Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

Treningsstudio er way ahead for sånne (som meg også...). Jeg og lillesøster har doblet snittfarten rundt Østensjøvannet på et drøyt halvår. Nå har vi begynt på styrkeprogrammet til IW her på forumet også, men det har tatt tid. ;)

Lykke til!

Tur var godkjent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Og da fikk jeg tatt dagens tur. Lillesøster var syk, så jeg lånte mannen hennes i stedet. Hun sa at han var i dårligere form enn oss (han har også litt for mye på kroppen og prøver å ta opp igjen trening), men etter første (altfor lange) joggeintervallet tenkte jeg "aldri i verden". Mot slutten skjønte jeg det, han er bare dårligere til å disponere energien... :P

Dessverre kludra Sports-tracker til distansen min og la på ca. 3 km, men er fornøyd uansett med en god 8 km med snittfart på rundt 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Simira! Det er en god lærdom å ha når man endelig forstår at man må starte sakte og disponere energien sin fornuftig hvis man skal holde lenger enn fem min :lol:

Jeg har også jogget, og i dag var det litt slitsomt. Jogget uten hund og da ble tempoet noe høyere enn jeg pleier. Det kjentes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker igjen av ferien. Jeg tar ferie fra treninig i 2 uker, og skal bare slappe av og kose meg :) Det er vel lov det også? :aww:

Synes alle er er kjempe flinke og spreke, fortsett sånn, men ikke glem å nyte livet :thumbs:

Det er jeg enig i :)

Idag har jeg derimot tvunget meg til en treningsøkt litt ufrivillig, men premierte meg selv med Koss-headset som gjorde treningen mye diggere, slipper propper som detter ut av øra.

Nå har jeg god samvittighet!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken når man går litt lei den vanlige joggingen, er å fylle helt ny mp3 spiller med masse heftig musikk og plutselig kjenne at man gleder seg til å komme seg ut! :D

Der minte du meg på det, tenkte å lage meg noen spesifikke spillelister. En på 30min, en på 60min og litt sånn :)

Også er også lykken at samboer sier han har vekter i boden, og henter dem til deg. Så nå har jeg en sånn sikk-sakk stang til knebøy og litt armtrening osv med vekter, et sett med 2,5kg og et sett med 5kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på lang tur idag. Jogget opp til Orbergvannet (ca 5 km) som har ganske god stigning. Derfra gikk jeg opp til Hvittingen (ca 3 km fra Orbergvannet) og det var bratt, det! Kjenner det godt i rumpa etter de oppoverbakkene der! 17 km ble det til sammen idag :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk jeg ca 9,5 km med mamma og begge hundene, mens jeg i dag har løpt (og delvis gått) ca. 9 km. Nå kjenner jeg at det har blitt litt for mye løping på asfalt og hardpakket grus, for beinhinnene mine begynner å krangle igjen. Så det blir en dag eller to pause, også får jeg se hvordan det går. Kjenner i alle fall stigende form hele tiden.

Og nå er jeg vel totalt nede i minus 11-12 (21-22 totalt på 3,5 år!) kg, så det gå ennå i riktig retning tross mye godterier og "feriemat" i det siste. Er nok treningen som spiller inn her tror jeg,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er! Nå har jeg også begynt å legge inn støtet. Går jo mye tur, men jeg har ekstremt lav forbrenning, så det holder liksom ikke å gå. Har begynt å jogge litt da, men det er helt forferdelig synes jeg, så legger inn litt jogging på turene så det blir litt jogging hver dag (LITT er LITT altså, jogger sikkert 10 min av en 2 timers tur liksom :P) så håper jeg at jeg etterhvert ikke synes det er så ****** :P Studiene har liksom kostet noen kilo for mye, men kjenner energien er på veg tilbake. Jobber som spinninginstruktør på treningssenter nå i sommer også, og har hatt 3-4 timer i uka de siste 2 ukene, og fortsetter slik en uke eller to til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi bootcamp igjen, endelig, etter noen ukers pause. Håper vi etterhvert får til å kjøre treningen 2xuken, det vil gi en HELT annen effekt. Anyway, her er øvelsene vi brukte (opplegg: først runde 1 min på hver, andre runde 45 sek på hver, tredje runde 30 sek på hver. 30 sek pause mellom hver øvelse, 2 min pause mellom hver runde. Høy puls og høy belastning er målet):

1: Sideførende mageøvelse med 1,5 kg som balansevekt.

2: Utfall.

3: Armhevinger brede-smale.

4: Planke.

5: Knespark (sparke i rumpa) - for å få pulsen opp.

6: Rygg-hev.

7: Bicepsøvelse med 20 kg.

8: Harehopp (verdens verste øvelse. Hopp som en hare i ett minutt, og jeg lover deg at du vil kjenne det dagen etterpå :P).

9: Skulderøvelse med 8 kg belastning.

10: Burps (min favorittøvelse ... høhø).

Iallefall, i dag er jeg latterlig støl i rumpe og lår, som virkelig ikke har godt av tre ukers pause fra styrketrening. Jeg trodde det ville hjelpe litt at jeg har løpt masse og trent intervaller i bratt motbakke, men ingenting slår harehopp altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed av kiropraktor og fysioterapeut om at jeg har svakere muskler ved skulderbladene enn foran ved brystmusklene, noe som gjør at jeg fort blir litt lut i ryggen når jeg er sliten og har mye å gjøre. Jeg har fått beskjed om å strekke ut foran (har mange øvelser på det, så det går bra) og å trene opp musklene bak. Forslagene fra kiropraktoren og fysioterapeuten er å bruke romaskin eller å få hjelp på et treningssenter.

Noen som har forslag på å styrke partiet mellom skulderbladene med hjemmetrening? Jeg har manualer og strikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det har jeg! Et par gode styrkeøvelser for skuldrene bak:

Stå i armhevingsposisjon (på tærne, så mange du klarer, før du går over på knærne). Ha to manualer under deg som du holder hendende på (istedet for å holde på gulvet). Nå står du på en måte i en trekantposisjon med to lange sider og en kort (armene). Så løfter du den ene hånden (med manual) i en rask bevegelse opp mot brystet. Manualen skal gå i rett linje oppover, ikke bak eller fremover. Du skal kjenne at skulderbladet blir presset innover mot sentrum av ryggen. Så tar setter du manualen i gulvet igjen, med rolig bevegelse. Eksplosivt opp, rolig ned. Denne er veldig effektiv.

En annen litt enklere øvelse er å ligge på magen på gulvet med armene ut i en 90 graders vinkel - fingrene peker rett frem. Løft overkroppen mens du ser i bakken, og skyv armene (fremdeles i samme vinkel) bakover så langt det lar seg gjøre. Ikke forandre vinkelen. Så fører du armene frem i utgangsposisjon, og senker overkroppen ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare hos meg at endomondo er veldig raus med kaloritellingen? Tviler veldig på at eg har svidd av over 2000 kalorier på 8km/2timer altså. Runkeeper påstår ca 1200 på samme turen.

Ellers har eg endelig funnet nøkkelen til å gå ned i vekt, så nå har det sklidd av 9kg siden påske :D *fornøyd* Og flere skal det bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare hos meg at endomondo er veldig raus med kaloritellingen? Tviler veldig på at eg har svidd av over 2000 kalorier på 8km/2timer altså. Runkeeper påstår ca 1200 på samme turen.

Ellers har eg endelig funnet nøkkelen til å gå ned i vekt, så nå har det sklidd av 9kg siden påske *fornøyd* Og flere skal det bli

Jeg gikk 5km på en time og forbrant 307 kalorier sp de hørtes veldig rause ut ja. Jeg bruker Runkeeper btw.

Og gratulerer med 9kg av! Hva er nøkkelen du har brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk 5km på en time og forbrant 307 kalorier sp de hørtes veldig rause ut ja. Jeg bruker Runkeeper btw.

Og gratulerer med 9kg av! Hva er nøkkelen du har brukt?

Mente det hørtes litt drøyt ut ja :)

Takk :) Har i grunnen bare kuttet ut mye sukker, poteter, ris og sånt. Blir vel kanskje en form for lavkarbo? I tillegg er eg en del mer aktiv enn eg har vert. Går stort sett rundt 5km hver dag, ofte lengre. Tahlly krever noe mer aktivitet enn tidligere hunder har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente det hørtes litt drøyt ut ja :)

Takk :) Har i grunnen bare kuttet ut mye sukker, poteter, ris og sånt. Blir vel kanskje en form for lavkarbo? I tillegg er eg en del mer aktiv enn eg har vert. Går stort sett rundt 5km hver dag, ofte lengre. Tahlly krever noe mer aktivitet enn tidligere hunder har gjort.

Da hørtes det ut som om jeg har riktig oppskrift ja :)

Så får jeg bare se hva resultatene bringer!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Jeg skulle jo begynne med programmene fra IW... men det skjedde ikke. Flyttet til småbruket 29.06, og har siden da jobber hver dag med alle mulige tunge og strevsomme arbeidsoppgaver, som å slå eng med ljå, plukke (og kaste i haug) stein fra jordene (!), skrape gammel tapet fra kjøkkenveggen, bære vanndunker fra huset og ned i kaninstallen (går minst 20 liter per dag), flytte nedsagd kratt fra i fjor, som var helt inngrodd av bringebær og nesler, spa av torva utenfor huset og så ny plen osv osv. Nesten ikke en dag uten at jeg er støl. Så jeg anser at jeg trener, det er bare ikke så satt i system. Men en ting er sikkert, man blir i form av å kjøpe seg småbruk!

Om noen har et brennende behov for å bære stein har jeg noen millioner til overs... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nå er jeg blitt såpass frisk at jeg skal sette trening i system fra mandag av hihi. Tenkte jeg skulle ut og jogge eller rettere sakt prøve på å jogge enten san 1 min eller lyktestople til lyktestolpe. Vi har nemlig ei fin lysløype til formålet. Den er etter hva ejg husker 3,4 km også er det sand/fin grus hele vegen. Det trenes nemlig travhester der også.(Grunneier som trener dem). Hestene er hundevandte og menenskevandte.

Men jeg trenger noe styrketrening også så Hjelp IW generell styrketrening for hele kroppen.

Har tenkt på:

Knebøy

Utfall

Armhevinger

Dips

Rygghev

Og noe for magen

Er det noe jeg har glemt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vurdere å flytte dit. Pleier de å være vrang med å ha hund? Har hørt skrekkhistorier om at en plutslig kan bli hevet ut pga hund eller dyr.  Er det noen spesielle ting man må tenke på??  
    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...