Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Hjelper ikke at sims er billig når jeg ikke får startet det engang :/ kanskje jeg dreit meg ut, sjekket ikke systemkrav før jeg kjøpte. Står ikke noe om windows 10 der, og det har jo jeg. 

oj nevermind! hjalp å klage her, nå startet det endelig! Sikkert min dvdspiller det er noe galt med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Var i et par dyrebutikker i dag, siden Casper ikke kan gå tur er det greit med litt annen stimuli. Masse kos og godbiter. Prøvde selen fra hurtta jeg har siklet på lenge, og den passet! Tror jeg da, damen i butikken mente den kanskje ble for bred mellom beina foran, men jeg tror kanskje hun trodde det pga. at Casper er veldig "hjulbeint" på en måte, han vender albuene sine ut fra kroppen pga. problemene sine. Så hun kunne jo ikke vite at han alltid ser litt rar ut sånn. Prøvde og en annen sele, en type det egentlig aldri kunne fallt meg inn å prøve en gang. Men den passet veldig fint så det ut som. Eneste minus er at det er hunter, så den er svindyr 900-noe), og at den ikke er like fin som hurtta sin. Så litt usikker nå. Har sååå lyst på den fra hurtta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat pratet med pappa som har begynt å jobbe fullt igjen etter infarket, han er så søt :) Første gang ever han har hvilepause (kjøer lastebil, og har kun kjørt Oslo før så har aldri rukket å få nok kjøretimer til pause :P ) det synes han var litt stas så han måtte ringe og fortelle det :lol: Skal dit etterpå å feire bursdagen hans, som egentlig er på lørdag men da er vi på jakt så får ta det idag :) Da skal Trym få lov til å være igjen hos de i helgen og, han har ikke noe med å vase rundt i skauen i timesvis :P

Hadde soveromsdøra åpen mens jeg sov istad, siden jentene skal være hjemme aleine ikveld en liten stund så vil jeg ikke at de skal være "aleine" på dagen mens jeg sover heller (Tuva sover alltid med meg da, så gjelder jo egentlig Vigdis) det gikk jo som det pleier å gå med at Vigdis ligger der i kanskje 30 min før hun veksler på å ligge på kjøkkenet og i sofaen oppe, så da har jeg liggi å hørt på travinga hennes opp og ned trappa :P Jaja, en natt igjen så er det høstferie :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig trist altså *mihihi*

:yes: 

Så jeg fikk det for meg at jeg skulle være effektiv, og klippe klørne mens vi venta på barbermaskin, og det er helt latterlig hvordan de to voksne fjoller bare fordi de må klippe klør. Leah får noe av det samme uttrykket som jeg har når jeg tar blodprøver, innbiller jeg meg, litt sånn "dette kommer jeg til å dø av, og jeg vil ikke se på", så hun ligger med hodet bort fra labben og meg. Hver gang jeg legger saksa inntil kloa, så sparker hun fremover med forlabba og trekker til seg bakbeina, alt ettersom hvor jeg klipper. Gjerne med et ynkelig lite "piiiiiip".. Så selvsagt fikk hun trøst av datterbarnet.. Sånt hjelper på primadonnanykker det, liksom, men jeg kunne visst ikke si noe, for min puddel er en bortskjemt dritbikkje som fikk lov til ting ikke de andre får lov til.. Jah, men min bortskjemte dritbikkje holder kjeft og ligger rolig mens jeg klipper klør hun, så det så! :aww: 

Sånn apropos dette med at hund er hund, puddel er puddel og whippet er whippet og sånt :P   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort stormberg nett er kjekk oppbevaringsplass :) 

Det er ikke oppbevaringsplassen som er problemet - jeg schmokker på en blekksprut, så holder den seg så liten som omtrent mulig. Problemet er å brette den sammen - så jeg ønsker meg en knapp som gjør at den folder seg sammen automatisk, eventuelt en strikkfunksjon som snurper den sammen til noe pittelite.

Et helt beskjedent og realistisk ønske, med andre ord.

I dag er urna til Amigo kommet. Henter den på vei hjem. Han skal gravlegges på hytta hvor Toya og gamle hunden ligger. Kjenner at det fortsatt gjør vondt. 

:console:

Møte med NAV og møte med eiendomsmegler i dag, signert avtale med megler og lagt framtidsplaner med NAV. Jeg begynner å føle at voksenlivet mitt faller på plass. Nå skal jeg ringe rundt og høre når jeg kan få elektriker til kjøkkenet, så vet jeg når jeg må være ferdig med tak og vegger der også. Jeg jobber definitivt under press. Fotografering estimert til 7. oktober er et pokker så hardt press for å få pakket og malt alt som både må og bør gjøres :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på "utstilling" ved inngangen til rema. Ser vel rar ut her jeg sitter, men det får nå bare være.. 1,5time her blir kjekt ja.. kan jo opp på senteret, men det blir jo samme greieren; sitte å vente. Fare fr alle enker og sogaer er opptatt der på denne tiden likevel. Skulle ønske det gikk buss hjem nå, så kunne jeg bare reist hjem heller!

Nok syt fra meg nå, jeg bare kjenner at jeg er så utrolig lei av å venteventevente! Har lyst å skaffe meg scooter igjen, så kunne jeg kjørt til og fra Knarvik hvertfall, for hertil går jo bussene hele tiden. Men det koster jo litt.. ikke så mye etter summen for selve scooteren, men det blir jo litt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så selvsagt fikk hun trøst av datterbarnet.. Sånt hjelper på primadonnanykker det, liksom, men jeg kunne visst ikke si noe, for min puddel er en bortskjemt dritbikkje som fikk lov til ting ikke de andre får lov til.. Jah, men min bortskjemte dritbikkje holder kjeft og ligger rolig mens jeg klipper klør hun, så det så! :aww:    

Hun er da vel ikke en bortskjemt drittbikkje? Hun er jo dokka til mor, hun :aww:. Tenke seg til å si noe sånt da gitt? 

I dag tror jeg jeg skal være vill og gal og gå fra jobb halv tre... det er sånn cirka akkurat NÅ, det.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møte med NAV og møte med eiendomsmegler i dag, signert avtale med megler og lagt framtidsplaner med NAV. Jeg begynner å føle at voksenlivet mitt faller på plass. Nå skal jeg ringe rundt og høre når jeg kan få elektriker til kjøkkenet, så vet jeg når jeg må være ferdig med tak og vegger der også. Jeg jobber definitivt under press. Fotografering estimert til 7. oktober er et pokker så hardt press for å få pakket og malt alt som både må og bør gjøres :P

Dæffen, det kan man si er best under press ja! 

Sitter på "utstilling" ved inngangen til rema. Ser vel rar ut her jeg sitter, men det får nå bare være.. 1,5time her blir kjekt ja.. kan jo opp på senteret, men det blir jo samme greieren; sitte å vente.

Du har vel handlet da? Kan bruke mye tid på det hvis man vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæffen, det kan man si er best under press ja! 

Du har vel handlet da? Kan bruke mye tid på det hvis man vil :)

Ikke enda.. venter litt til, så ikke frossen mat tiner før han kommer. Men ja, jeg handler nok sånn at jeg er ferdig til han kommer likevel. Så får han heller tenke ut middag neste gang :P Har gått rundt mange timer på remaen her, men jeg sliter med å bruke mer enn 45min altså :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg fredagsfølelse. Fryktelig dumt det, når det bare er torsdag OG jeg har kveldsvakt. :P Jaja, snaaart helg i alle fall, og jeg får besøk. :ahappy:

 

Bris starta løpetida i dag hun, timet det sånn at hun har stå-dagene mens jeg er på høstferie på Andøya. Kontrollfreaken i meg har begynt å lide allerede. Enn om TJ ikke passer på?? :o Har for øvrig enda ikke hørt noe om ja eller nei fra hannhundeier, bare at hun skulle ta det med hannens oppdrettere (og det er jo positivt, men må de bruke så mange dager da?? Det er jo bare 6-7 måneder til potensiell parring. Må vite nå. :aww: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg høstferie! Åhh, så deilig, det. 

Tre ganger på tre uker har jeg blitt sendt hjem av rektor fordi jeg har vært syk. Altså, jeg har ikke vært til fare for andre, men av hensyn til meg selv, liksom. Så da hun tilbød meg å bare være tilstede rundt undervisningen min i dag, og en av kollegaene mine gjerne tar de to timene jeg har i morgen, så var det faktisk helt greit for meg. Det er muulig flink-pike-syndromet fremdeles sitter litt igjen. :ustol:  

Apropos det så leste jeg et innlegg av en mann som mente at det var utrolig teit å sykeliggjøre flinke jenter - vi burde jo mye heller løfte dem opp og frem! 

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/A-vare-flink-er-ingen-sykdom-8170386.html

 

Jeg siterer: "[...] det er lite i Ungdata-rapporten som tyder på at det er noen sammenheng mellom å være flink på skolen og økt fare for å bli syk."

Det er jo heller ikke det det er snakk om. Jeg kjenner at jeg blir oppgitt. Ja, for all del, det er viktig at de som er flinke får lov til å være flinke - problemet oppstår når de ikke gir seg selv lov til å være noe annet. :ermm:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why was the little inkdrop crying?

 

His mother was in the pen, and he didn't know how long the sentence would be. 

What's the difference between a hippo and a Zippo? One is very heavy, the other one's a little lighter. 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yes: 

Så jeg fikk det for meg at jeg skulle være effektiv, og klippe klørne mens vi venta på barbermaskin, og det er helt latterlig hvordan de to voksne fjoller bare fordi de må klippe klør. Leah får noe av det samme uttrykket som jeg har når jeg tar blodprøver, innbiller jeg meg, litt sånn "dette kommer jeg til å dø av, og jeg vil ikke se på", så hun ligger med hodet bort fra labben og meg. Hver gang jeg legger saksa inntil kloa, så sparker hun fremover med forlabba og trekker til seg bakbeina, alt ettersom hvor jeg klipper. Gjerne med et ynkelig lite "piiiiiip".. Så selvsagt fikk hun trøst av datterbarnet.. Sånt hjelper på primadonnanykker det, liksom, men jeg kunne visst ikke si noe, for min puddel er en bortskjemt dritbikkje som fikk lov til ting ikke de andre får lov til.. Jah, men min bortskjemte dritbikkje holder kjeft og ligger rolig mens jeg klipper klør hun, så det så! :aww: 

Sånn apropos dette med at hund er hund, puddel er puddel og whippet er whippet og sånt :P   

Meget mulig at kelpiene er litt puddel også, fo når kloklipperen kommer frem blir det brått rene begravelsesstemningen her.... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på "utstilling" ved inngangen til rema. Ser vel rar ut her jeg sitter, men det får nå bare være.. 1,5time her blir kjekt ja.. kan jo opp på senteret, men det blir jo samme greieren; sitte å vente. Fare fr alle enker og sogaer er opptatt der på denne tiden likevel. Skulle ønske det gikk buss hjem nå, så kunne jeg bare reist hjem heller!

Nok syt fra meg nå, jeg bare kjenner at jeg er så utrolig lei av å venteventevente! Har lyst å skaffe meg scooter igjen, så kunne jeg kjørt til og fra Knarvik hvertfall, for hertil går jo bussene hele tiden. Men det koster jo litt.. ikke så mye etter summen for selve scooteren, men det blir jo litt likevel.

Synes scooter høres lurt ut! Eventuelt ta med seg ørepropper/musikk og sette seg på en kafé og lese pensum. Trenger ikke kjøpe mer enn et glass faris eller en kopp kaffe, så trenger ikke bli dyrt. 

I dag er urna til Amigo kommet. Henter den på vei hjem. Han skal gravlegges på hytta hvor Toya og gamle hunden ligger. Kjenner at det fortsatt gjør vondt. 

:hug: 

Nå har jeg husmorpause. Må pønske ut middag og sende handleliste til gubbelure. Har vært så flink at jeg skal skryte litt. for tenk. :aww: Har ryddet og støvsuget gang, trapp (ok - den var ryddig) og kjøkkengulvet. Satt på klesvask, tømt og satt på ny oppvaskmaskin, ryddet og støvsuget halve stue (det er leker OVER ALT!), vært ute hos kaninungene og gitt dem pappesker å leke med, fyllt på vann til hele gjengen og gitt kraftfor. Tror jeg må begynne med lydbok igjen når jeg driver med fysiske ting så jeg ikke blir så kaotisk i hodet mitt :lol: 

Endret av raksha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yes: 

Så jeg fikk det for meg at jeg skulle være effektiv, og klippe klørne mens vi venta på barbermaskin, og det er helt latterlig hvordan de to voksne fjoller bare fordi de må klippe klør. Leah får noe av det samme uttrykket som jeg har når jeg tar blodprøver, innbiller jeg meg, litt sånn "dette kommer jeg til å dø av, og jeg vil ikke se på", så hun ligger med hodet bort fra labben og meg. Hver gang jeg legger saksa inntil kloa, så sparker hun fremover med forlabba og trekker til seg bakbeina, alt ettersom hvor jeg klipper. Gjerne med et ynkelig lite "piiiiiip".. Så selvsagt fikk hun trøst av datterbarnet.. Sånt hjelper på primadonnanykker det, liksom, men jeg kunne visst ikke si noe, for min puddel er en bortskjemt dritbikkje som fikk lov til ting ikke de andre får lov til.. Jah, men min bortskjemte dritbikkje holder kjeft og ligger rolig mens jeg klipper klør hun, så det så! :aww: 

Sånn apropos dette med at hund er hund, puddel er puddel og whippet er whippet og sånt :P   

Jeg gav opp og kjøpte klosliper:aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sitter jeg ved siden av en snokedame på bussen. Må holde mobilen helt skjevt for at hun ikke skal kikke på hva jeg driver med. Tok hånda i baklomma for å ta ut en lighter som var ubehagelig å sitte på og det var visst og veldig interessant. Som å sitte ved siden av en Terv ellno det her.

:P

Edit: Seriøst damen. Den sekken din treeenger ikke ligge på meg når du har plass både på eget fang og mellom beina. Jeg har nok med å ha min egen bagasje oppå meg jeg altså. 

Kjenner jeg ikke er i komlektivtrafikkhumør i dag :lol:

Endret av Khela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor slemt er det å støvsuge opp de 100 levende nattsvermerne som bor i yttergangen vår? I kid you not. Det bare vrimler av dem!  Kaster jeg dem ut så kommer de bare inn igjen nestegang jeg åpner ytterdøra, og tar med seg slektninger og venner. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes scooter høres lurt ut! Eventuelt ta med seg ørepropper/musikk og sette seg på en kafé og lese pensum. Trenger ikke kjøpe mer enn et glass faris eller en kopp kaffe, så trenger ikke bli dyrt. 

Jeg har tenkt lenge på det, og kjenner det hadde vært greit med en scooter ja. Var faktisk å så på noen i sommer. 

Har jo en stående hjemme, men den sviver dessverre ikke lengre og skiltene er levert. Men det blir nok årets julegaveønske. Forventer ikke å få en hel scooter altså, men kan øsnke meg penger som skal gå til scooter. :) Ikke så praktisk vinterstid, da. Ligget i grøfta med scooter før på vinterstid, uten at noen stoppet, så akkurat det frister ikke til gjentakelse :P

Skal jeg lese pensum så må jeg ha det ganske rolig rundt med. Funker ikke med musikk, for det blir jeg veldig distrahert av :P Vanligvis sitter jeg jo lengre på skolen, men siden jeg var sikker på han skulle være her i 3tiden idag så ble det slik. Men tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...