Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå APRIL


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var det over... Så da er det å starte på neste etappe, og prøve å være den sterke og rolige når det raser for de andre. Er kjempetrist for meg og, men ikke min mamma/kone  

Da har det blitt bestemt at han her skal bli nordmann  Gleder meg sååå masse! Må bare vente til juni, det blir lenge, det! 

Jeg har, for en gangs skyld, hatt flaks! Har fått en midlertidig stilling i en av bedriftene i industriparken, ganske enkel jobb med kvalitetskontroll. Ulempen er at de ikke vet hvor lenge de har beho

Posted Images

8 timer siden, Tonje skrev:

Jeg vurderer å bytte bank, men er stressa for å ikke like nettbank-løsningen :icon_redface:. Vanedyr... Hvilke banker har oversikt over hvor forbruket går, sånn som Sparebank1 feks? Der ser man enkelt og greit hvor mye som er brukt på hva (husholdning og mat, bensinstasjon osv). Noen som har Sbanken og vet om disse har en god oversikt?

DnB har en veldig oversiktlig nettbank!

Jeg får igjen en del på skatten, men siden jeg er på nav får jeg ingen glede av dem. Det betyr bare at den måneden har jeg så og så mye i inntekt, så da får jeg tilsvarende mindre fra nav. Når jeg da heller ikke får feriepenger blir det en innmari fin sommer gitt...

Endret av Pixie
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Sitter her og blar gjennom lokalavisene før jeg skal kjøre på jobb, og kommer over overskriften "Husker du Lovise som kom hjem i tusen biter?" og blir litt sånn... :| 

Viste seg at det var en bil. Hadde jeg ikke drukket opp kaffen allerede hadde jeg nok satt den i halsen der gitt. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Sitter her og blar gjennom lokalavisene før jeg skal kjøre på jobb, og kommer over overskriften "Husker du Lovise som kom hjem i tusen biter?" og blir litt sånn... :| 

Viste seg at det var en bil. Hadde jeg ikke drukket opp kaffen allerede hadde jeg nok satt den i halsen der gitt. :aww: 

Var nok slike reaksjoner de siktet seg inn på ?

Gah for en trist dag! Regn i lufta og slaps på bakken. Egentlig har jeg hatt et sterkt ønske om at snøen bare skal forsvinne, men er jo litt trist og. Og ikke minst er det trist at det ikke blir trygt å gå på isen på vannet snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært inne her på en stund men her har det visst skjedd litt ser jeg! :P Så nå sitter jeg her og lurer veldig på hva som gikk galt og hva som har skjedd egentlig. Full baluba! Påskeunderholdning for noen? :P Halve forumet har stikki avgårde? Hvis noen vil opplyse meg på PM er det bare å gjøre det altså :P

Her i Seoul har alle trærne begynt å blomste og GUDAMEI de kirsebærtrærne er nydelige! :wub: Igår møtte jeg en koreansk venn for første gang. jeg har angst for å møte nye folk (innadvendt som fy) men det gikk heldigvis bra, til tross for å aldri ha sett et bilde av fyren før! :P Hyggelig kveld :) Og veldig moro når man faktisk klarer å bruke språket man er her for å lære.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det liksom en sånn hva kan jeg pakke først greie? 

Flytter inn neste søndag og det ser ut som en gigantisk byggeplass utenfor :P spent på innsiden :blink:

Tenkte å prøve å pakke ned endel klær, og bare ha klær jeg trenger for en ukes tid. også pakke sammen ekstra ting osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anette skrev:

Finnes det liksom en sånn hva kan jeg pakke først greie? 

Flytter inn neste søndag og det ser ut som en gigantisk byggeplass utenfor :P spent på innsiden :blink:

Tenkte å prøve å pakke ned endel klær, og bare ha klær jeg trenger for en ukes tid. også pakke sammen ekstra ting osv. 

Nja... Bøker, ekstra sengetøy, alt "dillet" du egentlig ikke trenger, sommertøyet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i diverse tråder men alt er bare himla diffust, jeg skjønner ingenting - MEN det tar vi ikke her! :)

Idag regner det som fy. Igår var det sykt fint her med blå himmel (som desverre er sjeldent her i Seoul pga støv i luften). Men vi får håpe at finværet kommer igjen! Jeg er ihvetfall glad for at det ikke er snø overalt, slik som i Norge :P Akkurat nå sitter jeg med forberedelser til tentamen igjen! Mye som skal gjøres! *phew* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg på hendene mine, fordi noen jeg kjenner, som har en blandingshund har lagt ut annonse for å få låne hannhund til parring. Det er andre gangen jeg hører at folk blir anbefalt av veterinær å få valper på (blandings)hunden for den har så fantastisk gemytt. Hva med helse? Jeg har sagt min mening om dette tidligere, men jeg kan jo ikke bestemme hva folk skal gjøre. Blir bare en smule :gaah: og :no: og :blink: kjenner jeg...  Jeg har overhodet ikke problem med å forstå at folk beholder valpene og prøver å gjøre det beste utav det om det er tjuvparring, men planlagt blandingsavl uten mål og mening? Det er noe helt annet.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Midas skrev:

Akkurat nå sitter jeg på hendene mine, fordi noen jeg kjenner, som har en blandingshund har lagt ut annonse for å få låne hannhund til parring. Det er andre gangen jeg hører at folk blir anbefalt av veterinær å få valper på (blandings)hunden for den har så fantastisk gemytt. Hva med helse? Jeg har sagt min mening om dette tidligere, men jeg kan jo ikke bestemme hva folk skal gjøre. Blir bare en smule :gaah: og :no: og :blink: kjenner jeg...  Jeg har overhodet ikke problem med å forstå at folk beholder valpene og prøver å gjøre det beste utav det om det er tjuvparring, men planlagt blandingsavl uten mål og mening? Det er noe helt annet.. 

Når folk sier slikt lurer jeg bestandig på om veterinæren faktisk har sagt dette rett ut eller om de har tolket det dit selv. At kanskje veterinæren har sagt noe à la "så trivelig hund, slikt gemytt burde fokuseres mer på i hundeavl", men de tar det som "denne hunden bør få valper, go go!" Finnes det faktisk veterinærer som mener at slik blandingsavl er gode greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sona skrev:

Når folk sier slikt lurer jeg bestandig på om veterinæren faktisk har sagt dette rett ut eller om de har tolket det dit selv. At kanskje veterinæren har sagt noe à la "så trivelig hund, slikt gemytt burde fokuseres mer på i hundeavl", men de tar det som "denne hunden bør få valper, go go!" Finnes det faktisk veterinærer som mener at slik blandingsavl er gode greier?

Det lurer jeg også på. I alle tilfeller er det ikke meningen å legge skylden på veterinæren her da, for det er eierne sitt ansvar. Som om det ikke allerede er nok av hunder som trenger nye og gode hjem om man ikke skal avle bevisst på blandingshunder. Og selv om jeg kan skrive under på at denne hunden er et fantastisk eksemplar mentalt sett, så vet man aldri hva det blir når man avler videre på en hund blandet av flere raser og antakelig blander inn enda mer forskjellig gjennom far. Får bare krysse fingrene for at det ikke melder seg noen som vil låne ut hannhunden sin til parring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh nå håper jeg ting går min vei!! Det ble mye tårer i går når jeg innså at jeg kommer til å få en saftig baksmell på skatten neste år også, fordi jeg har alt for lav inntekt i forhold til utgifter. Det blir ikke mye penger av en 50% liksom. Såå jeg krøp til korset og spurte sjefen om det var mulighet for større stilling siden jeg sliter sånn økonomisk. Jeg ble oppfordret til å søke på en 80%stilling hos oss som snart lyses ut. Og jeg kan jo søke med fortrinnsrett!:D plis altså. Dette må gå veien!

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det er SNART på tide å komme seg ut på tur. Har vært i Stavanger på jobb, og klokka 16 skal jeg starte en vakt på buss frem til klokka 21 i kveld. Det blir sikkert ikke en slitsom dag i det hele tatt... :aww: 

Heldigvis er det kun vind nå, og ikke regn som i morges. Det er en type ting jeg blir veldig fornøyd med i hvert fall. Når det kommer til regnklær er jeg som en 5-åring. Vil ikke ha det på! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Sona skrev:

Når folk sier slikt lurer jeg bestandig på om veterinæren faktisk har sagt dette rett ut eller om de har tolket det dit selv. At kanskje veterinæren har sagt noe à la "så trivelig hund, slikt gemytt burde fokuseres mer på i hundeavl", men de tar det som "denne hunden bør få valper, go go!" Finnes det faktisk veterinærer som mener at slik blandingsavl er gode greier?

Ja, dessverre finnes det veterinærer som går godt for blandingsavl! Har hatt noen diskusjoner med sånne selv og det er skremmende hvilke holdninger enkelte har. Samme med kortsnuteraser... Flere veterinærer jeg kjenner har kortsnutehunder og skal ha det igjen ?

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Tricolor said:

Hormontroll + Senior = ¿&$$$##%£€¥

De får mer fornuft når de runder toårsalder, ikke sant?

:lol: !  Optimist :aww: (Neida, roer seg etterhvert. ) 

 

Vært å snakka med prest. Så nå blir det fine minneord i kirka. :)  Forkjøla prest med kink i ryggen og bil som ikke virket. :lol: Stakkars, hun lovet å bli frisk til begravelsen da.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormontroll og senior ja. Det hender jeg er litt bekymra for hvordan det vil bli for senioren min å få et lite hoppetroll i familien. Å skille dem så Symra får slappe av av og til er jo greit, men det er jo ikke noe hyggelig for noen av dem å være på den stua der jeg ikke er. Håper lille rampunge blir fort ferdig med å henge i pelsen til tante Symra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Hormontroll og senior ja. Det hender jeg er litt bekymra for hvordan det vil bli for senioren min å få et lite hoppetroll i familien. Å skille dem så Symra får slappe av av og til er jo greit, men det er jo ikke noe hyggelig for noen av dem å være på den stua der jeg ikke er. Håper lille rampunge blir fort ferdig med å henge i pelsen til tante Symra.

Du kan jo lage en binge av kompostgrinder, så begge kan være i samme stue som deg? :)

Hektisk dag, jeg er sliten. Hundene har fått et griseøre hver så jeg kan utsette turen litt. Det snør ute da, det var jo skikkelig unødvendig nå syns jeg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, MarieR skrev:

Du kan jo lage en binge av kompostgrinder, så begge kan være i samme stue som deg? :)

Hektisk dag, jeg er sliten. Hundene har fått et griseøre hver så jeg kan utsette turen litt. Det snør ute da, det var jo skikkelig unødvendig nå syns jeg. 

Ja, får finne på noe sånt. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...