komme hjem igjen.

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av lille frøkna nå, tittet på mobilen og hadde fått melding av kona til pappa i 1-tiden, der sto det at pappa var inne i leiligheten sin nå og trygg, og skulle være der til det var trygt å gå ut igjen. 

Pappa er i Paris, jeg vil at pappa skal komme hjem igjen.

 

Huff! tragisk, virkelig forferdelig det med Paris, men enda godt pappan din har det bra!

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på alle som er pårørt med Paris ♡

Og akkurat nå vil jeg hjem til min familie ♡ også blir jeg bekymret. Er dette det vi kan forvente oss her i Norge også? Terror er skummelt og ja, jeg blir redd!

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2015, 16.41.55, Klematis skrev:

Det står "Ved Rv 150 Ring 3 v/Granfosstunnelen". Jeg vet ikke hvor det er. La ikke merke til noe kamera, men jeg tenkte ikke over det, og så ikke etter det heller. Kommer nok til å tenke over det framover!

Ahh, den første når du kjører på ring 3 ved Lysaker, er sånn gjemt kamera der og som ikke blinker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filosofering på morgenkvisten

Spoiler

Jeg tror jeg er litt påvirket av hundeavl.

Det sies at det er de i samfunnet med lavest utdanning som får flest barn. Jeg mener ikke at lav utdanning er synonymt med lav iq, men noen av tilfellene skyldes jo det og la oss gå ut ifra de tilfellene. Vi produserer altså mest nye barn med anlegg for lav intelligens, vil ikke det egentlig sende menneskers utvikling i feil retning? Eller har vi alle blitt så smarte nå generelt at det ikke har noe å si?

En annen ting, hvorfor ser ikke vi på arvelige sykdommer hos mennesker når vi bestemmer oss for å lage genkopier (barn)? Se feks på min samboer og slekten hans som har allergier gjennom generasjoner, ville det ikke vært best å stoppet den utviklingen med feks å sette avlsforbud? Haha! Min mor har videreført noe arvelig til meg som påvirker min hverdag og selvfølelse mye, var ikke det litt unødvendig egentlig? Jeg kjenner også et gift par som har en skjelden genmodifikasjon (maks uflaks at begge hadde det) som gjør at når de får barn så blir barnet avhengig av medisin flere ganger daglig og lever ikke lengre enn til det blir 30, men allikevel har de produsert 2 stk til tross for at de visste dette. Fordi det var 50% sjangs for at barnet fikk sykdommen, så de håpte kanskje at nr 2 skulle slippe, men det gjorde h*n ikke. Men var dette egentlig korrekt avgjørelse? Man setter ikke sammen to hunder som er bærere av samme sykdom....

Dette er ting som er usympatiske og merkelige å skrive, men jeg klarer ikke la vær å tenke på hvordan mennesket hadde utviklet seg dersom man hadde satt de samme restriksjonene man har for hundeavl. (Helsekrav, mentalhelsekrav, utseendekrav m.m.)

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HeleneFS skrev:

Filosofering på morgenkvisten

  Skjul innhold

Jeg tror jeg er litt påvirket av hundeavl.

Det sies at det er de i samfunnet med lavest utdanning som får flest barn. Jeg mener ikke at lav utdanning er synonymt med lav iq, men noen av tilfellene skyldes jo det og la oss gå ut ifra de tilfellene. Vi produserer altså mest nye barn med anlegg for lav intelligens, vil ikke det egentlig sende menneskers utvikling i feil retning? Eller har vi alle blitt så smarte nå generelt at det ikke har noe å si?

En annen ting, hvorfor ser ikke vi på arvelige sykdommer hos mennesker når vi bestemmer oss for å lage genkopier (barn)? Se feks på min samboer og slekten hans som har allergier gjennom generasjoner, ville det ikke vært best å stoppet den utviklingen med feks å sette avlsforbud? Haha! Min mor har videreført noe arvelig til meg som påvirker min hverdag og selvfølelse mye, var ikke det litt unødvendig egentlig? Jeg kjenner også et gift par som har en skjelden genmodifikasjon (maks uflaks at begge hadde det) som gjør at når de får barn så blir barnet avhengig av medisin flere ganger daglig og lever ikke lengre enn til det blir 30, men allikevel har de produsert 2 stk til tross for at de visste dette. Fordi det var 50% sjangs for at barnet fikk sykdommen, så de håpte kanskje at nr 2 skulle slippe, men det gjorde h*n ikke. Men var dette egentlig korrekt avgjørelse? Man setter ikke sammen to hunder som er bærere av samme sykdom....

Dette er ting som er usympatiske og merkelige å skrive, men jeg klarer ikke la vær å tenke på hvordan mennesket hadde utviklet seg dersom man hadde satt de samme restriksjonene man har for hundeavl. (Helsekrav, mentalhelsekrav, utseendekrav m.m.)

 

Tenkt tanken selv flere ganger, mtp sykdom osv! Vet flere spøker med at om de hadde vært hund så ville de aldri blitt avlet på. Men det er nok helst sånn at mennesker velger selv om de ønsker barn, også tar man heller konsekvensene av det om det resulterer i sykdom. De fleste får jo et bra liv likevel :)

Meg og typen har en sykdom i familien. Ingen av oss som har den, men mamma har, faren hans, søstra hans osv. Har tenkt tanken på at den ikke bør videreføres, men jeg ønsker barn en gang i tiden. Så jeg kommer nok ikke til åla det stoppe meg! Om jeg derimot hadde visst at barnet med beldig stor sannsynlighet ville få en alvorig grad av denne sykdommen, så hadde vi nok heller revurdert det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, HeleneFS skrev:

Filosofering på morgenkvisten

  Vis skjult innhold

Jeg tror jeg er litt påvirket av hundeavl.

Det sies at det er de i samfunnet med lavest utdanning som får flest barn. Jeg mener ikke at lav utdanning er synonymt med lav iq, men noen av tilfellene skyldes jo det og la oss gå ut ifra de tilfellene. Vi produserer altså mest nye barn med anlegg for lav intelligens, vil ikke det egentlig sende menneskers utvikling i feil retning? Eller har vi alle blitt så smarte nå generelt at det ikke har noe å si?

En annen ting, hvorfor ser ikke vi på arvelige sykdommer hos mennesker når vi bestemmer oss for å lage genkopier (barn)? Se feks på min samboer og slekten hans som har allergier gjennom generasjoner, ville det ikke vært best å stoppet den utviklingen med feks å sette avlsforbud? Haha! Min mor har videreført noe arvelig til meg som påvirker min hverdag og selvfølelse mye, var ikke det litt unødvendig egentlig? Jeg kjenner også et gift par som har en skjelden genmodifikasjon (maks uflaks at begge hadde det) som gjør at når de får barn så blir barnet avhengig av medisin flere ganger daglig og lever ikke lengre enn til det blir 30, men allikevel har de produsert 2 stk til tross for at de visste dette. Fordi det var 50% sjangs for at barnet fikk sykdommen, så de håpte kanskje at nr 2 skulle slippe, men det gjorde h*n ikke. Men var dette egentlig korrekt avgjørelse? Man setter ikke sammen to hunder som er bærere av samme sykdom....

Dette er ting som er usympatiske og merkelige å skrive, men jeg klarer ikke la vær å tenke på hvordan mennesket hadde utviklet seg dersom man hadde satt de samme restriksjonene man har for hundeavl. (Helsekrav, mentalhelsekrav, utseendekrav m.m.)

 

Vel, ved sist justering av intelligenstest-gjennomsnitt var det første gang på utallige år at gjennomsnittet ikke ble oppjustert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått meg hva som har skjedd i Paris.. Men jeg har en meget sterk mistanke ut fra innleggene her.. Æsj altså :( hvorfor kan de ikke plage hverandre? Det er det jeg alltid har sagt, ta et stort ørkenområde, bygg en kjempemur rundt og hiv oppi kranglefantene.. La de få et valg om de vil ha med seg en pistolen med ett skudd i eller en håndgranat, og så strør vi litt mat oppi en gang i blant til de.. Så kan vi som ikke gidder sånt være i fred :aww: 

 

---

ellers begynner formen min å bli litt bedre.. Gubben og barnet har dog ikke savnet mamman så veldig.. De har laget seg hjemmelaget pizza (les: Grandiosa hjemmelaget), hørt på rockemusikk, sett på tegnefilm og spist havrefras :lol: nå hadde de nettopp kappløp igjennom stua for å komme seg til badet for å skifte bleie :P det hadde vist vært høy herjefaktor i går kveld, at de rent glemte leggetiden, men jeg har sovet meg igjennom det hele :lol: 

 

så nå har jeg nytet en bedre frokost bestående av blåbæryoghurt, cola og sitronvann.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto opp halv åtte fordi snekkerne skulle komme og se over arbeidet sitt i dagslys. Hundene ble forvirret, når mor står opp fordi vekkeklokka ringer så skal hun på jobb, da skal hun i alle fall ikke bare sitte i sofaen og kope!

Men nå skal jeg slutte å kope, må finpusse på en presentasjon jeg skal vise på et seminar i ettermiddag. Jeg må gå gjennom den mens jeg snakker høyt for å finne ut hvor lang tid den tar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...