Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Edit OT: Den siden med ting som er testet på dyr, så står det veldig mange tampong og truseinnleggsmerker. Eks O.B, Tampax, Libresse osv. Hvordan tester de slike ting på dyr? Og jeg mente jeg hadde lest på en annen side av Wella ikke var testet på dyr.. Nå måtte jeg plutselig revurdere hele baderomsinnholdet mitt.

Det er såvidt jeg har skjønt diverse kjemikalier i slikt (for å hindre lukt etc), og disse er testet på dyr.

Klarer ikke bruke slikt lengre, jeg. Usj noe så ekkelt :P Har brukt slikt http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=29 i to år nå, og never going back. Dagens oversharing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Det er såvidt jeg har skjønt diverse kjemikalier i slikt (for å hindre lukt etc), og disse er testet på dyr.

Klarer ikke bruke slikt lengre, jeg. Usj noe så ekkelt :P Har brukt slikt http://www.bleiebode...aspx?menuid=29 i to år nå, og never going back. Dagens oversharing :P

Ehm.., jeg har lurt litt på hvordan disse fungerer, men har ikke turt å prøve selv. Derfor håper jeg du kan dele enda litt mer, hehe. Hvor ofte må koppen tømmes? Og blir ikke det litt grisete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.., jeg har lurt litt på hvordan disse fungerer, men har ikke turt å prøve selv. Derfor håper jeg du kan dele enda litt mer, hehe. Hvor ofte må koppen tømmes? Og blir ikke det litt grisete?

Hehe, ja, det kan jeg godt :)

Hvor ofte de må tømmes varieres veldig. Jeg er en sånn person som har veldig lite mensen, og har alltid vært sånn, så jeg trenger bare å tømme den en gang om morgenen og en gang om kvelden, hender titt og ofte jeg glemmer det helt og det kan gå 24 timer, uten at det har vært noe problem.. Jeg er lat :P Andre må tømme oftere. Ellers syns jeg ikke det er noe grisete, jeg syns tamponger og bind er mye mer grisete.. Har ikke brukt tampong siden jeg begynte med kopp. Men klart, det tar litt tid før en får en god teknikk på å ta den inn og ut, så om en har fullstendig angst for å skulle få noe som helst på hendene så ville jeg ikke anbefalt kopp, hehe. Også bør man være litt komfortabel med egen kropp, for særlig i begynnelsen kan det ta litt tid før en finner riktig plass å ha koppen (ikke så langt inn at den blir vanskelig å få ut, men ikke for langt ut, heller. Akkurat "perfekt" plass varierer fra jente til jente, obviously), så en må ta den inn og ut litt og pelle litt oppi der, hehe. Lekkasje har jeg opplevd én gang, det var i løpet av første perioden jeg brukte den, og jeg hadde ikke fått den ordentlig på plass, men det merket jeg med en gang, så jeg fikk fiksa det med en gang, hehe. Det tok ikke lange tida før jeg fikk litt mer teken på det, og nå går det kjempefort og helt uten søling å tømme og skylle den, bruker mindre tid på det enn å skifte tampong. Siden jeg ikke trenger å tømme koppen så ofte slipper jeg unna med å kun gjøre dette hjemme, men ellers er det en stor fordel å gå på en do som har vask i samme rommet. Det finnes våtservietter en kan kjøpe og bruke, men jeg syns det er best å få skylt den under rennende vann. Koppen er lettest å få inn når den er litt våt også, syns jeg :)

Bare spør om det er noe mer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det kan jeg godt :)

Hvor ofte de må tømmes varieres veldig. Jeg er en sånn person som har veldig lite mensen, og har alltid vært sånn, så jeg trenger bare å tømme den en gang om morgenen og en gang om kvelden, hender titt og ofte jeg glemmer det helt og det kan gå 24 timer, uten at det har vært noe problem.. Jeg er lat :P Andre må tømme oftere. Ellers syns jeg ikke det er noe grisete, jeg syns tamponger og bind er mye mer grisete.. Har ikke brukt tampong siden jeg begynte med kopp. Men klart, det tar litt tid før en får en god teknikk på å ta den inn og ut, så om en har fullstendig angst for å skulle få noe som helst på hendene så ville jeg ikke anbefalt kopp, hehe. Også bør man være litt komfortabel med egen kropp, for særlig i begynnelsen kan det ta litt tid før en finner riktig plass å ha koppen (ikke så langt inn at den blir vanskelig å få ut, men ikke for langt ut, heller. Akkurat "perfekt" plass varierer fra jente til jente, obviously), så en må ta den inn og ut litt og pelle litt oppi der, hehe. Lekkasje har jeg opplevd én gang, det var i løpet av første perioden jeg brukte den, og jeg hadde ikke fått den ordentlig på plass, men det merket jeg med en gang, så jeg fikk fiksa det med en gang, hehe. Det tok ikke lange tida før jeg fikk litt mer teken på det, og nå går det kjempefort og helt uten søling å tømme og skylle den, bruker mindre tid på det enn å skifte tampong. Siden jeg ikke trenger å tømme koppen så ofte slipper jeg unna med å kun gjøre dette hjemme, men ellers er det en stor fordel å gå på en do som har vask i samme rommet. Det finnes våtservietter en kan kjøpe og bruke, men jeg syns det er best å få skylt den under rennende vann. Koppen er lettest å få inn når den er litt våt også, syns jeg :)

Bare spør om det er noe mer :)

Hørtes ikke så ille ut det nei, og med tanke på at det er så miljøvennlig burde vel absolutt flere kjøre den stilen. Selv tror jeg ikke jeg er helt klar til å bestille med det aller første, men skal absolutt tenke på det. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke så ille ut det nei, og med tanke på at det er så miljøvennlig burde vel absolutt flere kjøre den stilen. Selv tror jeg ikke jeg er helt klar til å bestille med det aller første, men skal absolutt tenke på det. :yes:

Jeg brukte noen måneder på å bestemme meg jeg også, første gang jeg hørte om det var jeg litt sånn :blink::x , så jeg skjønner godt betenkningstiden din. Men kan virkelig anbefale det. Å bruke kopp er både miljøvennlig, sunt for kroppen og billig. Mye mye billigere enn bind og tamponger i lengden, altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare tipse dere om disse palettene, jeg! De er håndlagde, og er mye mer solide en f.eks. z-palettene. Fikk to stk. i posten i dag, en til meg selv og en til ei venninne. Har en fra før av som jeg er storfornøyd med, så måtte jo skaffe meg flere når jeg hadde fylt det opp :angel: Dette er jo for løse pans, og de sitter som støpt selv om jeg snur dem på hodet.. <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Jul_smile.png' alt=':)'> Dagens fangst!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg at dette var salg, men damen som "kurset" meg sa at primeren var veeeldig viktig, og var det som gjorde at porene i huden ikke vistes så godt under foundation. Dette var da snakk om primer som grunnlag for foundation i ansiktet i dagligsminke. Altså primer - foundation - veil - sun/warmth (+ evt rouge), i den rekkefølgen.

Jeg har nettopp startet med I.D Minerals og gjør i den rekkefølgen du nevner

Til hverdags hopper jeg over primer, men jeg bruker dagkrem.

Kan ikke si noe annet enn at jeg virkelig liker mineralsminke. Blitt hektet rett og slett :lol:

Føles naturlig på huden, dekker/sitter fint på og enkelt å påføre.

Er det noen her som har prøvd andre produkter fra Moroccanoil? Jeg lurer på om jeg skal bestille hårmaske derfra (siden jeg skal bleike håret litt mer snart :lol: )

Jeg har bestilt hårmaske derfra. Skal kjøpe den oljen du nevner neste gang

Hørt mye bra om den.

Et spørsmål fra meg:

Fjerning av sminke. Jeg er tilhenger av å vaske/rense huden med pad's og bruker derfor ofte 3i1 som er sminkefjerner og rens samtidig. Noen som har noen gode tips ang fjerning av sminke og rens av hunden. Jeg er lat så det må være enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne:

14_intensecurlcream.png

Og den holder det den lover:

Natural curls and waves need to be smooth and defined to look their best. Intense Curl Cream is an ideal leave-in conditioner rich in argan oil and vitamins. It defines, moisturizes, nourishes and fights frizz without leaving a sticky residue. Curls look shiny, shapely, beautifully refreshed and touchably soft.

Jeg liker ting som temmer håret mitt, jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det kan jeg godt :)

...

Bare spør om det er noe mer :)

Jeg veldig nysgjerrig! Er det helt "tett"? Er det forskjell på typer? Kikket på linken du la med og det var flere varianter. Hva med renhold, utover å skylle? Og hygiene, tamponger anbefales ikke utover 8 timer pga faren for infeksjon, gjelder det også her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veldig nysgjerrig! Er det helt "tett"? Er det forskjell på typer? Kikket på linken du la med og det var flere varianter. Hva med renhold, utover å skylle? Og hygiene, tamponger anbefales ikke utover 8 timer pga faren for infeksjon, gjelder det også her?

Står litt greit her http://en.wikipedia.org/wiki/Mooncup

Sånn ellers, ja det er helt tett (så lenge den sitter riktig). Det er litt ulike typer, men tror ikke det er så stor forskjell på de. Har brukt den samme hele tida jeg da. Lunette modell 1, jeg har små blødninger :)

Renhold utover å skylle er at hver gang en skyller bør en vaske med såpe som følger med. Mellom hver periode steriliserer man den ved å koke den i ca 3 minutter (i egen kjele som kun brukes til koppkoking!). Jeg koker før og etter hver periode. Man kan koke hver dag om man vil da, bare man ikke koker for lenge av gangen :) Men man får med god instruks på renslighet med koppen, ihvertfall fikk jeg når jeg handlet for tre år siden (lunette) :)

Det finnes hovedsakelig to materialer koppene lages av, medisinsk silikon og latex, medisinsk silikon er best. Ingen infeksjonsfare, når man må tømme avhenger av hvor full den blir, men klart, ville ikke hatt den inne i en uke :P 12 timer (altså at man tømmer to ganger i døgnet) virker vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kjenner til Lavera (ansikts-/kroppspleie).. På Dyrevernalliansen sine sider står de på testet på dyr-listen, men jeg mener de er BDIH-sertifiserte, altså skal produktene deres ikke vaere testet på dyr.. Er nettopp kommet hjem fra ferie i Krakow, og har kjøpt med meg billig Dr. Hauschka og et par Laverna-produkter..

Fant også et hudpleiemerke som heter neobio, de er også BDIH-godkjent, noen som kjenner til de.. Tenkte be kompisen min i Polen kjøpe med når han skal til Norge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står litt greit her http://en.wikipedia.org/wiki/Mooncup

Sånn ellers, ja det er helt tett (så lenge den sitter riktig). Det er litt ulike typer, men tror ikke det er så stor forskjell på de. Har brukt den samme hele tida jeg da. Lunette modell 1, jeg har små blødninger :)

Renhold utover å skylle er at hver gang en skyller bør en vaske med såpe som følger med. Mellom hver periode steriliserer man den ved å koke den i ca 3 minutter (i egen kjele som kun brukes til koppkoking!). Jeg koker før og etter hver periode. Man kan koke hver dag om man vil da, bare man ikke koker for lenge av gangen :) Men man får med god instruks på renslighet med koppen, ihvertfall fikk jeg når jeg handlet for tre år siden (lunette) :)

Det finnes hovedsakelig to materialer koppene lages av, medisinsk silikon og latex, medisinsk silikon er best. Ingen infeksjonsfare, når man må tømme avhenger av hvor full den blir, men klart, ville ikke hatt den inne i en uke :P 12 timer (altså at man tømmer to ganger i døgnet) virker vanlig :)

Trenger mer oversharing fra deg, kan du feks trene, svømme osv med de? Jeg fant identiske på ebay til sånn 30 dollar, tror du det er samme greia eller lønner det seg å kjøpe fra en skikkelig norsk seller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til noen gode selgere?

Jeg pleier kjøpe av de som har 95% og bedre tilbakemeldinger! De fleste jeg kjøper hos har 97-98%. Kan se om jeg finner link.

Edit: http://www.ebay.com/itm/Cosmetic-Organizer-Luxury-jewelry-Acrylic-Makeup-case-drawer-Multiple-Display-/140792399941?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item20c7e18845

Jeg har kjøpt den som kalles "B+C" :) Det eneste er at de er ikke kjempe billige, synes jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen som har tips til en god og ikke for dyr deodorant som ikke er testet på dyr.. Gjerne en man får tak i på f.eks apotek og ikke må bestille på nett. Vil helst ha en som ikke lukter så mye.

Dermica sans er ikke testet på dyr og inneholder trygge ingredienser, den får du kjøpt på Apotek 1.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger mer oversharing fra deg, kan du feks trene, svømme osv med de? Jeg fant identiske på ebay til sånn 30 dollar, tror du det er samme greia eller lønner det seg å kjøpe fra en skikkelig norsk seller?

Kan fint trene og svømme med ja :) Så lenge den sitter riktig er ikke det noe stress.

Ang kvalitet så aner jeg ikke, hehe. Har bare hatt 1 kopp, den har jeg nå hatt i 3 år, kjøpte på bleieboden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tips til plutselig fett hår samt røyting? :(

Slutt å bruk sjampo og balsam, helt seriøst.

Det tar en stund før håret blir bra igjen, men jeg bruker ikke det lenger og håret er MYE sunnere nå enn før da jeg vasket og kuret det ofte. Og vask hår med kaldt vann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kjenner til Lavera (ansikts-/kroppspleie).. På Dyrevernalliansen sine sider står de på testet på dyr-listen, men jeg mener de er BDIH-sertifiserte, altså skal produktene deres ikke vaere testet på dyr.. Er nettopp kommet hjem fra ferie i Krakow, og har kjøpt med meg billig Dr. Hauschka og et par Laverna-produkter..

Fant også et hudpleiemerke som heter neobio, de er også BDIH-godkjent, noen som kjenner til de.. Tenkte be kompisen min i Polen kjøpe med når han skal til Norge ;)

Lavera tester ikke på dyr, men de har iallefall før brukt enkelte ingredienser som er testet på dyr. Hvordan det er nå vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavera tester ikke på dyr, men de har iallefall før brukt enkelte ingredienser som er testet på dyr. Hvordan det er nå vet jeg ikke.

Takk :)

Noen som har anbefalinger på god mascara, ikke testet på dyr og helst ikke for dyr (over 200kr).. Bruker nå Dr. Hauschka, men er ikke kjempefornøyd. Har tidligere brukt forskjellige typer "billig"-mascara a la Max Factor og L'Oreal, var fornøyd med f.eks Max Factor sin 2000 calorie. Jeg bruker vippetang, og med Dr. Hauschka detter vippene ned ganske kjapt. Vil ha en mascara som gjør at vippene beholder vippetangbøyen utover dagen.. Siden jeg bor i Bergen kan den gjerne finnes i en vannfast variant også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mascaraen vannfast gjør det at vippen holder seg :) Jeg er godt fornøyd med isadora build-up extra volume (vannfast, selvsagt ;)). Koster vel en hundrelapp, tenker jeg :)

Hvis ikke har Makeup Mekka en vannfast en som får masse skryt også. Jeg har ikke åpnet min enda, så kan ikke si om jeg liker den eller ikke :P Men isadoraen begynner å nærme seg sine siste dager, så får se om jeg får åpnet den i løpet av helgen, kanskje.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...