Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Idag ble det høypuls + pilates. Men fra neste uke er formiddagstimene slutt. :( De passa jo så utmerket for meg!

Følte jeg fikk kontakt med min indre prinsesse eller noe på høypulsen, men viktigste er å kunne trene og bli sliten, uten å få vondter her og der. Er ikke der for å se tøff ut akkurat. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig tatt et skikkelig tak i meg selv da jeg spiste snop alt for mange dager i uken :whistle: Og plutselig fikk jeg lyst til å prøve å trene på treningsstudio :o Jeg har hatt to prøvetimer på et treningssenter og syns det er veldig gøy, når jeg er der i lag med noen som kan hjelpe meg, men er litt redd for å begynne å trene alene! Jeg er så uvitende at jeg begynner å ta apparater feil vil ol :lol: Men jeg skal prøve å manne meg opp og bli medlem på senteret enten neste uke, eller til nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte fitness da, men omhandler jo helse. Men jeg ville bare fortelle at jeg har fått henvisning til ernæringsfysiolog nå. Aner ikke når jeg får time da, men det er godt å vite at man er henvist. Og da håper jeg at jeg får hjelp til både matallergier, og legge opp et kosthold som fungerer for meg. :ahappy:

Trur ting blir veldig mye bedre når man ikke trenger å være dårlig 3-4 ganger i uka pga random mat jeg ikke tåler. :P Da blir trening letter også, siden man får mer overskudd! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv lurt på om jeg skulle bedt om henvisning til ernæringsfysiolog for å se om det kan hjelpe mot utmattelsen. Er fortsatt hvile her (doctors order). Har greid å å en liten tusletur i nabolaget med Eine og blir ikke utslitt av å sitte. Så det går fremover. Men ser ikke for meg hvordan jeg skal greie å løpe intervaller eller løfte tungt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det kan være lurt å få litt hjelp om man står fast. :) Men det er en del blogger ute og går ang ME og kosthold. Så kanskje få noen tips der?

Sikkert kjedelig i starten ja IW, men det er søren meg verdt det om man blir litt mer stabil i magen... Har medisiner jeg kan bruke som virker, men så tåler jeg ikke de heller.... Så da er man like langt liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det kan være lurt å få litt hjelp om man står fast. :) Men det er en del blogger ute og går ang ME og kosthold. Så kanskje få noen tips der?

Sikkert kjedelig i starten ja IW, men det er søren meg verdt det om man blir litt mer stabil i magen... Har medisiner jeg kan bruke som virker, men så tåler jeg ikke de heller.... Så da er man like langt liksom. :P

ME-forum:

http://www.meforum.info/

(har en egen del på kosthold)

Jeg har mistet all motivasjon på trening nå. Jeg delvis jogget, delvis gikk raskt, 2,5 km i dag. Svømte 500m på torsdag. Og det er det meste jeg har gjort i det siste. Litt en kombinasjon av tid, prøve å få trent med hund, koordinere med lillesøster, osv...

Kan muligens ha sammenheng med at vinterdepresjonen kryper på, jeg var relativt motivert uken jeg var på Gran Canaria, men buffeten på hotellet medførte likevel et par kg. ekstra. Jeg håper at de er borte igjen når jeg veier meg nå på mandag, men skal ned en drøy kilo til før jul (samtidig som jeg skal bake fire sorter og omgås julekaker og julesnop i alle retninger).

Prøve å komme meg på Aktiv på dagtid på tirsdag.

Motivasjoooon, noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: Jeg bruker å ha rundt 16 % stigning på tredemølla. Det er tungt og pulsen kommer veldig raskt opp og kaloriene går raskt. Det må da være et godt alternativ til jogging? Jeg føler selv at jeg må jogge lengere på flatt, enn å gå oppover for å få lik puls. Det gir vel ekstra trening for musklene også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det kan være lurt å få litt hjelp om man står fast. :) Men det er en del blogger ute og går ang ME og kosthold. Så kanskje få noen tips der?

Sikkert kjedelig i starten ja IW, men det er søren meg verdt det om man blir litt mer stabil i magen... Har medisiner jeg kan bruke som virker, men så tåler jeg ikke de heller.... Så da er man like langt liksom. :P

Har du noen blogger å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: Jeg bruker å ha rundt 16 % stigning på tredemølla. Det er tungt og pulsen kommer veldig raskt opp og kaloriene går raskt. Det må da være et godt alternativ til jogging? Jeg føler selv at jeg må jogge lengere på flatt, enn å gå oppover for å få lik puls. Det gir vel ekstra trening for musklene også.

Jada, det er god trening det :) nå er det jo også bevist at korte og ekstremt intense intervaller har høyere effekt enn feks en halvtime på mølla, så du kan jo prøve det også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sånn til å bli ferdig med eksamen! Klarer akkurat å presse inn tre økter i uken. Har ikke skulket én gang enda siden jeg fikk program av IW. :) Tar en joggetur rett etter jeg er ferdig med en eksamen! Utrolig deilig og ikke tenke og få rørt seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! På tide å tusle inn i tråden her igjen. I høst har jeg fått en aha-opplevelse! I hele fjor løp jeg ca fire ganger i uken, ganske lange avstander også, og syklet også flere mil i uken. Så syntes jeg det ble vel mye løpejag og lite kos på tur, så i hele høst har jeg gått lange turer i heia (skog, gjerne uten sti, kupert terreng). Testet løpeformen her forrige uke, og ble positivt overrasket - jeg er i minst like god løpeform nå som da jeg løp masse! Planen for vinteren er derfor: Mange lange, gode turer - både løping og på beina, teste og bruke truger og gå endel på ski. Etter å ha sett 71 grader nord jentene sine kropper har jeg også fått tilbake lysten til å bygge litt mer muskler, så jeg kommer nok til å løfte litt vekter også (men mest sannsynlig bare hjemme).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si er god innsats altså! Har du fortsatt bra fremgang?

Jeg er usikker på hvor mye jeg egentlig skal øke hvis jeg klarer å trene optimalt, men det går da fremover. :sweat: Sliter mest med grepet på markløft (funker når jeg bruker blandet grep, men må øve på rett også) og knebøyen er ufattelig hard. Bruker vel tre uker på å klare å øke 2,5 kg og gjør øvelsen to ganger i uka :P

Har prøvd meg litt på dynamisk oppvarming, men det får jeg liksom ikke helt til, jeg blir veldig usikker og jeg ser ekstremt få som gjør det der jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd deltar? Altså at du enten trener ekstremt lett en uke eller tar helt pause, og så når du starter igjen går du litt lavere på vektene enn der du var da du stagnerte.

Blandet grep er helt greit så lenge du bytter på at begge hendene er begge veier, men det tror jeg at jeg leste du allerede gjør uansett.

Dynamisk oppvarming er mer for å bevege muskler og ledd i alle retninger og forberede kroppen på det den skal gjøre. Du vil slite med å finne et kjedegym der mer enn en håndfull medlemmer varmer opp med andre ting enn mølla ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. nå har jeg vært snikleser her de siste ukene.

Men har funnet gløden litt igjen, men sliter litt med en utmattet kropp. På lørdag ble jeg rett og slett så svimmel etter å ha "lekt" med kettleball at jeg måtte sette meg ned noen minutter. Jeg håper legen finner ut av det imorgen.

Dog tenkte jeg å dra innom treningsstudio idag for å kjenne på kroppen :)

Også lurer jeg litt på hva man bør trene? Søsteren min skulle sette opp et treningsprogram for meg, men lurer på hva jeg vil styrke? Vil man ikke styrke hele kroppen da!? Noen som skjønner hva hun mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen spesielle områder du vet du er svak? Feks rygg, nakke, armer osv. Jeg vil jo gjerne styrke ryggen for å få bedre holdning, og overarmene for å få bort grevinnehengene, men har ikke overskudd til styrke for tiden :( Dog klarte jeg jaggu å karre meg ut på joggetur dønn alene igår! Eller, Aïda var med da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd deltar? Altså at du enten trener ekstremt lett en uke eller tar helt pause, og så når du starter igjen går du litt lavere på vektene enn der du var da du stagnerte.

Blandet grep er helt greit så lenge du bytter på at begge hendene er begge veier, men det tror jeg at jeg leste du allerede gjør uansett.

Dynamisk oppvarming er mer for å bevege muskler og ledd i alle retninger og forberede kroppen på det den skal gjøre. Du vil slite med å finne et kjedegym der mer enn en håndfull medlemmer varmer opp med andre ting enn mølla ;) .

Hadde dette for ca en måned siden, men har ikke økt mye siden det. Det må sitte i hodet tror jeg. Skal trene med ei venninne i juleferien, håper hun kan motivere meg litt :P Benkpressen løsnet litt forrige uke, det var digg.

Øker vel med en-to rep per sett per uke i følge logginga mi. Er dette ok? (planlegger ikke å øke så og så mye, kjører det jeg orker hvert sett)

Jeg varmer opp med mølle og har oppvarmingssett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...