Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

Jeg jogget idag, ca 20 min. Legger inn RunKeeper etterpå.

Deretter:

10 armhevinger (strake)

10 v ups

10 knebøy-hopp

20 mountain climbers

- 5 runder

Og:

10 dips på trinn

10 squat thrust

10 crunches

10 utfall bakover

10 eksplosive stjernehopp

- 3 runder

Totalt 18 min på styrken, helt gåen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Jogginga ja... den har vi glemt. Har gått et par langturer med ok tempo, og et par korte joggeturer i det siste.

Men i dag er jeg ganske stolt. Tenkte å dra på Aktiv på dagtid for å få litt push på ting. Først 45 min spinning, så 45 min "Start opp", som er en saltime med kombinasjon av styrke, smidighet, balanse og kondisjon. Sliten nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag: 45 min joggegruppe med sjefen min i den "treige" gruppa, deretter holdt jeg nybegynnergruppa som var en time (inkl. oppvarming, tøying og nedvarming). Deretter 1,5 time tur i parken.

Lørdag: En time bootcamp, deretter en time og 20 min tur.

Søndag: Vasket og ryddet hele huset før megler tok bilder, deretter en time tur.

Mandag: En time bootcamp. Skal snart gå tur :P .

Puhh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne i en veldig god stim og har gått ned ca 12 kg, men nå har den teite utbrentheten tatt meg igjen og gitt meg liiite energi og mye vondter i kroppen. Har trent lite i høst og har nå fått beskjed om å trene lett, ikke tungt. Boring! Forrige uke ble det yoga, styrke og kondisjon. Kondisjonen var lett ro intervall og styrken var moderat på hele kroppen. Kjedelig med stangnering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk starta å trene, helt enkle øvelser på treningsstudioet! Starta bra, dessverre har treningsvennina mi bestemt seg for at hu skal gå på timer (virituelle timer) og de får ikke jeg en dritt ut av og motivasjonen er på bånn når det gjelder å trene alene! Vurderer sterkt å ta en time med PT for å sette opp et opplegg og kanskje få lagt inn noe vekter og ikke bare apparater, men tørr ikke ta vekter alene i fare for å løfte feil eller gjøre noe galt!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk starta å trene, helt enkle øvelser på treningsstudioet! Starta bra, dessverre har treningsvennina mi bestemt seg for at hu skal gå på timer (virituelle timer) og de får ikke jeg en dritt ut av og motivasjonen er på bånn når det gjelder å trene alene! Vurderer sterkt å ta en time med PT for å sette opp et opplegg og kanskje få lagt inn noe vekter og ikke bare apparater, men tørr ikke ta vekter alene i fare for å løfte feil eller gjøre noe galt!

Det syntes jeg du skal gjøre :) Har tenkt tanken selv.

Blir å komme meg innom treningsstudio idag, mest fordi jeg må aktivisere brikka mi innen idag, og siden jeg ikke er helt bra i kneet blir det nok ikke noe spesielt. Men tenkte å gjøre noen styrke øvelser for mage/rygg, evt armer når jeg først er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig umotivert for tida, mye stress og lite tid og overskudd til å trene. Sist fredag jogget jeg en relativt kort tur, i dag dro jeg på vanngymnastikk. Det er jo egentlig veldig bra trening, men timene er ikke de beste for tiden så jeg får ikke maksimalt utbytte. Håper på en ordentlig økt på fredag... hvis det er ok vær blir det nok en intervalltur rundt Grefsenkollen med en hund.

Utrolig mye vanskeligere med motivasjon nå som det begynner å bli mørkt og kaldt ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan trapper man ned på godis? Jeg spiser seriøst godteri hver dag. Jeg trener 4-5 ganger i uken og burde i teorien bli litt mindre så buksene mine passer igjen. Mer muskler i rumpe og lår og like mye fett blir fort ganske stramme bukser. :P Viljestyrken er lik null på sukkerområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan trapper man ned på godis? Jeg spiser seriøst godteri hver dag. Jeg trener 4-5 ganger i uken og burde i teorien bli litt mindre så buksene mine passer igjen. Mer muskler i rumpe og lår og like mye fett blir fort ganske stramme bukser. :P Viljestyrken er lik null på sukkerområdet.

Start med sukkerfri dag en dag i uka? Jeg sliter med det samme selv. Jeg prøver å være litt konstruktiv (virker ofte ikke) og tenke slik:

  • Er jeg egentlig sulten, er det lenge siden jeg har spist? (isåfall, spis noe ordentlig mat før evt. snop)
  • Kjedespiser jeg? (bytt ut med en spennende bok, dataspill, eller grønnsaker :P )
  • Trøstespiser jeg? (se over)
  • Er noe sunnere bra nok som vomfyll i stedet? (rå grønnsaker for min del, jeg er ikke glad i frukt, alternativt slankebarer eller nøtter, fortsatt mye kcal men sunnere)
  • Kan jeg utsette det til i morra? Da har jeg noe å se fram til også... (gjenta for hver dag såklart, til man kommer til helga :P )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg unngå å få sting i siden når jeg løper? Får turene ødelagt pga dette og får ikke løpt lengden jeg ønsker. Varmer godt opp først og venter en god stund etter mat.

Jeg har også sliti mye med det. Det har lite sammenheng med mat og drikke for min del. Jeg har funnet ut at jeg må passe på så jeg ikke spenner magemusklene mine. Prøve å slappe av og puste rolig. Gjerne også ta det litt sakte i begynnelsen.

Nå kommer vinteren snart, og da er det alltid lite fristende å jogge. :( Jogger dere om vinteren og folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer vinteren snart, og da er det alltid lite fristende å jogge. :( Jogger dere om vinteren og folkens?

Det er jo bare å kle på seg! :) Jeg synes det går fint med unntak av når det er is på veien. Snø er ikke noe problem etter litt øving, eller så går det ann å jogge med brodder.

Det eneste som er dritt med å jogge når det er nærmere null er at man blir helt desperat til å vrenge av seg klærne når man kommer inn :P Synes ikke det funker å jogge når det blir mindre enn fem blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan trapper man ned på godis? Jeg spiser seriøst godteri hver dag. Jeg trener 4-5 ganger i uken og burde i teorien bli litt mindre så buksene mine passer igjen. Mer muskler i rumpe og lår og like mye fett blir fort ganske stramme bukser. :P Viljestyrken er lik null på sukkerområdet.

Jeg hadde en periode før jul hvor jeg bare spiste søtsaker en gang i uken. Gjerne lørdager. Det fungerte faktisk veldig fint! At jeg ikke holdt på de gode vanene *riste seg selv litt* Når jeg da begynte å spise noe sjokolade eller f.eks drikke cola var det som å drikke flytende sukker. Fisj! Da greide jeg kanskje noen få biter mørk sjokolade, men thats it. Skulle jo bare fortsatt med det!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt stolt, og nesten fornøyd. Bestemte meg for å gå "langturen" fra Solemskogen, som er en drøy mil. Tok en snarvei gjennom skogen, litt fordi jeg var i (enda) dårligere form enn forventet, og Odin koser seg sånn i skogen, men det ble 9,5 km likevel. Jogget 2-3 km totalt antageligvis, og ulendt terreng ca. 1 km.

Snopspisinga denne uka har det vært verre med, jeg skylder på at vi var i Sverige sist helg. Nå er det så godt som tomt for snop, og neste uke skal jeg være flinkere! :)

Edit: Sjekket trackingen og den snarveien sparte meg visst en hel halv kilometer...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag:

Joggegruppe med sjefen, jeg ble med den "treige" gruppa og jogget i 50 minutter! Ble 6,2km og det er ny rekord for meg.

http://runkeeper.com...ivity/119590702

Deretter ledet jeg nybegynnerkurset i jogging, hvor vi gjør ganske korte intervaller med rask gange og jogging (4 min jogg idag under intervallene), 4,1km ble det med dem.

http://runkeeper.com...ivity/119599545

Er dausliten nå og klar for en massiv lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at det er vanskeligere å kutte ned på sukker om man spiser de andre dagene. Spesielt sjokolade da, har man spist litt så kommer suget raskt.

Da er det bedre å gjøre som Simira, ta seg nøtter og mer en gjerne søt frukt som eple feks.

Jeg syntes faktisk det var lettere å kutte ned til en gang i uken. Klart det var tungt de første to ukene, men det blir bare lettere og lettere. Foruten noen skikkelig sig en gang iblant, men som regel er det dagen etter jeg har spist godis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay dere. Jeg er her inne igjen fordi jeg rett og slett trenger hjelp og motivasjon til å holde meg i skinnet, først igjennom denne første mnd- Det er nemlig en mnd nøyaktig til jeg skal gifte meg, jeg har ikke mye ekstra å gå på med tanke på brudekjolen min, og jeg er 16 uker gravid i tillegg. Med andre ord, det er bare babyen som kan vokse, ikke resten av meg :lol:

Men ikke bare det, jeg trenger hjelp igjennom resten av svangerskapet også... Fordi jeg (no kidding.) drømmer om sjokolade om og natten, det første jeg tenker på når jeg står opp og siste jeg tenker på før jeg legger meg er også sjokolade og det er helt ille. Jeg har virkelig aldri kjent et så enormt sug for det før som nå... Men jeg nekter å legge på meg uttalelige kg som er totalt unødvendig bare fordi jeg er gravid... Så, derfor blir jeg å bruke tid og skrive innlegg på den her tråden så jeg klarer meg igjennom disse harde mnd og ikke ødelegger for meg selv det jeg har jobbet så hardt mot.

På mange måter er jeg litt skuffet over meg selv at vi valgte å få nytt barn før jeg nådde mine personlige mål. Det var jo planlagt og veldig ønsket, men det ER hardt for meg å godta at jeg skal opp i vekt. Derfor jeg velger å fortsette å ha fokus på dette, men å leve sunt og ikke noe diett på noe måte. Men sunt kosthold og fokus på fysisk aktivitet.

Puh, la kampen starte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i halsen og på grensen til forkjøla, voila, to dager uten snop (og relativt lite mat generelt sett...). At treningen uteblir også er en annen sak, men jeg er nødt til å ta igjen litt i helga når jeg skal rundt med flyers og plakater, så det blir litt mosjon ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...