Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Er det noe jeg IKKE savner med Trondheim så er det været. Fysj! Dagens tur starta med sol, midt i blåste det snø sidelengs og i fleisen og på slutten hadde vi sol igjen. Sånt blir jeg svett av, bokstavelig talt ?

Apropos påskegodt, jeg fikk meg en oppvekker foran det digre speilet her og ser nå at jeg har lagt på meg mye mer enn jeg er komfortabel med, så her blir det ikke mer påskesnop før lørdag. Jeg blir rett og slett litt deppa av sånt jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Jeg har meldt meg ut i dag. Burde, skulle, må, være sosial. Går ikke. Jeg er likblek og dårlig. Bonden tar dugnadelen min på påskebasaren, og henter lillemor etterpå, hun får litt mer action enn sofaliggende mor. 

Akkurat nå er jeg negativ og drittlei. :gaah: Kan jeg ikke bare funke? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt meg en glovarm dusj, så nå er jeg god og varm igjen :ahappy: Må en snartur på butikken, og så finne på noe til middag. Skal på påskequiz med bror og fru på Ladekaia i kveld, så kan ikke somle bort hele ettermiddagen! 

Må forresten reklamere litt for Ladekaia, slik at alle som er på besøk i byen kan ta turen innnom. Det ligger i et gammelt ammunisjonslager som tyskerne bygde under krigen, helt nede ved fjorden og Ladestien (som er byens vakreste tursti, går langs sjøkanten helt fra sentrum til Ranheim). Bisken er også velkommen og får vann :) (Ute såklart.)

17807407_410638739305844_238757385515221

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Akkurat nå, Raksha skrev:

Hva annet enn lavt stoffskifte kan kald hund være tegn på? Sett bortsett fra dårlig vær og lite pels?

 

Dårlig vær og lite pels. Rett og slett. Frallen er stadig kald å ta på, skikkelig kald, men jeg har aldri mistenkt at hun feiler noe allikevel.  I perioden hvor hun får mye mosjon er hun varm og god å ta på. Da fryser hun ikke heller. Tipper det har med blodsirkulasjonen å gjøre. Uten at hunden nødvendigvis er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

Dårlig blodsirkulasjon?

Ja, det er jo logisk. Men trenger det å være sykdomstegn? 

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Dårlig vær og lite pels. Rett og slett. Frallen er stadig kald å ta på, skikkelig kald, men jeg har aldri mistenkt at hun feiler noe allikevel.  I perioden hvor hun får mye mosjon er hun varm og god å ta på. Da fryser hun ikke heller. Tipper det har med blodsirkulasjonen å gjøre. Uten at hunden nødvendigvis er syk.

Sånne svar vil jeg ha. Kasko er så kald, han har perioder der han er veldig hvit og fysisk kald i slimhinner, ører, poter, bein osv. Uten at det er spesielt kaldt inne. Han er kaldere enn Hottie, og det har han aldri vært før. Men han er jo passert 7 år, så det er vel ikke unaturlig med litt dårligere blodsirkulasjon etter som han blir eldre? Kasko løper fremdeles løs noen ganger til dagen, og bruker fryktelig lang tid på å få i seg varmen igjen etter at han har vært ute. Hjelper selvsagt med dekken/potesokker ute, men likevel bruker han laang tid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@plutte Det var da voldsomt? Har de sjekket ut at det ikke ligger noe annet bak? Men fullt lovlig å synes synd på seg selv da altså :hug: 

 

Ble ferdigpizza til middag i dag. Nå mett :) Freya hadde klart å komme seg gjennom grinda ut i gangen mens jeg var på butikken, så da får jeg huske å sette den i løs når jeg går etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det er bare det at veldig mange, undertegnede inkludert, ikke har måteholdgenet på plass i DNA-et vårt. :aww: Mange av oss klarer å hive i oss så mye sukker i helger og høytider at diabetes- og overvektspøkelset står bak døra og skuler.

(Hjelp, jeg skremte meg selv med den siste setninga! *Løpe og kjøpe frukt og nøtter*).

Pfffft... det er bare å ta seg sammen, det :aww:            :P 

2 timer siden, Line skrev:

Men surt og kaldt er det uansett, når det blåser iskald pålandsvind med snø i :brr: Ikkeno trivelig er det, samme hvor mye klær man har på seg!!

Noen ganger ER det bare dårlig vær. Enkelt og greit :D 

Har jeg spist nudler med biff - sånn ferdigsak som jeg kjøpte på butikken... det var vel ingen høydare akkurat, men greit nok. Jeg er mett i hvert fall. Har handla til påske - 5 bæreposer :o Jeg skylder på at jeg skal ha besøk :aww: Om jeg ikke skulle hatt det, hadde det neppe blitt mer enn en pose... 

.. men nå får vi komme oss ut på en liten sykkeltur tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det er bare det at veldig mange, undertegnede inkludert, ikke har måteholdgenet på plass i DNA-et vårt. :aww: Mange av oss klarer å hive i oss så mye sukker i helger og høytider at diabetes- og overvektspøkelset står bak døra og skuler.

(Hjelp, jeg skremte meg selv med den siste setninga! *Løpe og kjøpe frukt og nøtter*).

Men det er fremdeles hverdager det er mest av - i min forrige jobb, for eksempel, var jeg alltid så trøtt og sliten på morgenen at frokost ble innkjøpt på Bunnpris tvers over gaten for å spare tid hjemme. Tre skolebrød og en halvliter cola om dagen var neppe bedre enn om jeg dyttet innpå en del sjokolade i helga.

Så ser jeg godt at det er et eksempel satt på spissen, samtidig som det ikke er det.

44 minutter siden, plutte skrev:

Vinterens tredje lungebetennelse. :gaah::icon_cry:Eg trur ikkje det går an å synes meir synd i seg sjølv enn eg gjer akkurat no, faktisk. 

:hug: Uten at jeg kan noe om lungebetennelse, men kan det være at du har bakterier som blir resistente mot medisinen og derfor kommer kjappere tilbake? Har du fått skikkelig utredning? Er ikke bronkitt neste stadie, kan du ha det? Det skal jo ikke være sånn :hug: 

1 minutt siden, Siri skrev:

Pfffft... det er bare å ta seg sammen, det :aww:            :P 

:fish: Særlig!

1 minutt siden, Siri skrev:

Har jeg spist nudler med biff - sånn ferdigsak som jeg kjøpte på butikken... det var vel ingen høydare akkurat, men greit nok. Jeg er mett i hvert fall. Har handla til påske - 5 bæreposer :o Jeg skylder på at jeg skal ha besøk :aww: Om jeg ikke skulle hatt det, hadde det neppe blitt mer enn en pose... 

Fnis, får håpe fire bæreposer gjør vedkommende mett i påska :D

Jeg har visst sovet borti to timer på sofaen, det bare skjedde! 

Nå lurer jeg på om jeg skal dra på butikken og handle middag for i dag, og sørge for at det er ting i kjøleskapet når jeg kommer hjem fra ferie på lørdag. Eller om jeg skal ha knekkebrød i dag, og håpe at jeg husker å handle på hjemturen på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SFX skrev:

Men det er fremdeles hverdager det er mest av - i min forrige jobb, for eksempel, var jeg alltid så trøtt og sliten på morgenen at frokost ble innkjøpt på Bunnpris tvers over gaten for å spare tid hjemme. Tre skolebrød og en halvliter cola om dagen var neppe bedre enn om jeg dyttet innpå en del sjokolade i helga.

Så ser jeg godt at det er et eksempel satt på spissen, samtidig som det ikke er det.

Jeg kan også finne på å kjøpe bolle i lunsjpausen på jobb, og sjokolade på veien hjem. Jeg nevnte helger og helligdager fordi jeg tror det er veldig vanlig å pøse på med snop og slikt da, ofte i så store mengder at det daglige gjennomsnittsinntaket blir feil selv om man skjerper seg i ukedagene. Og det hele var egentlig et innlegg mot @Siri sin protest mot alternativer. Noen av oss må tenke alternativer der det er mulig. :aww:

Og jeg er veldig enig med @Raksha i at Kiwi sitt alternative snop er toppers! De har det på Meny også. Plastbeholdere med druer, blåbær, jordbær, melonbiter, physalis m.m. :heart: Og så elsker jeg nøtter. Mye kalorier, men det er sunt også, og så skaper det ikke blodsukkerjojo.

Nå høres jeg ut som en matmoralist, egentlig er det vel meg selv jeg snakker til. :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg kan også finne på å kjøpe bolle i lunsjpausen på jobb, og sjokolade på veien hjem. Jeg nevnte helger og helligdager fordi jeg tror det er veldig vanlig å pøse på med snop og slikt da, ofte i så store mengder at det daglige gjennomsnittsinntaket blir feil selv om man skjerper seg i ukedagene. Og det hele var egentlig et innlegg mot @Siri sin protest mot alternativer. Noen av oss må tenke alternativer der det er mulig. :aww:

Joda, men dette radioinnlegget - som jeg og Siri kommenterte - handlet jo om påskeegget. Og det hjelper nadaniks hva du gjør med påskeegg og julestrømpe, om du ikke fikser hverdagen. Alternativer er bra, det - men ikke for de anledningene hvor det faktisk er lov til  skeie ut.

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Og jeg er veldig enig med @Raksha i at Kiwi sitt alternative snop er toppers! De har det på Meny også. Plastbeholdere med druer, blåbær, jordbær, melonbiter, physalis m.m. :heart: Og så elsker jeg nøtter. Mye kalorier, men det er sunt også, og så skaper det ikke blodsukkerjojo.

Ja, jeg har blitt veldig glad i dem selv, og håper Rema følger etter - fordi Rema er den eneste dagligvareforretningen jeg har funnet i gåavstand fra jobben, dermed handler jeg mye der. Jeg har kjøpt beger med ferdig oppskåret frukt, og klart å dra med meg det i stedet for sjokolade når det står ved kassa, og det er jo veldig godt. Men jeg vil ikke ha et beger med druer i påskeegget mitt for det :D 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Nå høres jeg ut som en matmoralist, egentlig er det vel meg selv jeg snakker til. :P

Teori og praksis, vøtt.

Nei, skal jeg hoppe i dusjen, og kjøre bort på Kiwi her. Nå vet jeg hva som mangler i kjøleskapet, så jeg kan handle det jeg trenger - det er ikke sikkert jeg husker til lørdag. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toddy har kjørt både tog og ferge for første gang i dag og oppførte seg eksemplarisk.  Det var et slit å finne en uteservering på Aker brygge hvor store hunder som ligger helt i ro kunne bli med , det var bare lov for små gneldrebikkjer .  Søstera mi ble direkte spydig når Toddy ble nektet adgang når det satt en  liten sak på innsiden av gjerdet og gneldret som en idiot. 

Lekteren kjørte "rolige hunder er velkommen " taktikken og der fikk Toddy mye skryt for eksemplarisk oppførsel.  Man må jo nesten måle puls på han for å vite at han lever når vi setter oss ned et sted :lol:

Det kom en dame bort som tydeligvis var hundemenneske når vi gikk på kaia.  Hun koste med Toddy , og komplimentere fargene hans før hun vrengte ut av seg et spydig "Men jeg ville aldri kjøpt hund etter utseendet ". Det er bare hundefolk som klarer å være så spydig og besserwissere :lol:

Jeg gadd ikke nevne at bikkja var gratis og dødsdømt når han kom inn døra her. Hundekjørere driter i hvertfall i utseendet :lol:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Line @SFX Takk for sympati! Det varmar eit sutrande hjarte. :ahappy: Fikk komme til den fine fastlegen i dag, så no skal eg gå gjennom litt sjekking så snart eg er frisk.

@Mud Han er virkelig perfekt, han der. :wub:

 

 

 

Eg har tvangsplassert pluttemann i sofaen sammen med meg, og no ser me Grimm. (om igjen) Hugsar ikkje heilt kor langt me var komne så no surrar sesong tre. Den er egentlig ganske teit og flau, men eg likar Monroe.  <3 Dei andre kan godt dø, det hadde muligens vore meir underholdande. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, plutte skrev:

@Line @SFX Takk for sympati! Det varmar eit sutrande hjarte. :ahappy: Fikk komme til den fine fastlegen i dag, så no skal eg gå gjennom litt sjekking så snart eg er frisk.

@Mud Han er virkelig perfekt, han der. :wub:

 

 

 

Eg har tvangsplassert pluttemann i sofaen sammen med meg, og no ser me Grimm. (om igjen) Hugsar ikkje heilt kor langt me var komne så no surrar sesong tre. Den er egentlig ganske teit og flau, men eg likar Monroe.  <3 Dei andre kan godt dø, det hadde muligens vore meir underholdande. 

God bedring!:console:

Du har samme holdning til serier som meg :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, plutte skrev:

Eg elskar smaken av bronkyl. ? Når eg ein gong ikkje bør ta det lengre, kva anna har samme smak? 

Og eg likar jo ikkje farris og sånt.?

Og det er?????????

23 timer siden, Line skrev:

Hei, jeg heter Line, og jeg er avhengig...

 

 

 

Clean-Between-sticks.jpg

:aww: 

Og det er?????

22 timer siden, Lola Pagola skrev:

Var hos dyrlegen i dag for laserbehandling av kloen (eller mangel på klo som sådan). Nå tror og håper jeg ikke at det blir noe mer med den, for den har krympet masse siden laserbehandlingen på torsdag, og virker ikke som den er så vond lenger heller.

På venterommet var det to hannhunder pluss Casper, og det var pipekonsert...sånn type "jeg vil hilse og leke". Også kom det inn enda en hannhund, som begynte å knurre. Da knurret Casper tilbake, men jeg sa rolig at det var ikke nødvendig, og da myknet han med en gang, og ble litt sånn "hihi så teit av meg, men ble litt usikker bare". Veldig typisk Casper, og veldig søtt, han prøver å være stor og tøff, men han er jo egentlig en myk sjel som ikke er helt trygg nok til å overse slike signaler fra andre hunder (synd). Hunden var forøvrig av "fienderasen" til Casper, en svart stirrende dvergschnauzer. "Alle" vi møter gneldrer og er skikkelig sure på Casper, så akkurat der tror jeg han har litt fordommer... (selv om han hadde en god kamerat av rasen engang da, som bare var grei... men gneldrete).

Akkurat nå er jeg i litt sånn humør at jeg har lyst til å bare provosere masse på facebook og diskutere med dumme folk. Setter meg og glor på en serie istedenfor tenker jeg!

God bedring til  Casper. Vær litt forsiktig med varme direkte på nakken, men pledd osv er bare bra. Har ikke BOT noen effekt lenger?

20 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Den påskekrimmen på TV2 var jo bare dritkjedelig. But then again, det er sjelden jeg blir fenget av sånt, da må det være fra en annen tid eller en annen kultur.

Sette meg i godstolen med en bok da kanskje. Rødvin og peis er allerede på gang!

Den på NRK var faktisk veldig god, gleder meg til ikveld.

Prima og jeg har vært på to turer i dag, og nå er det full avslapning, og Harry Hole.

Imorra er det den store shoppedagen før påsken stenger alt. Prima er klar:

17757474_10158516826510174_5772101455851

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å gi bikkja alt kveldsmaten på en gang... pleier å sette bort litt som brukes som godbiter. Tenkte det ikke var noe krise siden hun alltid plukker ut vomen og spiser tørrforet senere, men typisk nok så hadde hun spist opp alt:sleep: blir visst ikke mer godbiter i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, plutte skrev:

@Line @SFX Takk for sympati! Det varmar eit sutrande hjarte. :ahappy: Fikk komme til den fine fastlegen i dag, så no skal eg gå gjennom litt sjekking så snart eg er frisk.

@Mud Han er virkelig perfekt, han der. :wub:

 

 

 

Eg har tvangsplassert pluttemann i sofaen sammen med meg, og no ser me Grimm. (om igjen) Hugsar ikkje heilt kor langt me var komne så no surrar sesong tre. Den er egentlig ganske teit og flau, men eg likar Monroe.  <3 Dei andre kan godt dø, det hadde muligens vore meir underholdande. 

Han er perfekt hvis man ikke forventer en lydig hund som aldri trekker i båndet og som kan gå løs etc :lol: Han er en drøm å ha med seg overalt og han finner seg i absolutt alt . 

God bedring!  

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på NRK var faktisk veldig god, gleder meg til ikveld.
Prima og jeg har vært på to turer i dag, og nå er det full avslapning, og Harry Hole.
Imorra er det den store shoppedagen før påsken stenger alt. Prima er klar:
17757474_10158516826510174_5772101455851543390_n.jpg?oh=a7c02e4ceffc71a750750929490ea3a3&oe=59566B3A

Fikk som vanlig ikke med riktig quote. Men ja, tror ikke det blir noe mer varme en teppe o.l før spesialist er konsultert. Helt ærlig vet jeg ikke om bot noen gang har virket, for jeg synes slike episoder går over like fort/langsomt både med og uten. Men mulig Casper merker forskjell da, så prøver å huske å bruke det. I dag lå det ett annet sted, men har det i bilen nå.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...