Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Du er så slem og kynisk, du :lol:

Har jeg vært på Lillehammer og det var så vakkert å kjøre langs Mjøsa. Nå skal jeg straks til tannlegen for å se om hun kan låne meg en midlertidig tann eller noe :lol:

Skal du høre noe enda mer slemt? Murphy syns det var sååååå godt å sove på soverommet. Tempurmadrass, dyne og hårete saueskinn. Hun mente 100% at hun skulle ta ettermiddagsluren sin der i dag hun. Var helt stille i huset og jeg trodde alle sov nede. Men neida, Murphy hadde løpt opp og fikk ikke opp døren hun. brått sto hun å hylte der oppe og mente jeg skulle komme åpne :lol:

Den fikk ikke viljen sin denne gangen heller og ble såret nok en gang :lol:

I morgen flytter Monty, lurer på hvordan jeg skal gjøre det på natten med små pikene nå. Prøve med alle 4 sammen først også heller sette opp ett stort tøybur om det blir for plagsomt for Blaze med de begge.

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Oslo Hundeskole? Ser de skal ha valpekurs osv i mitt nærområde, lurer på om det er mer å få ut av det enn valpetreninga vi var på hos den lokale hundeklubben (kryss grusbanen med valpen på din venstre side mens du holder godbiten foran nesa hans type trening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du høre noe enda mer slemt? Murphy syns det var sååååå godt å sove på soverommet. Tempurmadrass, dyne og hårete saueskinn. Hun mente 100% at hun skulle ta ettermiddagsluren sin der i dag hun. Var helt stille i huset og jeg trodde alle sov nede. Men neida, Murphy hadde løpt opp og fikk ikke opp døren hun. brått sto hun å hylte der oppe og mente jeg skulle komme åpne :lol:

Den fikk ikke viljen sin denne gangen heller og ble såret nok en gang :lol:

I morgen flytter Monty, lurer på hvordan jeg skal gjøre det på natten med små pikene nå. Prøve med alle 4 sammen først også heller sette opp ett stort tøybur om det blir for plagsomt for Blaze med de begge.

Ond er du, ond! :aww: :lol: 

Tipper vi kommer til å få masse festlige historier om Murphy :wub: 

 

Overlevd navmøte, herlighet så kake man blir av slike møter. Ting må jo søkes om ordnes med og sånt, så blir jo ikke så mye klokere. Men overlevd. Det er bra :aww: 

 

Funderer på hva jeg vil ha til middag, luxusproblem: For mange valgmuligheter! :o :lol: Ba bonden om å handle noen middager, og da gjorde han det da. :aww: 

"Sykt" barn i dag, hun hadde litt feber i går kveld, formen er bra nok til at hun sikkert kunne vært i barnehagen i dag, og hun er feberfri, bare snørrete. Men nå ble det ikke slik da.  Kanskje hun er frisk igjen til mandag da :ahappy: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være trist å være Sissel, som får sånne tårevåte historier hele tiden...  :lol:  :lol:  

 

Sorry men :blink: :blink: 

Oh my:lol: I samme kategori og "yrke" som hun jeg nevnte for noen dager siden som leide ut hestene sine som konsulenter:lol::lol:

 

Personlig å synes jeg det er litt skummelt at "slike" får ytre seg for mye, her var det en oppegående eier som ville unngå et uønsket kull, og så er han den store slemme ulven som dreper babyene til den stakkars hundemammaen.

 

 

:| skjønner at jeg også reflekterer lite over min hund sine føleser. Tror jeg kommer til å fortsette med det :P 

...vil alle valpene opp i sofaen for å sove. Det er ikke aktuelt det heller, så jeg sårer de nok ved å la de sove på gulvet. Føler nok seg ikke elsket :lol:

Onde, onde menneske:shocked::lol:

Stakkars Sissel, hun må få mye triste følelser i løpet av dagen:icon_cry: Akkurat nå mottar hun nok verdens tristeste følelse fra Ganzie, som mener at hun dør om hun ikke får knekkebrødet jeg spiser:icon_cry:

bra :) 

Ja, jeg har fått tips om tiltak jeg kan gjøre for å hindre at flere kommer, men den som var her måtte vi ta. Føler meg fæl, men det måtte bare bli slik.  Håper vi slipper flere! 

Grevnliger er skumle dyr, som jeg nevnte så har jeg mye mer respekt for grevling enn elg. Og når den plutselig fant seg snackbar i stallen så var det ikke annen utvei. 
Synd, for de er fine og spennende dyr, men de trenger ikke å bli for nærgående. Farlig for både kaniner, hunder, katter og folk.

Men godt du fant synderen, nå er kaninuflaksen din over:hug:

Du får ta på dig ett par stövlar och gå en runda i hagen. Lagen om alltings jävlighet kommer få skiten att fastna under stövlarna och sen är det bara att skölja av. Voila, skitfri hage. :P

Akkurat det jeg også tenkte:lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet mitt trenger tydeligvis helg nå. I formiddag satt jeg i et par timer og laget opplegg til dobbel samfunnsfagtime. Presentasjon, filmsnutter, oppgaver og hele pakka. Så kom jeg på at jeg har norsk etter lunsj i dag, ikke samfunnsfag. Jaja, da er samfunnsfagtimene klare til neste uke da. Erre mulig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart jobb (dra om 1 time). Skal bli litt deilig med helg, selv om det blir "lesehelg" må gjøre en del kjemi. Henger litt bak ønsket sted på noen punkter (har 3 ulike bøker).  Jeg liker å være student igjen. Bare synd pendleveien er så lang og at jeg må jobbe såpass mye. Bare være student hadde jo vært så luksus og kos!

Men jeg gleder meg til å være ferdig og få en relevant jobb, for hele poenget med ennå et studie er jo og nå ta noe som er veldig relevant for arbeidsmarkedet og hvor arbeidsplassene ikke er så glisne i antall.

Hva studere du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er en som det jeg leide for den var utrolig grei å flytte med

Det er i hvert fall med lem bak, så en kan løfte ting opp og ned, få skråstilt til bæring, også videre. Mighty fancy Canider-bil :P

Lykke til med flyttingen SFX, flytting er egentlig døden. Flytte ut er døden, flytte inn er koselig :D

Dette er åttende gangen jeg flytter, og på mange måter er det den enkleste runden fordi jeg flytter helt og holdent fordi jeg vil. Men jeg skulle av og til ønske at jeg hadde en minimalistisk stil og ingen sentimentale tendenser, så det var mindre å pakke ned :P

Jeg gikk tom for esker, så da har jeg gått halvannen times tur med hundene i stedet. Rolig rusletud, med godbitsøk, gjemsel og kos. Innkallingstrening for Glam, som jo betyr innkallingstrening for alle tre. Han er skrekkelig søt, men jeg er ikke overbevist om at alle sikringene er skrudd helt på plass. Når alle tre sitter rundt meg med forventningsfulle blikk, og jeg fyller neven med godbiter, kaster utover i lyngen, roper søk, og jentene bykser ut for å lete - da skulle en jo tro at han kanskje ble med i dragsuget, i det minste. Men nei, han titter forvirret på dem før han ser tilbake på meg og klasker meg på låret med bjørnelabben sin. Godbitene er jo i lomma! Han kan gå ut i feltet for å se hva de gjør, men han skjønner ingenting, og kommer tilbake for å tigge. Lille fjompen :wub:

Dra på Kiwi og se om de har banankasser, eller så drar jeg på CO for å kjøpe. Også må jeg vel ha noe mat. Både til meg og hundene.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i Mexico for øyeblikket, og fikk nettopp melding fra rektor om at en elev på skolen min har tatt livet sitt... :no:

Åh så utrolig trist :( 

 

 

Grevnliger er skumle dyr, som jeg nevnte så har jeg mye mer respekt for grevling enn elg. Og når den plutselig fant seg snackbar i stallen så var det ikke annen utvei. Synd, for de er fine og spennende dyr, men de trenger ikke å bli for nærgående. Farlig for både kaniner, hunder, katter og folk.

Men godt du fant synderen, nå er kaninuflaksen din over:hug:

 

Ja, får ta det jeg kan av forholdsregler (nå ble det en lang diskusjon her for å finne ut om det heter forhåndsregler eller forholdsregler, vi ble enige om forholdsregler :aww: ) for å unngå at det kommer en ny som kommer seg inn. Ta inn utebur og prøveå  stenge best mulig. 100% sikkert får jeg det ikke desverre. 

Ja, nååå må det være bra. :o  Jeg funderer på om det var jeg som fant ut at kaniner var fine som forsøksdyr i mitt forige liv, og derfor får bad karma :lol: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Oslo Hundeskole? Ser de skal ha valpekurs osv i mitt nærområde, lurer på om det er mer å få ut av det enn valpetreninga vi var på hos den lokale hundeklubben (kryss grusbanen med valpen på din venstre side mens du holder godbiten foran nesa hans type trening).

Jeg har svært dårlig erfaring med dem, og er ikke alene om det. Men det er en hundeskole som varierer veldig mye utfra instruktør og sted, og mange har god erfaring med dem. Så prøv å forhør deg med noen som har hatt den aktuelle treneren kurset er hos :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie lurer på om det er Mette Olsen som holder Oslo Hundeskole avdeling Oppland? Hun er iallefall veldig trivelig. Ikke hatt henne som instruktør, men gått kurs sammen med henne og sett henne trene egne hunder. 
Har også hørt positivt om de som driver i Hedmark. Men Osloavdelingen har jeg ingen gode erfaringer med... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigg er 5 mnder idag og feiret med å ikke komme på innkalling og pløye inn i en jogger istedet - heldigvis en trivelig jogger som bare lo og sa han var fin hund. Videre feiret han med å pigle avgårde i hundreoghelvete og "glemme" å følge med på hvor jeg var. Jeg gjemte meg i skogen jeg... smått stresset hund viste veldig fine slag i skogen når han lette etter meg, men glemte å lete på begge sider av veien. Resten av turen holdt han seg på fin avstand og sjekket jevnlig at jeg hang med. Håper den leksa sitter i litt (men tviler...)

Skal på middag med kolleger senere idag og mistenker at det har flyttet inn en hjortelus i håret... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN har jeg sparka liv i gammel-pc'en, siden den ikke fullt så gamle pc'en døde for en uke siden. Jeg orker ikke å surfe på nettbrettet, den duger til netflix og youtube på sengekanten, men ikke så mye mer. Denne pc'en har det med å skru seg av i hytt og pine da, men jeg skal vel ikke klage så altfor høyt så lenge det går an å skru den på igjen - i motsetning til visse andre pc'er, liksom :ermm: 

Håper på å få en ny pc i hus snart, hvis ikke så skulle guttebarnet kjøpe seg ny mac, og da kunne jeg visst få hans gamle. Kanskje jeg kommer over min aversjon mot Appel-produkter da, i så fall. Jeg har egentlig ikke råd til å kjøpe å være så altfor kresen, og jeg har hørt rykter om at mac er bedre enn hva jeg bruker nå, så vi får se da vøttø :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud, jeg har glemt å fortelle deg at Ask er noen og tretti år gammel og sitter i Malvik kommunestyre for Ap! Han har ikke rødt hår lenger, kanskje litt sånn rødbrunt, men han har fortsatt akkurat det samme ansiktet! Jeg tenkte å ta et bilde av han i går, men hvordan skulle jeg forklare det liksom? Ikke sikkert du ville vært enig da, men jeg synes det er helt spooky.

Ellers er det helg, jeg har kjøpt en kartong rødvin, ingredienser til wok med scampi og litt snop. Ok, ganske mye snop da, men helga er lang. :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du høre noe enda mer slemt? Murphy syns det var sååååå godt å sove på soverommet. Tempurmadrass, dyne og hårete saueskinn. Hun mente 100% at hun skulle ta ettermiddagsluren sin der i dag hun. Var helt stille i huset og jeg trodde alle sov nede. Men neida, Murphy hadde løpt opp og fikk ikke opp døren hun. brått sto hun å hylte der oppe og mente jeg skulle komme åpne :lol:

Den fikk ikke viljen sin denne gangen heller og ble såret nok en gang :lol:

I morgen flytter Monty, lurer på hvordan jeg skal gjøre det på natten med små pikene nå. Prøve med alle 4 sammen først også heller sette opp ett stort tøybur om det blir for plagsomt for Blaze med de begge.

Tror jeg snart må ringe Mattilsynet, jeg... eller kanskje Sissel Grana er bedre :aww:

Har jeg vært hos tannlegene og de (ja, de var flere som vurderte Siris Case) var veldig sikre på at implantat var den eneste løsningen de turte å gå for. Yeyyyy liksom... Det hørtes kjempedyrt ut, men de kunne fortelle meg at slike uhellsskader faktisk i stor grad dekkes av HELFO. SÅ i stedet for at jeg må betale 25 000 kr, så slipper jeg unna med en langt lavere sum antakelig. I dag fikk jeg på en midlertidig tann - og satt i stolen i godt over en time - og betalte bare 700 kr. Nå kan jeg si F-ord igjen :D

Og ellers kan jeg fortelle at det ikke er særlig godt å få en hjortelusflue i øyet... den klamret seg godt fast i øyekroken og var ikke helt lett å fjerne gitt. 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

@Mud, jeg har glemt å fortelle deg at Ask er noen og tretti år gammel og sitter i Malvik kommunestyre for Ap! Han har ikke rødt hår lenger, kanskje litt sånn rødbrunt, men han har fortsatt akkurat det samme ansiktet! Jeg tenkte å ta et bilde av han i går, men hvordan skulle jeg forklare det liksom? Ikke sikkert du ville vært enig da, men jeg synes det er helt spooky.

Ellers er det helg, jeg har kjøpt en kartong rødvin, ingredienser til wok med scampi og litt snop. Ok, ganske mye snop da, men helga er lang. :ahappy:

:|  :|

håper han er en bra fyr! :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg en smule utspekulert og kynisk. En stund nå har det virret en håndfull fremmedspråklige barn rundt bilen vår, som jeg sitter i, på sykkel. Første gangen det dunket i nabobilen fordi de traff den gikk jeg ut og bad dem sykle alle andre steder enn rundt bilene, høflig, de nikket til svar og trakk seg litt unna. Da det igjen dunket i en bil, nemmelig vår, spurte jeg om de ikke kunne sykle på framsiden av skolen i stede for parkeringsplassen. Fikk et snerpete svar tilbake at de syklet hvor de vil. Så da gikk jeg plent bak og hentet ut Keo og satte meg i bakluka og lot han sitte og se på dem.

Borte ble dem, tilbake kom de ikke. Ingen skade på bilene :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN har jeg sparka liv i gammel-pc'en, siden den ikke fullt så gamle pc'en døde for en uke siden. Jeg orker ikke å surfe på nettbrettet, den duger til netflix og youtube på sengekanten, men ikke så mye mer. Denne pc'en har det med å skru seg av i hytt og pine da, men jeg skal vel ikke klage så altfor høyt så lenge det går an å skru den på igjen - i motsetning til visse andre pc'er, liksom :ermm: 

Håper på å få en ny pc i hus snart, hvis ikke så skulle guttebarnet kjøpe seg ny mac, og da kunne jeg visst få hans gamle. Kanskje jeg kommer over min aversjon mot Appel-produkter da, i så fall. Jeg har egentlig ikke råd til å kjøpe å være så altfor kresen, og jeg har hørt rykter om at mac er bedre enn hva jeg bruker nå, så vi får se da vøttø :aww: 

Min Mac kjøpte jeg i 2009 for å bruke på media. Den er blitt brukt til å spille tunge spill med og på skolen hvor vi brukte 2-3 Adobe programmer samtidig nesten hver dag. Den lever i beste velgående enda, kun byttet harddisk for jeg hadde behov for større plass. Aldri vært noe galt med den før nå, men det fikset seg av seg selv og ikke større problem enn at jeg satte en internettkabel i så funket den.

Mannen sin er 5 år gammel og han bruker den til å mikse album på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...