Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Jeg legger beige/hvit fra øyebrynet og ned til lokket, dekker hele lokket med farge og duser den oppover i det hvite/beige

Ja, tenkte å prøve noe slikt idag. Så på en del filmer på youtube i går, så får vi se hvordan det går! haha :P Men de fleste brukte en creme(konsistens) øyenskygge som base. Jeg har ingen creme skygger, men er det bedre gjerne? Kan tenke meg at fargen oppå vil holde bedre da? Vet du hvor i butikk(ikke nett) man kan kjøpe creme skygger? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte å prøve noe slikt idag. Så på en del filmer på youtube i går, så får vi se hvordan det går! haha :P Men de fleste brukte en creme øyenskygge som base(den hvit/beige). Jeg har ingen creme skygger, men er det bedre gjerne? Kan tenke meg at fargen oppå vil holde bedre da? Vet du hvor i butikk(ikke nett) man kan kjøpe creme skygger? :P

Jeg har ett helt brett med lyse farger fra estee lauder (ellernoeslikt) kjøpt på parfymeriet på lagunen. Ellers har nok h&m noen billige og ok som du kan teste med, men de kan drysse litt er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett helt brett med lyse farger fra estee lauder (ellernoeslikt) kjøpt på parfymeriet på lagunen. Ellers har nok h&m noen billige og ok som du kan teste med, men de kan drysse litt er min erfaring.

Men HM har vel ikke creme øyenskygger? Jeg kjøpte et brett med mange ulike farger der denne uken(blant anna den blå her), men så ikke at de hadde creme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en test-vinner-mascara på nett for litt siden etter å ha lest om den, og nylig fikk jeg pakka hjem i posten.

Prøvde mascaraen på vippene i går, og den var sinnsykt bra! :w00t:

Gjorde akkurat hva den lovet, og ga laaange flotte øyenvipper. DET var noe helt andre saker enn de billige H&M mascaraene! Forskjellen var som dag og natt.

Hvis du vil ha lange vipper uten å ta på løsvipper, kan jeg virkelig anbefale

Estee Lauder Sumptuous Extreme Lash Multiplying Volume mascara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12_treatment_light.png

Er tråden bare for sminke eller kan jeg snike inn et hårprodukt også?

Moroccanoil treatment light er bare helt fantastisk for bleika og litt slitt hår, slik som mitt. Nå føler jeg at jeg går rundt med sånn hår som er på sjamporeklamene :lol: Det blir skikkelig silkemykt og flagrende uten å tynge. I love it! Anbefales. Også lukter det kjempegodt :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en test-vinner-mascara på nett for litt siden etter å ha lest om den, og nylig fikk jeg pakka hjem i posten.

Prøvde mascaraen på vippene i går, og den var sinnsykt bra! :w00t:

Gjorde akkurat hva den lovet, og ga laaange flotte øyenvipper. DET var noe helt andre saker enn de billige H&M mascaraene! Forskjellen var som dag og natt.

Hvis du vil ha lange vipper uten å ta på løsvipper, kan jeg virkelig anbefale

Estee Lauder Sumptuous Extreme Lash Multiplying Volume mascara

Den der er jo billigere på den siden enn mange av mascaraene på hm også jo :D *teste*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tråden bare for sminke eller kan jeg snike inn et hårprodukt også?

Moroccanoil treatment light er bare helt fantastisk for bleika og litt slitt hår, slik som mitt. Nå føler jeg at jeg går rundt med sånn hår som er på sjamporeklamene :lol: Det blir skikkelig silkemykt og flagrende uten å tynge. I love it! Anbefales. Også lukter det kjempegodt :)

Hvor får man kjøpt den der da? Pris? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt den der da? Pris? :)

På frisørsalonger. Den kostet 299,- der jeg kjøpte den.

Den er drøy i bruk så jeg regner med at den varer leeenge selv om jeg bruker den hver gang jeg vasker håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HM har vel ikke creme øyenskygger? Jeg kjøpte et brett med mange ulike farger der denne uken(blant anna den blå her), men så ikke at de hadde creme.

H&m har jo ørten tusen forskjellige, så ikke vet jeg. Skal du ha creme konsisens på øyeskyggen eller farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&m har jo ørten tusen forskjellige, så ikke vet jeg. Skal du ha creme konsisens på øyeskyggen eller farge?

Ganske sikker på at hm ikke har creme(konsistens!) øyenskygger. Jeg er ute etter en creme øyenskygge i lys farge. Men spurte om gode fargepalletter også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

12_treatment_light.png

Er tråden bare for sminke eller kan jeg snike inn et hårprodukt også?

Moroccanoil treatment light er bare helt fantastisk for bleika og litt slitt hår, slik som mitt. Nå føler jeg at jeg går rundt med sånn hår som er på sjamporeklamene :lol: Det blir skikkelig silkemykt og flagrende uten å tynge. I love it! Anbefales. Også lukter det kjempegodt :)

Anbefaler denne selv, både jeg med vanlig hår (men litt frizzy rett etter dusj), og moren min som har krøllete hår er veldig fornøyde med denne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurer jeg på hvor man kan kjøpe gode, fine fargerike øyenskygger til også en ok pris?

Nå har jeg handlet en del øyenskygger fra MakeupGeek i det siste, og er veldig, veldig fornøyd med dem. Mange farger å velge i mellom, og de er veldig pigmenterte alle sammen. De koster 5.99$ for de løse som man kan legge i tomme paletter.

Nyx har også ganske billige øyenskygger, men noen er bedre enn andre. Har noen paletter derfra også, som er veldig gode :)

Handler nyx fra cherryculyure.com/nyx (lurt å søke etter swatches av de akutelle produktene du tenker å kjøpe, for fargene på hjemmesiden stemmer ikke alltid 100%), og MakeupGeek fra makeupgeek.com/store. Men her gjelder det jo å passe på 200,- grensa... :) Tar omtrent en uke fra de er sendt til de er i postkassa, med billigste fraktmetode.

Ganske sikker på at hm ikke har creme(konsistens!) øyenskygger. Jeg er ute etter en creme øyenskygge i lys farge. Men spurte om gode fargepalletter også :)

Du trenger absolutt ikke en creme-base, det holder lenge med en primer, synes jeg. Jeg har et par, som jeg bruker som baser (med primer under, hvis ikke striper det seg veldig lett på meg) slik at fargene blir forsterket - men dropper det veldig ofte.

edit: la til litt.

Endret av LindaM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne imot hårtips også, er helt ubrukelig på å gjøre noe med håret. Henger enten rett ned eller i strikk. Til nød tar jeg en spenne og drar det korteste håret opp og bak, men føler meg veldig kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg handlet en del øyenskygger fra MakeupGeek i det siste, og er veldig, veldig fornøyd med dem. Mange farger å velge i mellom, og de er veldig pigmenterte alle sammen. De koster 5.99$ for de løse som man kan legge i tomme paletter.

Nyx har også ganske billige øyenskygger, men noen er bedre enn andre. Har noen paletter derfra også, som er veldig gode :)

Handler nyx fra cherryculyure.com/nyx (lurt å søke etter swatches av de akutelle produktene du tenker å kjøpe, for fargene på hjemmesiden stemmer ikke alltid 100%), og MakeupGeek fra makeupgeek.com/store. Men her gjelder det jo å passe på 200,- grensa... :) Tar omtrent en uke fra de er sendt til de er i postkassa, med billigste fraktmetode.

Du trenger absolutt ikke en creme-base, det holder lenge med en primer, synes jeg. Jeg har et par, som jeg bruker som baser (med primer under, hvis ikke striper det seg veldig lett på meg) slik at fargene blir forsterket - men dropper det veldig ofte.

Hvordan primer da? En vanlig ansiktsprimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyenskyggeprimer :) De fleste skal duge, men jeg bruker mest de jeg har fra ArtDeco ("Eyeshadow Base") og Lumene ("Beauty Base Eyeshadow Primer"). Begge selges på Estethique/kicks. Er bare å spørre etter en øyenskyggeprimer egentlig, så finner de noe til deg :) Eller så har elf (eyeslipsface.no som ble nevnt over her) noen veldig billige som også skal være bra, til 13,- ;)

Er ikke alle som må bruke primer heller, men de aller, aller fleste har litt fete øyelokk, og da hjelper primeren med å holde øyenskyggen på plass. Samt at de forsterker fargen på øyenskyggen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at hm ikke har creme(konsistens!) øyenskygger. Jeg er ute etter en creme øyenskygge i lys farge. Men spurte om gode fargepalletter også :)

Jeg bruker kun paletter da jeg syns cremekondistens er helt forferdelige på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max Factor false lash effect :) Vet flere her i tråden er fornøyd med den også. Ser jeg den igjen kommer jeg til å kjøpe den på flekken. Kjøpte den sist på H&M.

7283_tuszzzzzzzzzzz_1274290981.jpg

Den får du ikke sånne streker av under øyenbryna? For det er så forbaska irriterende, må fly med håndspeil på jobb hele tiden fordi mascaraen min er så dust. Den lager fine vipper, men den sverter av. :( (Du skjønner hvordan streker jeg mener? :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått det, men har ikke opplevd å få det av noen mascara. Jeg har lange øyevipper men jeg bruker sjelden vippetang for å bøye dem "rett oppover" om det gir mening, så selv om de er lange så må jeg omtrent vri øynene rett i taket for å få vippene til å gnisse mot huden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der er jo billigere på den siden enn mange av mascaraene på hm også jo :D *teste*

Bare nevner at jeg linket til produsentens side, uten og egentlig vite om de faktisk sender til Norge. Div. amerikanske produkter sendes ikke alltid til Europa, det har jeg erfart før med andre ting.

Men jeg ville ikke linke til stedet der jeg faktisk kjøpte den, fordi Strawberrynet skal ha ganske dårlig rykte (etter hva jeg fikk beskjed om her på Sonen). Det så ikke ut til å være noe galt med de produktene jeg kjøpte denne gangen altså, men jeg kjøper nok ikke derfra en gang til. Jeg fikk jo advarselen mot dem for sent og hadde allerede bestilt da advarselen kom. Bare å søke på Strawberrynet her på sonen, så kommer det vel opp innlegg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...