Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Hehe, da skjønner jeg det blir noe annet ;) Men likevel ville jeg ha vasket dem en gang iblant.. :) Bruker du en skitten kost tar du også bakterier fra kosten med ned i sminken. Men det går an å desinfisere sminken også, med dét har jeg ikke brydd meg med enda. Men hadde jeg derimot kjøpt eller overtatt brukt sminke hadde jeg absolutt gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Hjelp, hjelp! Vinteren er kommet, hilsen huden til Marie, som blir rød og irritert rundt øynene og mellom nesen og munnen pga eksemen. Noen gode tips til sminke som skjuler dette? Jeg føler det meste legger seg bare som et lag oppå den tørre, skjolende huden, og skjuler lite eller ingenting.

Jeg trenger altså noe som kan dempe rødfargen og gjerne gi fuktighet til den tørre huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden hadde jeg glemt... men passet at den kom akkurat nå.

Jeg fikk spørsmål om jeg ville være modell på et kurs for Mary Kay instruktører og kunder og sa selvsagt ja! Så i dag skal jeg bli sminket, og kanskje jeg plukker opp noen tips :) bare så synd at jeg ikke har råd til å kjøpe produktene, for de har en del veldig bra, men det er veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, hjelp! Vinteren er kommet, hilsen huden til Marie, som blir rød og irritert rundt øynene og mellom nesen og munnen pga eksemen. Noen gode tips til sminke som skjuler dette? Jeg føler det meste legger seg bare som et lag oppå den tørre, skjolende huden, og skjuler lite eller ingenting.

Jeg trenger altså noe som kan dempe rødfargen og gjerne gi fuktighet til den tørre huden.

Jeg synes denne E vitamin oljen er fantastisk mot tørre flekker, oljen er tyktflytende og super som natt"krem" på tørr flekker, men den fungerer ikke som foundation altså. Men om oljen er bra på huden så trenger du kanskje ikke foundation i det hele tatt? Forøvrig er jeg veldig fornøyd med min foundation fra Body Shop, de har foundation for fet hud og for tørr hud -og den for tørr hud er det en del fuktighet i synes jeg. :)

Har dere med Iphone lastet ned dyretestet appen da? Den er gratis og veldig lett å bruke. Finner den på appstore. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun i.d og har hatt uren hud siden jeg begynte med det. Veldig fornøyd :) Føles ikke ut som jeg har på noe i ansiktet heller, pluss at det dekker utrolig bra, hvis det er noen røde flekker eller er mørk under øynene. Det er dyrt, men jeg synes det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun i.d og har hatt uren hud siden jeg begynte med det. Veldig fornøyd :) Føles ikke ut som jeg har på noe i ansiktet heller, pluss at det dekker utrolig bra, hvis det er noen røde flekker eller er mørk under øynene. Det er dyrt, men jeg synes det er verdt det.

Var vel meningen at det skulle være et "ikke" mellom der, eller? :)

Forstår ikke selv at folk kan være fornøyde med kun pudderform jeg, hehe, prøvde slikt tidligere, men synes ikke det dekker overhodet, men så lenge en er fornøyd selv er det jo det som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper dere ingen andre produkter av noe som kan finnes på listen heller? Når jeg ser gjennom nå så er det liksom MYE mer enn jeg trodde (eks. sånn ca alle sjampoer jeg har brukt i mitt liv!):

http://www.dyrevern...g/testet_pa_dyr

Jeg har som nyttårsløfte å kun kjøpe produkter som ikke er testet på dyr i år og det har faktisk vært mye lettere enn jeg hadde trodd. Og ikke minst billigere! :yes: Jeg har omtrent sverget til Kérastase produkter i alle år og de er relativt dyre; 148 kr for en shampo, 230 kr en hårkur, + serum 177kr + balsam 177kr (på feelunique), men nå har jeg forsøkt en hel rekke nye merker som ikke koster halvparten en gang av det Kérastase kostet. Som billige og bra Giovanni, Aubrey Organics, Kinky Curly. Lush og Joico er også gode merker, men dyrere igjen.

Den absolutt beste body lotionen jeg vet om er Alba Botanica Very Emollient Body lotion den koster 66 kr for 907 gram. :) Mens den beste dusjsåpa er er fra og ikke er så billig - ca 42 kr.

Det eneste som er litt tungvindt er at det blir en del nettshopping, spesielt fra Iherb og da kan det ta alt fra 7 dager til 20 dager før jeg får pakken i posten. Men jeg handlet en del på nett før også siden Kérastase var så himla dyrt.. :)

Så alt i alt er jeg kjempefornøyd med å kun kjøpe produkter som ikke er testet på dyr, det er gøy å prøve nye merker, jeg har bedre samvittighet og det er bedre for lommeboka - eller kanskje ikke så mye bedre for lommeboka foreløpig, men det er fordi jeg er en produktjunkie og har nå råd til å kjøpe mye rart.. :icon_redface:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, så beklager om det er tatt opp før, nen hvilke tannkremer er ikke testet på dyr.. Er det noen som er relativt lett å få tak i.. Og barbersaker.. Vet at First Price ikke tester på dyr, men barberskummet deres er så innmari dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, så beklager om det er tatt opp før, nen hvilke tannkremer er ikke testet på dyr.. Er det noen som er relativt lett å få tak i.. Og barbersaker.. Vet at First Price ikke tester på dyr, men barberskummet deres er så innmari dårlig..

Landlord tester ikke på dyr og er veldig billig. De har både tannkrem og barberskum og finnes på Rema 1000. Flux tannkrem og Dermica barberskum selges på apoteket. Jeg vil tro at din lokale helsekostbutikk også har noen alternativer. Jeg bruker Xyli-white tannkrem og Alba botanica barberkrem. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landlord tester ikke på dyr og er veldig billig. De har både tannkrem og barberskum og finnes på Rema 1000. Flux tannkrem og Dermica barberskum selges på apoteket. Jeg vil tro at din lokale helsekostbutikk også har noen alternativer. Jeg bruker Xyli-white tannkrem og Alba botanica barberkrem. :)

Takk for svar :) Har apotek i naerheten, skal sjekk om de har Flux og Dermica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne E vitamin oljen er fantastisk mot tørre flekker, oljen er tyktflytende og super som natt"krem" på tørr flekker, men den fungerer ikke som foundation altså. Men om oljen er bra på huden så trenger du kanskje ikke foundation i det hele tatt? Forøvrig er jeg veldig fornøyd med min foundation fra Body Shop, de har foundation for fet hud og for tørr hud -og den for tørr hud er det en del fuktighet i synes jeg. :)

Har dere med Iphone lastet ned dyretestet appen da? Den er gratis og veldig lett å bruke. Finner den på appstore. ;)

Takk for tips! Skal sjekke det ut.

Jeg er fornøyd med sminken jeg bruker, den skal ikke ha skylden for eksemen jeg er født med :)

Edit OT: Den siden med ting som er testet på dyr, så står det veldig mange tampong og truseinnleggsmerker. Eks O.B, Tampax, Libresse osv. Hvordan tester de slike ting på dyr? Og jeg mente jeg hadde lest på en annen side av Wella ikke var testet på dyr.. Nå måtte jeg plutselig revurdere hele baderomsinnholdet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Skal sjekke det ut.

Jeg er fornøyd med sminken jeg bruker, den skal ikke ha skylden for eksemen jeg er født med :)

Edit OT: Den siden med ting som er testet på dyr, så står det veldig mange tampong og truseinnleggsmerker. Eks O.B, Tampax, Libresse osv. Hvordan tester de slike ting på dyr? Og jeg mente jeg hadde lest på en annen side av Wella ikke var testet på dyr.. Nå måtte jeg plutselig revurdere hele baderomsinnholdet mitt.

De lager minitamponger og kjører dem opp i dåsa på musene vel.. :angel:

(jeg lurer på det samme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

Edit OT: Den siden med ting som er testet på dyr, så står det veldig mange tampong og truseinnleggsmerker. Eks O.B, Tampax, Libresse osv. Hvordan tester de slike ting på dyr? Og jeg mente jeg hadde lest på en annen side av Wella ikke var testet på dyr.. Nå måtte jeg plutselig revurdere hele baderomsinnholdet mitt.

Jeg aner ikke hvordan bind og tamponger testes på dyr og helt ærlig tør jeg ikke google etter svar heller, for noen av de bildene som kommer opp når jeg søker på animal testing gir meg mareritt.. :ermm: Det jeg vet er at Kina nå har vedtatt en lov som sier at alle produkter som skal selges der må testes på dyr så veldig mange merker velger nå å teste på dyr selv om de ikke gjorde det før, som Estee Lauder, Avon, Revlon, Clinique osv. så det viktig følge med. Det står mer om saken her: http://www.dyrsrettigheter.no/forsoksdyrindustri/produkttesting/flere-store-merker-gjenopptar-dyretesting/

Landlord og Dermica tester ikke på dyr og de har bind/tamponger/truseinnlegg - billigere enn Always og Libress og helt ok kvalitet. Dermica er bedre enn Landlord synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har da økologisk bomulltamponger og bind på Iherb.com da LivB, til oss to som er litt iherb frelst, http://www.iherb.com...ampons &x=0&y=0 kanskje det hadde vært noe å prøve ut :) Ellers er jeg også veldig fornøyd med barberkremen som er linket til over her, har også bestilt en del dyrevennlig sminke fra iherb, men i og med at jeg sminker meg nesten aldri har jeg ikke prøvd det ut enda. Men skal gi en tilbakeemelding når jeg har prøvd det. Har kjøpt primer, solpudder og maskara så da få vi se :)

Og ett annet spørsmål, er ID drøy i bruk? jeg har en del pudder og syns halvparten av boksen forsvinner hver gang jeg åpner den. I.D er jo absolutt ikke så dyrt om du kjøper det fra nettet nemlig, men akuratt nå har jeg 10 kilo jeg burde bruke opp først...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sikkert mer enn jeg trenger, men bruker 3-4 mnd maks på en boks ID. Vet flere bruker 6 mnd på en boks. I perioder der huden min er teit kan jeg bruke en boks på 2,5 mnd. Jeg "fyller på" utover dagen, derfor større forbruk. Men gjør bare det de periodene huden min ikke samarbeider at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ett annet spørsmål, er ID drøy i bruk? jeg har en del pudder og syns halvparten av boksen forsvinner hver gang jeg åpner den. I.D er jo absolutt ikke så dyrt om du kjøper det fra nettet nemlig, men akuratt nå har jeg 10 kilo jeg burde bruke opp først...

Jeg bruker ikke så mye og bruker det heller ikke daglig (kanskje 5 dager i uken). Jeg bruker ca 6-7mnd på en boks. :) Betaler som regel 250kr for en boks på nett. (på parfymeriet koster det 480,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun maskara til vanlig, men har lyst til å sminke meg litt mer innimellom. Foundation har jeg, og bruker når jeg gidder... Men hva annet bruker dere, og hva er enkelt å ta på?

Har lyst å kjøpe øyenskygge hvertfall, men usikker på hva/hvilken farge jeg skal kjøpe. Jeg har blå øyne. Noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun maskara til vanlig, men har lyst til å sminke meg litt mer innimellom. Foundation har jeg, og bruker når jeg gidder... Men hva annet bruker dere, og hva er enkelt å ta på?

Har lyst å kjøpe øyenskygge hvertfall, men usikker på hva/hvilken farge jeg skal kjøpe. Jeg har blå øyne. Noen forslag? :)

Utenom primere, finishing pudder, foundation, concealer etc. så har du blush, solpudder og highlighter til ansiktet.

Leppeprodukter: leppestift, lipgloss, lipliner etc.

Øyenbrynene er også viktig, og det er veldig mange som ikke tenker på det, men det hjelper virkelig til å ramme inn ansiktet og gir en mer gjennomført look enn om du skipper det. Det mange gjør feil er å bruke f.eks. en brynsblyant som er alt for mørk. Poenget er ikke å gjøre brynene mørkere, men å fylle inn der det ikke er hår for å få mer definerte bryn. Jeg bruker en øyenskygge til dette, for synes det blir for definert med blyant, men det er smak og behag. Men det aller viktigste er å finne riktig farge til dine bryn. Til slutt er det greit å avslutte med en brynsgelé eller voks, om du har litt ville øyenbryn som ikke holder seg på plass hele dagen. Du får sånt billig på H&M som fungerer helt greit :)

Når det gjelder øyenskygge kan du egentlig velge og vrake. Ser man på fargehjulet er oransje/gul komplementærfargene til blå, og derfor sier man ofte at disse fargene er fine til blå øyne - men det er veldig opp til deg selv. Velg farger du tenker du vil føle deg komfortabel med, om det er lilla, blå eller brun spiller i grunn ikke så stor rolle ;) Men det som er litt mer viktig er hvordan du setter sammen øyenskyggene. Jeg bruker alltid minst to farger. Det blir fort veldig flatt og kjedelig om du bare velger en... :) Se på tutorialer på youtube og prøv deg litt frem. Du finner din egen teknikk etterhvert :)

Det som er viktig når du vil ha et fint resultat er redskapene. Spesielt om man er nybegynner er det lettere om du har et godt utgangspunkt der. Det er lettere å få til en fin sminke med billig sminke og dyrere kvalitets redskaper enn omvendt. Jeg er veldig glad i Sigma sine koster, som er en del billigere enn f.eks. mac. Everyday Minerals er også et alternativ, kan kjøpes fra iherb.

Også til øyenskyggene igjen da.. :angel:

  • Makeup Geek ($5,99 for 1,8g, har tilbud innimellom) sine øyenskygger er utrolig gode, mine favoritter. De har også swatchet alle sammen, så du ser nøyaktig hva du får. Favoritter: Taupe Notch, Brown Sugar, Bada Bing, Moondust, Homecoming, Unexpected, Burlesque, Ocean Breeze og Peacock.
  • Makeup Mekka (49,- for 2g, men det er ofte salg) sine er også veldig gode. Favoritter: Twig, Pink Water, Sandstone, Cocoa Quarts, Dusk, Wine Frost.
  • NYX($3,99 for 2.5g (single), $5,99 for 4.6g (trio), $7 for 8g (5 color)) er i den billigere enden av skalaen, men er veldig fornøyd med det jeg har fra derfra, bare sjekk litt reviews og swatches av produktene før du kjøper, for fargene ser litt annerledes ut irl. Favorittfarger herfra er Hawaiian coffee og Root Beer (single), Frosted Flake/Slate/Iced Mocha, Aloha/Mink Brown/Deep Bronze (trio) og I Dream of Nevis(5 color) - sistnevnte bruker jeg bare 3/5 av, men til gjengjeld er de 3 definitivt favoritter.
  • Make Up Store (140,- for 3.5g. Kjøpes i Make Up Store butikkene eller hos Kicks) store og fine av god kvalitet. Favoritter: Pollution, Dry Lake(mer gyllen enn på bildet)
  • Mac (160,- for 1.5g) er i den dyrere enden av skalaen, veldig kjent merke. Har kun 1 øyenskygge herfra selv, god kvalitet på den, men synes prisen er overkill, og med mindre jeg får noe supertilbud kommer jeg ikke til å kjøpe flere når det er så mange andre gode alternativer.

*Synes jeg hører noe om å putte på en femmer.... :icon_confused: *

Edit: Jeg har forresten blå øyne jeg også, mtp. favorittene ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom primere, finishing pudder, foundation, concealer etc. så har du blush, solpudder og highlighter til ansiktet.

Leppeprodukter: leppestift, lipgloss, lipliner etc.

Øyenbrynene er også viktig, og det er veldig mange som ikke tenker på det, men det hjelper virkelig til å ramme inn ansiktet og gir en mer gjennomført look enn om du skipper det. Det mange gjør feil er å bruke f.eks. en brynsblyant som er alt for mørk. Poenget er ikke å gjøre brynene mørkere, men å fylle inn der det ikke er hår for å få mer definerte bryn. Jeg bruker en øyenskygge til dette, for synes det blir for definert med blyant, men det er smak og behag. Men det aller viktigste er å finne riktig farge til dine bryn. Til slutt er det greit å avslutte med en brynsgelé eller voks, om du har litt ville øyenbryn som ikke holder seg på plass hele dagen. Du får sånt billig på H&M som fungerer helt greit :)

Altså, trenger jo ikke skremme hun helt heller da.. :P

Om hun bare er vant til å bruke mascara og litt foundation innimellom, og bare har lyst til å sminke seg litt mer av og til, så er det vel egentlig ikke nødvendig å begynne å snakke om primere og finishing pudder.. Hvis du bruker foundation, ville jeg i hvert fall brukt litt rouge/blush, og også gjerne litt solpudder, for å skape livi ansiktet. Bruker du bare foundation alene, kan det fort bli flatt. Finn deg en naturlig rouge uten (mye) skimmer om du ikke er vant med å bruke det. Hvilken farge som passer deg er vanskelig å si uten å se deg, men om du går på f.eks Body Shop eller Make Up Store, så vil de kunne hjelpe deg å finne en som passer :)

Hvis du vil bruke solpudder, ville jeg kjøpt det lyseste om du har lys hud, og også gjerne uten saerlig skimmer om du ikke er vant med å bruke det.

Har du tendenser til røde flekker/kvisearr og/eller poser/ringer under øynene er en god concealer gull verdt.

Jeg har blågrønne øyne, men kler kalde farger best, så bronsefarger er ikke noe for meg selv om de kan få øynene mine til å "poppe". Gullfarger gjør fort huden min gusten. Jeg bruker en del grått/grålilla/gråbrunt om jeg skal bruke øyenskygge, eller brunfarger som ikke er for "oransje". Men dette er jo smak og behag, prøv deg frem til du finner noe du liker :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, blir engasjert, vet du! :rofl: Ikke noe å la seg skremme av, er jo bare gøy :innocent: Jeg var på det punktet frem til i fjor jeg også, men så fikk jeg en stor interesse for det, og plutselig vokste sminkesamlingen...

Men det med finishing pudder etc. var i grunn ikke ment som forslag, altså. Eneste av primer jeg vil anbefale som er et must er øyenskyggeprimer, spesielt om man har litt fete øyelokk - men vil generelt sett anbefale det uansett, siden fargen på øyenskyggene blir en del sterkere med primer :)

Edit: Men highlighteren ville jeg vurdert, altså! Man får fort mer glød i ansiktet av det, og er veldig enkelt å påføre lett med fingrene på toppen av kinnbena. Dette kunne vært en grei startpakke, f.eks! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel meningen at det skulle være et "ikke" mellom der, eller? :)

Forstår ikke selv at folk kan være fornøyde med kun pudderform jeg, hehe, prøvde slikt tidligere, men synes ikke det dekker overhodet, men så lenge en er fornøyd selv er det jo det som er viktig.

Hehe søren, selfølgelig skal det være en ikke mellom der!

Angående pudder som dekker, så har i.d en kost som dekker utrolig mye, skjønner ikke hvordan, men den gjør det, omtrent ingenting vises. Du kan se hvordan den ser ut på linken under:

https://www.blush.no/p-1644-bareminerals-maximum-coverage-concealer-brush.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...