Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, Margrete skrev:

Jeg må innrømme at jeg ga litt etter for redselen når min datter sa hun skulle i demonstrasjon i dag. Fikk heldigvis ett kakk i bakhodet av en litt mer fornuftig ektemann. Vi må ikke gi etter for frykten, det er de ønsker. Så, selv om jeg misliker det sterkt og kommer til å sitte livredd mens hun er borte, så får hun dra. Så får jeg sitte her med en litt irrasjonell frykt for at ISIS finner ut at pelsmotstandere er ett yndet terrormål.

:hug:

Det er skikkelig ekkelt, og tror ingen ville ikke syntes der var litt ubehagelig etter gårsdagens hendelser, men å så bra at vi ikke lar oss knekke, det er der viktigste signalet å sende :) Ikke at IS bryr seg så hardt om demonstrasjon i Oslo i dag (håper vi jo!), men det er et viktig signal til alle allikevel :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

11 minutter siden, Margrete skrev:

Jeg må innrømme at jeg ga litt etter for redselen når min datter sa hun skulle i demonstrasjon i dag. Fikk heldigvis ett kakk i bakhodet av en litt mer fornuftig ektemann. Vi må ikke gi etter for frykten, det er de ønsker. Så, selv om jeg misliker det sterkt og kommer til å sitte livredd mens hun er borte, så får hun dra. Så får jeg sitte her med en litt irrasjonell frykt for at ISIS finner ut at pelsmotstandere er ett yndet terrormål.

:hug: Skjønner deg godt! 

 

Lekt husmor, kokt svineknoke med hjemmelaget rotmos til. Ble ikke så værst. Hadde jeg hatt noe særlig smaksans så kunne jeg uttalt meg mer. Men gubben og barnet spiste som ulver,  så da så. 

Jeg har kake til avkjøling i kjøleskapet,  bare fordi derfor! :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere å forholde seg til dagligdagse, trivielle ting, så vi har vært på laaaaang tur langs Mjøsas bredd i dag, sammen med to østerrikske pinchere, en toller og en azawakh - og da mine to. Vi brukte over 3,5 time på turen, ble skitne på beina og Willy var full av frø og tistler (hva er det med hannhunder som bare MÅÅÅÅ trø seg inn i kratt og faenskap?). Hundene fikk seg en dukkert i Mjøsa etter turen, så slapp jeg å ta fram dusjen når vi kom hjem :). For et fantastisk vær det var i dag, og for en flott strandlinje vi har langs Mjøsa. Jeg vet ikke hvor langt vi gikk, men vi hadde ingen pauser annet enn for å få tatt noen bilder. Fiiiiin dag :wub:

Nå har jeg spist pinnekjøtt, vossakorv og kålrotstappe til middag - og har multeis til dessert :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg faktisk I.N.G.E.N! verdens ting liggende som skal rettes!! :banana: Og det er fint for om to uker kommer det en ny haug inn igjen. Mulig jeg klemmer inn en liten verbprøve et sted der også, men spørs om det blir litt i overkant med tanke på egne eksamener som også skal jobbes med. Får se om kollegaen er tilbake fra sykemelding snart, det hjelper :) Tipper elevene ikke blir lei seg om de slipper den prøven før jul hehe

Nå skal jeg sette på stekeovnen og gjøre klar pizza til middag :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Margrete skrev:

Jeg må innrømme at jeg ga litt etter for redselen når min datter sa hun skulle i demonstrasjon i dag. Fikk heldigvis ett kakk i bakhodet av en litt mer fornuftig ektemann. Vi må ikke gi etter for frykten, det er de ønsker. Så, selv om jeg misliker det sterkt og kommer til å sitte livredd mens hun er borte, så får hun dra. Så får jeg sitte her med en litt irrasjonell frykt for at ISIS finner ut at pelsmotstandere er ett yndet terrormål.

Det der sliter jeg med også :P Det er veldig lett å tenke og mene at man ikke skal gi etter for frykt, men med en gang mitt eget barn kan være utsatt blir jeg rent irrasjonell.  

Jeg likte IKKE at han var i Paris i høst fordi det logisk nok er et terrormål,  men jeg måtte jo bare bite det i meg :P 

Jeg kommer aldri til å glemme de 20 min jeg brukte på å spore opp han og pappaen 22 juli.  Når det har smelt i Oslo sentrum hvor du har sagt du skulle på trilletur med ungen , se for h*****e  å svar når mora ringer!  Jeg har aldri vært så rasende på et menneske noensinne,  og jeg ringte skamløst rundt til alle vennene og familiemedlemmene hans for å spore de opp :lol: De forsto meg litt bedre enn han da...

Det er umulig å ikke føle frykt desverre :( 

Men man må bare prøve å leve som vanlig allikevel...

Hæsjtægggladguttungenerpåfjelletihelgen :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wednesday skrev:

Man finner rimelig mye sjukt i bibelen også. Som nevnt, folk plukker ut det som passer dem best. 

Det tenkte jeg også på når jeg leste innlegget du quoter her, akkurat som om bibbelen egentlig er et spor bedre :lol::lol: 

3 timer siden, Mud skrev:

Man skal være rimelig historieløs for å ikke vite at det ikke akkurat er utført mindre  vold i Guds navn enn i Allahs

Noen ganger så lurer jeg på hvor mange som egentlig fulgte med i historietimen og fulgt med...

4 timer siden, Wednesday skrev:

Man finner rimelig mye sjukt i bibelen også. Som nevnt, folk plukker ut det som passer dem best. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Perfect Image skrev:

Det tenkte jeg også på når jeg leste innlegget du quoter her, akkurat som om bibbelen egentlig er et spor bedre :lol::lol: 

Noen ganger så lurer jeg på hvor mange som egentlig fulgte med i historietimen og fulgt med...

 

Nei, en kan virkelig spørre seg. Virker som både historie- og religionstimer har gått folk hus forbi når slikt dukker opp. Trist og skremmende :no: 

 

Må bare dele denne jeg https://youtu.be/PzusSqcotDw Anbefales på det varmeste. Religionsviter som blir intervjuet om "voldelig islam". Etter å ha sett den anbefales det (om man ønsker hodepine) å sjekke ut intervjuet fox news hadde med samme mann om en bok han har skrevet om Jesus. Reza Aslan er muslim. "Men du er jo muslim, hvorfor skriver du om Jesus". "Jeg er religionshistoriker, religionshistorie er jobben min" "Men du er jo muslim, er det en muslims syn på Jesus du har skrevet om?" "Jeg studerer religion, alle religioner" etc etc etc. It hurts!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle egentlig denne lille frøkna sammen med reste av Keos søsken blitt ett år gammel :wub:

Spoiler

Dessverre fikk hun ikke oppleve mye av livet før hun og en annen valp ble drept av en amstaff få timer etter at hun var ankommet til sitt nye hjem. Men vakker, det var hun!
10433203_10152738791502833_8545297882386

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aslan skrev:

Eh, sorry meg, har du du overhodet tittet i noen religiøse tekster eller har du bare plukket dette fra islam-hat-sider? Islam er ikke noe mer eller mindre krigersk enn kristendommen. Voldelige maktsyke mennesker misbruker religion for å fremme sine ideer, det er ikke koranen/bibelen/whatever som dikterer det. Sorry, det der vitner bare om kunnskapsløshet.

 

_____

 

Denne syns jeg også var fin http://www.dagbladet.no/2015/11/14/kultur/meninger/debatt/terror/paris/41956353/

"Angriperne vet at det er gjennom konflikt, fordommer og aggresjon de vinner. Den største trusselen mot deres agenda er de — spesielt unge — mennesker som gjennom eksempel viser at alarmistene tar feil og at vi klarer å leve sammen på tvers av kulturelle og religiøse skiller. Klarer terroristene og alarmistene på hver sin side å holde folk fra å snakke sammen på tvers av skiller kan de lykkes (som de har gjort i så mange land fra Nord-Irland til Burundi) i å holde konflikter levende i årtier etter årtier. Når folk begynner å gå fra å snakke om å snakke sammen til rett og slett å leve sammen svekkes skillelinjene."

Det vi trenger minst av alt er mer fremmedfrykt og økt polarisering.

Det var da voldsomt til karakterisering av andres holdninger basert på utdrag fra koranen...
For det første bør man skille mellom Islam og muslimer. Koranen er Islams hellige bok og ikke så få velger å innta holdninger denne er bærer av, på samme måte som enkelte kristne er homofobe basert på enkeltstående vers i Bibelen.
Å ikke kunne diskutere og dra frem negative elementer ved ulike religioner er å stikke hodet i sanden.
Og nei - jeg diskuterer ikke "enkelpersoner" verken muslimer eller kristne.

Jeg lurer på om du hadde reagert like sterkt om noen hadde brukt feks bibelvers som "bevis" på kristne ekstremisters syn på feks abort og homofili? Eller hadde du da sagt "ja og amen - disse ekstremistene er selvfølgelig preget av sin trangsynte religion" - se for deg de som aksjonerer utenfor abortklinikker feks, i USA.

For meg blir slike svar som ditt enda en bekreftelse på at det ikke er lov å være islam-kritisk her i landet. Kun "kristendom-kritisk".
Jeg har forøvrig venner (og familiemedlemmer) fra de fleste store religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bling skrev:


Jeg har forøvrig venner (og familiemedlemmer) fra de fleste store religioner.

Selvsagt har du det. Men allikevel påstår du at det verste bibelen har å by på er homofobi og abortmotstand, det vitner om historieløshet og fordommer. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Eplefe skrev:

Selvsagt har du det. Men allikevel påstår du at det verste bibelen har å by på er homofobi og abortmotstand, det vitner om historieløshet og fordommer. 

Kjære deg, hvor har jeg skrevet at det er det verste "den har å by på"?
 

Og du må gjerne komme med "vers" for å vise det verste. Jeg tar meg ikke nær av DET.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bling skrev:

Noen religioner er i sitt vesen mer krigerske enn andre.
Eksempler fra koranen:
Koranen: 8:12 "Jeg vil terrorisere de vantro. Halshugg dem, og kapp av deres fingrer og tær".

Koranen: 48:29 "Muslimer må være nådeløse mot vantro".

Koranen: 5:55 "Den av dere som blir venn med en vantro, er selv en av dem". (Hvordan få Integrert mennesker i vårt samfunn med dette synet??)

Koranen: 8:39 og 2:193 "Krig, ikke vennskap, er obligatorisk inntil islam hersker overalt".

Koranen: 8:39 "Bekjemp de vantro inntil det ikke lenger finnes vantro, og alle underkaster seg Allah's religion".

Jag är lat själ så  jag orkar inte sitta och leta igenom bibeln (eller för den delen, gå och se om en sådan ens existerar i detta hus) så jag nöjer mig med att posta följande bild där en annan själ i en annan debatt skrev följande:
http://i.imgur.com/yOE0MtF.png
 

Där finns ju dessutom hänvisning till var du hittar diverse otrevligheter från bibeln, så nej jag skulle då inte vilja påstå att koranen på något sätt är värre än den kristna sagobok som kallas bibel!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TrasselTrollet skrev:

Jag är lat själ så  jag orkar inte sitta och leta igenom bibeln (eller för den delen, gå och se om en sådan ens existerar i detta hus) så jag nöjer mig med att posta följande bild där en annan själ i en annan debatt skrev följande:
http://i.imgur.com/yOE0MtF.png
 

Där finns ju dessutom hänvisning till var du hittar diverse otrevligheter från bibeln, så nej jag skulle då inte vilja påstå att koranen på något sätt är värre än den kristna sagobok som kallas bibel!

Jeg trakk overhodet ikke in bibelen i mitt første innlegg. Jeg kom med vers fra koranen. Uten å si ETT ord om verken bibel eller kristendom per se.
Og likevel tolker altså mange ganske naive historieløse og kunnskapsløse her mitt innlegg som et slags forsvar for bibelen.

Du store tid - for et høyt nivå på diskusjonen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bling skrev:

Jeg trakk overhodet ikke in bibelen i mitt første innlegg. Jeg kom med vers fra koranen. Uten å si ETT ord om verken bibel eller kristendom per se.
Og likevel tolker altså mange ganske naive historieløse og kunnskapsløse her mitt innlegg som et slags forsvar for bibelen.

Du store tid - for et høyt nivå på diskusjonen:D

"Og likevel tolker altså mange ganske naive historieløse og kunnskapsløse her mitt innlegg som et slags forsvar for bibelen."
Personangrepp, det var alltså så mycket du hade att komma med? Imponerande...

"Du store tid - for et høyt nivå på diskusjonen"
Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

"Og likevel tolker altså mange ganske naive historieløse og kunnskapsløse her mitt innlegg som et slags forsvar for bibelen."
Personangrepp, det var alltså så mycket du hade att komma med? Imponerande...

"Du store tid - for et høyt nivå på diskusjonen"
Amen!

Les tilbake så ser du at det er akkurat de ordene som brukes ift meg, av andre i denne tråden,  etter mitt opprinnelig innlegg. Jeg bare kopierer språkbruken..

Og dermed sier jeg takk for meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...