Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå APRIL


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var det over... Så da er det å starte på neste etappe, og prøve å være den sterke og rolige når det raser for de andre. Er kjempetrist for meg og, men ikke min mamma/kone  

Da har det blitt bestemt at han her skal bli nordmann  Gleder meg sååå masse! Må bare vente til juni, det blir lenge, det! 

Jeg har, for en gangs skyld, hatt flaks! Har fått en midlertidig stilling i en av bedriftene i industriparken, ganske enkel jobb med kvalitetskontroll. Ulempen er at de ikke vet hvor lenge de har beho

Posted Images

Akkurat nå, Anette skrev:

NAV rotet til og jeg trodde jo det var slik så jeg betalte 4000 for mye i skatt hver måned ifjor :P Godt å få de tilbake :D

Oj!! Det var i overkant. Har du regnet ut skattekortet ditt? Det er du som har ansvar for at det er korrekt, ikke nav. Jeg byttet til større bolig og jobbet mindre overtid enn beregnet, så jeg viste jo at jeg fikk igjen. 

Det er fint å få igjen, men ofte trenger man jo de pengene løpene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til dere som føler skatt er vanskelig er å bruke en enkel kalkulator ala dette. https://www.smartepenger.no/105-kalkulator/1264-skattetrekkskalkulator

Husk at skatten automatisk beregnet ut i fra hva dere tjente to år tilbake (i år av hva du tjente i 2016). Det er derfor den bommer veldig noen ganger. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mushi said:

Oj!! Det var i overkant. Har du regnet ut skattekortet ditt? Det er du som har ansvar for at det er korrekt, ikke nav. Jeg byttet til større bolig og jobbet mindre overtid enn beregnet, så jeg viste jo at jeg fikk igjen. 

Det er fint å få igjen, men ofte trenger man jo de pengene løpene! 

Tja men ahr vært noe krøll et sted. For året 2015 fikk jeg 25 000 i smell, så i 2016 så fikk jeg penger tilbake, også har jeg gått over til uføre og egentlig stusset ganske lenge på at jeg fikk så lite :P Men etter litt undersøkelse så jeg at skattekortet var basert på at jeg fortsatt jobbet i politiet :P Men nå er det fikset og jeg betaler veldig lite skatt go er glad for mer penger i hverdagen og masse tilbake i høst :P

Burde sjekket nøyere? ja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker aldri hundeparken her, er ikke glad i konseptet.

"Noen som skal i parken om ca 1 time?  Handhund Rottman,16 mnd,ca 40 kg"

Sannsynligvis/forhåpentligvis en helt allright hund som egner seg til parklivet, men altså... den blandingen og den alderen... hadde nok ikke tatt med hannhunden min dit.. :P den skriker liksom ikke hundeparkhund...

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mushi skrev:

Er ikke så fornøyd med det kurset jeg går nå. Det er lagt opp mer som egentrening, noe som er ubrukelig å betale for når jeg trener i klubb. Tatt mitt siste kurs der! Føler meg ikke spesielt mye klokere enn da jeg startet... 

Hvor er det dere går kurs nå?

Vurderer bronsemerkekurs til Floss etterhvert, men har aldri gått noe slikt - Keo gikk bronsemerkeprøve (uoff., hundeskole) før han var ferdig med valpekurset sitt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, maysofie skrev:

Hvor er det dere går kurs nå?

Vurderer bronsemerkekurs til Floss etterhvert, men har aldri gått noe slikt - Keo gikk bronsemerkeprøve (uoff., hundeskole) før han var ferdig med valpekurset sitt :lol: 

Sandefjord hundeklubb. Fra mandag 24. April hvis jeg husker rett. Sjekk hjemmesiden deres! Hvorfor ikke nå? Floss er ikke keo ? (autokorrekt ville ha flosshatt! ?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mushi skrev:

Sandefjord hundeklubb. Fra mandag 24. April hvis jeg husker rett. Sjekk hjemmesiden deres! Hvorfor ikke nå? Floss er ikke keo ? (autokorrekt ville ha flosshatt! ?) 

Begge kursene i SHK? Fra tirsdag 24. april, kanskje?

Floss er virkelig ikke Keo, føreren har ikke lært henne det kvidder ifht gulingen når han var 7mnd. Hun går enda grunnkurs og trenger endel mer jobb, så tenkte vente med bronsemerke litt til :P 

Flosshatt, tanntråd, kjært barn har mange navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Begge kursene i SHK? Fra tirsdag 24. april, kanskje?

Floss er virkelig ikke Keo, føreren har ikke lært henne det kvidder ifht gulingen når han var 7mnd. Hun går enda grunnkurs og trenger endel mer jobb, så tenkte vente med bronsemerke litt til :P 

Flosshatt, tanntråd, kjært barn har mange navn!

Nei, det kurset jeg går nå er ikke i shk. ;) Min er 11 mnd og ikke bc engang! Klarer rotta mi så klarer du. ? har bare gått valpekurs og et markeringskurs i smeller hvor vi lette etter leker med min. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt igjen på skatten her og, heldigvis. :ahappy: Hadde regnet med det altså. Nesteår blir det nok litt mindre igjen, men skal etter beregningene gå i pluss. 

Skikkelig skitvær her nå. Blåser og snør vannrett. Skulle liksom gå en god tur med hundene før begravelsesbyrået kommer, tror det utgår gitt. :aww: Ingen av hundene her har noen glede av å gå tur i sånt vær, ikke lenger enn at de får gjort det nødvendige. Det skal de få da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatten min var ca som forventet. Får igjen litt. Mannen derimot får igjen mystisk mye og vi forstår ikke hvorfor. Er i samme skatte klasse, han har fått mer kr og betalt ca like mye skatt som meg, men har mindre i lån... Klør oss i hodet av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Skatten min var ca som forventet. Får igjen litt. Mannen derimot får igjen mystisk mye og vi forstår ikke hvorfor. Er i samme skatte klasse, han har fått mer kr og betalt ca like mye skatt som meg, men har mindre i lån... Klør oss i hodet av den. 

Hele huslånet har ikke blitt satt på han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok fint vente på skatteoppgjøret til i høst. 

Tykk tåke ute. Kanskje ta en tur med bikkjepelsene likevel. Vi har godt av å røre på oss, både de og jeg.

Kjedelig med båndtvang. Men Flexibandet får gjøre nytten. Går på traktorvei, pleier ikke å være ynglende vilt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, laikamor skrev:

Muntlig eksamen next, vi er først ut. Håper det går greit. Har en tendens til å glemme å puste, og nå skal jeg si ganske mye sammenhengende, på engelsk. Satser på jeg ikke besvimer av oksygenmangel :P

Lykke til! :)
Bare du får kommet i gang så går det nok veldig bra. :) 


Dette her har vært en skikkelig møkkanatt. Tok lang tid før jeg fikk sove, og når jeg endelig gjorde det så våknet jeg igjen. 
Og skatteoppgjøret gikk i hvert fall i pluss. Med hele 63 kroner. :P 
Så får jeg se hva som skjer når jeg har lagt inn kilometer og reiseutgifter ifm jobb om det blir littegrann mer. Selv om jeg egentlig tviler på at jeg når opp til grensa der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Må nok fint vente på skatteoppgjøret til i høst. 

Tykk tåke ute. Kanskje ta en tur med bikkjepelsene likevel. Vi har godt av å røre på oss, både de og jeg.

Kjedelig med båndtvang. Men Flexibandet får gjøre nytten. Går på traktorvei, pleier ikke å være ynglende vilt der.

Brukte langline i går og det var jo null stress. :) Men den kan jeg nok bare bruke på oversiktelig grusvei, har jo mye mindre kontroll enn med flexi/vanlig bånd. Første sesong med hund som ikke må dobbeltsikres rundt livet mitt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
10 timer siden, Lola Pagola skrev:

Bruker aldri hundeparken her, er ikke glad i konseptet.

"Noen som skal i parken om ca 1 time?  Handhund Rottman,16 mnd,ca 40 kg"

Sannsynligvis/forhåpentligvis en helt allright hund som egner seg til parklivet, men altså... den blandingen og den alderen... hadde nok ikke tatt med hannhunden min dit.. :P den skriker liksom ikke hundeparkhund...

Hundeparker gav jeg opp veldig raskt. To ganger har jeg vært der. Begge gangene for å treffe kjente. Den ene gangen ble vi værende alene der. Den andre gangen så dukket det opp flere andre. 
Andre gangen så var det en tøff-i-trynet type hund som hele tiden skulle yppe med Sjef. Hoppa på ham og var tydelig en småamper en. 
Heldigvis er beauceroner av den sorten at de ikke gidder det der, så Sjef brumma litt og fikk den andre på avstand og løp til andre enden og prøvde å leke med en liten sak i stedet. :P 

Men jeg ser ikke verdien av å gå der igjen nei. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...