Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Lilla er blant annet fargen for faste og brukes derfor både før jul og før påske. En rask titt på nett viser et virvar av tradisjoner, de fleste har endret seg opp gjennom historien eller har "lokale" tilpasninger. Men at gult stammer fra den gamle solfesten er det vel liten tvil om. Spennende med sånn kulturgreier og sånn. :lol:

Kulturhistorie er kjempespennende - og det er jo for så vidt det jeg har studert, men jeg snevret det kjapt inn til et meget spesifikk og konsentrert fokusområde - og det var ikke liturgiens farger :D Jeg startet med filosofi og idéhistorie, de brede penselstrøkene, før jeg kjapt konsentrerte meg om kjønn og seksualitet. Det er nok av fargesymbolikk i kulturhistorien i forhold til kjønn og seksualitet også, eller vi kan snakke om madonnaskikkelsen og de to Maria'ene i religionen. Men kyllinger og harer er jeg for å være ærlig litt dårlig på :D Jeg tenkte noe sånt som at ingen er så fruktbar som en hårny hare, men jeg vet ikke om det er et resonnement en universitetsutdannet verdig :P 

Nei, SFX, den oppvasken gjør seg ikke selv, og du har saftig kringle som belønning - get your ass moving!

Forresten, @2ne, i dag brast illusjonen om at jeg er ung. Jeg svarte på en spørreundersøkelse, og måtte hake av for 35-54-kategorien. Jeg tror ikke jeg kan passe inn på VGS likevel :( 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk snap av mamma som var på vei til butikken i pissregnet, de og søstra mi med familie er på sunnmøre allerede (vi bor alle sammen hos tanta, onkelen og fetteren min + det kommer en fetter til med følge på onsdag) så det går jo litt mat! Men jeg får ikke lov til å sette over penger... Vi er altfor bortskjemte! Vi pleier jo å dele på matposten når vi er der om sommeren, men jeg tror kanskje mamma har litt dårlig samvittighet for at søstern og unga får så mye mer enn det C og jeg pleier å få :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Luma skrev:

Takk for utfyllende svar:) Jeg er overhodet ikke enig i sånn lek med levende individer som garantert ikke syns aktiviteten er gøy og håper ikke dette er en voksende trend, men ok.

Men det er det lov til å mene :) . Jeg regner med du mener det samme om dem som trener bordercollier som bare brukes til hobby og konkurranser også :) 

15 minutter siden, SFX skrev:

Masekråke, jeg lager denne :D

Æ'kke sunn kost da, men siden det er påske, så.. :P 

15 minutter siden, SFX skrev:

Hahahaha, den der er så bra! Jeg har stoppet flere ganger mens jeg gjør random scrolling nedover FB og tenkt at DET var en pen hannhund, er det noe å sjekke ut videre? Også er det halvbroren til Glam, og jeg kjenner at da har jeg jo alt jeg trenger her i sofaen, det er ingen i verden som er bedre enn ham, faktisk :wub: 

Selv om han spiser leire på gårdsplassen og tørker snuta på de hvite dukene mine. Det er jo idiotisk å ha hvite duker, egentlig.

:lol: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SFX skrev:

Kulturhistorie er kjempespennende - og det er jo for så vidt det jeg har studert, men jeg snevret det kjapt inn til et meget spesifikk og konsentrert fokusområde - og det var ikke liturgiens farger :D Jeg startet med filosofi og idéhistorie, de brede penselstrøkene, før jeg kjapt konsentrerte meg om kjønn og seksualitet. Det er nok av fargesymbolikk i kulturhistorien i forhold til kjønn og seksualitet også, eller vi kan snakke om madonnaskikkelsen og de to Maria'ene i religionen. Men kyllinger og harer er jeg for å være ærlig litt dårlig på :D Jeg tenkte noe sånt som at ingen er så fruktbar som en hårny hare, men jeg vet ikke om det er et resonnement en universitetsutdannet verdig :P 

 

Jeg har studert både filosofi og antropologi, men det begynner å bli en kvinnsalder siden. Jeg har forresten også vært inne på tanken om at haren skal symbolisere fruktbarhet. :lol:

Wikipedia kan fortelle at: 

  • Det etymologiske opphavet til ordene Oster og Easter, som er tysk og engelsk for påske, henspiller på den angelsaksiske gudinnen Eostre og hennes germanske motpart Ostara. Ostara var dyrket som vårgudinne, og ble symbolisert med harer og egg.

Men det jeg egentlig skulle gjøre akkurat nå var vel å dra og pante flasker og kaste glass og metall. Dette er ledd i Den store skapryddingen 2017.

Edit: Men nå begynte det å fossregne, så da utsetter vi det litt. Da kan jeg istedet sitte her og filosofere over en liten sak som jeg plutselig kom på: Når jeg har tatt av tre kilo så synes jeg at jeg er nesten slank når jeg ser meg i speilet, enorm forskjell. Hvis jeg legger på meg tre kilo så er jeg overbevist om at det ikke merkes, hverken av meg selv eller andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Men det er det lov til å mene :) . Jeg regner med du mener det samme om dem som trener bordercollier som bare brukes til hobby og konkurranser også :) 

 

 

Selvfølgeligrase har absolutt ingenting med saken å gjøre, det jeg tenker på er sauene, de setter ikke pris på å bli gjetet uansett hvilken rase som bedriver gjetinga, og derfor er gjeting noe man gjør fordi man må, ikke for gøy/bevare egenskaper i raser som likevel ikke brukes til faktisk arbeid/etc. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter visst quoter over en lav sko i dag :o @Siri Det ville ikke vært helt utenkelig, hun skryter av at hun straks er voksen, hun blir jo 20 år nå i april :teehe: 

13 minutter siden, SFX skrev:

Forresten, @2ne, i dag brast illusjonen om at jeg er ung. Jeg svarte på en spørreundersøkelse, og måtte hake av for 35-54-kategorien. Jeg tror ikke jeg kan passe inn på VGS likevel :( 

Jeg skulle til å skrive at jeg ikke passa inn på VGS da jeg gikk der heller, men det stemmer ikke, det var barne- og ungdomsskolen jeg ikke passa inn i :lol: Men som voksen kan du gjøre hva du vil, så da kan du sikkert ta et kurs i Bilmekanikk 101, selv om det er på videregående? :D 

Og Siri, hvorfor er vi plutselig så opptatt av at det må være sunt? Det er sunnere enn sukkerspinn, f.eks, selv om det ikke er like sunt som gulrot, og nå er det påske, så da er det lov å skeie ut litt :P  

--

I dag har jeg vært ute på lufting med mammaen min, vi måtte hente stomiutstyr - det er kjekt å ha hele påska :P - så nå venter jeg på sykepleier som kan koble meg opp. De kunne ikke komme før halv fire, så nå prøver jeg å drøye tiden såpass at jeg slipper å leke husmor før jeg er stuck til stativet mitt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg sletter visst quoter over en lav sko i dag :o @Siri Det ville ikke vært helt utenkelig, hun skryter av at hun straks er voksen, hun blir jo 20 år nå i april :teehe: 

:lol: Kanskje like greit for henne, det :D Ja, å flytte ut altså :D 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Og Siri, hvorfor er vi plutselig så opptatt av at det må være sunt? Det er sunnere enn sukkerspinn, f.eks, selv om det ikke er like sunt som gulrot, og nå er det påske, så da er det lov å skeie ut litt :P  

Fordi jeg driver voksenopplæring og er glad i dere og vil at dere skal ha et langt og godt liv, vet du, og da stapper man seg ikke full av marsipan og sjokolade og alskens søte saker hele tida :P Men jeg har gitt dispensasjon for påsken - jeg er ikke helt urimelig heller selvsagt :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gir jeg opp...

Nettopp kommet hjem etter praksissamtale. Jeg trodde jeg gikk til en sannsynlig 80% stilling fordi det var det jeg var forespeilet fra Hapro-veilederen min, det var derfor hun sendte meg dit. Men hun har sendt meg til feil hotell, de her kan fint gi meg praksisplass men de har ikke jobb til meg og det hotellet som lyste ut resepsjonistjobb begynte å intervjue kandidater for ei uke siden. På vei hjem ringte nav-veilederen min for å minne meg på at arbeidsavklaringspengene mine går ut snart, som om jeg kunne glemme det... det er visst nesten umulig å få de forlenga også.

Nå skal jeg bare sette en brøddeig og grine meg tom, så tar jeg med meg bikkja ut. Det er sol og ser knallfint ut, men med kald vind blir det ikke så varmt for sort hund. 

Edit: og der velta jeg kaffekoppen over kjøkkenbenken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har studert både filosofi og antropologi, men det begynner å bli en kvinnsalder siden. Jeg har forresten også vært inne på tanken om at haren skal symbolisere fruktbarhet. :lol:

Wikipedia kan fortelle at: 

  • Det etymologiske opphavet til ordene Oster og Easter, som er tysk og engelsk for påske, henspiller på den angelsaksiske gudinnen Eostre og hennes germanske motpart Ostara. Ostara var dyrket som vårgudinne, og ble symbolisert med harer og egg.

Ostara var egentlig et fint navn. Kanskje jeg må ha det en gang? 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Edit: Men nå begynte det å fossregne, så da utsetter vi det litt. Da kan jeg istedet sitte her og filosofere over en liten sak som jeg plutselig kom på: Når jeg har tatt av tre kilo så synes jeg at jeg er nesten slank når jeg ser meg i speilet, enorm forskjell. Hvis jeg legger på meg tre kilo så er jeg overbevist om at det ikke merkes, hverken av meg selv eller andre.

Det er på samme måte som at 400 kroner i skattesmell er helt horribelt, og en sjekker i bauger og kanter for å sjekke om det kan være riktig - men får vi 400 tilbake så er vi fornøyd og sjekker ikke en ting.

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg skulle til å skrive at jeg ikke passa inn på VGS da jeg gikk der heller, men det stemmer ikke, det var barne- og ungdomsskolen jeg ikke passa inn i :lol: Men som voksen kan du gjøre hva du vil, så da kan du sikkert ta et kurs i Bilmekanikk 101, selv om det er på videregående? :D 

Jeg får høre med nevøen om han vet om noe :D 

1 time siden, Siri skrev:

Fordi jeg driver voksenopplæring og er glad i dere og vil at dere skal ha et langt og godt liv, vet du, og da stapper man seg ikke full av marsipan og sjokolade og alskens søte saker hele tida :P Men jeg har gitt dispensasjon for påsken - jeg er ikke helt urimelig heller selvsagt :aww: 

Aww, du altså :wub: 

Nå har jeg kjevlet ut deigen, jeg har fylt den med fyll, jeg har med list og lempe og litt banning fått rullet den sammen - og jeg holdt på å kaste dritten da den skulle formes til en krans og føres over på bakepapir. Det er jo umulig å kjevle et rektangel, så den er jo ikke jevn, den leiven. Og den er så tung av fyll at den ikke lot seg løfte. Så det endte med at jeg fikk lagt den i et hestesko, så fikk jeg lirket bakepapir under halvparten, la et annet bakepapir over hele, la ei bakeplate oppå alt dette, lirket ei annen bakeplate under alt sammen, og forsøkte å få snudd det. Leiven revna og hang over kanten på den øverste bakeplata, men jeg har fått skvist alt sammen oppi, så steker jeg og ser hva som skjer :P Den skal bare serveres til meg, så bare den smaker greit så er jeg fornøyd. Jeg kan ta melis over ting som ser for stygt ut, om så er. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, glass- og metallsøppel levert og flasker pantet. Det ble over 130 kroner, den svartsekken nedi kjellertrappa har en tendens til å bli stappfull før jeg aksjonerer. :aww: Dette pluss rydding og støvtørring på spisestua gir meg en følelse av å ha gjort en kjempebragd i dag. Må vel kanskje oppjustere ambisjonsnivået bittelitt hvis huset skal få seg en real makeover i løpet av påska, som planlagt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden verden har forandret seg og Kaptein Sabeltann er mer skummel enn voksenfilmene var når vi vokste opp har poden fått se de 3 eldste Star wars filmene i ferien. Han elsker dem og synes ikke de er noe skumle.  

Det eneste kjipe var når Darth Wader døde.  Det var veldig trist det. Helt forferdelig faktisk. 

Stort sett bryr han seg ikke nevneverdig om livet til menneskelige karakterer, men vi kan ikke se på filmer hvor dyr ( spesielt hunder ) blir utsatt for noe form for fare eller ubehag. Men Darth Wader da gitt. Han er jo sååå kul. Jeg burde kanskje bli bekymret? :lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, SFX skrev:

Aww, du altså :wub: 

:teehe:Kan jeg pusse glorien nå tro? :whistle: 

31 minutter siden, SFX skrev:

Nå har jeg kjevlet ut deigen, jeg har fylt den med fyll, jeg har med list og lempe og litt banning fått rullet den sammen - og jeg holdt på å kaste dritten da den skulle formes til en krans og føres over på bakepapir. Det er jo umulig å kjevle et rektangel, så den er jo ikke jevn, den leiven. Og den er så tung av fyll at den ikke lot seg løfte. Så det endte med at jeg fikk lagt den i et hestesko, så fikk jeg lirket bakepapir under halvparten, la et annet bakepapir over hele, la ei bakeplate oppå alt dette, lirket ei annen bakeplate under alt sammen, og forsøkte å få snudd det. Leiven revna og hang over kanten på den øverste bakeplata, men jeg har fått skvist alt sammen oppi, så steker jeg og ser hva som skjer :P Den skal bare serveres til meg, så bare den smaker greit så er jeg fornøyd. Jeg kan ta melis over ting som ser for stygt ut, om så er. 

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

@laikamor Det har neppe så mye med snorkingen og gjøre - snuserne ligger også over kanter, og de snorker ikke utpreget :P 

Snaaaaart i mål med nok en runde revidering...

Hun snorker hvertfall ikke uten at hun har noe som presser mot luftrøret, som når hun ligger som på bildene. Så her er det hvertfall en sammenheng :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen hentet og vi kan begynne og fylle den med pikkpakk :lol: Sunnmøre i April betyr pakk absolutt alt du har, vi kan få vinter, vår, sommer og høst på samme dag :lol:

Nå har jeg ringt til krematoriet og de kunne ikke fortelle hva som har skjedd med Vigdis, men siden jeg fikk regningen for en uke siden så burde jeg også fått hentelapp... Jeg skal ringe igjen etter påske hvis hun ikke har kommet da. Liker ikke helt at hun ikke har kommet hjem før vi drar, litt teit men vil at hun skal være trygg her hjemme. Herregud så tullete det høres ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Siri skrev:

:lol: 

Min kjøkkenstil er litt sånn Martha Stewart is being banged by McGyver, tror jeg.

8 minutter siden, Stine skrev:

Nå har jeg ringt til krematoriet og de kunne ikke fortelle hva som har skjedd med Vigdis, men siden jeg fikk regningen for en uke siden så burde jeg også fått hentelapp... Jeg skal ringe igjen etter påske hvis hun ikke har kommet da. Liker ikke helt at hun ikke har kommet hjem før vi drar, litt teit men vil at hun skal være trygg her hjemme. Herregud så tullete det høres ut!

:hug: Jeg skjønner deg, jeg. Og er det noe en ikke vil at skal være på rundreise, så er det en urne. Men, vet du sikkert at den kommer til deg? Jeg har hentet hos veterinær de gangene jeg kan huske.

Den kringla var farlig god. Den ser ikke ut, men den smaker himmelsk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Stine skrev:

Da var bilen hentet og vi kan begynne og fylle den med pikkpakk :lol: Sunnmøre i April betyr pakk absolutt alt du har, vi kan få vinter, vår, sommer og høst på samme dag :lol:

Det sludda hjemme hos mamma i dag ihvertfall, meldt -10 og storm senere i uka!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SFX skrev:

Min kjøkkenstil er litt sånn Martha Stewart is being banged by McGyver, tror jeg.

:hug: Jeg skjønner deg, jeg. Og er det noe en ikke vil at skal være på rundreise, så er det en urne. Men, vet du sikkert at den kommer til deg? Jeg har hentet hos veterinær de gangene jeg kan huske.

Den kringla var farlig god. Den ser ikke ut, men den smaker himmelsk. 

Ja, jeg bestilte den hjem og damen hos krematoriet spurte også om det stod porto servicepakke på regningen, noe det gjør. Hadde den ved en feiltagelse havnet hos veterinæren regner jeg med at de hadde ringt. Hun kommer nok til rette, bare litt vondt og ikke vite hvor hun er. Selv om det kun er aske liksom..

18 minutter siden, Pixie skrev:

Det sludda hjemme hos mamma i dag ihvertfall, meldt -10 og storm senere i uka!

Værmeldinga spår alt iløpet av uka :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Apropos påske:

Nini Helene Baastad sitt bilde.

:lol:

 

Den var søt:D

Det er sol ute, men kaldt. Jeg er litt urven i dag, bikkja er sliten. Så da ble det fort en ligge i svime på sofan dag. Innimellom leser man litt Tørst av Nesbø. Jeg likte faktisk bedre herr Hole når han ikke var så lykkelig..:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Mine foreldre har faktisk begynt å prate om sin neste hund. For femten år siden sa de at de ikke skulle ha flere hunder. :lol: Det gikk ikke helt etter planen som dere forstår. :P  Men det blir ikke på lenge enda da. De er uansett veldig usikker på rasevalg. Det blir nemlig ikke fuglehund. :o 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, Stine skrev:

Da var bilen hentet og vi kan begynne og fylle den med pikkpakk :lol: Sunnmøre i April betyr pakk absolutt alt du har, vi kan få vinter, vår, sommer og høst på samme dag :lol:

Nå har jeg ringt til krematoriet og de kunne ikke fortelle hva som har skjedd med Vigdis, men siden jeg fikk regningen for en uke siden så burde jeg også fått hentelapp... Jeg skal ringe igjen etter påske hvis hun ikke har kommet da. Liker ikke helt at hun ikke har kommet hjem før vi drar, litt teit men vil at hun skal være trygg her hjemme. Herregud så tullete det høres ut!

:hug: Jeg vet akkurat hvordan det føles, og det er ikke noe godt.. Krematoriet her hadde rotet bort urna til forrige hund, og det var fryktelig vondt å ikke vite hvor "han" var den tiden det tok til de fant den igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pixie skrev:

Nå gir jeg opp...

Nettopp kommet hjem etter praksissamtale. Jeg trodde jeg gikk til en sannsynlig 80% stilling fordi det var det jeg var forespeilet fra Hapro-veilederen min, det var derfor hun sendte meg dit. Men hun har sendt meg til feil hotell, de her kan fint gi meg praksisplass men de har ikke jobb til meg og det hotellet som lyste ut resepsjonistjobb begynte å intervjue kandidater for ei uke siden. På vei hjem ringte nav-veilederen min for å minne meg på at arbeidsavklaringspengene mine går ut snart, som om jeg kunne glemme det... det er visst nesten umulig å få de forlenga også.

Nå skal jeg bare sette en brøddeig og grine meg tom, så tar jeg med meg bikkja ut. Det er sol og ser knallfint ut, men med kald vind blir det ikke så varmt for sort hund. 

Edit: og der velta jeg kaffekoppen over kjøkkenbenken...

:hug: håper det ordner seg :hug:

1 time siden, Stine skrev:

Da var bilen hentet og vi kan begynne og fylle den med pikkpakk :lol: Sunnmøre i April betyr pakk absolutt alt du har, vi kan få vinter, vår, sommer og høst på samme dag :lol:

Nå har jeg ringt til krematoriet og de kunne ikke fortelle hva som har skjedd med Vigdis, men siden jeg fikk regningen for en uke siden så burde jeg også fått hentelapp... Jeg skal ringe igjen etter påske hvis hun ikke har kommet da. Liker ikke helt at hun ikke har kommet hjem før vi drar, litt teit men vil at hun skal være trygg her hjemme. Herregud så tullete det høres ut!

Det høres ikke tullete ut å ville ha henne trygt hjemme. Det er en grunn til at Koda fremdeles står på pikerommet mitt, jeg vil vite at han er trygg på et sted han klarte å slappe av. Så å sette han i boden er helt uaktuelt. Kan ikke forestille meg hvordan det er når man ikke vet hvor urnen er :hug:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...