Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Jammen da har du fri tilgang til stranda i stedet, uten farlig overgang. Og tenk deg den sykkelveien da, der jernbanen er nå. Men dette blir jo ikke før jul, for å si det på den måten.

Men hos farmor og farfar er det undergang, så har ingen farlige overganger:aww: :P Får se toget om to uker, da blir den en liten trondhjemstur for å feire pappa sin bursdag :)  

Nå har jeg bare pirket to ganger, da. :aww:Og den ene gangen var det en som stort sett skriver riktig, som skrev kjørt istedenfor skjørt, du må skjønne at jeg måtte si noe der :lol: Og den andre var jo en som snakket om rettskriving, og daaa... :aww: 

Jeg tror problemet er at jeg ikke kan rette så mye på elevene mine som jeg gjerne skulle, for da dreper jeg skrivelysten deres, så da får jeg heller rette her på Sonen hvor jeg ikke har ansvar for resten av livene til deltakerne :aww::lol::lol: 

 

Edit: Og så tror jeg rett og slett at jeg kanskje er litt mer irriterende enn deg :ustol:  For jeg klarer bare ikke la være! :lol:  

Er du seriøst klar over hvor mye det der gjorde dagen min? Jeg har dysleksi og har alltid slitt med å skrive og lese (lærte det ikke før jeg var 12 år) . Alle tårene og all frustrasjonen min mor og jeg har lagt ned for at jeg skal få ting til. For jeg fikk ikke hjelp på skolen før jeg i slutten av ungdomskolen. Ingen lærer om har hjulpet meg (uten om mamma, som er lærer :P ).  Også sier du det der! TAKK:flowers: Det kommer jeg til å leve på lenge! :D

 

oj, ble kanskje litt mye :P 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men vi liker deg alikevel! :flowers: 

Vi har alle våre ups and downs. 

....har jeg vært ute å jogget for 2. gang denne uken. Og det er bare onsdag! :D *følesegflink*

aaaw takk :hug: 

Kjempeflink er du! 

 

Kanskje laste opp kaninbilder å legge ut, sonen trenger sikkert kaninbilder :D

 

Tror "problemet" mitt er at det egentlig er veldig mye som skjer i livet og hodet mitt akkurat nå, men alt er for privat til at jeg synes det har noe på sonen å gjøre. Da blir hverdagslige standinbonde-tabber og livet som småbarnsmor litt stusselig å fortelle om. 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

phøh dere er mye mer spennende enn meg!  Så det så!

Jahhhhh... veldig :lol:

Jeg er et veldig avansert og sofistikert menneske. Nå har jeg for eksempel fått dilla på et spill der frosker skal hoppe over en vei uten å bli splæsja.

Det minte meg på at jeg har et sånt froskehoppspill på kontoret - ikke digitalt da, men "ekte" frosker som skal hoppe opp i ei lita bøtte. EN kollega og jeg har konkurranse hver morgen - best av tre :aww:. Det er viktig å ha det morsomt på jobb, og det er jo nesten litt faglig siden vi jo jobber med frosk og padder og sånt :aww:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Canider kan finne opp en lur oppfinnelse som pakker sammen den største Silvershaden de selger, gjerne til en liten, praktisk pose med håndtak. Silvershaden har ligget i en haug av... sølv og tråd siden spesialen, tar opp hele gangen og har vært brukt som seng av X'en opptil flere ganger. Men det har regnet så mye at jeg ikke har kommet meg ut for å brette den sammen. Nå skal jeg prøve i den lille stua mi, ellers må megleren vasse i Silvershade for å komme inn i morgen :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntetisk tale-programmer burde lære at et intensjonelt linjeskift faktisk tilsvarer punktum, så hadde ikke det vært noe problem!

 

Og du, bevist med én t betyr at man har vist at noe er sant - som i å bevise, ordet du leter etter er bevisst :lol:  :ustol: Sorry igjen, hele AN! Det er ikke sunt for noen at jeg er norsklærer :lol: 

 

Men du har helt rett, det å lære og å lære bort rettskriving er ikke lett! 

Edit: Apropos ikke lett, så mente jeg en s, ikke en t. :lol::lol: Takk til Mari.

Rett i vei.  :flowers: Dobble konsonanter og jeg blir fort tull. Og innlegget du quota var jeg brennsikker på at ville inneholde minst en feil, men til slutt gav jeg opp og posta det uansett.

Det som er "gøy" er at sånne feil, som bevist/bevisst er akkurat sånne feil som vi snakka en del om i dag. Nemlig de hvor begge ordene er lov å skrive, så retteprogrammer ikke tar feilen, men kun en er riktig i den bestemte settingen. Så egentlig trenger vi alle en liten norsklærer vi kan ha med oss i lomma som kan lese gjennom alt hele tiden. Ingen dataprogram kan erstatte en god lærer enda hvertfall :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ser du gamle who???? :D:D

Jeg har lånt de på biblioteket, og hvis ikke ditt bibliotek har det, kan de låne det inn fra andre bibliotek.

 

Vært på koselig grillfest, Prima for tyn for at hun er for høybent, og jeg får tyn for at jeg ikke har skikkelig hund!!

Nu skal jeg kose meg med, Marklund sin siste- og drikke kakao:brr: Var litt kaldt å grille ute nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lånt de på biblioteket, og hvis ikke ditt bibliotek har det, kan de låne det inn fra andre bibliotek.

Så bra! Da må jeg se om jeg får lånt der! :D

Edit: Etter et søk i bibliotek databasen ser det ut til at de kun har bøker på alle bibliotekene i Hordaland. Det var jo fryktelig teit :P

Endret av Wachita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jaja, jeg finner vel ut av det. På samme måte som at jeg sikkert finner ut av hvorfor NAV har gitt meg betaling for kun 2 av de siste 14 dagene, og har avsluttet et vedtak som saksbehandler sa skulle forlenges. Jeg er ikke imponert. Og veldig blakk. Jeg har til og med møte med saksbehandler på torsdag, så hvordan de kan avslutte et vedtak midt i en prosess er over min fatteevne.

Når du får svar, så hadde det vært fint om du gadd å ringe til mitt lokale kontor å spørre hvorfor vedtaket mitt plutselig har stoppet - og ingen penger kommer på konto, og ja.. :D Behandling på ny søknad tar 8(!!!!!) uker. 
Jeg er på 3. uken uten utbetalinger, og ehm, haha, kontoen står i minus - og mamma er skrapt på lån til meg... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov meg at dere ALDRI anbefaler portis til folk som ikke orker pågående og diltete hunder ass. Omg. Selv jeg, etter ti år, får fnatt av den svarte greia som henger etter meg som et slips om dagen. Hun tar det til nye høyder ass. Jeg blir gaaaaal.

Koooooooos meg daaaaaaa....!!!!!!

 

image.jpeg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaw takk :hug: 

Kjempeflink er du! 

 

Kanskje laste opp kaninbilder å legge ut, sonen trenger sikkert kaninbilder :D

 

Tror "problemet" mitt er at det egentlig er veldig mye som skjer i livet og hodet mitt akkurat nå, men alt er for privat til at jeg synes det har noe på sonen å gjøre. Da blir hverdagslige standinbonde-tabber og livet som småbarnsmor litt stusselig å fortelle om. 

 

:hug::hug:

 

Og sonen trenger alltid kaninbilder:ahappy:

 

Kan bidra litt jeg også:innocent:

l_2117762928.jpg

l_1092671153.jpg

l_1844517541.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov meg at dere ALDRI anbefaler portis til folk som ikke orker pågående og diltete hunder ass. Omg. Selv jeg, etter ti år, får fnatt av den svarte greia som henger etter meg som et slips om dagen. Hun tar det til nye høyder ass. Jeg blir gaaaaal.

Koooooooos meg daaaaaaa....!!!!!!

 

image.jpeg

Sånn kan Khal sitte og, og innimellom får du en pote oppå foten din, eller et bryst. Også bare må han bytte pote eller endre stilling på foten sin, sånn at han konstant dunker borti deg. Det er så irriterende! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Da må jeg se om jeg får lånt der! :D

Edit: Etter et søk i bibliotek databasen ser det ut til at de kun har bøker på alle bibliotekene i Hordaland. Det var jo fryktelig teit :P

Jeg lånte fra et annet bibliotek, via mitt eget. Fra en helt annen landsdel.  Bare spør.  Nå har jeg lånt den til en annen Dr Who fan.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :D Vi har hatt tre skoleuker på skolens simsenter, og disse tre dagene har vi brukt på injeksjoner og PVK, en hel dag på hver prosedyre. Fikk satt to ganger hver på subcutan og intramuskulær injeksjon og rakk bare å få til PVK en gang i dag, skulle hatt to dager med den prosedyren. Og så har vi hatt kateterisering, stell av rent sår, sirkulasjon (blodtrykk, temp, puls og pust) i tillegg til noen andre ikke-sterile prosedyrer. Ja, det er vanskelig å holde alt sterilt, men føler det sitter litt bedre nå, dog ikke godt nok. Er mye å tenke på! Det verste er de prosedyrene man bruker sterile hansker. Om to uker skal vi ha en praktisk prøve hvor vi får en prosedyre vi skal testes i. Hater slike prøver :P

Det var jo ganske bra opplegg da! Vi hadde også prosedyre-testing (filming av tre prosedyrer og deretter forsvare det vi gjorde). Dessverre er det lite mulighet for å praktisere dette utover praksisen før man er ferdig. Egentlig følte jeg meg malplassert på sykehjemmet fordi det var så lite jeg kunne gjøre utover miljøfaglige tiltak. Sykepleier(studentene) gikk meg en høy gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kan Khal sitte og, og innimellom får du en pote oppå foten din, eller et bryst. Også bare må han bytte pote eller endre stilling på foten sin, sånn at han konstant dunker borti deg. Det er så irriterende! :P

Hadde det ennå vært sånn at hun bare gjorde det når jeg sitter i ro så. Men jeg driver og vasker og rydder, og blir helt fullstendig tullete av ei bikkje som hopper i taket av glede hver eneste gang jeg snur meg og går i hennes retning. Og så følger hun etter meg. Hele tiden. Heeeeele tiden. 

 

Skal ikke klage på at bikkja er blid og glad altså. Men hun er meget intens kan man si. Skulle tro det ga seg når hun snart er 11 år ganmel og akkurat har vært ute og løpt og kastet ball og i det hele tatt. :P Klippet henne ned for to dager siden, så tror det har noe med saken å gjøre. For det er sååå deilig nemlig! 

 

Mini er så "dum" at hun løper rundt med rotta si i stedet for å følge etter meg, hun. Sykt deilig! :D 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hos farmor og farfar er det undergang, så har ingen farlige overganger:aww: :P Får se toget om to uker, da blir den en liten trondhjemstur for å feire pappa sin bursdag :)  

Er du seriøst klar over hvor mye det der gjorde dagen min? Jeg har dysleksi og har alltid slitt med å skrive og lese (lærte det ikke før jeg var 12 år) . Alle tårene og all frustrasjonen min mor og jeg har lagt ned for at jeg skal få ting til. For jeg fikk ikke hjelp på skolen før jeg i slutten av ungdomskolen. Ingen lærer om har hjulpet meg (uten om mamma, som er lærer :P ).  Også sier du det der! TAKK:flowers: Det kommer jeg til å leve på lenge! :D

 

oj, ble kanskje litt mye :P 

Ikke mye i det hele tatt, bare koselig! :flowers:  Jeg har ikke registrert i det hele tatt at du har lese- og skrivevansker! Ville nok ikke rettet på deg om jeg ikke hadde følt at du hadde hatt god rettskriving!

Rett i vei.  :flowers: Dobble konsonanter og jeg blir fort tull. Og innlegget du quota var jeg brennsikker på at ville inneholde minst en feil, men til slutt gav jeg opp og posta det uansett.

Det som er "gøy" er at sånne feil, som bevist/bevisst er akkurat sånne feil som vi snakka en del om i dag. Nemlig de hvor begge ordene er lov å skrive, så retteprogrammer ikke tar feilen, men kun en er riktig i den bestemte settingen. Så egentlig trenger vi alle en liten norsklærer vi kan ha med oss i lomma som kan lese gjennom alt hele tiden. Ingen dataprogram kan erstatte en god lærer enda hvertfall :wub:

Det er så spennende! Jeg har jo egentlig ikke norsk som fag, men jeg tror jeg må ta det, altså, for jeg synes det er et utrolig spennende fag. Jeg pleier å si til elevene mine at hvis de er usikre, så skal de lese det høyt for seg selv og legge overdrevet trykk på det som blir forskjellen med enkel og dobbel. Som i beviiiiist/bevisst, med lang og kort vokal. Jeg vet ikke hvor riktig det er, men det er i hvert fall en veldig pragmatisk tilnærming :lol:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kom 2003 fra?

Say what?!

Akkurat nå burde jeg skrevet et referat og fått det avgårde på epost. Med et hode som er fullstendig utlada føles det som en nesten uoverkommelig oppgave. Når skal jeg bli like flink som en person jeg kjenner som skriver referatene der og da på møtene og sender dem på epost til alle deltakerne akkurat når møtet slutter? Så flink skal jeg bli snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får svar, så hadde det vært fint om du gadd å ringe til mitt lokale kontor å spørre hvorfor vedtaket mitt plutselig har stoppet - og ingen penger kommer på konto, og ja.. :D Behandling på ny søknad tar 8(!!!!!) uker. 
Jeg er på 3. uken uten utbetalinger, og ehm, haha, kontoen står i minus - og mamma er skrapt på lån til meg...

Du må bare ringe og ringe, og aldri gå fra telefonen, for de ringer tilbake når det passer dårligst. De ringte tilbake i dag, mens jeg satt på do :D Telefonen lå i lomma eller på bordet ved siden av meg hele dagen, bortsett fra de sekundene det tar å tisse. Heldigvis ringte hun på nytt, men som regel kommer telefonene når jeg står i dusjen :P

Jeg hadde SÅ lyst til å se Knutsen og Ludvigsen-filmen, til jeg innså at de bruker selvfølgelig ikke originale stemmer. Og da blir det bare FEIL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug::hug:

 

Og sonen trenger alltid kaninbilder:ahappy:

 

Kan bidra litt jeg også:innocent:

l_2117762928.jpg

l_1092671153.jpg

l_1844517541.jpg

Takk :hug: 

 

Jeg klarer ikke helt sååå fine bilder da. :lol: Da må man planlegge og ordne til og i det heletatt. :lol: 

Men Skygge sitt ferske kull er  ganske nudelig da :wub: 

21470395010_85428e03b7_k.jpg

Endret av raksha
  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser på hipster-program. Hipstere er så rare, skal egentlig være så unike og gå sin egen vei, men så er de klin like alle sammen . :lol:

programleder sa forresten at skjegg-trenden hadde nådd toppen nå, så da blir det forhåpentligvis flere menn uten skjegg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser på hipster-program. Hipstere er så rare, skal egentlig være så unike og gå sin egen vei, men så er de klin like alle sammen . :lol:

programleder sa forresten at skjegg-trenden hadde nådd toppen nå, så da blir det forhåpentligvis flere menn uten skjegg igjen. 

Hvor ser man dette programmet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...