Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Jeg har en liten spørreundersøkelse på Facebook gående om hvem som kaster egg ved utløpsdato. Så jeg spør her og: kaster dere egg som har gått ut på dato? 

Oppdaget akkurat at jeg har en hel kartong egg som går ut i dag :P Kaste de gjør jeg i alle fall ikke, tenker jeg baker brød av de eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten spørreundersøkelse på Facebook gående om hvem som kaster egg ved utløpsdato. Så jeg spør her og: kaster dere egg som har gått ut på dato? 

Jeg sjekker heller aldri dato på egg :). Har aldri opplevd å få dårlige egg faktisk, selv om de har gått både 2 og 3 mnd over datomerkingen :). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget akkurat at jeg har en hel kartong egg som går ut i dag :P Kaste de gjør jeg i alle fall ikke, tenker jeg baker brød av de eller noe.

Det er jo bare å bruke dem helt som vanlig - datomerkingen er et resultat av at EU sliter med salmonella i sine egg, det gjør vi jo svært sjelden her i Norge, og egg holder finfint til vanlig spising også lenge over datoen :). 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg varm og svett. Noen fikk nemlig LITT dårlig tid plutselig, og måtte råkjøre til jobb. Var selvsagt tom for bensin på bilen også (TJ skal være glad jeg oppi alt glemte telefonen så jeg ikke kunne ringe å kjefte på han for å ikke si fra. :aww: Egentlig like greit, ikke hans feil at jeg glemte tiden, hadde jeg dratt når jeg planla så hadde jeg hatt god tid til diverse uforutsette ting. :P ). Men, kom meg på jobb til rett tid så vidt det var!

Hører rykter om at de jeg har kveldsvakt sammen med har handlet inn is og diverse til oss. Jeg som ikke skulle ha godis denne helgen. Tror viljestyrken ligger hjemme sammen med telefonen. *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos egg, jeg har lyst på vafler. Men jeg har hverken vanlig syltetøy eller brunost. Appelsinmarmelade på vafler blir vel litt snålt? :P

Alt er godt på vaffel... nesten :D. Men smør og sukker er jo snadder da :). Og kanskje et lite dryss kanel? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten spørreundersøkelse på Facebook gående om hvem som kaster egg ved utløpsdato. Så jeg spør her og: kaster dere egg som har gått ut på dato? 

Enig med: 

 

Sjekker aldri daton jeg :P

 

Hvis jeg er usikker, så putter jeg de i vann og sjekker om de flyter eller ikke. :P Har enda ikke måttet hive noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen har hovedforfall 1. november, så jeg har litt tid til å sjekke. Først selge hus :P

Så nå har jeg kjøpt tak til kjøkkenet, og det ble billigere enn jeg tenkte, for jeg fant en billigere variant. Det er ikke like pent etter min smak, men jeg pusser jo ikke opp for meg.

Utover stuegulvet ligger det litt aviser fra da jeg malte en bjelke i går. Jeg var litt sen med å slippe ut Glam, så han tisset på malingsavisene, han. Avis er avis.

Og jeg er et vanedyr, for da jeg kom hjem strakte jeg armen ut til høyre for å henge fra meg bilnøkkelen og husnøkkelen der de pleier å henge på nøkkelknaggen sin.
Det er en uke siden jeg skrudde ned nøkkelknaggen for å male den veggen...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo om det skjer noe med mer enn en hund - en operasjon og rehab kommer fort på 20.000-25.000. Et keisersnitt natt til søndag da, så er den kontoen mer enn tom.

Men du har fremdeles ikke passert 30 000,- pr år i vetutgifter? Da hadde du spart på å sette pengene på egen konto.

Jeg har en liten spørreundersøkelse på Facebook gående om hvem som kaster egg ved utløpsdato. Så jeg spør her og: kaster dere egg som har gått ut på dato? 

Nopp.

45 min igjen til høstferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har fremdeles ikke passert 30 000,- pr år i vetutgifter? Da hadde du spart på å sette pengene på egen konto.

Jo, om det blir for eksempel keisersnitt på ugunstig tidspunkt på en hund og et røket korsbånd på en annen, så er det over 30.000 i veterinærutgifter.

I fjor hadde jeg vel én forsikringssak, og hittil i år har jeg ikke hatt noen - bank i ordet. Mye veterinærutgifter, men det er jo på sånt som forsikringen ikke dekker - vaksiner, drektighetsundersøkelser, lus, en gjenstridig våteksem (kom ikke opp til egenandelen), livmorbetennelsemistanke (kom ikke opp til egenandelen).

Ett hoggormbitt, derimot, så ryker pengene ut som om de er drevet av magnetisme. Jeg må regne på det, sjekke priser, og se hva jeg kan redusere.

Nuh har jeg fått tak i elektriker, så da kan jeg senke skuldrene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hoh.

Det er utrolig hvor tolerant en liten hundetass kan bli når han ikke har så mange vondter overalt i kroppen lenger.

Nå er det plutselig helt lov til å klappe på det opererte beinet når han ligger og slapper av, jeg kan ha hodet mitt på beinet hans, og det er ikke antydning til at han stivner i kroppen, eller blir stressa av det. Ser bare ut som om han koser seg.

Han vasker meg på hånda, og gir meg nusser istedenfor å glefse etter både hendene og ansiktet mitt.

Hvor ble det av den aggressive bikkja som knurra, glefsa og beit for fire måneder siden?

Joda, han forsvant helt, han. Og frem så kom det en helt annen hund, en liten kosegutt som er veldig blid og fornøyd, og som bare er herlig,og en fryd å være sammen med.

Og det er takket være Nina Haaland ved Hund i fokus som skjønte hva han prøvde å si, som hjalp både han og meg til å finne ut av tingene sammen, og kiropraktorveterinæren hans Renate Nydal, som hjelper han med vondtene. Hun bruker pølse for å assosiere henne og lasermaskinen med noe hyggelig, istedenfor noe skummelt. Spesielt for hunder med lang sykdomshistorie, som er livredd for dyrlegen, og det fungerer som bare det. 

For Timmy, som begynner å skjelve i det han sitter på dørstokken til dyrlegen, og gjemmer seg under stolen på venterommet, så har det vært en veldig fin fremgangsmåte. Hun tar aldri på han før han har fått pølse, og for hver nye ting hun gjør med han, eller avslutter, så får han pølse. Også når han kommer, og når han skal dra.

Jeg tenker at jeg er så lettet over at det endelig var hjelp å få.

Man vil jo gjerne hjelpe hunden sin, men det er ikke lett å finne frem i jungelen av veterinærer eller såkalte eksperter, man må jo finne ut alt selv.

Hundesonen er et fint sted å være, der kan man få gode råd og tips, og Nina og Renate kan jeg varmt anbefale til andre med hunder som trenger lignende typen hjelp som min Timmian omsider får.

 

 

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, om det blir for eksempel keisersnitt på ugunstig tidspunkt på en hund og et røket korsbånd på en annen, så er det over 30.000 i veterinærutgifter.

I fjor hadde jeg vel én forsikringssak, og hittil i år har jeg ikke hatt noen - bank i ordet. Mye veterinærutgifter, men det er jo på sånt som forsikringen ikke dekker - vaksiner, drektighetsundersøkelser, lus, en gjenstridig våteksem (kom ikke opp til egenandelen), livmorbetennelsemistanke (kom ikke opp til egenandelen).

Ett hoggormbitt, derimot, så ryker pengene ut som om de er drevet av magnetisme. Jeg må regne på det, sjekke priser, og se hva jeg kan redusere.

Nuh har jeg fått tak i elektriker, så da kan jeg senke skuldrene litt.

Men du har ikke et kull i året.. Så hvis du setter av pengene du egentlig betaler for forsikringen i 2 år, så har du en god buffer :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen har hovedforfall 1. november, så jeg har litt tid til å sjekke. Først selge hus :P

Så nå har jeg kjøpt tak til kjøkkenet, og det ble billigere enn jeg tenkte, for jeg fant en billigere variant. Det er ikke like pent etter min smak, men jeg pusser jo ikke opp for meg.

Utover stuegulvet ligger det litt aviser fra da jeg malte en bjelke i går. Jeg var litt sen med å slippe ut Glam, så han tisset på malingsavisene, han. Avis er avis.

Og jeg er et vanedyr, for da jeg kom hjem strakte jeg armen ut til høyre for å henge fra meg bilnøkkelen og husnøkkelen der de pleier å henge på nøkkelknaggen sin.
Det er en uke siden jeg skrudde ned nøkkelknaggen for å male den veggen...

Jeg åpner fortsatt av og til den skuffen der bestikket lå da jeg vokste opp i dette huset. Bestikket ble flyttet til et annet sted da jeg kjøpte huset for tolv år siden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg vært og returnert ei bukse på Stormberg, den var som vanlig aaalt for lang i beina. Lurer på om jeg må legge opp buksebeina selv, finner ikke noe som er vindtett/vanntett og kan brukes som bikkjeluftingsbukse høst/vinter/vår (ikke de kaldeste mnd, da er det bare termodress som duger her på innlandet). Konstruksjonfeil på kroppen min, jeg passer ikke inn i klærne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten spørreundersøkelse på Facebook gående om hvem som kaster egg ved utløpsdato. Så jeg spør her og: kaster dere egg som har gått ut på dato? 

Nei, jeg gjør dette, men jeg har av og til måttet hive noen da:

Enig med: 

Hvis jeg er usikker, så putter jeg de i vann og sjekker om de flyter eller ikke. :P Har enda ikke måttet hive noen. 

 

Snart helg!

Endret av Malinka
la til litt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man lager vafler med masse sukker, seterrømme og smør så trenger man ikke å ha på syltetøy eller brunost :aww:  

Jeg har så innmari lyst på vafler! Når jeg kommer hjem så må jeg lage meg vafler! 

 

Pleier ikke å kaste egg. Har enda ikke opplevd å finne et dårlig egg, verken de som er kjøpt eller fått fra "egene" høns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler ca 3500,- i mnd på forsikringene vi.

Og det er KUN for hundene! Men så har alle full vetrinærdekning,livsforsikring,rehab ++ Litt fordi vi har de rasene vi har :) 

Vi betaler 20% i egenandel,uansett. Men syns det er en grei deal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg vært og returnert ei bukse på Stormberg, den var som vanlig aaalt for lang i beina. Lurer på om jeg må legge opp buksebeina selv, finner ikke noe som er vindtett/vanntett og kan brukes som bikkjeluftingsbukse høst/vinter/vår (ikke de kaldeste mnd, da er det bare termodress som duger her på innlandet). Konstruksjonfeil på kroppen min, jeg passer ikke inn i klærne [emoji14]

Bergans har med ulike beinlengder og ulike fasonger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så himla kjedelig å være hjemme på dagtid, når det ikke er det aller minste kjedelig å være hjemme på kveldstid? Ok, det har noe med rutiner å gjøre. Jeg gidder ikke å se på tv på dagtid, det har jeg liksom aldri gjort, og siden jeg er en smule mørbanka etter et fall i morges så er ikke husarbeid og slikt aktuelt. Så jeg strikker itt, surfer litt, strikker litt, surfer litt, spiser litt, tisser litt, strikker litt, surfer litt ... 

Men en ting som er litt gøy i dag er å se på fjorden. Kan ikke huske å ha sett så store bølger noen gang før!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja, og pudlene henter gjerne de greinene hun river av, så lager de fliser av det, så det blir egentlig ganske rotete av hagearbeidet deres :lol: 

Bedre med litt hjelp til hagearbeid enn ingenting? :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...