Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

Fordelen med spinningskoene, var at jeg kan bruke de i andre timer også. Får dra og se på XXL sport en dag, der har jeg gavekort. Hva som passer best rett og slett.

Hva gjør du på Bootcamp IW? Skjønner godt at du ikke trener utenom jobben altså. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Tja, vi gjør mye forskjellig :) . Prøver å ikke gjøre de samme tingene hele tiden, så planlegger ny økt hver uke (gjør det samme på torsdag og lørdag siden det er to forskjellige grupper deltakere).

Vi gjør f. eks en gruppe øvelser i X antall minutter (10 knebøyhopp, 10 armhevinger, 10 av en mageøvelse, 10 av en kondisjonsøvelse, som et eksempel) så går man bare gjennom lista til tiden renner ut.

Noen ganger gjør vi feks tre øvelser på rad, mens hver øvelse varer i 30 sekunder.

Vi gjør ting med kjegler hvor vi må være på lag, litt spurting hit og dit...

Det meste er basert på kroppsvekt og innimellom bruker vi elastiske bånd (liker ikke dem så godt for det er vanskelig å vite hvor tungt folk strammer dem ;) ). Alt er lagt opp sånn at alle kan klare det, og sånn at det skal være en god utfordring for alle.

Skulle gjerne hatt mer utstyr som f. eks dekk, slegger, båttau osv men har jo ikke sjans på å få med meg sånt inn i en park alene, hehe.

Edit: Planen er å prøve å få igang det samme i Norge når vi flytter :) .

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av Maren (borderen) tok jeg meg en joggetur på 5,5 km jeg! Brukte 36 min da, så tempoet var ikke særlig å skryte av. Vært litt vanskelig å løpe pga is i det siste, men nå gikk det fint til tross for mye vind og duskregn. Holdt på å dø av varme da. Hoho. Ull fra topp til tå er ikke helt nødvendig i plussgrader merker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man ha spinningsko, eller kan man bruke sykkelsko? Er det noen forskjeller på de som gjør at man bør velge det ene framfor det andre?

Vil absolutt anbefale spinningsko. Mye bedre med stive sko, så får man ikke så lett vondt under foten. Også blir det et mer kraftigere/bedre tråkk når man har de fast i pedalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre økter denne uka. Styrke/kondisjon, yoga og styrke/kondisjon. + noen lengre turer. Mulig en til styrke og kondisjonsøkt til før uka er omme. Hadde vært kjekt med fire treningsdager!

Så kan vi jo bli sånn til neste år:

243656d1291036127-dana-linn-bailey-dana-linn-bailey-w-35117_1504310218156_1546273304_1236400_5084563_n.jpg

Skal vel "litt" til ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt ja! :D Mange damer tror jo fremdeles at man blir sånn bare man vurderer å ta på en manual. Hadde det vært så lett så ville nok maaange flere av oss vært i god form. Det krever år med innsats og spesifikk trening/diett for å klare det der når man er dame.

Men å bli i god form til sommeren? Definitivt oppnåelig for de aller fleste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt ja! :D Mange damer tror jo fremdeles at man blir sånn bare man vurderer å ta på en manual. Hadde det vært så lett så ville nok maaange flere av oss vært i god form. Det krever år med innsats og spesifikk trening/diett for å klare det der når man er dame.

Men å bli i god form til sommeren? Definitivt oppnåelig for de aller fleste :)

Har ei venninne som trener styrke 5 dager i uka og hun er pitteliten. Gener har nok mye å si, ser jo bare forskjellen på Bjørgen og Johaug. De trener vel omtrent likt og like mye.

Men hva er god form? Synes hver enkelt skal få lov til å definere det ut fra egne forutsetninger og mål. Ordtaket "strong is the new skinny" synes jeg er fin, men liker enda bedre: "strong comes in all shapes".

Ellers må jeg bare klage over at det tar sånn tiiiid å gå ned i vekt! Evighetsprosjekt! Vet jo de sier det er sundt å gå langsomt ned, men blæ, likevel. Medisiner og sykdomskilo gjør det ikke enklere *sutre litt* Nå prøver jeg å følge en kostholdsplan PT`en har laget til meg, så får vi se om det utgjør noen forskjell. Foreløpig har jeg mer stabil energi og det er jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått ny giv på treningsfronten, 4 økter denne uka (blir ikke flere pga D4A), men sliter med motivasjon til å få økta til å vare mer enn 40min når jeg trener alene. Hjelper heller ikke å trene i olympiaparken omgitt av landslagsutøvere :P

Noen som har tips på motivasjonsfaktorer for å forlenge økta med 15 min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du på da, kondisjonstrening? Hva med å ta de siste 15 minuttene på et annet apparat?

Generelt økta. Jeg hater jo kondisjonstrening syntes det er så kjedelig. Derfor prøver jeg i hvert fall å øke lengden på økta (med styrke og korte pauser for å holde litt puls). Men har aldri motivasjon til å pushe meg selv den siste tiden, uavhengig av om det er styrke eller kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trener styrke så bør du trene etter et program og ikke tid :) .

Med kondisjon så kan du prøve å finne noen mål å jobbe mot istedet for å gå på et apparat og tenke "så lenge jeg klarer". Da blir det plutselig veldig kjedelig og tungt syns hvertfall jeg. Evt. ta fire forskjellige apparater og 15 min på hver. Eller intervaller, for da trenger du ikke holde på like lenge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg inn i treningssenter, og har hittil klart å trene et par ganger i uka :) Har et eget treningsprogram som PT laget til meg (som jeg absolutt haaaaater, jeg liker ikke sånn trening... :( ), og går på gruppetimer med spinning (som er gøy). Neste uke skal jeg prøve gruppetimer med både kettlebells og yoga.

Men jeg sliter veldig med kosthold! Det er samboeren som lager maten her, og han lager veldig mye feit mat. Jeg hater å lage mat selv! Men jeg har funnet ut at jeg skal ha i meg ca 1400 kalorier per dag for å gå ned litt i vekt. Det jeg trenger er egentlig en ferdig ukeplan... Og den må noen lage for meg :P Hvor kan man få slikt? Om det er mulig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.greteroede.no/ Her inne finner du mange gode oppskrifter og annet. Jeg får i meg omtrent like mange kalorier som du. Da ser min dagsplan tilnærmet slik ut:

Frokost: to hjemmelagde knekkebrød med et par skiver lettere hvitost med paprika på. 1,5 dl lettmelk

Lunsj: to grove polarbrød med Lerum sylteltøy uten sukker på. 1 gulrot

Middag: 200 gram laks med blomkål, agurk, 3 ss mager kesam.

Kvelds: ett knekkebrød med ost på.

Ellers så spier jeg en del karbonadedeig. Kan steike det sammen med gulrot i terninger, løk, mais + + . Ved siden av kan jeg ha ris, spagetti eller annet. Men merk at pasta og ris er det MYE kalorier i. Jeg kan av og til ha masse blomkål i bittesmå biter istedet for pasta/ris.

Den dagsplanen vil gi meg ca 1400 kcal vil jeg tro. Mulig ett glass melk til.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...