Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå APRIL


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg parret sokker. Stort sett går jeg med umake sokker, men jeg tenkte at nå som jeg først har vasket seks maskiner i dag, så kan jeg like gjerne se hvor mange like jeg finner.

 

Svaret var at jeg kan parre 1/3 av sokkene vi har. 2/3 er single. :lol:

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var det over... Så da er det å starte på neste etappe, og prøve å være den sterke og rolige når det raser for de andre. Er kjempetrist for meg og, men ikke min mamma/kone  

Da har det blitt bestemt at han her skal bli nordmann  Gleder meg sååå masse! Må bare vente til juni, det blir lenge, det! 

Jeg har, for en gangs skyld, hatt flaks! Har fått en midlertidig stilling i en av bedriftene i industriparken, ganske enkel jobb med kvalitetskontroll. Ulempen er at de ikke vet hvor lenge de har beho

Posted Images

Det er så typisk. Nå har jeg brukt påska på å få gnidd inn i skallen på meg selv at det er helt feil med hund nå, at jeg vil ha en ny tibbe og at jeg må vente til det passer å ha valp. Det forsvant som dugg for solen når denne annonsen dukket opp akkurat nå: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88029122 

Så nå må jeg begynne på nytt og få fornuften til å overkjøre hjertet. Dumme hjerne:vegg:

Endret av Pixie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Det er så typisk. Nå har jeg brukt påska på å få gnidd inn i skallen på meg selv at det er helt feil med hund nå, at jeg vil ha en ny tibbe og at jeg må vente til det passer å ha valp. Det forsvant som dugg for solen når denne annonsen dukket opp akkurat nå: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88029122 

Så nå må jeg begynne på nytt og få fornuften til å overkjøre hjertet. Dumme hjerne:vegg:

Får ikke opp noe på den linken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Ser ut som den ble tatt bort igjen. To fine, trygge tisper selges samlet, i en av nabobygdene her...

Dropp hele finn.no så slipper du å bli frista. Det du ikke vet osv :)

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
42 minutter siden, Khela skrev:

Det er seriøst det verste! :x Har skikkelig tå"angst", men hadde sikkert syns det hadde vært like forjævlig ekkelt å få det trøkt i trynet på facebook uansett. Spyr nesten når jeg ser bilder av tær - og særlig hvis det har skjedd noe med de eller de bare er ekstra stygge.

Det er ingenting jeg synes er verre enn fotlukt og egentlig alle bilder osv av tær eller føtter. Hvorfor skal det være interessant for folk å se? :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er dusjet og lagt, svigerfar og ene svigersøstern er kommet opp hit, andre svigersøster bor i elverum så hun blir der noen dager. Tusen takk for alle klemmer og kondolanser!  Alle har det, etter forholdene, helt greit. Vi er slitne alle sammen, og litt sånn mellomstadie, hvor vi ikke helt vet hvor vi skal snu oss. I morgen kan jeg begynne å ta tak i praktiske ting. Mamma kommer en tur, så da har jeg noen å spørre om det er noe praktisk jeg lurer på - hun har arrangert noen begravelser i sin tid. Men regner med begravelsesbyrået også er behjelpelig med det aller meste. 

 

Nå skal jeg sitte her litt og glane på tv, og drikke kakao - før jeg mater hunder og tar kveldstell hos dyra og fugler og så finner senga. 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Raksha skrev:

Barnet er dusjet og lagt, svigerfar og ene svigersøstern er kommet opp hit, andre svigersøster bor i elverum så hun blir der noen dager. Tusen takk for alle klemmer og kondolanser!  Alle har det, etter forholdene, helt greit. Vi er slitne alle sammen, og litt sånn mellomstadie, hvor vi ikke helt vet hvor vi skal snu oss. I morgen kan jeg begynne å ta tak i praktiske ting. Mamma kommer en tur, så da har jeg noen å spørre om det er noe praktisk jeg lurer på - hun har arrangert noen begravelser i sin tid. Men regner med begravelsesbyrået også er behjelpelig med det aller meste. 

 

Nå skal jeg sitte her litt og glane på tv, og drikke kakao - før jeg mater hunder og tar kveldstell hos dyra og fugler og så finner senga. 

 

Begravelsesbyråer fikser i grunnen nesten alt. Dere får en avtale med dem der de stiller masse spørsmål om hvordan dere vil ha det, ned til små detaljer, så går de gjennom alt en gang til for å sjekke at de har forstått alt riktig. Jobben deres er å sikre at ingenting blir glemt og ingenting blir feil for dere. Sånn har jeg opplevd det i alle fall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ligger Fetter på sofaen og sover med favorittbamsen sin:

41148410622_0999cbf79a_b.jpg

:wub:

Fetters favorittbamse er en elg. Fetter tar med seg elgen i seng hver kveld, og elgen har også vært med på diverse kurs og samlinger, og nå også på hytten i påsken. Fetter bar elgen i kløven til og fra hytten. :lol: 

Fetter ser kanskje stor og tøff ut, men på innsiden er han bare en søt liten gutt. :lol::wub: 

  • Like 12
  • Haha 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det der er selve skrekken når man farter rundt med hunder og masse pikkpakk! Tror jeg hadde lagt meg ned i snøen for å dø!

Vurderte det noen øyeblikk :lol: Men så måtte jeg være voksen å prøve å få gjort noe med situasjonen min :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Artemis skrev:

Akkurat nå ligger Fetter på sofaen og sover med favorittbamsen sin:

41148410622_0999cbf79a_b.jpg

:wub:

Fetters favorittbamse er en elg. Fetter tar med seg elgen i seng hver kveld, og elgen har også vært med på diverse kurs og samlinger, og nå også på hytten i påsken. Fetter bar elgen i kløven til og fra hytten. :lol: 

Fetter ser kanskje stor og tøff ut, men på innsiden er han bare en søt liten gutt. :lol::wub: 

Han er altså bare så fin og staut og flink, han der. :wub: Virker som om du har fått deg en skikkelig schäfer, slik de skal være!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Symra&Pippin said:

Begravelsesbyråer fikser i grunnen nesten alt. Dere får en avtale med dem der de stiller masse spørsmål om hvordan dere vil ha det, ned til små detaljer, så går de gjennom alt en gang til for å sjekke at de har forstått alt riktig. Jobben deres er å sikre at ingenting blir glemt og ingenting blir feil for dere. Sånn har jeg opplevd det i alle fall.

Ja, er sånn jeg husker det fra tidligere. Så da ordner ting seg :) jeg ringer dem i morra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Symra&Pippin said:

Begravelsesbyråer fikser i grunnen nesten alt. Dere får en avtale med dem der de stiller masse spørsmål om hvordan dere vil ha det, ned til små detaljer, så går de gjennom alt en gang til for å sjekke at de har forstått alt riktig. Jobben deres er å sikre at ingenting blir glemt og ingenting blir feil for dere. Sånn har jeg opplevd det i alle fall.

 

2 hours ago, Raksha said:

Ja, er sånn jeg husker det fra tidligere. Så da ordner ting seg :) jeg ringer dem i morra. 

Har nettopp vært igjennom dødsfall og begravelse, og begravelseselskapet tok seg av det meste. 
Eneste vi gjorde var å bestemme de personlige tingene, salmer, og solist innslag (siden vi ville ha det), fargetema på blomster, hvor/hvordan vi ville ha blomster. Hvordan vi ville ha annonsene og sånne ting. 

Endret av busann
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det er lenge til jeg må arrangere en begravelse. Har aldri stått som nærmeste pårørende før, og vil heller ikke gjøre det. Håper det ordner seg på en fin og verdig måte Raksha <3 !

Jeg begynner å få eldre foreldre. Forhåpentligvis har jeg de her i uendelig mange år til, men oddsen er jo rimelig stor for at jeg en gang må arrangere begravelse. Det er fælt å tenke på. 
Så lurer jeg litt på. Hvor skal de begraves? Begge er innflyttere til byen, og skilt. Vil de egentlig begraves- eller kremeres? Hvis de vil begraves. Er det da kirkegården som er nærmest stedet de bor på nå? Der har de jo ingen andre relasjoner. Om de vil "spres"- hvor da? Det er vel regler for slikt også...
 Føler det helt galt å snakke med de om døden. Det er liksom ikke noe man gjør, er det? 

Samtidig er det jo greit å vite hva de mener om situasjonen før man står der midt oppi det hele og må ta alle avgjørelser selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tømmekranen på varmvannstanken gikk føyken kl 22 i går, tjohei. Å få de varme literene ned i sluket på andre siden av rommet var en spennende affære der det fosset ut!

Hatt angst helt siden i går kveld med minimalt med søvn. Først for at huseier kom i går kveld (det gikk fint etterhvert, hyggelige mennesker!), så rørlegger «en eller annen gang i løpet av morgenen», ergo må B-mennesket være oppe fra kl 07 og bare vente seg mer angstfylt.

Var ferdig på 5 min, dog, tørt og fint igjen på vaskerommet. Stolt av vakrhunden Keo og kjeftausa Floss som begge to var helt stille når det kommer biler og går i dørene :D 

På tide å fyr i gang vaskemaskinen med de halvvaskede hodeputene vi glemte ta ut i går da vi måtte avbryte vasken midt i syklusen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, *Kat84* skrev:

Det er ingenting jeg synes er verre enn fotlukt og egentlig alle bilder osv av tær eller føtter. Hvorfor skal det være interessant for folk å se? :blink: 

Og nå sitter jeg og lurer på om jeg skal sette inn et bilde jeg kom over, letende etter noe helt annet..Det var 'lekre' greier det..:blink: Menne..du må jo ikke glemme at fotfetisj er visstnok ganske utbredt..( utrolig nok..:ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Yodel said:

Jeg håper det er lenge til jeg må arrangere en begravelse. Har aldri stått som nærmeste pårørende før, og vil heller ikke gjøre det. Håper det ordner seg på en fin og verdig måte Raksha <3 !

Jeg begynner å få eldre foreldre. Forhåpentligvis har jeg de her i uendelig mange år til, men oddsen er jo rimelig stor for at jeg en gang må arrangere begravelse. Det er fælt å tenke på. 
Så lurer jeg litt på. Hvor skal de begraves? Begge er innflyttere til byen, og skilt. Vil de egentlig begraves- eller kremeres? Hvis de vil begraves. Er det da kirkegården som er nærmest stedet de bor på nå? Der har de jo ingen andre relasjoner. Om de vil "spres"- hvor da? Det er vel regler for slikt også...
 Føler det helt galt å snakke med de om døden. Det er liksom ikke noe man gjør, er det? 

Samtidig er det jo greit å vite hva de mener om situasjonen før man står der midt oppi det hele og må ta alle avgjørelser selv. 

Jeg vet hvordan mine foreldre vil ha det. De har ganske sterke meninger om saken. De har til og med selv innhentet tillatelse til å få asken spredd akkurat der de ønsker for flere år siden, og de er jo ikke såå gamle (første halvdel av 60-åra). Men greit den dagen vi må orde ting forsåvidt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg sitter alene på et møterom der det skal være et møte om ett minutt. Håper jeg. Håper i allefall at møtet ikke skal være et annet sted.

 

Det så ubehagelig følelse, det. Har sittet noen ganger og lurt på om jeg er på rett sted :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, QUEST skrev:

Og nå sitter jeg og lurer på om jeg skal sette inn et bilde jeg kom over, letende etter noe helt annet..Det var 'lekre' greier det..:blink: Menne..du må jo ikke glemme at fotfetisj er visstnok ganske utbredt..( utrolig nok..:ermm:

For de som liker å sutte på sure føtter så er det sikkert helt fantastisk. Men jeg forstår det ikke :teehe: 
Og pga et ekkelt bilde tok det ukesvis før jeg sjekket nettavisen. no. Der var det skikkelig ulekre føtter tydelig illustrert med SVÆRT bilde. :blink: 

Interessant nok synes jeg ikke Sjef sine labber er ekle å få i trynet da. Og de har vel strengt tatt vært borti mer rare greier enn hva andres føtter har vært :lol: Men jeg sitter ikke å sniffer det godt inn heller altså! :P 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg sitter alene på et møterom der det skal være et møte om ett minutt. Håper jeg. Håper i allefall at møtet ikke skal være et annet sted.

Det positive om det ikke kommer noen er jo at du får gjennomslag for alle dine synspunkter, og du får en rolig start etter påske! :D 

 

Jeg begynner omsider å våkne til litt nå. 
Har hatt en skikkelig møkkanatt med mye vondter her og der. Tok lang tid før jeg sovnet, og så tok det kort tid før jeg våknet igjen med prikking på rumpa og verk nedover beina. 
Og jeg er ikke mindre stiv og øm i dag kan man vel si. Så jeg er ikke videre optimistisk til fremtidsutsiktene akkurat i dag. :hmm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

å sure føtter så er det sikkert helt fantastisk. Men jeg forstår det ikke :teehe: 
Og pga et ekkelt bilde tok det ukesvis før jeg sjekket nettavisen. no. Der var det skikkelig ulekre føtter tydelig illustrert med SVÆRT bilde. :blink: 

Interessant nok synes jeg ikke Sjef sine labber er ekle å få i trynet da. Og de har vel strengt tatt vært borti mer rare greier enn hva andres føtter har vært :lol: Men jeg sitter ikke å sniffer det godt inn heller altså! :P 

La meg si det slik; jeg tilhører ikke fotfetisjtene jeg heller..så jeg forstår deg innmari godt.. :P Hundelabber er jo noe helt annet, de er bare søte de:ahappy:

På sommerstid er det vanskelig å unngå å få helt ufrivillige kikk på andres mer eller mindre ulekre føtter, når de spaserer rundt i sandaler i byen..:pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, QUEST skrev:

La meg si det slik; jeg tilhører ikke fotfetisjtene jeg heller..så jeg forstår deg innmari godt.. :P Hundelabber er jo noe helt annet, de er bare søte de:ahappy:

Ja, de er så! :wub: 
Selv om hver labb er like stor som håndflaten min. Søte er de uansett. :D 

Akkurat nå, QUEST skrev:

På sommerstid er det vanskelig å unngå å få helt ufrivillige kikk på andres mer eller mindre ulekre føtter, når de spaserer rundt i sandaler i byen..:pinch:

Der vi bodde før var det en campingplass en kilometer unna. 
Så vi hadde alle slags gleder knyttet til campingturister. Bobiler som ikke kjørte mer enn 20 km/t, og da helst stoppet opp omtrent i sving i motbakke, svette turister som gikk uten skjorte og uten sokker inne på butikkene... 

Er det rart jeg har blitt reservert, og ikke liker å dele? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mira2.0 skrev:

Det så ubehagelig følelse, det. Har sittet noen ganger og lurt på om jeg er på rett sted :teehe:

 

48 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det positive om det ikke kommer noen er jo at du får gjennomslag for alle dine synspunkter, og du får en rolig start etter påske! :D 

 

Møtet var en etasje lenger ned. :P

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...