Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

....har hundene fått seg en liten formiddagsrunde i nabolaget. Lykke elsker jo sånne ruslerunder der hun kan ta seg tid til å titte på verden og lese avisen. Brukshunden den sin det... :P Drikke opp teen min også får jeg trille ut rundstykker. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

1 time siden, SFX skrev:

Det går veldig bra, jeg overlevde jo - og det var aldri ubehagelig, jeg bare hadde på meg et lag mindre med klær enn jeg har hjemme. Pappa også har det betydelig varmere enn jeg pleier; folk er forskjellig. Jeg skrur av ovnen han setter på på gjesterommet, men ellers overlever jeg fint at jeg går i t-skjorte i stua hans mens han har en tykk genser på seg. F'eksempel.

Lurt! Datterbarnet gikk i shorts og t-skjorte i vinter, mens jeg satt under varmepumpa med pledd over meg :lol: Hun syns jeg burde skru ned varmen og kle på meg mer, men jeg foretrekker at hun kler av seg, det blir litt drøyt å ha på ullundertøy innendørs bare fordi at datterbarnet syns det blir for varmt :aww: 

1 time siden, SFX skrev:

Eller kanskje Snøfrost hadde noen tanker, siden hun spurte.

:lol: Jeg lurte litt på hva vi egentlig snakka om, og det var tydeligvis ikke så rart, for det var ikke vi som snakka om det :D 

1 time siden, SFX skrev:

Nei, sukkerpillene er syv piller på den fjerde uka på p-pillebrettet som ikke er noe annet enn sukker - mange tar de for å holde styr på når de skal begynne på nytt pillebrett, ellers har de absolutt ingen funksjon. 

P-piller ja. Det tenkte jeg ikke på engang, jeg har ikke tatt sånt siden forrige årtusen, jeg :teehe: 

1 time siden, SFX skrev:

Nevøen min skal begynne på videregående til høsten. Kanskje jeg bare kan... bli med? 

Ja, det syns jeg du skal! :D 

1 time siden, SFX skrev:

Bob Marley meets Kaizers Orchestra?

Det hørtes sikkert interessant ut? 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg tror ikke dyrene bryr seg om sangkvaliteten. Men noen av dem har litt tungt for det - det rådyret som går her ute for tiden, det må jeg jo rope til og likevel står det bare og glor. I går slapp jeg ut hundene, for jeg så ikke at det sto der. Og det ble stående der. Glam sto og glodde mens han tisset, så kom han inn igjen. Jeg lurer på om han vil reagere likt på rådyr i skogen, for før skulle han løpe etter de som var på tomta for å hilse/leke (Foenix løp også etter et par ganger, men det var for å avklare tomtegrensene, det er tydelig forskjell på deres kroppsspråk og lyder). Men vi har ikke sett rådyr i skogen det siste året, vi ser dem bare i hagen eller på tomta... Hvilket vel bekrefter at de holder seg unna når de hører oss i skogen.

Klart de gjør, har du ikke sett småfuglene, ekorna og harene/kaninene flokke seg rundt Snehvit og Tornerose? Det er jo fordi de synger så vent og vakkert :D Mens når jeg synger, så ser selv hundene mine litt forskrekka ut :lol: 

1 time siden, SFX skrev:

Men vi er jo så unge at vi vurderer mer videregående :D 

Ja, det var det vi gjorde ja :lol: Jeg tror vi kan bestemme hva vi vil spise til middag allikevel ;) 

4 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg har mer enn en sånn. Hilse ordentlig takk! 

Jeg har hatt en sånn en, og hun ble skikkelig grinete når noen var for glade og begeistra.. Omtrent som meg *kremt* :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu, naboens selvluftende BC/golden hannhund kom med rimelig stive bein og høy hale bort til Twist da vi passerte hagen hans. Det gikk bra, for Twist er jo totalt peace and love og finnes ikke interessert i å skape konflikt. Jeg vet den blandingen er veldig grei med tisper, for han var skikkelig glad i Ziva, men da kom han med logrende hale og mye mer åpen og avslappet holdning enn han møtte Twist med i dag, så jeg var litt spent et øyeblikk. Siden han er så mye ute alene er det litt greit å vite at han er real med hannhunder også. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
56 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg har spesielt en tispe som ikke kan fordra overivrige unge fjotter, enten de er tisper eller hanner. Og da er hun litt grinete når hun måter slike. Hun blir litt stram i maska og ber de roe seg ned, så er alt greit. Valper/unghunder tåler hun mer "spillopper" fra. Og hun er jo vant med høye haler og stående ører, for det har jo alle hun til daglig omgås her, så det er ikke det som er greia. Det er fremtoningen og "uhøfligheten" slik hun ser det :) 

Hehe ja, det kan jo hende det bare er det, siden det pleier å gå seg fint til.:) Begge de to siste damene hun møtte forrige uke reagerte før alt gikk fint og de løp rundt på tunet og lekte sammen og da var alt helt i orden etterpå. Hannen reagerte ikke, så kanskje damene ofte er litt nøyere på at man skal være litt mer behersket i hilsingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Stine said:

Hvorfor er jeg så ***** kake om dagen!? Orker nesten ingenting og peser som en hvalross på tur :icon_confused: Skulle nesten ønske jeg var på tjukka så det var en grunn for det! 

Skal feire bursdagen til C idag med hans familie, så vi skrubba hele huset igår og han har lagd kvæfjordkake og skal straks begynne på lasagnen. Imens har Tuva og jeg rusla tur :)

allergi?
Jeg har selv merkbart dårligere kondis i pollensesongen, til tross for medisinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

allergi?
Jeg har selv merkbart dårligere kondis i pollensesongen, til tross for medisinering.

Det kan hende ja! Når jeg tenker meg om så er jeg alltid sliten på våren :P Men orker ikke piller, de blir jeg ihvertfall sløv av :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, MarieR skrev:

Phu, naboens selvluftende BC/golden hannhund kom med rimelig stive bein og høy hale bort til Twist da vi passerte hagen hans. Det gikk bra, for Twist er jo totalt peace and love og finnes ikke interessert i å skape konflikt. Jeg vet den blandingen er veldig grei med tisper, for han var skikkelig glad i Ziva, men da kom han med logrende hale og mye mer åpen og avslappet holdning enn han møtte Twist med i dag, så jeg var litt spent et øyeblikk. Siden han er så mye ute alene er det litt greit å vite at han er real med hannhunder også. :) 

Selvluftende hund og båndtvang er en kombo som ville gjort at jeg aksjonerte, spesielt siden jeg er allergisk mot løshunder som nærmer seg mine med stive bein. Men heldigvis finnes det mennesker som er mer tålmodige og fleksible enn meg. :aww:

Jeg vet om et kull på ni nydelige beardisvalper, snart leveringsklare. Ikke aktuelt for meg i våken tilstand, men i drømme er jo alt greit. Så da fikk jeg meg beardisvalp i drømmen min i natt da. Fjorten nye år med pelsbørsting hefter ikke når man sover.

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaisen skrev:

Hvis du er usikker på om tabletter kan deles eller knuses så kan du sjekke på felleskatalogen. Duroferon feks, skal tas hele :)

Takk for tips!

1 time siden, Snøfrost skrev:

Så koselig at du skal passe Gloria. Krysser fingrene for at du finner en utstilling og at hun passer godt nok i ramma si til at det er en vits :) 

Takk! Jeg ser ut til å ha henne mens det er NKK Oslo, men stakkars lille kan vel få debutere på noe enklere. Altså, hun har alltid vært happy-go-lucky, så hun blir med hvor som helst, men jeg trenger jo ikke å velge den utstillingen med flest påmeldte. Hun blir aldri noen stor utstillingshund, men jeg skulle gjerne hatt minstekravet for avlsklarering på plass. Det er en excellent eller to very good for to dommere, etter fylte 18 måneder.

1 time siden, Snøfrost skrev:

Angående tablettene. Duroferon skal IKKE deles, den bør heller ikke bli liggende i munn/svelg særlig lenge. Ta den gjerne stående; sittende holder altså, men sitt i tilfellet rett opp så det er lettest mulig, og raskest mulig å få pilla ned i magesekken. Dette gjelder jo alle tabletter og kapsler da det selvsagt er ubehagelig å ha de i svelget. Men Duroferon kan lettere lage irritasjoner der.  Vet ikke om apoteket har gitt deg beskjed, men i tilfellet ikke. Den skal ikke tas med melk eller melkeprodukter. (da tas jernet dårligere opp). Er det veldig vanskelig å svelge den så kan du i stedet kjøpe Nycoplus Neo-Fer (det er en mikstur) men da må du ta den 3x om dagen, og det blir dyrere. 
TrioBe kan deles/knuses og det samme kan multivitaminer. Multivitaminer kan jo også evt erstattes med "vitaminbjørner" f.eks. Da får du ikke mineralene med, men du får jo alle vitaminene (også er de kjempegode! Jepp, jeg kjøpte de for å teste). 

Takk for tilbakemelding! Apotekeren sa ingenting om at de ikke skal taes med melkeprodukter, men jeg har vel stort sett brukt vann eller saft når jeg svelger det ned. Vitaminbjørnene skal jeg jaggu prøve! Alt som er godt er bra :P 

1 time siden, 2ne skrev:

Lurt! Datterbarnet gikk i shorts og t-skjorte i vinter, mens jeg satt under varmepumpa med pledd over meg :lol: Hun syns jeg burde skru ned varmen og kle på meg mer, men jeg foretrekker at hun kler av seg, det blir litt drøyt å ha på ullundertøy innendørs bare fordi at datterbarnet syns det blir for varmt :aww: 

Ja, ull er for utendørs bruk - unntatt ullpledd, det er kos inne.

1 time siden, 2ne skrev:

P-piller ja. Det tenkte jeg ikke på engang, jeg har ikke tatt sånt siden forrige årtusen, jeg :teehe: 

Jeg får så vanvittige problem med mensen, så den pilla er grei å ta. Jeg er ikke direkte bekymret for å bli gravid for tiden :P 

1 time siden, 2ne skrev:

Klart de gjør, har du ikke sett småfuglene, ekorna og harene/kaninene flokke seg rundt Snehvit og Tornerose? Det er jo fordi de synger så vent og vakkert :D Mens når jeg synger, så ser selv hundene mine litt forskrekka ut :lol: 

Er det derfor rådyret henger på tomta her? Fordi jeg synger så ljuvligt???

Nei, skal jeg gå en tur med hundene, så slipper jeg å tenke på alt husarbeidet jeg burde gjort inne? Og i det jeg tenkte tanken, så sa magen at den er sulten, så kanskje spise noe først. Sukk, det blir jo enda mer oppvask av det... Jeg savner oppvaskmaskin, det er det største problemet med dette huset - det er et større problem enn at det ikke holder så godt på varmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Selvluftende hund og båndtvang er en kombo som ville gjort at jeg aksjonerte, spesielt siden jeg er allergisk mot hunder som nærmer seg mine med stive bein. Men heldigvis finnes det mennesker som er mer tålmodige og fleksible enn meg. :aww:

Jeg vet om et kull på ni nydelige beardisvalper, snart leveringsklare. Ikke aktuelt for meg i våken tilstand, men i drømme er jo alt greit. Så da fikk jeg meg beardisvalp i drømmen min i natt da. Fjorten nye år med pelsbørsting hefter ikke når man sover.

 

Jeg er enig, men jeg er alt for konfliktsky til å aksjonere :P Så lenge min hund er grei og jeg vet den andre også er det, spiller det ikke så stor rolle om den kommer bortom.

Maja sover, og jeg skal rydde litt. Jeg er sikker på at unger tryller frem rot fra tomme lufta.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damir spiste jo en leke for et par uker siden. Fulgte med på allmenntilstanden og siden alt var normalt så regna vi med den ble bæsja ut og glemte jeg hele greia. Ista spydde han den opp, like hel og fin.. Glad den kom opp ihvertfall, men kan ikke ha vært så digg å spy opp igjen (eller svelge for den saks skyld) 

@Pixie:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Påske i by'n! De aller fleste har reist bort, hvem skal jeg være sosial med nå da..? :lol: Det hjelper kanskje ikke at den ene hunden har portforbud i noen dager til før hun kan være med på noen småturer. Hun mener nemlig at hun er frisk som en fisk og holder på og gå på veggen av turmangelen. I går ble hun regelrett sur når vi dro på tur uten henne og hun måtte være hjemme alene. Når vi kom hjem var hun muggen på andre hunden. Det er heller ingen som er hjemme som kan holde henne med selskap mens vi er ute på tur, så har ikke samvittigheten til å la henne ligge hjemme alene å dra på langtur (som frister!), så da blir det vell en rolig påske. Finne en bra serie kanskje..? :lol: Om noen har tips til å aktivisere en frøken som ikke skal røre seg så mye eller herje, rop ut! Hun bobler av energi og legger sjela si i alt for tiden, så er redd for sting (de skal forhåpentligvis tas i morgen, men hun skulle fremdeles ikke ta seg helt ut rett etterpå) :P

...jeg KAN jo velge og se den positive siden av det også. Jeg har en bacheloroppgave som sårt trenger litt oppmerksomhet, så jeg har jo god til å gi den litt oppmerksomhet. Men vil jeg det? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Stine said:

Det kan hende ja! Når jeg tenker meg om så er jeg alltid sliten på våren :P Men orker ikke piller, de blir jeg ihvertfall sløv av :lol:

Hvis du ikke har noen andre plager enn at du ser sliten og får et dropp i kondisen så er det jo ikke sikker det er allergi heller, og da er det jo ikke noe poeng å ta allergimedisiner. 
Dersom det er allergi derimot, så finnes det jo flere slag allergimedikamenter. Selv om alle kan gjøre deg noe trøttere, så er Zyrtech/Cetrizin den absolutt værste i klassen "gjøre deg trøtt". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi på veien :yawn: Den firbente bebisen min skal avleveres til pass frem til den tobente bebien har funnet veien ut og jeg kan kjøre bil selv og kan sosialisere og miljøtrene selv. Blitt lite på henne stakkars, ikke at hun har klaget så mye for hun har jo gått løs på gården og jorde-skogsturer men trenger litt mer synes jeg :) Så skal Stella hjem igjen til Martine og co, hun gleder seg nok! Samboer savner henne før hun engang er dratt :aww: Så er det en tur ned til faren min og spise middag med han. 4 timer hver vei i ren kjøring idag, tror det vil merkes imorgen!


6a78a750a6066b954dbbf6246a7025d1.jpg
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SFX skrev:

Ja, ull er for utendørs bruk - unntatt ullpledd, det er kos inne.

Nemlig! :D 

2 minutter siden, SFX skrev:

Jeg får så vanvittige problem med mensen, så den pilla er grei å ta. Jeg er ikke direkte bekymret for å bli gravid for tiden :P 

Jeg tålte ikke p-piller, så jeg tok det i sånn ca et kvarter før jeg måtte finne noe annet å preventere meg med, den gangen jeg var ung :P 

2 minutter siden, SFX skrev:

Er det derfor rådyret henger på tomta her? Fordi jeg synger så ljuvligt???

Det vil jeg tro :D 

2 timer siden, Debbie skrev:

Og så synes jeg det stygt, og frekt og respektløst og være så ufine i kommentarene som dere er. Slapp av, ho prøver. Dere sier at dere vet hvordan det er, og dere har sjøl vært det. Da hadde dere kanskje satt pris på en litt hyggeligere tone selv også.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å svare på dette, siden det teknisk sett ikke er til meg, men så ser jeg at det deles ut klemmer til Pixie fordi vi SGT'ene er så slemme, så: 

Sånn ser det sikkert ut, men jeg veit ikke helt hvor mange ganger f.eks jeg har prøvd å gi Pixie råd og tips om hvordan hun kan håndtere Uno, dette med slips f.eks, ble vel nevnt første gangen for et år siden eller noe, disse rådene hun har betalt for å få av en atferdsspesialist har hun fått helt gratis her på sonen mer enn en gang. Det er ikke fordi vi er ute etter å ta henne, eller fordi vi syns hun er en idiot eller hva nå enn hun måtte oppfatte det som, det er fordi vi ønsker å hjelpe - fordi vi veit hvor lite hyggelig det er å leve med en sånn hund. 

Det er ikke spesielt fristende å svare på spørsmål om hvordan man skal håndtere ting som ressursforsvar når det her er det man får ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ble det innkjøpt hundefeste.. bare irriterende at det er påske så jeg ikke får testa det ut.

Guri så deilig det er i solveggen- det er nydelig med vår. Selv om det kommer mygg, veps og flått- og fuglelopper...:|

I dag skal jeg ha lammestek i leirgryte, gud jeg gleder meg allerede til middag, og jeg jo just spist frokost.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snøfrost skrev:

Hvis du ikke har noen andre plager enn at du ser sliten og får et dropp i kondisen så er det jo ikke sikker det er allergi heller, og da er det jo ikke noe poeng å ta allergimedisiner. 
Dersom det er allergi derimot, så finnes det jo flere slag allergimedikamenter. Selv om alle kan gjøre deg noe trøttere, så er Zyrtech/Cetrizin den absolutt værste i klassen "gjøre deg trøtt". 

Det er Cetrizin jeg har prøvd, aldri mer :lol: Selv om C aldri har hatt problemer med det, men nå bruker han de året rundt så er sikkert vandt med det.

Slitsomheten går nok sikkert over snart, det har jo skjedd endel i det siste og jeg har jo mer eller mindre vært aleine om alt som har skjedd. Så blir fint med litt bortepåske nå med hele familien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Stine said:

Det er Cetrizin jeg har prøvd, aldri mer :lol: Selv om C aldri har hatt problemer med det, men nå bruker han de året rundt så er sikkert vandt med det.

Slitsomheten går nok sikkert over snart, det har jo skjedd endel i det siste og jeg har jo mer eller mindre vært aleine om alt som har skjedd. Så blir fint med litt bortepåske nå med hele familien :D

Jeg kan bruke Cetrizin som sovepiller, blir helt ubrukelig av de! Så det er ikke nødvendigvis noe man blir "vant med", men ulike mennesker kan få litt ulike bieffekter av samme medikamentet. 
Jeg bruker Loratadin/Clarityn. Er egentlig de jeg har brukt hele tiden, men forsøkte noe annet da de ikke gir helt optimal effekt. Men Cetrizin kunne jeg altså bare glemme. 
Telfast er da et alternativ jeg ikke har prøvd.
Aerius finnes også, men kun på resept, men virkestoffet her (desloratadin) er en metabolitt a loratadin så jeg ser ikke helt poenget. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges hadde jeg fire bæsjeposer, og da hadde jeg sjekket alle lommer og vesker. Jeg tenkte at det kan holde sånn akkurat i dag hvis jeg er heldig, Symra bæsjer en gang om dagen, og Pippin bæsjer en gang på hver tur. På morgenturen bæsja Symra som forventa, og Pippin bæsja tre ganger! Jeg er tom for bæsjeposer! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann, barn og en hund er sendt på skitur. Mor har funnet kaffekopp nr to for dagen og smågodt. :aww:   (jada, jeg  HAR spist frokost - to grove knekkebrød med apetina smøreost. :lol: )  Skal sitte her og se om jeg klarer å grave frem noe energi til å gjøre noe mer enn å kope på sofa. Må nok holde meg inne, for hundene syns det er litt krise at Lupin får være med på skitur og ikke de. Men Kasko får vondt i nakken/ryggen av skiturer, og Hottie er redd ski. :lol:  To hunder, hvorav en er redd ski + pulk + 8 plussgrader. Det kan bli litt mye selv for Bonden. Så han får ha en hund og pulk bare. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny bil for 9 mnd siden, og når vi så på den så oppdaga vi litt rust på den ene døren. De skulle fikse det før jeg henta den. Nå har rusten kommet tilbake og det viser seg at de bare har flekket OPPÅ rusten, isteden for å pusse det ned.:shocked: skal ta en telefon til forhandleren i morgen å klage! Det er vel ikke for mye forlangt at de skal fikse det og at jeg ikke skal betale for det, eller? De har jo prøvd å lure meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Er vi på veien :yawn: Den firbente bebisen min skal avleveres til pass frem til den tobente bebien har funnet veien ut og jeg kan kjøre bil selv og kan sosialisere og miljøtrene selv. Blitt lite på henne stakkars, ikke at hun har klaget så mye for hun har jo gått løs på gården og jorde-skogsturer men trenger litt mer synes jeg :) Så skal Stella hjem igjen til Martine og co, hun gleder seg nok! Samboer savner henne før hun engang er dratt :aww: Så er det en tur ned til faren min og spise middag med han. 4 timer hver vei i ren kjøring idag, tror det vil merkes imorgen!


6a78a750a6066b954dbbf6246a7025d1.jpg

 

Og så sender du valpen hit noen dager når den kommer hjem :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hundene har vært på tur opp mot vassfjellet, deilig å gå bakker igjen og få svetta litt. Gikk ikke helt opp, da det lå en del snø i høyden enda.

Nå er jeg rastløs. Skal besøke ei venninne i kveld, men hva skal jeg finne på før det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...