Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Er Tigi et ok merke når det kommer til hår? Kanskje KMS er bedre? Ser at prisen er dyrere på kms enn tigi, har det noe sammenheng med kvalitet :P ?

Gah.

Jeg vurderer disse :) Da frisøren min ikke akkurat var verdens mest hjelpsomme og kompetente når jeg spurte om hjelp :aww:

https://www.blush.no/p-4747-curlesque-shampoo-defining-og-balsam-hydrating-750ml.aspx?mantop=70&cateID=20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Er Tigi et ok merke når det kommer til hår? Kanskje KMS er bedre? Ser at prisen er dyrere på kms enn tigi, har det noe sammenheng med kvalitet :P ?

Gah.

Jeg vurderer disse :) Da frisøren min ikke akkurat var verdens mest hjelpsomme og kompetente når jeg spurte om hjelp :aww:

https://www.blush.no/p-4747-curlesque-shampoo-defining-og-balsam-hydrating-750ml.aspx?mantop=70&cateID=20

KMS tester ikke på dyr, Tigi gjør. Det gjør i hvert fall valget enkelt for meg ;) Har forsåvidt brukt Tigi en periode tidligere, og var bare passelig fornøyd. Merket ikke forskjell på billige dagligvareprodukter, og shampo og balsam var veldig udrøy, så måtte bruke mye.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bestilte meg nylig dette settet, og det kom i posten på Mandag! Jeg er så gira på å få testet dem. Så i dag skal de vaskes, så blir det litt testing i morgen.

CherryCulture hadde (og har fremdeles) salg, så jeg slo til på litt flere ting fra nyx. Er for det meste storfornøyd med tingene jeg har kjøpt derfra.

En av de nyeste favorittene er Jumbo Eye Pencils. Helt supre som baser! Og med primer under holder sminken seg like fin hele dagen/natten ;) Liplinerene er også utrolig gode, og de koster ikke mer enn $1.5-1.75 :)

Jeg kjøper omtrent aldri ting her i butikkene lenger, for det er jo helt syke priser i forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg har lyst på ny toalettmappe til all sminken, jeg har en svær plastikkboks hjemme, men når jeg skal noe sted, så vil jeg jo gjerne ha med meg litt forskjellig, men har ingen som er stor nok. Nå må jeg ha en til børster, en til øyesminke osv... Noen tips? og gjerne ikke sånn altalt for dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til krem øyeskygger?

Til bruk som baser eller alene?

Kan virkelig anbefale Nyx Jumbo Eye Pencils som skrevet over, ellers får "Maybelline Color Tattoo 24 Hour Eyeshadow" masse skryt av guruene, har swatchet dem selv, og kan skrive under på at de har veldig god staying power ;) Kjøp på f.eks. feelunique.com, halve prisen enn her i Norge + gratis frakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bruk som baser eller alene?

Kan virkelig anbefale Nyx Jumbo Eye Pencils som skrevet over, ellers får "Maybelline Color Tattoo 24 Hour Eyeshadow" masse skryt av guruene, har swatchet dem selv, og kan skrive under på at de har veldig god staying power ;) Kjøp på f.eks. feelunique.com, halve prisen enn her i Norge + gratis frakt :)

Tenkte på alene. Har en fra Maybelline og elsker den. Men skulle gjerne hatt flere og andre farger. Skal sjekke nettsiden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bruk som baser eller alene?

Kan virkelig anbefale Nyx Jumbo Eye Pencils som skrevet over, ellers får "Maybelline Color Tattoo 24 Hour Eyeshadow" masse skryt av guruene, har swatchet dem selv, og kan skrive under på at de har veldig god staying power ;) Kjøp på f.eks. feelunique.com, halve prisen enn her i Norge + gratis frakt :)

Der fant jeg mye fint :D Takk for tips.

Noen som har noen gode tips til vask av sminkekoster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til god leppestift som ikke er for tørr, men heller ikke slik at den smitter av?

Bruker du lipliner under? Det kan forlenge tiden fargen blir på leppene ganske mye :)

Enda en mulighet er å ta litt tørkepapir, dele lagene fra hverandre slik at det blir veldig tynt og hold det over leppene. Ta litt settingpudder på en litt fluffy kost, og "dytt" litt av pudderet på leppene gjennom papiret. Ulempen er jo logisk nok at leppene kan bli litt tørre.

Dette med å "sette" de våte produktene er noe som man egentlig alltid burde gjøre (ikke nødvendigvis leppestift om man ikke er spesielt ute etter at den skal holde lenge), spesielt når det gjelder øyenskygger, eyelinere, foundation og concealer.. :)

Der fant jeg mye fint :D Takk for tips.

Noen som har noen gode tips til vask av sminkekoster?

Så bra! :)

Er ganske sikker på at jeg har skrevet litt om det før i tråden, men here goes:

  • Spot clean de dagene du ikke vasker dem ordentlig, f.eks. med denne.
  • Vask kostene en gang i uken. Spesielt foundationkosten er viktig å vaske ofte om du bruker flytende foundation.
  • Kostene burde alltid tørke med busten ned, for å unngå at vannet kommer opp i skaftet og løser opp limet.
  • Aldri prøv å forkorte tørketiden ved å f.eks. føne kostene. Det vil ødelegge busten og smelte limet, som vil føre til at skaftet løsner.
  • Bruk brush guards på kostene når de tørker slik at busten holder formen sin. Jeg har ikke gjort det selv, men bruker man brush guards kan man også tørke kostene opp ned i et glass, uten at det vil gå utover busten.
  • Daiso er helt fantastisk. Det forkorter virkelig tiden jeg bruker på å vaske kostene. Den holder i en evighet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg har lyst på ny toalettmappe til all sminken, jeg har en svær plastikkboks hjemme, men når jeg skal noe sted, så vil jeg jo gjerne ha med meg litt forskjellig, men har ingen som er stor nok. Nå må jeg ha en til børster, en til øyesminke osv... Noen tips? og gjerne ikke sånn altalt for dyr

JA! :D

Jeg har kjøpt en til meg selv, og en til LivB, herfra.

De er geniale! Store og fine, og MASSE å velge mellom!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter en lipgloss som gir fuktighet. Jeg får kjempe fort tørre lepper, jeg er avhengig av lypsyl. Hvis jeg glemmer lipsylen en dag og skal være ute et par timer, så dør leppene mine. Jeg er på jakt etter en i en slags fuchsia farge, slik som dette:

1x09+Blair+Waldorf+Must+Pie+2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruker lupliner

Good, good. Merker du forskjell på varigheten med og uten? For du fyller inn leppene helt? :)

Haha, og jeg ser jo det ikke var spørsmålet ditt, men jeg vet ikke om jeg kan peke ut en leppestift jeg synes varer ekstra lenge. Pleier alltid å ha med meg leppeproduktene jeg har på meg sånn at jeg kan påføre på nytt når jeg føler det trengs.

Jeg er på jakt etter en lipgloss som gir fuktighet. Jeg får kjempe fort tørre lepper, jeg er avhengig av lypsyl. Hvis jeg glemmer lipsylen en dag og skal være ute et par timer, så dør leppene mine. Jeg er på jakt etter en i en slags fuchsia farge, slik som dette:

*klipp*

Selv har jeg ikke kommet over noen gode lipglosser som gir noe særlig fuktighet. Det ligger liksom bare på overflaten, men noen er selvsagt bedre enn andre. Favoritten min er fra Isadora, men vil ikke si den er veldig fuktighetsgivende, men den tørker heller ikke ut leppene som mange andre gjør.

Men er det et must at det skal være lipgloss? Jeg vil tro at et godt alternativ for deg vil være lipliner. Du kan da helt fint bruke lipsylen både før og etter uten at det går utover resultatet.. :)

Evt. en god lipsyl med farge eller en fuktighetsgivende leppestift. Jeg liker veldig godt leppestiften Dior Addict. Den er ikke 100% dekkende, selv om du selvsagt kan bygge opp fargen. Den er en av de leppestiftene jeg synes er mest fuktighetsgivende, hvertfall :)

edit: og dere som leter etter toalettmappe, ta en titt på ebay også. Der er det mange av de med rom og rimelig god plass... :) Til kostene mine elsker jeg denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...