Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Oppoghopp kl 06. Datter hadde da allerede lufta Diva og Lita. Jeg lufta Lotta, lekte godbitsøk i hagen med Lita og Lotta, og fikk instruert datter for dagen. Tok med meg Lotta på jobb siden hun er av den sjalu typen og datter skal få ha dagen i fred med Diva (og Lita) i heimen. 

Lotta-assistent.thumb.jpg.ca04dd71f156bfb03cbb4ee723aa99a4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

8 timer siden, SFX skrev:

Jeg brukte et gavekort om fredag i en blomsterbutikk, så jeg har fire ulike buketter med gule blomster i stua - det får holde. Jeg kjøpte også en slik trollhasselgren til å henge egg på, men... Nei, orker ikke. Et annet år, en annen gang. Kanskje jeg gidder å skifte duker, for noen har vært ute på gårdsplassen for å spise jord, også tørket seg rundt munnen på to duker i passe hodehøyde :whistle: 

:lol: Gule blomster er veldig påske, så da tipper jeg påskestemningen er i boks selv uten gule kyllinger etc :D 

8 timer siden, SFX skrev:

Derfor har jeg holdt fast på å ha mandag som fridag så lenge som mulig - det er lettere å reise på noe etter jobb en fredag, enn å komme seg på jobb mandag etter en slik helg

Ja, det er helt sant :ahappy: 

8 timer siden, Argyr skrev:

:innocent:

:teehe:

8 timer siden, Argyr skrev:

Jeg har egentlig lyst å gi gresset en sjanse, og det kan godt hende det går bra når det blir grøfta. Det er nemlig en skråning som kun avbrytes av veien min - da blir det sånn, da. Men det kan nok hende det må på et lass med subbus før det skjer, det er noen hull som må tettes og litt sånt også. Grus i sporene og gress i midten, kanskje. 

Sånn har jeg det her. Jeg kjørte ihjel underlaget foran garasjen i vårløysinga i fjor, men fikk da naboen til å komme med et lass grus og en traktor så han fiksa og ordna slik at det nå er gruslagt der jeg kjører mest, men har gress på resten av gårdsplassen :) 

8 timer siden, 2ne skrev:

Hva jeg gjør? Det er jo hennes problem :P 

Stakkars piken... må flytte hjemmefra snart da :P 

8 timer siden, 2ne skrev:

Hva er galt med gjærbakst, da liksom? :o 

Kommer litt an på type... noe sier meg at det ikke var grovbrød SFX bakte :P 

8 timer siden, 2ne skrev:

Så, nå må du jo ha egne sauer snart? :D 

Det HADDE vært kult, men det er jo jobb med dem da... jeg har jobb, jeg :P 
Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ozzy skrev:

Ville ikke vært for glad, den serien går bare nedover med sesongene :lol: (sier hu som likevel starta på den nyeste sesongen..) 

 

Ikke si sånt da :aww: 

Men syntes det er en gjenganger i mange serier, de melker dem litt for lenge.

 

Sovet litt mer normalt i natt, så nå venter jeg bare på at vekkerklokken skal ringe. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har hundene fått griseører som bestikkelser. Lykke er i skikkelig partymodus etter et par rolige dager. :P Litt frokost snart, også avgårde på trening sånn at de får brukt opp litt energi før jobbeuke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Her blåser det så det suser i husveggene. Så turen i dag blir med dunjakke og regnbukse for å holde den isende vinden ute. 

Skal på jobb i dag og ha demo i den travleste butikken som er her i distriktet. Men i dag tror jeg ikke det blir så veldig travelt akkurat. På fredag kjørte det biler i mot i retning fjellet nesten uten stopp, og det på en strekning på et par mil. Så jeg tror Haugesund og omegn er relativt tømt for handlende folk nå. 
Det positive er jo at da har jeg energi til å gå tur i kveld igjen :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb i dag. Ikke akkurat fult hus her, men da er det ingen møter som betyr at man får unna masse jobb :) Det er digg.
Skal bli deilig med noen dagers påskeferie. Håper det er litt snø på hytta så vi kan gå ski og akebrett med frøkna.
Etter det er jeg klar for vår og sommer hjemme :P

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen start i dag, selv om jeg la meg tidlig. For selv om jeg la meg tidlig så tikket det inn meldinger man ikke kunne la ligge... Men nå er jentene luftet og har fått mat, trappa vasket, og jeg skal snart sette meg og jobbe igjen.

 

Edit: Nå griner jeg :cry: Forrige dagen ble jeg veldig berørt av bildet på forsiden av VG, hvor man kunne se hunden som ble drept i terroren i Stockholm. Nå ser jeg at noen har laget et lite minnested for hunden, og jeg tenker takk, du gode menneske! Takk for at du så og for det du gjorde... :heart: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Raksha skrev:

Lurt! Svigermor har nok påskepynt til tre hus, men sånn blir det nok aldri her. Husker mamma stressa og styra med pynting til alle høytider - jeg syns bare det var pes. :aww: Ingen av oss er helt sikre på om vi virkelig er i slekt :lol: 

Hehehe, jeg også har lurt på om jeg kan være adoptert til tider, men så plutselig er det noen familielikheter som dukker opp likevel.

Jeg liker jo egentlig å pynte og ordne til høytider. Men advent og jul står helt klart høyest i kurs, også er det litt mer verdt innsatsen når pynten kan stå i en måned. Nå er jeg bare sliten, så å skulle finne fram energi til å pynte, så jeg kanskje blir ferdig til jeg drar, også må det fjernes omtrent med en gang jeg kommer tilbake... Nei...

11 timer siden, 2ne skrev:

Gjærbakst er alltid lov! :D 

Ikke sant?

11 timer siden, 2ne skrev:

Hva er galt med gjærbakst, da liksom? :o 

Ikke sant?!?!

11 timer siden, Line skrev:

Det heter har du lyst har du lov, har du vett lar du vær - så uansett så kan du droppe det :D 

Og noen ganger er en bare for lat, uavhengig av lyster og vetter.

2 timer siden, Siri skrev:

:lol: Gule blomster er veldig påske, så da tipper jeg påskestemningen er i boks selv uten gule kyllinger etc :D 

Bortsett fra at de sikkert er død før påskeaften, men den tid den sorg :P Jeg har ikke noe forhold til påskestemning, har ingen påsketradisjoner som er hellige, jeg vil bare spise marsipan og sove, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SFX skrev:

Jeg har en banankasse full av diverse kyllinger, og et par påskeduker. Det er mange søte kyllinger der ute, men de kan få ligge i eska si i år. 

Lilla og hvitt er også påskefarger, synes jeg. Om det ikke er adventslilla og Luciahvitt, men det kommer jo an på hvordan du bruker det. Grønt kan også vær påske/vår. 

Nå trener jeg kjevemuskulaturen igjen, så da tenker jeg at vi skal finne senga. Etter medisiner og mat til de som skal ha det. Og tissing. 

Vårfarger i alle fall. En hvit eller lilla tulipanbukett kunne jeg tenke meg, det pluss den nevnte hanen får være påskepynten i år tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, SFX skrev:

Hehehe, jeg også har lurt på om jeg kan være adoptert til tider, men så plutselig er det noen familielikheter som dukker opp likevel.

Jeg liker jo egentlig å pynte og ordne til høytider. Men advent og jul står helt klart høyest i kurs, også er det litt mer verdt innsatsen når pynten kan stå i en måned. Nå er jeg bare sliten, så å skulle finne fram energi til å pynte, så jeg kanskje blir ferdig til jeg drar, også må det fjernes omtrent med en gang jeg kommer tilbake... Nei...

:lol: Joda, når utålmodigheten min slår til for fullt så kjenner jeg slektskapet med mamma blomstrer :lol:  Og sikkert flere ting jeg ikke kommer på. Men pyntegenet har jeg virkelig ikke arvet. 

 

Synes det høres ut som en veldig fornuftig prioritering av energien jeg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

:lol: Gule blomster er veldig påske, så da tipper jeg påskestemningen er i boks selv uten gule kyllinger etc :D 

Ja, det er helt sant :ahappy: 

:teehe:

Sånn har jeg det her. Jeg kjørte ihjel underlaget foran garasjen i vårløysinga i fjor, men fikk da naboen til å komme med et lass grus og en traktor så han fiksa og ordna slik at det nå er gruslagt der jeg kjører mest, men har gress på resten av gårdsplassen :) 

Stakkars piken... må flytte hjemmefra snart da :P 

Kommer litt an på type... noe sier meg at det ikke var grovbrød SFX bakte :P 

Det HADDE vært kult, men det er jo jobb med dem da... jeg har jobb, jeg :P 
Siri Guldseth sitt bilde.

Jeg må bare spørre, hvorfor trener dere gjeting om dere ikke har sau?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, SFX skrev:

Ikke sant?

Ikke sant?!?!

Og jeg merker meg at du galant unngår å svare på det jeg skrev :P      :lol: 

Sitat

Bortsett fra at de sikkert er død før påskeaften, men den tid den sorg :P Jeg har ikke noe forhold til påskestemning, har ingen påsketradisjoner som er hellige, jeg vil bare spise marsipan og sove, jeg.

Det er ikke alltid jeg støtter at man skal følge sine lyster, men i dette tilfellet er det helt innafor altså :lol: 

7 minutter siden, Luma skrev:

Jeg må bare spørre, hvorfor trener dere gjeting om dere ikke har sau?

Fordi det har blitt et større fokus på å bevare gjeteranlegget hos rasen både i rasens hjemland og ellers i Europa (det er jo grunnlaget for de gode arbeidsegenskapene hos gjeterhunder) og da synes jeg det er viktig å se hvordan min hund ligger an mht dette, vi har planer om å konkurrere (men det må foreløpig gjøres utenlands - det er offisielle gjeterhundprøver for kroppsgjetere) og det er ett av flere krav for å kunne bli champion i rasens hjemland :). Men først og fremst er det fordi jeg ser hunden elsker det og håndterer sauene veldig pent :) 

Edit: En oppdretter fra Belgia la ut et innlegg på FB nå om at tispa hennes hadde kommet i løpetid MYYE tidligere enn hun hadde trodd, og siden hun hadde tenkt å pare henne på kommende løpetid, så hadde hun ikke fått bestemt seg for hannhund riktig ennå.. så det var fritt fram for å komme med gode forslag... og så var det noen som la ut et bilde og jeg tenkte dæsken for en vakker hund.. HAN burde jeg kanskje sjekke ut... og lurte veldig på hvem det var? Også viste det seg at det var en sønn av Willy :lol: Selvsagt var han vakker :wub:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Vårfarger i alle fall. En hvit eller lilla tulipanbukett kunne jeg tenke meg, det pluss den nevnte hanen får være påskepynten i år tror jeg.

Lilla er faktisk påskefarge når det kommer til kristendom. Og det er jo strengt tatt pga kristendommen vi har påske her til lands :)

Edit: Gult er solens farge som vi brukte lenge før vi ble kristne.

Lilla er botens farge og brukes tom påskeaften.

Hvit er kirkens festfarge og grønt symboliserer våren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Lilla er faktisk påskefarge når det kommer til kristendom. Og det er jo strengt tatt pga kristendommen vi har påske her til lands :)

Jo, men på samme måte som med jul (den urgamle midtvinterfesten jol), så feirer vi gudløse våren mens de gudfryktige feirer Jesu død og oppstandelse. De fleste påskesymbolene handler om vår (egg, kyllinger, bjørkeris ogsåbortetter). Kirken forbinder lilla med den kristne tradisjonen, men det spørs om det ikke er inspirert av blåveis og krokus? Ikke vet jeg. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Og jeg merker meg at du galant unngår å svare på det jeg skrev :P      :lol: 

Det er ikke alltid jeg støtter at man skal følge sine lyster, men i dette tilfellet er det helt innafor altså :lol: 

Fordi det har blitt et større fokus på å bevare gjeteranlegget hos rasen både i rasens hjemland og ellers i Europa (det er jo grunnlaget for de gode arbeidsegenskapene hos gjeterhunder) og da synes jeg det er viktig å se hvordan min hund ligger an mht dette, vi har planer om å konkurrere (men det må foreløpig gjøres utenlands - det er offisielle gjeterhundprøver for kroppsgjetere) og det er ett av flere krav for å kunne bli champion i rasens hjemland :). Men først og fremst er det fordi jeg ser hunden elsker det og håndterer sauene veldig pent :) 

 

Takk for utfyllende svar:) Jeg er overhodet ikke enig i sånn lek med levende individer som garantert ikke syns aktiviteten er gøy og håper ikke dette er en voksende trend, men ok.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Siri skrev:

Og jeg merker meg at du galant unngår å svare på det jeg skrev :P      :lol: 

Masekråke, jeg lager denne :D

7 minutter siden, Siri skrev:

Det er ikke alltid jeg støtter at man skal følge sine lyster, men i dette tilfellet er det helt innafor altså :lol: 

Jeg er litt sånn motsatt bjørn - jeg vil bare sove og spise på våren og sommeren...

7 minutter siden, Siri skrev:

Edit: En oppdretter fra Belgia la ut et innlegg på FB nå om at tispa hennes hadde kommet i løpetid MYYE tidligere enn hun hadde trodd, og siden hun hadde tenkt å pare henne på kommende løpetid, så hadde hun ikke fått bestemt seg for hannhund riktig ennå.. så det var fritt fram for å komme med gode forslag... og så var det noen som la ut et bilde og jeg tenkte dæsken for en vakker hund.. HAN burde jeg kanskje sjekke ut... og lurte veldig på hvem det var? Også viste det seg at det var en sønn av Willy :lol: Selvsagt var han vakker :wub:

Hahahaha, den der er så bra! Jeg har stoppet flere ganger mens jeg gjør random scrolling nedover FB og tenkt at DET var en pen hannhund, er det noe å sjekke ut videre? Også er det halvbroren til Glam, og jeg kjenner at da har jeg jo alt jeg trenger her i sofaen, det er ingen i verden som er bedre enn ham, faktisk :wub: 

Selv om han spiser leire på gårdsplassen og tørker snuta på de hvite dukene mine. Det er jo idiotisk å ha hvite duker, egentlig.

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jo, men på samme måte som med jul (den urgamle midtvinterfesten jol), så feirer vi gudløse våren mens de gudfryktige feirer Jesu død og oppstandelse. De fleste påskesymbolene handler om vår (egg, kyllinger, bjørkeris ogsåbortetter). Kirken forbinder lilla med den kristne tradisjonen, men det spørs om det ikke er inspirert av blåveis og krokus? Ikke vet jeg. :)

Lilla er symbolet for bot, anger, alvor og ånd. Jeg tror det heller handler om at en så viktig sinnstilstand krevde det dyreste og mest eksklusive av alle farger (som purpur/fiolett/lilla var) for å vise alvoret. Lilla hører jo også adventstiden til, og ikke at jeg kjenner til klimaforholdene i Jerusalem, men de har vel ikke blåveis og krokus der i desember? 

Våren er tiden for fruktbarhet, selvfølgelig er egg og natur viktige symbol. På samme måte som at "alle" spiser lam - offerlammet. Bjørkeriset har også allusjoner til pisking/straff - som en del av boten. Bare se på alle de som frivillig piskes og korsfestes på langfredag. Det er ikke så sterkt skille mellom kristendom og sekularisert påskefyll, egentlig. Selv marsipanen har en naturlig plass, når en etter en lang fastetid skal få lov til å feire og feste med det dyreste en har - og mandler er dyrt.

For øvrig sier interiørbloggerne at i 2017 skal det være pastellpåske :D

Nå skal jeg vaske opp ferdig, skrubbe kjøkkenbenken, og kjevle ut kringle. Med mandler. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Lilla er symbolet for bot, anger, alvor og ånd. Jeg tror det heller handler om at en så viktig sinnstilstand krevde det dyreste og mest eksklusive av alle farger (som purpur/fiolett/lilla var) for å vise alvoret. Lilla hører jo også adventstiden til, og ikke at jeg kjenner til klimaforholdene i Jerusalem, men de har vel ikke blåveis og krokus der i desember? 

Våren er tiden for fruktbarhet, selvfølgelig er egg og natur viktige symbol. På samme måte som at "alle" spiser lam - offerlammet. Bjørkeriset har også allusjoner til pisking/straff - som en del av boten. Bare se på alle de som frivillig piskes og korsfestes på langfredag. Det er ikke så sterkt skille mellom kristendom og sekularisert påskefyll, egentlig. Selv marsipanen har en naturlig plass, når en etter en lang fastetid skal få lov til å feire og feste med det dyreste en har - og mandler er dyrt.

 

Lilla er blant annet fargen for faste og brukes derfor både før jul og før påske. En rask titt på nett viser et virvar av tradisjoner, de fleste har endret seg opp gjennom historien eller har "lokale" tilpasninger. Men at gult stammer fra den gamle solfesten er det vel liten tvil om. Spennende med sånn kulturgreier og sånn. :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaska kjøleskapet, benytter sjangsen nå som det nesten er tomt :D Også så fint vær det er ute! Men går jo ikke ann å sitte ute siden det blåser skikkelig surt fra alle retninger :icon_cry: Bilen er ferdig da :D Så da blir det sunnmøre imorra :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...