Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Guest lijenta

Høres greit ut det, som et enkelt program til hele kroppen :)

Takker, jeg var bare ute etter noe enkelt for det er gjerne lettere å fulføre.

Har i hvertfall vært ute i dag og syklet med Urbi. TIden tar vi ikke enda men har ei fast rute på ca mila rimelig flatt bare en bakke ned og den samme opp. Må gå av sykkelen i deler av bakken da. Så jeg er ikke så sprek enda at det gjør noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi! Litt stolt nå. Kom hjem fra Englandstur sent på mandag, og rett ut i mareritt-jobbuke (alene på kontoret, og vitale servere som ikke fungerer, ledelse som vil jeg skal være tre personer, osv.). Men ettersom en langhelg i England, tross mye trasking (første gang jeg har hatt over 20 000 skritt på en dag siden jeg fikk telleren min), medførte at jeg la på meg de to kiloene jeg har mistet siden nyttår, så bestemte jeg meg for at nå MÅ jeg trene. Om jeg er flink et denne uken så forsvinner de to kiloene fort som fy.

Så da ble det løpetur på meg og Odin i dag, og i finvær og greier! Ikke bare det, men ny fartsrekord og sånn passe fornøyd med hele turen. Og så selve tracket da! <3

http://www.sports-tr...fhnq037bu3pinej

På fredag skal jeg trene styrke, men tror ikke jeg tør program 5 fra tråden til IW... begynne på nytt igjen kanskje. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig gått til innkjøp av en badevekt, men må si jeg ble ganske skremt da jeg så at vekta viste 6kg mer enn jeg kunne gjetta at jeg veide, og jeg går faktisk innunder kategorien fedme.

Heldigvis har det skremt meg i riktig retning, altså gitt meg enda mer motivasjon til å komme igang med treninga og kostholdsendring!

Nå trener jeg jo en del cardio for å forbrenne kalorier, og også for å komme i bedre form såklart. Men hvilke styrkeøvelser bør man egentlig fokusere på for å passe på at ikke muskelmassen fordufter grunnet slanking?

Har et program der jeg skal få i meg 1200 kalorier per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag jogget jeg en runde med hundene og i går jogget jeg samme runde uten hundene. Mye bedre å jogge uten hundene, men vanskelig å sette de igjen hjemme når de allerede har vært hjemme en hel arbeidsdag.

Skal melde meg inn 1 mnd på Spenst (de har kampanje nå) og så blir det vel et annet sted når jeg flytter.

Da får hundene ligge i bilen mens jeg trener. Av en eller annen grunn føles det bedre, for da er liksom på tur ...

Blir bedre når vi flytter sammen, for da kan de være hjemme med sambo mens jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag jogget jeg en runde med hundene og i går jogget jeg samme runde uten hundene. Mye bedre å jogge uten hundene, men vanskelig å sette de igjen hjemme når de allerede har vært hjemme en hel arbeidsdag.

Skal melde meg inn 1 mnd på Spenst (de har kampanje nå) og så blir det vel et annet sted når jeg flytter.

Da får hundene ligge i bilen mens jeg trener. Av en eller annen grunn føles det bedre, for da er liksom på tur ...

Blir bedre når vi flytter sammen, for da kan de være hjemme med sambo mens jeg trener.

Der kjenner jeg meg godt igjen, jeg hadde ikke samvittighet til å dra å trene mens Yaris bodde hos meg, fordi jeg visste at jeg heller burde brukt tiden på tur med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Converse om du ikke vil bruke en formue på vektløftersko :) . Eller hva som helst annet med helt flat såle og ingen demping.

Urk, jeg skal vikariere for et joggekurs i september, noe som betyr at JEG må lære meg å jogge. Så det blir første gang i kveld. Hjeeelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur IW!

Vi har testet telttur-formen. Begynte å trene litt på å gå med vekt på ryggen, men så forsvant det da jeg begynte å jogge. Har vært så sliten etter jobb denne uka, så treningen bestod i å sykle til jobb ene dagen, ellers har jeg vært lat.

Men siden vi hadde hele helgen ledig (ekkelt!) så bestemte vi oss for å endelig ta en telttur, noe vi har snakket om lenge. Sånn i fremtiden en gang skal vi på fottur i Romsdalen, men trenger nok litt mer trening, ifølge helgens resultater. :P

Pga usikkert vær og bryllupsdag på søndag bestemte vi oss for å dra ut og gå et stykke fredag etter jobb, og så hjem igjen evt. med en lengre runde på lørdag. For å gjøre en lang historie kort (tar den lange varianten i bildetråden :P) så gikk vi fredag drøye 6 km, mest på ulendt sti og en time i skog og kratt etter at vi måtte gå rundt en myr og mistet stien. Med 15 kilo hver på ryggen og to kløvede hunder i høyst ulik størrelse var det litt av en utfordring! Innen vi slo leir var jeg så sliten at jeg var kvalm, og ganske øm i føttene.

I dag var vekten redusert til 13 kg per rygg, og en halvkilo mindre på Kovu og litt mindre på Odin, igjen drøye 6 km men denne gangen mest på tydelig sti med litt utfordringer og aller mest grusvei. Kovu var så sliten at han la seg ned med kløv og alt og nesten sovnet mens vi ventet på bussen, og sovnet nesten stående på bussen før han oppdaget at det var plass til å legge seg ned.

Jeg føler meg ihvertfall veldig sprek og flink nå, og det er bra ettersom jeg ikke har tid til å trene på en uke (men da skal jeg til Hemsedal, så blir masse vedhugging og fjelltur).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag blir det spenst!

Stort av meg selv som klarte knappe 30 kg i benkpress, det er jo ingen vekt, men for en som aldri engang har prøvd benkpress er jeg meget stolt av meg selv! Knebøyen begynner å bli bedre, markløft tør jeg ikke rote med alene -pga dårlig teknikk.

Jeg trenger et program! Noen som har forslag til et?

Jeg veier nå 63 kg, bruker 38 i buksestørrelse og small i toppstørrelse, om det sier noe om hvordan denne skrotten ser ut :P

Ønsker å stramme opp rumpe, lår, mage og underarmer (dette er de plassene det synes at jeg tidligere var overvektig hihi, så det må bort!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charleen: sitt på gulvet og ta det rundt sofabenet? Surr det rundt ditt eget bein? Lukk en dør og bruk dørhåndtaket? Skrivebordspult?

Red Merle: https://www.tn.no/ryp ? Der får du alt planlagt for deg med reps, økter osv :).

OI, det var mye lesing hihi :)! Gjør det noe om jeg bare følger styrke programmet, og ikke kondisjons programmet? Denne forbaska astmaen tar jo livet av meg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det spenst!

Stort av meg selv som klarte knappe 30 kg i benkpress, det er jo ingen vekt, men for en som aldri engang har prøvd benkpress er jeg meget stolt av meg selv! Knebøyen begynner å bli bedre, markløft tør jeg ikke rote med alene -pga dårlig teknikk.

Det var imponerende! Jeg klarte 9 (!) kilo første gang jeg tok benkpress. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å stå oppreist før jeg begynte med styrketrening.

Noen som har tips til utførelse av stående roing? Prøvde det sist trening og synes teknikken var litt kronglete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var imponerende! Jeg klarte 9 (!) kilo første gang jeg tok benkpress. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å stå oppreist før jeg begynte med styrketrening.

Takk :D hadde med meg samboern, som er ganske så flink til å få meg til å presse meg selv hehe.. Hadde ikke klart det om jeg var alene om det, for å si det slik.

Utrolig hva litt styrke trening gjør, merker stor forskjell selv, jeg orker meg, og håper jeg snart ser bedre ut også hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mushi: st&aring;ende roing er litt kronglete teknikkmessig og de aller fleste f&oslash;ler seg nok kl&oslash;nete de f&oslash;rste gangene man pr&oslash;ver den :P .

Vanskelig &aring; forklare uten &aring; vise!

Sett benken p&aring; feks 30 eller 45 grader, plasser h&oslash;yreh&aring;nda p&aring; benken for st&oslash;tte. S&aring; plasserer du ogs&aring; h&oslash;yre kne p&aring; benken. Venstre bein setter du bakover, s&aring;nn at n&aring;r du svinger manualen bittelitt bakover treffer du ikke kneet ditt.

Manualen skal bevege seg p&aring; samme linje som kneet.

Tenk at du skal presse albuen opp mot taket. Det er mange som ender opp med manualen omtrent i armhulen n&aring;r de gj&oslash;r st&aring;ende roing, men det er ikke rett.

dumbbell-row1.jpg

...og s&aring; inns&aring; jeg at det kan jo hende du mener st&aring;ende roing med stang, som ogs&aring; er kronglete :P .

N&oslash;kkelen her er SPENN i ryggen. Virkelig tenk at du skal overdrive. Dra skuldrene bak og sammen, brystet skal v&aelig;re "stolt" og spent fremover. Svak b&oslash;y i kn&aelig;rne, og s&aring; lener du deg litt fremover mens du opprettholder spennet i brystet. Start med stanga hengende fra strake armer, og s&aring; dra opp mot navlen mens du albuene g&aring;r inntil kroppen.

FEIL! Se p&aring; ryggen!

0.jpg

Riktig:

bentover_row_6001_7.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den siste med stang jeg mener ja! Har sett en del på videoer på youtube om øvelsen siden jeg trener alene hehe. Bra forklaringer du kommer med :) Ryggen er jeg veldig nøye med og har et oppvarmingssett med teknikk-terping før alle teknisk vanskelige øvelser.

Jeg fikk tips om å ha motsatt grep, altså forarmene utover siden jeg trenger å trene opp styrken i hendene/grepet til makløft. Dette førte til at jeg fikk veldig vondt i håndleddene. Lurer på om jeg holder helt gal avstand mellom hendene. Hvor bør de være ca? Har nådd maksgrensen på hva jeg fysisk kan holde i markløft selv om jeg fint hadde klart ti kilo mer. Føles ut som jeg får gikt i hendene og de blir helt stive. Klarer nesten ikke lukke dem etter et sett og det er veldig ubehagelig. Jeg vil ikke droppe øvelsen da jeg synes mark er en av de bedre jeg gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gratulerer med pump i underarmen, veldig praktisk ikke sant :lol: . Jeg faar det samme! Det er bare fordi du bruker musklene i underarmen og de fylles med blod. Jeg pleide aa veive armene litt rundt, holde dem opp i lufta osv, kommer an paa hvor dum du vil se ut da!

Avstand mellom hendene kan vaere alt fra skulderbredde til saa vidt grep du klarer. Ingenting er egentlig feil.

Beste metode for styrkning av grep er hvis du f. eks plukker opp en vektplate paa 5kg og holder den i klypa til du ikke klarer mer, eller f. eks ett minutt.

Jeg kom til det samme som deg paa strake markloeft, grepet sviktet foer settet var ferdig :) .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite at flere har problemet :lol: Gir meg litt trøst :P Artig å se hvor fort kroppen forandrer seg hvis man tar treningen litt seriøst. Jeg har jo løpt jevnlig i et par år, men har hatt større forandring de siste to månedene enn de siste to årene. Hehe.

Skal prøve tipsene dine i morgen! :) Takk for at du kommer med forslag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...