Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Kan man spørre om hår her også? :)

Jeg skal i bryllup neste helg og lurer på tips til å gjøre noe enkelt og fint med håret selv.

Sånn ser det ut nå:

524028_10151121815341399_1332208927_n.jpg

Krøllete og litt vanskelig å ha med å gjøre, litt kortere på sidene og lengst bak.

Sånn så det ut etter å ha blitt fikset av frisør til det forrige bryllupet jeg var i:

539836_10150915625238173_1375798726_n.jpg

Jeg var ikke fornøyd, syntes det ble 'for stort' på en måte og syntes blomstergreia var alt for stor og teit. :P

(Se bort fra det dumme uttrykket...)

Synes sånt som dette er helt nydelig jeg. Virkelig romantisk og trengs egentlig bare masse spenner og en enkel flette eller fler :)

Hair-Styles-2011.jpg

Kunne noe sånt ha fungert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Guest Jonna

Kan man spørre om hår her også? :)

Jeg skal i bryllup neste helg og lurer på tips til å gjøre noe enkelt og fint med håret selv.

Sånn ser det ut nå:

524028_10151121815341399_1332208927_n.jpg

Krøllete og litt vanskelig å ha med å gjøre, litt kortere på sidene og lengst bak.

Sånn så det ut etter å ha blitt fikset av frisør til det forrige bryllupet jeg var i:

539836_10150915625238173_1375798726_n.jpg

Jeg var ikke fornøyd, syntes det ble 'for stort' på en måte og syntes blomstergreia var alt for stor og teit. :P

(Se bort fra det dumme uttrykket...)

Hva er det med frisører og lage stort hår? Det har jeg alltid lurt på :icon_confused:

Slik flettet hår som Maria viser er kjempe fint syns jeg, men da må du muligens rette håret først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånt som dette er helt nydelig jeg. Virkelig romantisk og trengs egentlig bare masse spenner og en enkel flette eller fler :)

Hair-Styles-2011.jpg

Kunne noe sånt ha fungert?

Det var kjempefint! Men hvordan går jeg frem? Bare flette på sidene og prøve å sette det i en topp bak?

Hva er det med frisører og lage stort hår? Det har jeg alltid lurt på :icon_confused:

Slik flettet hår som Maria viser er kjempe fint syns jeg, men da må du muligens rette håret først?

Lurer jeg også... Jeg fikk ikke se før de var ferdig, og da hadde vi ikke mer tid igjen før kirken, så da hun spurte om det var bra måtte jeg bare si ja.

Har rettetang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flette på hver side av hodet, enten med midt- eller sideskill som møtes i "et rot" på midten? Kan flette flere fletter og sette sammen. Fyy så vanskelig å forklare.

Men hva med noe sånt som dette? Med forklaring!

http://oppsettingsteknikerne.blogspot.no/2010/03/romantisk-sommer-frisyre.html?m=1

Søk på romantisk frisyre + flette eller noe sånt. Kk.no har masse bra artikler med fremgangsmåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det var jo også veldig fint! Jeg får øve meg og prøve på forhånd. :)

Her er en sånn step-by-step greie til frisyren til Bella-twilight. Syns det er fint jeg.

Desverre er ikke håret mitt langt nok enda, og jeg er elendig til å flette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en sånn step-by-step greie til frisyren til Bella-twilight. Syns det er fint jeg.

Desverre er ikke håret mitt langt nok enda, og jeg er elendig til å flette :P

Den var kjempefin, og så ikke alt for vanskelig ut! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg er på utkikk etter en ny maskara, nå bruker jeg max-factor masterpies max som jeg er elsker over alt på denne jord. Meen den er testet på dyr og det liker jeg ikke helt. Noen andre rimelige maskaraer med gummibørste eller noe som gir like fine vippper som maxen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips om en foundation som ikke får kvisene til å poppe frem og som man får kjøpt i fysisk butikk uten å betale en månedslønn?

Bruker vanligvis mineral foundation (mineral hygenics) men gikk tom nylig, og pga NAV enda kuker med meg så har jeg så å si ikke råd til noe i det hele tatt så har ikke fått bestilt ny boks enda. Og må ha noe imellomtiden! :o

At jeg er veldig blek gjør det neppe noe enklere å gi tips til meg, men må få det med også, siden mange foundations ikke kommer i lyse nok farger til ansiktet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips om en foundation som ikke får kvisene til å poppe frem og som man får kjøpt i fysisk butikk uten å betale en månedslønn?

Bruker vanligvis mineral foundation (mineral hygenics) men gikk tom nylig, og pga NAV enda kuker med meg så har jeg så å si ikke råd til noe i det hele tatt så har ikke fått bestilt ny boks enda. Og må ha noe imellomtiden! :o

At jeg er veldig blek gjør det neppe noe enklere å gi tips til meg, men må få det med også, siden mange foundations ikke kommer i lyse nok farger til ansiktet mitt.

Jeg har prøvd mange foundations, og er mest fornøyd med Maybelline Affinitone selv. Dekker veldig bra, samtidig som den ikke kleber seg på og ser unaturlig ut i ansiktet (så sant du finner riktig fargematch).

Koster bare 130 kr. eller så, får kjøpt den på Vita eller Cubus.

Nyansene den kommer i:

affinitone.png

Red: Får ikke mine kviser til å poppe iallefall, men du mente sikkert i pudderform, så jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan orker dere foundation sier bare jeg, elller pudder for den saks skyld, føler som jeg har på meg en maske uansett hvilken jeg prøver. Eller ikke BB kremen til garnier da, den er ganske grei om jeg bare bruker en liten ert

Det tenkte jeg også, men det var riktig nok før jeg prøvde. Men likevel bruker jeg aldri mer enn størrelsen til en ert, altså :P Er jo mange som bruker horrible mengder, og da skjønner jeg godt man merker det. Den foundationen (Lancome teint miracle) jeg bruker mest er ganske flytende da, og derfor synes jeg også den legger seg veldig fint (bruker primer under, og det hjelper også en del til, synes jeg). Bruker alltid kost (Sigma F80) når jeg legger foundationen, for da blir resultatet så mye bedre. Men har du prøvd å blande 50/50 med dagkrem? Blir jo mye lettere dekkevne, men samtidig jevner ut veldig bra.. :) Da har ihvertfall ikke jeg mulighet til å kjenne at jeg har på meg foundation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan orker dere foundation sier bare jeg, elller pudder for den saks skyld, føler som jeg har på meg en maske uansett hvilken jeg prøver. Eller ikke BB kremen til garnier da, den er ganske grei om jeg bare bruker en liten ert

i.d. :wub: Alt annet føles veldig som en maske. Og det er mye jeg reagerer på, men ikke det. Sverget til mineralfoundation i mange år nå. Men da jeg "gikk over" fra vanlig foundation så Føltes jeg så naken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan orker dere foundation sier bare jeg, elller pudder for den saks skyld, føler som jeg har på meg en maske uansett hvilken jeg prøver. Eller ikke BB kremen til garnier da, den er ganske grei om jeg bare bruker en liten ert

i.d. :wub: Alt annet føles veldig som en maske. Og det er mye jeg reagerer på, men ikke det. Sverget til mineralfoundation i mange år nå. Men da jeg "gikk over" fra vanlig foundation så Føltes jeg så naken :P

i.d. er vel det samme som bareMinerals? Jeg er ikke noen sminkeperson, sminker meg kanskje fem ganger i året, og har aldri brukt foundation før jeg tok en slik veiledingstime i vinter. Pudderfoundation til bareMinerals er helt fin når jeg bare bruker et tynt lag, og er kjempefornøyd med følelsen. Og jeg gidder virkelig ikke å gå rundt med "maske" altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee! I dag dumpet Daiso Detergent ned i postkassen min! Det anbefales jo å vaske sminkekostene relativt ofte egentlig, men når man har litt koster tar det fort veldig lang tid... Og da drøyer det gjerne litt for lenge mellom hver gang jeg gidder å vaske dem. Spesielt foundationkosten som aller helst burde vaskes hver gang etter bruk, men det er ikke veldig realistisk i mitt hode, så jeg prøver å få det til 1 gang i uken.

Anyways! Vasket nettopp de aller nødvendigste kostene, og det tar seriøst ikke lenger enn 10 sek. pr. kost, og da ser kostene faktisk hvite ut igjen, og det har de ikke gjort siden de ble kjøpt :P Så jeg er hvertfall veldig happy med kjøpet! Kan også ta flere koster på en gang, så tar det jo enda kortere tid. Nå henger de til tørk, så da blir det spennende (vel, spennende for meg, ihvertfall :angel:) å se om resultatet blir like bra som det ser ut nå.. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det tenkte jeg også først :P

Med si på en øyenskyggekost da, med mindre du bare bruke én farge hele tiden blir fargene urene, i tillegg til at det samler seg masse bakterier. Bruker man kostene til våtprodukter formerer jo også bakteriene seg veldig mye raskere enn ellers, og derfor man burde vaske foundationkosten ekstra ofte. Mange ender opp med uren hud fordi de aldri vasker kostene de bruker i ansiktet...

Flere av venninnene mine har også kostene sine rett oppi toalettmappen, og har aldri vasket dem. Det får jeg helt grøssinger av :P Skal jeg ta med kostene (som står i en blomsterpotte, med dekorsand for å ha dem stående) mine noe sted har jeg dem alltid separat fra det andre, gjerne i en egen mappe. Men er forsiktig sånn at jeg ikke ødelegger bustene på dem.

Det er også noe som heter "spot cleaning", og det er når man bare sprayer på et produkt (som desinfiserer og fjerner mesteparten av fargen) på kosten og gnir den forsiktig(! det er mange som ødelegger kostene sine ved å ikke være forsiktige nok. Det har jeg heldigvis sluppet, men jeg klarte å ødelegge min første ordentlige øyenskyggekost ved å være for hardhent når jeg bare påførte øyenskygge.. :angel:) frem og tilbake på et tørkepapir - og dette gjør jeg bare når jeg kommer på det.. Vet jeg egentlig burde gjøre det etter hver gang jeg har brukt kostene, hvertfall om jeg bruker forskjellige farger på kostene (Si øyenskygge, da. Jeg bruker alltid minst 2 forskjellige farger for å skape dybde. Men har som regel forskjellige koster til hver farge/område). Foundationkosten prøver jeg å ta hver dag, siden den er den det går værst utover mtp. bakterier ;) Så spot cleaning er da altså noe man bruker mellom hver gang man vasker dem med sjampo (deep cleaning, kaller man det).

Til spot cleaning bruker jeg denne, fra Kicks. Synes den fungerer veldig bra, og er i tillegg mye rimeligere enn f.eks. mac sin, som fungerer på akkurat samme måte.

Det som er viktig når man vasker kostene er at når de skal tørke skal de aldri stå med busten opp. Da trekker vannet ned i skaftet på kosten, og skaftet løsner. Jeg har mine koster hengende med busten ned på en kleshenger, med klesklyper (med gummi, slik at de tar godt grep rundt kosten).

edit: Sorry, altså :P Jeg klarer virkelig ikke å svare kort på dette her - men JA, man burde vaske sminkekostene sine ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg også, LivB! :) Men jeg synes daiso *jeg er frelst, tror jeg..* er veldig mye mer lettvint, i tillegg til at den er utrolig drøy - og kostet under 35,-. Bruker ca. 10-15 dråper av denne til alle kostene mine, og dermed kommer den til å holde til ca. 120-160 ganger *hoderegning, så ta det med en klype salt* :P

Drypper daiso oppi et glass, fyller opp med kanskje 1 dl. varmt vann, putter oppi alle kostene eller tar en av gangen, og "rører" litt rundt i ca. 10 sek, kanskje lenger - til den er ren, hvertfall. Så skyller jeg av - ferdig. Spesielt med foundationkosten var dette som himmelen i forhold.. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samler seg bakterier selv om det bare er pudderprodukter, men det trenger ikke gjøres like ofte som med våtprodukter. Jeg gjør det en gang i uken om jeg husker på det. Du kan godt gjøre det hver 2. uke, eller hver måned - det er mye bedre enn ingen ting! Men det kommer jo også an på hvor mye kostene blir brukt :)

Og det er ingen selvfølge, hehe! Jeg har alt for mange farger til at jeg kan ha en kost til alle de forskjellige, men likevel bruker jeg oftest de samme fargene i hverdagen - og da står jeg ofte over spot cleaningen. Men jeg er så glad i kostene mine fra Sigma at jeg omtrent bare bruker dem.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...