Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

De finnes på steder med mye hjortedyr. Har dere det? Isåfall kommer den til dere også, leste jeg i avisa :P (Ekle ekle kryp)

Mye rådyr, noe hjort, og bøttevis med elg (er elg et hjortedyr?). Men vi har ikke flått heller da, så kan være for høyt og kaldt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Mye rådyr, noe hjort, og bøttevis med elg (er elg et hjortedyr?). Men vi har ikke flått heller da, så kan være for høyt og kaldt? 

Ja, elg er fint for hjortelusflua. Mulig det er for høyt og kaldt ja? Aner ikke, men det ble plutselig nesten fristende å flytte til dine trakter likevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, elg er fint for hjortelusflua. Mulig det er for høyt og kaldt ja? Aner ikke, men det ble plutselig nesten fristende å flytte til dine trakter likevel :P

Hold dem for deg selv. :aww: vil ikke ha. 

Ser tunefluebitt på hundene innimellom, og vi har noen stikkende svartfluer. Men holder leeeenge med det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rådyr, noe hjort, og bøttevis med elg (er elg et hjortedyr?). Men vi har ikke flått heller da, så kan være for høyt og kaldt? 

Elg er hjortedyr ja :D. Hjortelusflua sprer seg veldig sakte, men den kommer nok opp til dere etter hvert også skal du se. Jeg har fått en del på meg bare ved å gå ute på det åpne jordet mitt nå i høst faktisk, så man trenger ikke engang å gå i skogen vøtt.... Ekle kryp. Har plukket en del av hundene også selvsagt. Akkurat nå sitter jeg og klør på et bitt jeg fikk i nakken for mange uker siden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elg er hjortedyr ja :D. Hjortelusflua sprer seg veldig sakte, men den kommer nok opp til dere etter hvert også skal du se. Jeg har fått en del på meg bare ved å gå ute på det åpne jordet mitt nå i høst faktisk, så man trenger ikke engang å gå i skogen vøtt.... Ekle kryp. Har plukket en del av hundene også selvsagt. Akkurat nå sitter jeg og klør på et bitt jeg fikk i nakken for mange uker siden... 

Ugh! Møtte aldri på rena heller faktisk. Så da håper jeg den bruker 100 år på å komme opp i fjellet her. :aww: Vi er jo masse på jorder, selv om vi ikke er så mye i skogen direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dem for deg selv. :aww: vil ikke ha. 

Ser tunefluebitt på hundene innimellom, og vi har noen stikkende svartfluer. Men holder leeeenge med det!

 

Tenkte mer på at jeg ville bo et sted som ikke har hjortelusfluer og flått jeg, da. Ikke at jeg skulle ta dem med :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli godt med helg, bare så synd jeg burde hatt tid til (eller prioritert å bruke tid på) å rydde og vaske her, siden min mor skal være her i helgen. Nå får jeg bare forberede meg til litt kjeft i morgen :aww:  Enda bra at det blir en hyggelig helg, jeg vil nemlig helst ikke tenke på neste helg. Det er snart ikke plass til flere møter i kalenderen min, og jeg burde puttet inn et par til..... Så neste helg blir god, da har jeg ingen planer! (tror og håper jeg :lol: )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med en ny vurderingsbunke. Det begynner virkelig å pakke seg til nå *svett*, men snakket med sjefen i dag og får bruke fellestidene til eget arbeid når jeg trenger det inntil videre siden jeg sitter med eneansvaret for engelsken på hele trinnet på grunn av sykdom. Det letter litt :) Og så får jeg ny datamaskin siden mac'en ikke kommer seg på internnettet til kommunen, og det hjelper også litt. Nå skal jentene få ut og tisse en skvett, og så er det senga for oss alle tre.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX hvorfan går det med svar på prøvene? Aner ikke om du har skrevet noe mer om det her inne, men tenkte brått på deg. 

 

Jeg har satt en kompis på saken for å få opp overvåkingskamera i gamlefjøset, kom ut til halvspist unge og mor og 5 barn er bare borte... Veldig nysgjerrig på hva som har tatt dem, siden det går 13 ungdyr i nabobingene som er urørt (de er nå flyttet i en binge med tak på - just in case). Håper han kommer på noe lurt og vi kan finne ut hvem som tar dem... Er det slemt å skyte om det er rev og vi får sjansen? :icon_redface: Ingen her som har viltkamera til låns tilfeldigvis? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonene, det var veldig koselig :ahappy: 

Dagen ble feiret med å stå opp kl 4 i morres med enfirbeint som var lekk i begge ender. Fint å starte "dagen" med bekymring og vasking :yawn: Så har vi malt ferdig stua, og jeg er veldog fornøyd med resultatet :ahappy: Har også vært ute med gguttebarnet, datterbarnet og svigerbarnet og spist pizza. Vesle sjuklingen er i form igjen også, så alt i alt hat jeg hatt en fin dag, selv om det så mørkt ut en liten stund :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, grevlinger er fine! Men kan jo ikke bare la den forsyne seg heller :)

Og tenkt deg det skadepotensialet om Kasko hadde gått på den... *grøss* De ser tunge og daffe ut disse grevlingene, men de er ganske skumle. Vil ikke ha den her rett og slett. Vet ikke om det er noe trussel for Ida, men de kan jo bli så sinte - ikke helt greit å komme i veien for den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenkt deg det skadepotensialet om Kasko hadde gått på den... *grøss* De ser tunge og daffe ut disse grevlingene, men de er ganske skumle. Vil ikke ha den her rett og slett. Vet ikke om det er noe trussel for Ida, men de kan jo bli så sinte - ikke helt greit å komme i veien for den. 

De er nok ganske sky for mennesker og stikker av heller enn å bite. Men når den er inne i kaninstallen er det kanskje ikke barebare å komme seg unna? Og da er de skumle :( Synd den måtte bøte med livet, men sånn måtte det bare bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok ganske sky for mennesker og stikker av heller enn å bite. Men når den er inne i kaninstallen er det kanskje ikke barebare å komme seg unna? Og da er de skumle :( Synd den måtte bøte med livet, men sånn måtte det bare bli.

Denne prøvde ikke stikke av før jeg poket den med en høygaffel,  men virket heller ikke sint. Men toåring som skal kose den fine "vovvaen" er ikke så kult.  Og kasko hadde glatt gått på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh! Møtte aldri på rena heller faktisk. Så da håper jeg den bruker 100 år på å komme opp i fjellet her. :aww: Vi er jo masse på jorder, selv om vi ikke er så mye i skogen direkte.

Men nå har de kommet!  Hadde aldri sett en hjortelusflue før jeg plukka en ut av håret mitt for en uke siden. I dag kravlet det en på øret til Katla. :thumbsdown: Vanskelig å ta livet av er de også, ble jo nesten anpusten her. :P

 

....burde jeg legge meg, skulle lagt meg for lengst, så da får jeg vel gjøre det. Bare få dratt med meg den firbente potetsekken ut for å tisse først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på venterommet på veterinærhøyskolen da jeg med ett fikk en sorg og en tristhet kastet på meg. Tårene stod i øynene mine, og jeg fant raskt ut hvem som sendte meg disse vonde følelsene. På gulvet foran en velkledd mann lå det en hund, og hun var så uendelig trist. Det var hun som tok kontakt med meg. 

Jeg kom i prat med mannen, som med største selvfølgelighet fortalte at bikkja hadde tyvparret seg. Nå skulle hun få medisin slik at hun aborterte fostrene.  Mannen fortalte at hunden som hadde parret henne var på hennes størrelse, men av "feil rase". Tispen var ung og frisk. Jeg prøvde å gi han noen nye tanker rundt dette, dessverre uten å lykkes.  

Noen ganger er det en belastning å kunne kommunisere med dyrene. Vi mennesker griper så voldsomt inn i livene til dyrene. Vi tar det som en selvfølge, men hunden som skulle bli fratatt muligheten til å bli mamma var helt knust. 

Sånn går det når man venter barn med en med feil utseende.... Hva i alle dager feiler det oss mennesker? Hvorfor utsetter vi dyremor for å få sine barn drept i mors liv eller rett etter fødselen uten at det er medisinske grunner til det? 

Del hvis du vil <3 Kanskje dette innlegget kan skape refleksjoner hos eierne, slik at de handler annerledes i en lignende situasjon? 
Mvh dyretolk Sissel. LIK gjerne siden min.

Må være trist å være Sissel, som får sånne tårevåte historier hele tiden...  :lol:  :lol:  

 

Sorry men :blink: :blink: 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...