Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, *Kat84* said:

Jeg og, men likevel klarer jeg ikke å se at han kan bli min helt :aww: 

..og selv da blir de nødt til å komme med instruksjoner :lol: 
Han skrev at han ikke drikker whiskey. Hvis det ikke er det han drakk på så gjetter jeg på cognac. Noe må det være :aww: 

 

 

1 hour ago, Line said:

Heimert.

Kaldt og vind og snø i lufta. Innedag :aww: 

Det tenkte jeg også, må være hjemmebrent!

 

59 minutes ago, Raksha said:

huff :(  

Jeg lurer stadig på hvor man får kjøpt energi til å henge med en 3,5 åring :lol: Mistenker at løsningen ville vært på ymse gatehjørner  i blant annet oslo. :lol: 

 

Eller eventuelt hos slektninger som har ADHD barn :aww: 
(er dessverre mange med ADHD i ungdomsårene og litt eldre som selger medisinene sine)

 

18 minutes ago, Ozzy said:

Sporkurs i går gikk ikke helt som forventet, bølla har jo slitt med mennesker siden hun kom men vi har trent masse og hun er betydelig mye bedre. Men det ble litt for mye for hu, så busten sto og hu kjefta fælt så vi måtte heller konsentrere oss om å gjøre hu trygg i stedet for å søke.  Aldri sett hu så utafor før. Hu var inne tre ganger så ble jo bedre og bedre men kjenner jeg synes det er litt leit at redslen hennes skulle ødelegge såpass, for hu har en sabla god nese.  Men da får vi heller bare pusle med det hjemme også prøve igjen seinere.. 

Så kjipt at hun reagerte såpass. Håper det går bedre ute hvis dere prøver igjen. 

@Lola Pagola god bedring til Casper!


.------------
Jeg har fri i dag, en veldig merkelig følelse. Jeg har jo aldri fri, annet enn en og annen helg selvsagt (alltid på søndag). Og ikke har vi noen planer heller. Det betyr at jeg har hele dagen til å bare slappe av på det! 
Ja, sånn bortsett fra at en potensielt interessert i fremtidig valp kommer på besøk i ettermiddag. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

@Lola Pagola God bedring ti Casper, lille vennen!

Jeg har kommet meg ut av seng, nesten litt imponert over at kroppen bare insisterte på ti timers søvn. 

Akkurat nå lurer jeg på hvor ikonet som sier hvor mye batteri jeg har igjen på laptopen har blitt av. Jeg har en slarkete lader, så jeg liker å se på ikonet for å vite at maskina lader og ikke plutselig er tom og slår seg av. Men ikonet har blitt borte!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Det var lurt, kanskje finne en hals til ham. Nå ligger han under ullteppe, ikke vondt nok til å ikke reise seg når jeg er på kjøkkenet da, det er alltid betryggende.

Det er jo ikke sikkert det har noen effekt, men... og det er jo et godt tegn at han faktisk reiser seg da :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg fant igjen eska med spiker jeg lette sånn etter i helga. Den lå - selvfølgelig - oppå scanneren. Heldigvis har jeg fått et innfall om å ta med meg Gloria på en svensk utstilling hvor Glam skal stille. Avlsklareringen gjelder jo uansett land, så da kan jeg jo like godt melde henne på der som her. Tror dommerne der passer henne bedre også. Så da har SKK fått hennes stamtavle for å legge inn.

Og jeg kan spikre/reparere raka, og få gjort hagearbeid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Uff... Casper har så vondt i nakken...og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det, annet enn å gi smertestillende... Men tror ikke det hjelper nok på stiv nakke. Føler dette er min skyld og, siden jeg glemte meg her om dagen og tok han litt under hodet for å få ham til å reise seg (han er veldig var på mine signaler og nå hadde jeg visst signalisert at han skulle dusje eller noe kjipt, det skulle han ikke, hadde det bare travelt) og da peip han, og har vært av og på med nakken siden. Jeg er en idiot, er det mulig å være så korttenkt!! Iallefall glad jeg skal til NVH, det er ingen tvil om at det er rett når han er sånn her. Håper sånn at de kan finne på noe lurt! Her om dagen var jeg så fornøyd fordi han var så bra, går opp og ned gitt.

Høyere enn dette går ikke hodet nå

7af9c1ea6679033758e3372cc9018ca4.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

 

1 time siden, Siri skrev:

 

 

Usj så kjedelig :( Jeg har ingen gode råd heller her... kanskje du kan ha på ham et godt og varmt ullskjerf? 

Jeg tenkte også på varme. Moren min hadde mye vondt i nakken. Jeg kjøpte en slags varmekrave med batterier til henne, og den syntes hun hjalp! Det som virkelig hjelper når kroppen min er stiv og vond er en varm dusj, så det er noe med varme og muskel/leddsmerter altså. Den kraven så omtrent sånn ut og kostet ikke stort, tror jeg kjøpte den på enten apotek eller helsekostbutikk. Kanskje det kunne være noe for søteste Casper?

Bilderesultat for nakkevarmer

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at hun reagerte såpass. Håper det går bedre ute hvis dere prøver igjen. 

@Lola Pagola god bedring til Casper!




@Lola Pagola God bedring ti Casper, lille vennen!



Takk!! Det hjalp visst, han er bedre nå, med hodet opp. Kom i skrivende stund styrtende ut døra for å ta leken sin på plena.
Den leken er rar, ingen av hundene liker den noe særlig. Sniff eeelsker pipeleker men denne lar hun være. Og Casper blir lei seg når den piper. Så i høst tok han den i munnen og bar den lengst bort i hagen til foreldrene mine, og gravde den ned. Jeg fant den igjen her om dagen, fortsatt "nedgravd". Tenker nok at Casper graver den ned igjen snart.

ac497bdda8726f90edf298509809094b.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på varme. Moren min hadde mye vondt i nakken. Jeg kjøpte en slags varmekrave med batterier til henne, og den syntes hun hjalp! Det som virkelig hjelper når kroppen min er stiv og vond er en varm dusj, så det er noe med varme og muskel/leddsmerter altså. Den kraven så omtrent sånn ut og kostet ikke stort, tror jeg kjøpte den på enten apotek eller helsekostbutikk. Kanskje det kunne være noe for søteste Casper?

original.500x383t.jpg

Åh så smart, takk for tips! Sånn skal jeg se etter! Han har ofte vondt på morgenen, i går og på kvelden (håper ikke det blir en vane), en slik greie hadde han nok satt pris på!

 

Edit sa det til moren min og hun sa hun hadde hørt at det kanskje ikke var så lurt, at evnt hevelser blir større. Og han har vel utposninger. Så får kanskje høre med NVH hør jeg kjøper.

 

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Eller eventuelt hos slektninger som har ADHD barn :aww: 
(er dessverre mange med ADHD i ungdomsårene og litt eldre som selger medisinene sine)

Oh... synd jeg ikke vet om noen som blir medisinert for ADHD :o  :lol: 

2 timer siden, teskjeia skrev:


Jeg føler barn fort smitter meg med energien sin jeg :) Kanskje fordi jeg ikke omgåes de så ofte:p red bull? xD

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk
 

:lol: Du må gjerne komme og omgås snuppa mi altså :ahappy:  Entusiasmen smitter, men min energi når ikke hennes til midt på leggen engang. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lola Pagola said:

Uff... Casper har så vondt i nakken...og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det, annet enn å gi smertestillende... Men tror ikke det hjelper nok på stiv nakke. Føler dette er min skyld og, siden jeg glemte meg her om dagen og tok han litt under hodet for å få ham til å reise seg (han er veldig var på mine signaler og nå hadde jeg visst signalisert at han skulle dusje eller noe kjipt, det skulle han ikke, hadde det bare travelt) og da peip han, og har vært av og på med nakken siden. Jeg er en idiot, er det mulig å være så korttenkt!! Iallefall glad jeg skal til NVH, det er ingen tvil om at det er rett når han er sånn her. Håper sånn at de kan finne på noe lurt! Her om dagen var jeg så fornøyd fordi han var så bra, går opp og ned gitt.

Høyere enn dette går ikke hodet nå

7af9c1ea6679033758e3372cc9018ca4.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

Godt han føler seg bedre.

Du har ikke forsøkt massasje og/eller osteopat på han? Taco går fast til begge deler og hun har ikke vært så bra i nakken på lenge. Nå er det 3 uker siden siste osteopat behandlingen og 2 uker siden massasje, og hun virker fortsatt fin. Ny osteopat time om ei uke :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han føler seg bedre.
Du har ikke forsøkt massasje og/eller osteopat på han? Taco går fast til begge deler og hun har ikke vært så bra i nakken på lenge. Nå er det 3 uker siden siste osteopat behandlingen og 2 uker siden massasje, og hun virker fortsatt fin. Ny osteopat time om ei uke [emoji3] 

Nei det har jeg ikke prøvd, men han går til kiropraktor i ny og ne, men hun vil ikke røre nakken da så det hjelper ikke direkte på den akkurat. Er litt redd for å gå til andre som ikke er veterinærer egentlig, iom at nakken hans er så sårbar. Veterinær har vist meg hvordan jeg skal strekke ham og massere rygg, men nakken er liksom litt off limit. Men skal skrive opp slike ting og spørre på NVH, håper jeg kan få grundig informasjon om akkurat hva jeg kan gjøre og hva som ikke bør gjøres. Kjenner en som har en hund med prolaps i nakken, den hadde visst veldig god effekt av osteopat. Hva er det med nakken til Taco? Prolaps(er) der og?


Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lola Pagola skrev:

Uff... Casper har så vondt i nakken...og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det, annet enn å gi smertestillende... Men tror ikke det hjelper nok på stiv nakke. Føler dette er min skyld og, siden jeg glemte meg her om dagen og tok han litt under hodet for å få ham til å reise seg (han er veldig var på mine signaler og nå hadde jeg visst signalisert at han skulle dusje eller noe kjipt, det skulle han ikke, hadde det bare travelt) og da peip han, og har vært av og på med nakken siden. Jeg er en idiot, er det mulig å være så korttenkt!! Iallefall glad jeg skal til NVH, det er ingen tvil om at det er rett når han er sånn her. Håper sånn at de kan finne på noe lurt! Her om dagen var jeg så fornøyd fordi han var så bra, går opp og ned gitt.

Høyere enn dette går ikke hodet nå

7af9c1ea6679033758e3372cc9018ca4.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

Osteopat? Det er en flink dame på vetrinær høyskolen som heter Astrid. Hvis ikke du har noen nærmere deg da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått tur i 2 timer på stranden. Nå er jeg så trøtt uten at jeg vet helt hvorfor:P har sover i 8 timer i natt, og en 2 timers tur har jeg jo gått mange ganger. Samboer kommer snart hjem fra jobb, men heldigvis skal han videre på trening og er ikke hjemme igjen før 17.30. Så da kan jeg ligge å sløve på sofaen uten noen som forstyrrer meg:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt på en ernæringsekspert snakke på P4 om alternative ting å ha i påskeegget som er sunnere - og jeg tror jeg ville blitt grinete om noen ga meg påskeegg, og hadde fylt det med dadler, nøtter, spekemat og mørk sjokolade med høyt kakaoinnhold. Da kan de la være. To av tingene liker jeg ikke, nøtter er jeg ikke glad i å spise uten at det er brukt i noe, og spekemat er riktignok kosemat - men det er ikke marsipan og melkesjokolade-kos.

Kan ikke påskeegg og julestrømpe få være det de er, også kan en heller snakke sunn mat ellers i året?

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..burde jeg rydde og støvsuge og vaske og og.. Dørstokkmila er lang i dag. Men det kommer storinnrykk her i morgen, så jeg må nesten. En, to, tre. Fire.

Dita synes tydeligvis ikke noe om at det ble lufting før frokost i dag tidlig, så hun ordnet sin egen frokost ute på jordet, mente hun. Egentlig helt greit at hun dreper markmus, men ete dem kan hun la være med, de er så fulle av parasitter. Får holde at katten spiser gnagere. Hele jordet er fullt av hull, så det er nok mye å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Lola Pagola said:


Nei det har jeg ikke prøvd, men han går til kiropraktor i ny og ne, men hun vil ikke røre nakken da så det hjelper ikke direkte på den akkurat. Er litt redd for å gå til andre som ikke er veterinærer egentlig, iom at nakken hans er så sårbar. Veterinær har vist meg hvordan jeg skal strekke ham og massere rygg, men nakken er liksom litt off limit. Men skal skrive opp slike ting og spørre på NVH, håper jeg kan få grundig informasjon om akkurat hva jeg kan gjøre og hva som ikke bør gjøres. Kjenner en som har en hund med prolaps i nakken, den hadde visst veldig god effekt av osteopat. Hva er det med nakken til Taco? Prolaps(er) der og?


Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

Jeg går jo kurs for å bli massør, og skal man ha fullt utnytte av kiro så må de masseres i tillegg, for gjør man ikke det så vil musklene dra det kiropraktoren fikset tilbake på plass- feil plass.. Men skjønner du er redd for nakken altså- Men både osteopati og massasje er jo så mildt at det skal nok mye til før det skjer noe galt.
Nei Taco har ikke prolaps. Vi vet vel egentlig ikke helt hvorfor hun ble så ille i nakken, men hun har skade i skulder/framben og vi regner med det kommer fra der- + at hun stivnet totalt i nakken etter hun tryna i fjor.
Gikk til kiropraktor og det var helt feil- Og fikk streng beskjed om at jeg ikke måtte finne på å gå til kiropraktor med henne før musklene var bedre.
Håper du får klarsignaler til å gjøre det- spesielt osteopati har jeg stor tro på. For jeg har sett med egne øyne opp til flere ganger hvor bra de kan respondere på det :)

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SFX skrev:

Kan ikke påskeegg og julestrømpe få være det de er, også kan en heller snakke sunn mat ellers i året?

Den der trenden med å gjøre usunne, gode ting litt mindre usunne er en dårlig trend altså. Godis skal være godis, det skal være søtt og godt og usunt. Også trenger man ikke å stappe seg så himla full av det... bare litt... :aww: Og igjen er det jo hva man stapper i seg MELLOM nyttår og jul/påske og påske som er viktig - ikke at man går litt amok i høytidsferiene :aww: Også er vi der da, at ALT MED MÅTE :aww: 

Hilsen lærer Siri :aww: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Siri skrev:

Den der trenden med å gjøre usunne, gode ting litt mindre usunne er en dårlig trend altså. Godis skal være godis, det skal være søtt og godt og usunt. Også trenger man ikke å stappe seg så himla full av det... bare litt... :aww: Og igjen er det jo hva man stapper i seg MELLOM nyttår og jul/påske og påske som er viktig - ikke at man går litt amok i høytidsferiene :aww: Også er vi der da, at ALT MED MÅTE :aww: 

Hilsen lærer Siri :aww: 

Det er bare det at veldig mange, undertegnede inkludert, ikke har måteholdgenet på plass i DNA-et vårt. :aww: Mange av oss klarer å hive i oss så mye sukker i helger og høytider at diabetes- og overvektspøkelset står bak døra og skuler.

(Hjelp, jeg skremte meg selv med den siste setninga! *Løpe og kjøpe frukt og nøtter*).

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Line skrev:

Men surt og kaldt er det uansett, når det blåser iskald pålandsvind med snø i :brr: Ikkeno trivelig er det, samme hvor mye klær man har på seg!!

I dag blåser det gjennom marg, bein og Bergans! Fytti for et vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...