Poter Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Skrevet 17. Mai 2013 Regnes Tromsbunaden som bunad nå eller hvordan var det igjen? Den er jo nyere enn Nordlandsbunaden. Der jeg kommer fra, litt sør i Troms, er det flere som har Nordlandsbunaden, spesielt i generasjonen over meg, for Tromsbunaden var rett og slett ikke kommet da. Siter
Guest Gråtass Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Skrevet 17. Mai 2013 Jeg har rogalands bunad med frafjord mønster. Blå stakk og lys brokadevest. Hvis det var jeg som skulle valgt farge nå hadde jeg hatt grønn med grønn brokadevest. Jeg har ikke lue for den liker jeg ikke, så får heller bunadpolitiet kritisere meg for det. Det er forøvrig farsslekten som kommer fra det distriktet. Jeg er veldig glad i den, men desverre veier jeg ikke 52kg lengre, så nå er dem til ombygging. Kjerringbeltet må nok også utvides med noen støler til. Nei, jeg er ikke gift heller, så enda mer å ta meg på, jeg røyker med bunaden på også.. Jeg burde vel igrunnen bare slutte å bruke den. Siter
Guest Michellus Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Skrevet 17. Mai 2013 Skal jeg følge min mors side må jeg nesten ha en engelsk, eller tysk folkedrakt. Følger jeg min fars side kan jeg ha fra Vestfold, Telemark og Hedemark. Siter
Maria Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Skrevet 17. Mai 2013 Jeg har bunad fra Jæren pga mors slekt. Om ikke hadde jeg valgt romeriksbunaden fordi hele familien min bor der. Siter
marjea Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Skrevet 17. Mai 2013 Tilfeldig quote Bunadseksperten! Er det lov å bruke barnesøljer til voksenbunad? Jeg vurderer å sy beltestakk til høsten, og lurer litt på hvor mye penger jeg må sette av til sølv i første omgang. Det hadde eventuelt vært snakk om å bruke en liten skålsølje (med 3 skåler) i halsen. Siter
Bikipile Skrevet 17. Mai 2013 Rapporter Skrevet 17. Mai 2013 For meg er bunaden en flott måte å vise fram hvor røttene mine kommer i fra Og selv om røttene mine er litt sprett rundt omkring i landet var det veldig naturlig for meg å velge samme bunad som mamma. Skulle jeg ha hatt flere nå ville jeg hatt ringeriksbunaden for å vise hvor jeg kommer i fra, og skjælingen for å vise hvor jeg nå holder til. Siter
Synnikken Skrevet 17. Mai 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mai 2013 Bunadseksperten! Er det lov å bruke barnesøljer til voksenbunad? Jeg vurderer å sy beltestakk til høsten, og lurer litt på hvor mye penger jeg må sette av til sølv i første omgang. Det hadde eventuelt vært snakk om å bruke en liten skålsølje (med 3 skåler) i halsen. Egentlig er det ikke "lov" men det er flere som gjør dette i en overgangsperiode. Jeg har feks gått med en voksensølje i hele barndommen da det er en arvesølje som vi bare kaller "Synnøve søljen" (bare synnøver som har bært den) meg idag! 1 Siter
Heidihj Skrevet 18. Mai 2013 Rapporter Skrevet 18. Mai 2013 Jeg har rukkastakken fra Hallingdal Her er noen bilder tatt i går: Meg og min bror 1 Siter
Ane Skrevet 18. Mai 2013 Rapporter Skrevet 18. Mai 2013 Hardangerbunad arvet av bestemor. Mamma og hennes slekt er fra Odda. Jeg og mannen igår. Siter
Fillerya Skrevet 18. Mai 2013 Rapporter Skrevet 18. Mai 2013 Jeg har denne i sort http://norskebunader.no/dame/lundebydrakt/ Siter
Synnikken Skrevet 9. Mai 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Oioioio!! Kommer sikkert som ett sjokk for sonisene som kjenner meg at jeg drar opp denne igjen nå *gliiiis* Nærmer seg 17mai! Woohoo 2 Siter
Stine Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Det er ingen som skal gifte seg/konfirmere seg eller døpes i år, og jeg er på hytta 17 Mai så får ikke brukt bunaden i år Siter
Dicte Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Jeg har blå nordlandsbunad, laget av min kjære bestemor:) Har også fått meg lua som hører til, synes den er så fin! Men jeg ser aldri noen andre som bruker den, så jeg er kanskje alene med den meningen... 1 Siter
Wachita Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Har samekofte fra min mors side, den jeg bruker hvert år. Min samboer har nordhordalands bunad (: Har og Rogalandsbunad fra min fars side. Gammelt bilde da! 7 Siter
Gjest Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Jeg sparer til Rogalandsbunad. Rekker ikke i år men kanskje neste år? Vil ha denne vesten... ... men med mørkeblå stakk. Pappa kommer fra Haugesund så derfor vil jeg ha den. Mamma har den samme. Da gjenstår det å velge mønster, er 6 å velge mellom tror jeg. Siter
Symra&Pippin Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Har samekofte fra min mors side, den jeg bruker hvert år. Min samboer har nordhordalands bunad (: Har og Rogalandsbunad fra min fars side. Gammelt bilde da! Utrolig stilig bilde. Gamle drakter satt inn i ny tid med stort hell! Siter
Wachita Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Utrolig stilig bilde. Gammel drakt satt inn i ny tid med stort hell! Takk ^^ Jeg elsker kofta mi! Jeg er og den eneste i familien som har grønn, de andre har standard blå og rød (: Siter
Khela Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Jeg skal prøve bunaden min i morgen Må veldig sannsynlig sy på nye hemper slik at stakken ikke faller av, og må nok mer innsying til generelt, men det får tas etter 17.mai. Jeg gleder meg så innmari til å ha den på igjen, fiiine bunaden min Siter
Ane Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Takk ^^ Jeg elsker kofta mi! Jeg er og den eneste i familien som har grønn, de andre har standard blå og rød (: Hvor hører koften din til? De deles vel inn etter steder. Karasjok, Kauto osv. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Wachita Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Hvor hører koften din til? De deles vel inn etter steder. Karasjok, Kauto osv. Sent from my iPhone using Tapatalk Den er fra Karasjok (: Ja, Karasjok, Kauto, Tana, Masi, etc ^^ 1 Siter
Mardina Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Har samekofte fra min mors side, den jeg bruker hvert år. Min samboer har nordhordalands bunad (: Har og Rogalandsbunad fra min fars side. Gammelt bilde da! Så fin samekofte! Og ikke minst mann i bunad..... Det er fint det! 1 Siter
Odin10 Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Jeg har Rogalandsbunad med jelsamønster, men jeg har blå stakk(?) og isblå vest. Bestemor som har brodert den, så den betyr mye for meg. 1 Siter
Krilo Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 I år skal samboer bruke hatten til bunaden fir førstegang gleder meg til å bruke bunaden min igjen Siter
Gjest Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Skrevet 9. Mai 2014 Jeg har hardangerbunad, grønn.. Må se om jeg har noen bilder Skal ha den på 17., så da blir det bilde Siter
Recommended Posts