Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Helena rubenstein sin maskara med sånn leopardetui :heart: jeg får noen fantastiske vipper og den drypper ikke lett. Man må liksom gni seg i øynene for å få pandalook etter en tur i regnet. Lar man bare være med å gnikke og gni så tørker det og er like pent.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Takk :)

Noen som har anbefalinger på god mascara, ikke testet på dyr og helst ikke for dyr (over 200kr).. Bruker nå Dr. Hauschka, men er ikke kjempefornøyd. Har tidligere brukt forskjellige typer "billig"-mascara a la Max Factor og L'Oreal, var fornøyd med f.eks Max Factor sin 2000 calorie. Jeg bruker vippetang, og med Dr. Hauschka detter vippene ned ganske kjapt. Vil ha en mascara som gjør at vippene beholder vippetangbøyen utover dagen.. Siden jeg bor i Bergen kan den gjerne finnes i en vannfast variant også :lol:

Er veldig fornøyd med Clinique sine.

Slutt å bruk sjampo og balsam, helt seriøst.

Det tar en stund før håret blir bra igjen, men jeg bruker ikke det lenger og håret er MYE sunnere nå enn før da jeg vasket og kuret det ofte. Og vask hår med kaldt vann:)

Men blir håret og hodebunnen ren da...? Ved å i praksis bare skylle det i kaldt vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Clinique sine.

Men blir håret og hodebunnen ren da...? Ved å i praksis bare skylle det i kaldt vann?

Jeg har ikke merket at den er "skitten" hvertfall? Jeg vasker jo håret og hodebunnen grundig, masserer osv. Men bare med vann, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena rubenstein sin maskara med sånn leopardetui :heart: jeg får noen fantastiske vipper og den drypper ikke lett. Man må liksom gni seg i øynene for å få pandalook etter en tur i regnet. Lar man bare være med å gnikke og gni så tørker det og er like pent.

Jeg kan skrive under på den! Elsker min :)

Men blir håret og hodebunnen ren da...? Ved å i praksis bare skylle det i kaldt vann?

Jeg prøvde det i en lang periode, og følte ikke det fungerte. Jeg svetter mye i hodebunn og følte det ble aldri rent samme hvor lenge og grundig jeg prøvde å massere hodebunn med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive under på den! Elsker min :)

Jeg prøvde det i en lang periode, og følte ikke det fungerte. Jeg svetter mye i hodebunn og følte det ble aldri rent samme hvor lenge og grundig jeg prøvde å massere hodebunn med vann.

Jeg diskuterte det der med å ikke bruke shampo med en frisør, og hun (litt spesiell dame dog) ble helt bestyrtet, og mente at vi ikke levde i middelalderen og at håret og hodebunnen ikke blir ordentlig rent om du ikke bruker shampo.

Og jeg tenker litt at man ville vel ikke slutte å bruke såpe når man vasker kroppen heller? Men nå er jeg ingen ekspert på hår, og det er altfor mye meninger, så neimen om jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at mascara fra Helena Rubenstein er veldig bra, men som sagt tester de på dyr.. Og er dermed ikke noe jeg ville brukt penger på. Jeg liker Max Factor 2000 calorie (vannfast), men har nylig lagt min elsk på The balm Cheater. Den kommer i søt forpakning og er fri for parabener, sulfater og triclosan og ikke minst så gir den kjempefine fyldige og lange vipper. Så den anbefaler jeg på det sterkeste. :)

Når det gjelder fett hår har jeg erfart at ved å bytte til sulfat (SLS) fri shampo så får jeg veldig sjeldent fett hår og jeg trenger ikke å vaske håret så ofte. Sulfatene stripper håret og hodebunn for naturlige oljer slik at håret blir "squeaky clean", men det gjør også at hodebunnen jobber dobbelt så hardt for å erstatte tapet av naturlig olje -ergo håret blir fett mye raskere. Det beste for håret er sikkert å vaske det bare med vann, men jeg tror sulfatfri shampo er veien å gå for de av oss som ikke er helt klare for å gi slipp å shampoen helt ennå. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Siden Isadora er lett å få tak i, blir det vel til at jeg prøver den først (men digget designet til The Balm!).

LindaM: Sliter det ikke på vippene å alltid bruke vannfast mascara... Mtp at man må bruke sterkere rens/sminkefjerner, og gnukke mer for å få den vekk og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det sliter jo mer på vippene. Men jeg har helt gitt opp og bruke noe annet, fordi bøyen på vippene ikke holder seg. Det er jo noen sminkefjernere som er bedre enn andre, som sikkert tar vannfast mascara uten for mye gnikking. Men jeg er litt lat og bruker som oftest bare cleansing wipes fra Simple, og får ikke alltid av all mascaraen - men jeg har ikke merket at det har gått noe særlig utover vippene mine, heldigvis.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det sliter jo mer på vippene. Men jeg har helt gitt opp og bruke noe annet, fordi bøyen på vippene ikke holder seg. Det er jo noen sminkefjernere som er bedre enn andre, som sikkert tar vannfast mascara uten for mye gnikking. Men jeg er litt lat og bruker som oftest bare cleansing wipes fra Simple, og får ikke alltid av all mascaraen - men jeg har ikke merket at det har gått noe særlig utover vippene mine, heldigvis.. :)

Okei, vippene mine er litt slitt nemlig... De er i hvert fall en del kortere nå enn da jeg var yngre, og noen er knekt, så vil ikke slite de mer enn jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskuterte det der med å ikke bruke shampo med en frisør, og hun (litt spesiell dame dog) ble helt bestyrtet, og mente at vi ikke levde i middelalderen og at håret og hodebunnen ikke blir ordentlig rent om du ikke bruker shampo.

Og jeg tenker litt at man ville vel ikke slutte å bruke såpe når man vasker kroppen heller? Men nå er jeg ingen ekspert på hår, og det er altfor mye meninger, så neimen om jeg vet.

Jeg vasker ikke kroppen med såpe heller, aldri. Jeg tåler ikke såpe noe særlig og jeg lukter ikke så jeg vil tro man blir like ren som med såpe, man slipper bare å ødelegge huden!:)

Ps, hendene vaskes med såpe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å bruk sjampo og balsam, helt seriøst.

Det tar en stund før håret blir bra igjen, men jeg bruker ikke det lenger og håret er MYE sunnere nå enn før da jeg vasket og kuret det ofte. Og vask hår med kaldt vann:)

Hvor lang tid skal det ta det, før ting blir bra igjen? Prøvde det i sommer men det var jo bare fettete og ekkelt når jeg ikke fikk vasket det og så ut som et kråkereir. så skal jeg prøve på nytt tror jeg det må bli når jeg ikke skal jobbe så mye. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat sminke men.. jeg savner en hårspray som funker for håret mitt. Jeg har veldig glatt og langt hår. Prøver noen ganger å få til en litt mer rufsete sveis, og da trenger jeg en god hårspray som ikke blir sånn.. at man tydelig ser at man har spray i håret. Proffs funker jo bra, men håret blir veldig stivt av det, og den lukter ganske sterkt. Har prøvd Define, men den synes jeg ikke det er noe god hold i.. Så har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Clynol sin veldig godt, men mest for å definere fallet og "rufse" opp håret litt + at jeg synes den lukter veldig godt. Men det er ikke ekstremt godt hold i den (selv om det selvsagt står på flasken :lol:), hvis det er det du er ute etter.

Got2b sin gule lukter også godt, den heter "glued", klissete og holder også mye bedre.

Men det kommer jo litt an på hva du er ute etter. Med Clynol sin synes det forsåvidt ikke at det er hårspray i, i det heletatt. Men holder like vel veldig greit på fallet etc. Men skal du ha en bad-ass frisyre hvor alle hårstråene må ligge akkurat der du la dem ville jeg heller gått for noe "sterkere" :P

Håret mitt rekker meg til rumpa (Skal klippe meg! Er bare ekstremt treg med å bestille frisørtime... :innocent:), med naturlig fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... hvis det ikke er spesielt godt hold i Clynol, så tror jeg ikke det er noe vits i å prøve det. Men kanskje jeg skal prøve got2be sin gule da, selv om den er klissete. Problemet er at håret mitt er så glatt at alle frisyrer bare detter sammen om jeg ikke har god nok hårspray. Og jeg liker at det ser litt rocka ut når jeg setter det opp o.l.

Skulle ønske det fantes en hårspray som hadde knallbra hold, uten å være klissete, men det er kanskje å be om litt for mye på en gang :P

Takk for tips :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... hvis det ikke er spesielt godt hold i Clynol, så tror jeg ikke det er noe vits i å prøve det. Men kanskje jeg skal prøve got2be sin gule da, selv om den er klissete. Problemet er at håret mitt er så glatt at alle frisyrer bare detter sammen om jeg ikke har god nok hårspray. Og jeg liker at det ser litt rocka ut når jeg setter det opp o.l.

Skulle ønske det fantes en hårspray som hadde knallbra hold, uten å være klissete, men det er kanskje å be om litt for mye på en gang :P

Takk for tips :)

Jeg kjøpte en del produkter fra lee stafford http://www.leestafford.com/uk/products/range.php?ri=1 fåes på blant annet Vita. Og jeg jar tykt hår hvor ting ikke sitter så godt heller, men både sprayen og clayen jeg kjøpte derfra har holdt godt. Men den som har holdt aller best var en saltvannspray jeg fikk av ei venninne som er frisør, husker selvfølgelig ikke hva den heter, men den var helt fantastisk på hold. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...