Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Har også lange øyevipper og bruker den mascaraen IW viser til. Liker den fordi den ikke klumper og du trenger ikke å bruke så mye. Hvis du har problemer med streker på øyelokket,vil jeg anbefale å bruke en vippetang,der du først klemmer helt innerst på vippen,så på midten og deretter nesten helt ytterst. Da får du en pen vipp på de.

Dette handler kanskje ikke om sminke sånnsett,men lurer om noen vet om gode selvbruningskremer? Som ikke lukter høgg og der du blir brun og ikke orange :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Den får du ikke sånne streker av under øyenbryna? For det er så forbaska irriterende, må fly med håndspeil på jobb hele tiden fordi mascaraen min er så dust. Den lager fine vipper, men den sverter av. :( (Du skjønner hvordan streker jeg mener? :P )

Om du bruker vannfast mascara vil du nok ikke få streker under øynebryna. Slet selv med samme problemet, men da jeg ved et feiltag kjøpte vannfast mascara satt mascaraen på hele dagen og det var ikke streker under øynebryna eller i øyekroken. Så på lange møtedager og spes varme dager sverger jeg til vannfast mascara. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler kanskje ikke om sminke sånnsett,men lurer om noen vet om gode selvbruningskremer? Som ikke lukter høgg og der du blir brun og ikke orange :D

Jeg er veldig fornøyd med St. Tropez mousse, men den er ganske dyr. Kjekt for sånne som meg som er opptatt av at det skal se naturlig ut og ikke bruker det så ofte.

Ellers så har jeg funnet ut at det er ganske kjekt å ta en tur innom kjente bloggere sine sider og se hva de skriver om sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder disse strekene under øyenbrynene har ikke jeg merket noe forandring ved bruk av vannfast maskara, men bruker dette uansett fordi jeg bruker vippetang (vannfast maskara holder vippene bøyd mye lenger enn med vanlig maskara). Men det som skjer er jo at vi er litt fete på huden, og at det da sverter av. Jeg passer alltid på å bruke en highlight (en lysere øyenskygge, gjerne noen hakk lysere enn din egen hudfarge. Selv bruker jeg veldig ofte denne til dette) under brynet, både for å fremheve brynet, men også for å "matte ned" området, akkurat på samme måte som når man bruker pudder om man er fet i huden. Det har i hvertfall hjulpet på meg, så er verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne imot hårtips også, er helt ubrukelig på å gjøre noe med håret. Henger enten rett ned eller i strikk. Til nød tar jeg en spenne og drar det korteste håret opp og bak, men føler meg veldig kjedelig.

Hva med å flette det? Mange forskjellige måter å flette det på, avhengig av hvor langt hår du har selvsagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annais er en av Norges mest leste rosabloggere, og trønderpie sånn som meg! Og som alle rosabloggere med respekt for seg selv har hun sminkevideoer på bloggen sin.

Litt søt da lille Otto :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mascaratips! Vil helst ikke bruke vannfast, er ikke noe glad i det overhode :P Og bruker aldri vippetang, men får fortsatt slike sorte merker. Men kanskje jeg skal prøve med sånn øyeskygge-ting også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke så begeistra for max factor false lash effect. Ikke fordi den drysser eller klumper, for det gjør den ikke. men jeg synes ikke den gjorde så mye for vippene mine. Jeg liker da bedre L`oreal sin versjon

l-oreal-volume-million-lashes-mascara.jpg

også liker jeg L`oreal Telescopic mascaraene, de gir god lengde. Og to-trinns mascaraene til L`oreal bruker jeg når jeg skal ut og vil ha ekstra fine fyldige og lange vipper.

H&M har annonser på mascara ganske ofte, to uker av gangen. Så da kan du spare ganske mye på å kjøpe mascara der da. De bytter på å ha Maybelline, L`oreal og Max Factor mascaraer på tilbud. Akkurat nå er det Maybelline og den nyeste til Max Factor, 24 eller hva den heter. En fornyet versjon av False lash effect.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den der også, men jeg syns ikke den fungerer like bra til mine vipper som Max Factor sin. Nei, det er vel bare å prøve seg frem, og se hva som funker for seg. For den til L'oreal og Max Factor er nesten kliss like, men gir altså ikke samme resultat. Vanskelig dette! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... nei, det er ikke bare bare. Det er ganske individuelt hva folk liker. Jeg er så heldig å få vareprøver innimellom, så jeg får prøvd litt forskjellig, men jeg faller alltid tilbake på L`oreal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Er det noen her som har prøvd andre produkter fra Moroccanoil? Jeg lurer på om jeg skal bestille hårmaske derfra (siden jeg skal bleike håret litt mer snart :lol: )

Mamma bruker så og si alle Moroccanoil sine produkter og er kjempefornøyd med det :) Hun har ekstremt frizzy og tørt krøllete hår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annais er en av Norges mest leste rosabloggere, og trønderpie sånn som meg! Og som alle rosabloggere med respekt for seg selv har hun sminkevideoer på bloggen sin.

Litt søt da lille Otto :lol:

Hahaha. Jeg lo godt av den der. For en herlig, liten tass :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

FORT! Kan jeg gå sånn??

Edit:

003.jpg

Sånn! Det er egentlig mye mere lilla enn det, derfor jeg er så usikker! Hjelp! Må straks dra! :P

Fin! Ikke mere lille, synes jeg. Likte overgangen du har laget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Sitter i bilen på vei bort nå, så får ikke gjort noe mer. :P Men det ER mer lilla enn det ser ut som på bildet. Vi overlever!

Fargen stod fint til øynene dine!

Liker når folk går med farget øyenskygge, det gjør meg glad. Iallefall nå om sommeren :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om noen har tips til hvilke lamper/lyspærer man bør ha der man sminker seg. Altså, i noen lys(eller speil?) så ser man automatisk bedre ut i huden feks. en hva man egentlig er. Lyset på badet jeg har nå, er veldig snilt, og da er det veldig kjedelig å komme på jobb, og se at det lyset/speilet er veldig slemt med meg, og jeg må fikse på nytt.

Er det noen som vet hva man bør ha av lys for å få rett bilde i speilet? Speilet jeg har er nøytralt, men lyset gjør at ansiktet ser bedre ut enn det er.

Om dere skjønner hva jeg mener *ler*. :rofl:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om noen har tips til hvilke lamper/lyspærer man bør ha der man sminker seg. Altså, i noen lys(eller speil?) så ser man automatisk bedre ut i huden feks. en hva man egentlig er. Lyset på badet jeg har nå, er veldig snilt, og da er det veldig kjedelig å komme på jobb, og se at det lyset/speilet er veldig slemt med meg, og jeg må fikse på nytt.

Er det noen som vet hva man bør ha av lys for å få rett bilde i speilet? Speilet jeg har er nøytralt, men lyset gjør at ansiktet ser bedre ut enn det er.

Om dere skjønner hva jeg mener *ler*. :rofl:

Skal jeg sminke meg "skikkelig" (altså noe annet en mineralpudder og mascara) så går jeg rett og slett ut :D Der ser jeg så bra som mulig, og det er alltid dårligere lys inne enn ute. Så ser jeg bra ut ute, så ser jeg bra ut inne :D

Noen som har forslag til en god krem for litt tørr/fet hud? Tørr i T-sonen, bittelitt uren hud i ny og ne men ikke noe voldsomt. Men en nupp her og en kvise der er nok til å gjøre meg gæren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at til hverdags bør man sminke seg i dagslys, og til fest under kunstig belysning :) Mer vet ikke jeg :P

Jeg har ikke nok dagslys inne på rommet jeg sminker meg i dessverre.

Skal jeg sminke meg "skikkelig" (altså noe annet en mineralpudder og mascara) så går jeg rett og slett ut :D Der ser jeg så bra som mulig, og det er alltid dårligere lys inne enn ute. Så ser jeg bra ut ute, så ser jeg bra ut inne :D

Å gå ut blir ikke en mulighet, da jeg holder på å lage meg et ordentlig sminkebord nå, hvor alt skal organiseres, og det gidder jeg ikke(kan ikke) bære med meg ut :P

Finnes det noe som heter naturlys? Eller noe i den dur? Som gir samme "effekt"?

http://www.lampehuset.no/lyskilder/lyskilder-spesial/dagslys-paere-liliput-plus-mu115i-15w-e27-65k-07042

Kan dette være noe? "Dagslyspære".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kan man spørre om hår her også? :)

Jeg skal i bryllup neste helg og lurer på tips til å gjøre noe enkelt og fint med håret selv.

Sånn ser det ut nå:

524028_10151121815341399_1332208927_n.jpg

Krøllete og litt vanskelig å ha med å gjøre, litt kortere på sidene og lengst bak.

Sånn så det ut etter å ha blitt fikset av frisør til det forrige bryllupet jeg var i:

539836_10150915625238173_1375798726_n.jpg

Jeg var ikke fornøyd, syntes det ble 'for stort' på en måte og syntes blomstergreia var alt for stor og teit. :P

(Se bort fra det dumme uttrykket...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...