Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Haha, har allerede gjort det, haha :D Håper jeg får sette flere PVK i praksis også, for det er jo så gøy :D

Får dere virkelig sette PVK i skolesammenheng? Gøy! Vi fikk knapt sette intramuskulær og subkutan injeksjon på hverandre (ressurstime satt opp for spesielt interesserte). Fikk riktignok vært med på blant annet steril prosedyre, rens av CVK i praksis. Interessant med tanke på hvor vanskelig det er å ikke bryte prosedyren. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos tegnsetting og smilies; jeg har vært og fått input om universell utforming og lesevansker i dag. Der ble det påpekt at programmene folk bruker for å tolke tekst trenger vesentlig mer tegnsetting enn folk flest/språkrådet bruker. Eksempelvis burde alle overskrifter og kulepunkt avsluttes med punktum for å stykke opp teksten for å tilrettelegge for syntetisktaleprogrammer.

Og etter en hel dag med slikt blir jeg også veldig bevist på hvor vanskelig rettskriving egentlig er (og får lyst til å beklage for folk hvor mye feil jeg skriver).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, folkens, ikke mas sånn nå da! Her er'n! Er det ikke den rareste og kuleste skapningen? Og når den svømmer rundt så ser den ut som den bare flyr. Den roper bare frihet i bevegelsene sine. Men den har ikke noe navn. Forslag?

21460563988_4f580fbebb.jpg

21025738744_beb7ded46e.jpg

Usj så dårlige mobilbilder. Det er så vanskelig å ta fine bilder fra saltvansskar. Alt blir bare så blått og Miami Vice aktig.

 

Da burde den vel hete Crockett da? :lol: Men det minner mer om CSI: Miami.. Kanskje det er Miami som er greia her?  

@Margrete : satser litt på at 2ne får nok snart og klikker i tilbakemeldinger tråden :lol:

 Det er sikkert bare fordi jeg er negativ til forandringer at jeg føler at sonen ikke fungerer optimalt liksom :P 

Jeg beklager, men "klikking" står ikke på timeplanen i dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere virkelig sette PVK i skolesammenheng? Gøy! Vi fikk knapt sette intramuskulær og subkutan injeksjon på hverandre (ressurstime satt opp for spesielt interesserte). Fikk riktignok vært med på blant annet steril prosedyre, rens av CVK i praksis. Interessant med tanke på hvor vanskelig det er å ikke bryte prosedyren. :)

Ja :D Vi har hatt tre skoleuker på skolens simsenter, og disse tre dagene har vi brukt på injeksjoner og PVK, en hel dag på hver prosedyre. Fikk satt to ganger hver på subcutan og intramuskulær injeksjon og rakk bare å få til PVK en gang i dag, skulle hatt to dager med den prosedyren. Og så har vi hatt kateterisering, stell av rent sår, sirkulasjon (blodtrykk, temp, puls og pust) i tillegg til noen andre ikke-sterile prosedyrer. Ja, det er vanskelig å holde alt sterilt, men føler det sitter litt bedre nå, dog ikke godt nok. Er mye å tenke på! Det verste er de prosedyrene man bruker sterile hansker. Om to uker skal vi ha en praktisk prøve hvor vi får en prosedyre vi skal testes i. Hater slike prøver :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når du får lyst på middag, men du har hevet komfyren ut av kjøkkenet for å vaske, sparkle og male - og jeg har ikke hatt lyst på middag på flere dager, så dette er bare fordi magen vil være vanskelig. Den kan vente til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist resten av den stekte laksen fra i går, med mandelpoteter, agurksalat og en dæsj rømme på toppen. En av mine favorittmiddager. I går fant jeg lammekjøttdeig i en butikk. De skal bli lammekjøttboller med hvitløk og persille som jeg skal ha til pasta. Og så hører jeg om aleneboere som klager over at de aldri gidder å lage middag til bare en? Det er da bare å lage middag til to, så har man i to dager? :P

Jeg fryser. Skal jeg trø igang peisen tro? Hvorfor ikke, spør nå jeg.

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det stopper bare på Vikhammer og i Hommelvik. (Om noen år går toget i tunnel fra Ranheim til Hommelvik, da blir det gang- og sykkelvei langs fjorden hele veien. Hvis MDG får det somvi vil. :D).

Men jeg skulle vært midt mellom Vikhammer og Hommelvik :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det stopper bare på Vikhammer og i Hommelvik. (Om noen år går toget i tunnel fra Ranheim til Hommelvik, da blir det gang- og sykkelvei langs fjorden hele veien. Hvis MDG får det somvi vil. :D).

:o men da kan jeg ikke lengre stå på jordet ved farmor og farfar å se på toget:icon_cry: :P Fine toget som jeg er vokst opp med :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari  så kul "Kurt" er! Hva slags art er han?


 

Kurt er en murene :) Han bor i og rundt en levende stein og spiser biter av reke som Marimannen eller Marisønnen fôrer han med ved hjelp av en lang klype.  Han er for det meste hvit, har en selvlysendeaktig stipe på ryggen som er dritkul og han flagrer når han svømmer. Han er iallfall 30 cm lang. Noen ganger går han villmann på sitt eget speilbilde i akvariet. Andre ganger titter bare hodet hans opp av et hull i steinen hans. Da ser han ut som marken fra Richard Scarry bøkene for den som er gammel nok til å huske dem. 

Sånn. Bare at bilen er en stein og bilruta ikke finnes. Jo, og at hodet stikker ut. :P

a607a76af56d620334e223b248c4b655.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig oppmålt eiendom, grensedingser står stort sett på grensa, og da bør alt være bare velstand og pappa kan sikkert begynne å bygge garasjen sin :ahappy: 

Ali sneik seg gjennom døra i det jeg var på vei ut, så hun fikk hilse på hyggelige damen, som viser seg å ha en ridgeback-tispe (nope, jeg veit ikke fra hvor, jeg veit ikke engang hvor hun bor hen, hun som var her), så da fikk vi prata litt bikkje mens vi målte tomt. Det er en fin dag :ahappy::lol:  

Fra kommunen? Het damen Kari, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos tegnsetting og smilies; jeg har vært og fått input om universell utforming og lesevansker i dag. Der ble det påpekt at programmene folk bruker for å tolke tekst trenger vesentlig mer tegnsetting enn folk flest/språkrådet bruker. Eksempelvis burde alle overskrifter og kulepunkt avsluttes med punktum for å stykke opp teksten for å tilrettelegge for syntetisktaleprogrammer.

Og etter en hel dag med slikt blir jeg også veldig bevist på hvor vanskelig rettskriving egentlig er (og får lyst til å beklage for folk hvor mye feil jeg skriver).

Syntetisk tale-programmer burde lære at et intensjonelt linjeskift faktisk tilsvarer punktum, så hadde ikke det vært noe problem!

 

Og du, bevist med én t betyr at man har vist at noe er sant - som i å bevise, ordet du leter etter er bevisst :lol:  :ustol: Sorry igjen, hele AN! Det er ikke sunt for noen at jeg er norsklærer :lol: 

 

Men du har helt rett, det å lære og å lære bort rettskriving er ikke lett! 

Edit: Apropos ikke lett, så mente jeg en s, ikke en t. :lol::lol: Takk til Mari.

Endret av Tinkie
GOD DAMN
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurt er en murene :) Han bor i og rundt en levende stein og spiser biter av reke som Marimannen eller Marisønnen fôrer han med ved hjelp av en lang klype.  Han er for det meste hvit, har en selvlysendeaktig stipe på ryggen som er dritkul og han flagrer når han svømmer. Han er iallfall 30 cm lang. Noen ganger går han villmann på sitt eget speilbilde i akvariet. Andre ganger titter bare hodet hans opp av et hull i steinen hans. Da ser han ut som marken fra Richard Scarry bøkene for den som er gammel nok til å huske dem. 

Sånn. Bare at bilen er en stein og bilruta ikke finnes. Jo, og at hodet stikker ut. :P

a607a76af56d620334e223b248c4b655.jpg

Så jo at kule Kurt er en murene, så spørsmålet var hvilken art ;)
Sikler etter akvarie selv, og hadde ikke tenkt på at om jeg skaffet et med saltvann så kanskje jeg kunne hatt sånn kuling som dette her.
:punk:

Men først skal jeg ha meg biotopakvarie fra Tanganyika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du, bevist med én t betyr at man har vist at noe er sant - som i å bevise, ordet du leter etter er bevisst :lol:  :ustol: Sorry igjen, hele AN! Det er ikke sunt for noen at jeg er norsklærer :lol: 

Men du norsklærer, hva er bevistt da? :lol:

Så jo at kule Kurt er en murene, så spørsmålet var hvilken art ;)
Sikler etter akvarie selv, og hadde ikke tenkt på at om jeg skaffet et med saltvann så kanskje jeg kunne hatt sånn kuling som dette her.
:punk:

Men først skal jeg ha meg biotopakvarie fra Tanganyika

Ha ha! Se der, følger ikke med. (Evt, visste ikke helt at murene ikke var en art... :innocent:) Jeg skal spørre Marimannen, det er hans kar. :) Har sendt melding, siden det handler om karet så tar det neppe så lang tid før jeg får svar. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...