Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Vi dro til Midtsandtangen og gikk en fin runde. Svippa innom en søndagsåpen butikk og kjøpte hundeposer, så var det problemet løst også. Hundene mine har aldri bæsja så mye som i dag, da jeg hadde bare fire poser.

Jeg tenkte å woke scampi i dag, men jeg har nesten ingen grønnsaker som egner seg for woking, så da får det bli noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Sent oppe i dag igjen. Men til info så lagde vi frokost med en gang vi stod opp da :P Flink da, sant? :P 

Mannen kunne fortelle at søstera hans (hun verste av dem) har fått seg hund. Hun som hater hunder og sier at Sjef er så stygg, ekkel, og helt på styr siden han som 4 mnd gammel løp når ungene hennes løp :rolleyes: 
De har fått seg eurasier. Snart ett år gammal nå visstnok, og både knurrer og biter. Jeg forventer at de holder beint kjeft om Sjef heretter :aww:  
Og hun som var allergisk? Jo, hun har fått hund også. Viser sge at hun har bare vært allergisk mot mine. Men det er ikke noe problem i følge gubben. For vi kommer jo ikke til å ha noe særlig med "de der" å gjøre uansett :lol: 

Nå venter vi på middagen. Det blir kyllingbryst med thaismaker :) Gleder meg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant en 15kg sekk eukanuba av nkk... har brukt det en drøy uke nå, og herregud så mye drit og promp! Mulig det kan gå seg til, men slik det ser ut nå blir det første og siste sekk. Normalt veksler jeg mellom rc dalmatiner og rc urinary, så han er jo vant med å skifte fôr, merker aldri forskjell på avføring eller utslipp. 

Ellers tror jeg at det er mye løpetid rundt om nå... iallefall utrolig mye spennende lukter. Casper er som en unghund i bånd, peser og kaver seg bortover, utrolig slitsomt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann, barn og Lupin har kommet hjem fra skitur. :ahappy: Snart middag. Gått gjennom frysern inne og skrevet handleliste til de nesten 14 dagene. Godt jeg er hamster til vanlig, for vi har mye i fryserne :lol: Spe på med noen suppeposer og litt pålegg og sånt, så klarer vi oss. Kjenner jeg meg selv rett har vi fremdeles noen middager å gå på om 14 dager. :aww:  Vi skulle vært like økonomiske hver mnd. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Vi dro til Midtsandtangen og gikk en fin runde. Svippa innom en søndagsåpen butikk og kjøpte hundeposer, så var det problemet løst også. Hundene mine har aldri bæsja så mye som i dag, da jeg hadde bare fire poser.

Jeg tenkte å woke scampi i dag, men jeg har nesten ingen grønnsaker som egner seg for woking, så da får det bli noe annet.

Finn feilen :lol: 

I dag har jeg fått gjort ganske mye synes jeg, så nå skal resten få ligge til i morgen. Det var planen altså, at resten av revideringen av den delen ikke skulle gjøres ferdig før i morgen, så jeg er i rute. Nå driver jeg og lager litt middag - pasta i form. Det er jo fint at middagen er i form når jeg ikke er det :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk vi gjort noe i dag også. Til slutt.

Jeg skulle rydde i hagen, men rakehodet falt av skaftet hele tiden, så da ble jeg grinete. Jeg fant et lite hull i rakehodet, så det kan sikkert spikres fast i skaftet - men fant jeg eska med spiker? Nei.

Så da ga jeg opp det prosjektet, og tenkte at jeg kunne få sagd opp juletreet og få det vekk. Men håndsaga i kombinasjon med grankvister ble for mykt, så jeg fikk ikke drakraft. Greit nok, jeg har elektrisk sag, det går nok bra. Men fant jeg den elektriske saga? Nope.

Så da tok jeg på meg hagehansker og fant kvistklipperen for å beskjære ei irriterende rosebusk. Jeg ga meg da halve var klippet vekk, da hadde jeg så mye torner og skraper på hender og armer at jeg bare ville grine. Hva er poenget med hagehansker, når de ikke står imot rosetorner? Jeg skulle hatt motorsag, så kunne jeg blitt kvitt hele dritten, den står bare i veien. 

Mens jeg ble mer og mer grinete over hagearbeid som ikke ble som ønsket, så ruslet og løp hundene løs på tomta og koste seg. Så avsluttet vi med lydighetstrening. Begge lå i fellesdekk sammen, og på femte forsøket klarte Glam å ligge i mer enn to minutter. Han er så dust - han bare reiser seg og går for å snuse på en flekk, eller reiser seg for å tygge på en jordklump, eller bare går. Men aldri til meg, så han synes bare det er møkkakjedelig, ikke skummelt eller noe. Så da må han ligge på lydighet, og dermed ga jeg meg ikke før han lå i to minutter i dag. Det betyr at Foenix lå i nesten ti minutter i dag - men hun trener mot ferdselsprøven, så det var jo god trening til det. Hun gjorde to veldig fine repetisjoner av ruta i dag, og jeg skulle filme - så jeg har filmet mens vi vaser til utgangspunktet, slutter å filme rett før hun blir kommandert, og begynner å filme når jeg løper mot ruta for å belønne henne. Idiot.

Nå lurer jeg på om jeg skal ha hjemmelaget potetstappe eller kokte poteter til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Line skrev:

Finn feilen :lol: 

I dag har jeg fått gjort ganske mye synes jeg, så nå skal resten få ligge til i morgen. Det var planen altså, at resten av revideringen av den delen ikke skulle gjøres ferdig før i morgen, så jeg er i rute. Nå driver jeg og lager litt middag - pasta i form. Det er jo fint at middagen er i form når jeg ikke er det :aww: 

Jammen jeg tenkte ikke så langt da jeg var på butikken! :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lola Pagola said:

Ellers tror jeg at det er mye løpetid rundt om nå... iallefall utrolig mye spennende lukter. Casper er som en unghund i bånd, peser og kaver seg bortover, utrolig slitsomt! 

Tror det jeg også. Pøbel er litt vanskelig å få kontakt med om dagen, gitt. Han er helt i sin egen verden og flekkene skulle helst snuses og sleikes på med en gang, men helst i går. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Kommet hjem fra jobben på flyplassen. Når jeg kom hjem satt Sjef i sofaen og kikket rett på meg, men snudde seg bort. Når jeg kom inn kom han sakte fra madrassen sin og strakk seg og gjespet som om han akkurat hadde våknet. 
Det begynner å bli et fast mønster hos ham det. 
Han er som en utspekulert liten unge som ikke skal avsløre at han har vært og stjålet godteri i skapet når foreldrene ikke ser på :lol: 
Det er jo ikke som at han ikke får lov å ligge i sofaen. Det er bare så komisk at han gjør det der hver eneste gang jeg har vært borte :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en runde rundt Hvitseintjern i dag, og fant ut at det var altfor kort så neste gang blir runden i Solumsmarka lenger :aww: Naisha og Gaia var fornøyde med turen da. 
Huldra fikk sin første runde med kickbiken i dag, sammen med Denali. Det gikk bra, men litt tregt. Siden det var første gangen til Huldra passet egentlig det ganske bra, og hun er jo fortsatt bare valpen. 8mnd den 14. 
Freke hadde vondt i magen stakkar, så hans runde med Stjerne gikk ikke så strålende fortalte mannen. Mens han kjørte de to på kickbike "flådde" jeg pelsen av Såga, som fortsatt har enorme mengder igjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, deilig middag. Hjemmelaget potetstappe, waldorfsalatish (jeg hadde IGJEN glemt å kjøpe noen av ingrediensene, så denne gangen ble det kremfløte og majones med druer, purreløk og valnøtter) og røkt skinke. Nå skal resten av stappa fryses ned, også skal jeg smelle sammen en gjærdeig, for jeg fikk så lyst på det. Og om @2ne sier at jeg er gammel nok til å spise hva jeg vil til middag, så er jeg vel gammel nok til å avgjøre at jeg spiser gjærbakst de neste dagene? Særlig når jeg ikke har mer påskemarsipan i hus :whistle:

Men først fyre i vedovnen, det begynte å bli kjølig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 2ne skrev:

Lurt! Datterbarnet gikk i shorts og t-skjorte i vinter, mens jeg satt under varmepumpa med pledd over meg :lol: Hun syns jeg burde skru ned varmen og kle på meg mer, men jeg foretrekker at hun kler av seg, det blir litt drøyt å ha på ullundertøy innendørs bare fordi at datterbarnet syns det blir for varmt :aww: 

Hva gjør du når det blir så varmt at datterbarnet ikke har flere klær å kle av seg? :whistle: 

43 minutter siden, SFX skrev:

Og om @2ne sier at jeg er gammel nok til å spise hva jeg vil til middag, så er jeg vel gammel nok til å avgjøre at jeg spiser gjærbakst de neste dagene? Særlig når jeg ikke har mer påskemarsipan i hus :whistle:

Men de fleste som er gamle nok, er også voksne nok til å bestemme at de skal spise skikkelig mat som hovedregel :whistle:  *tuppe SFX litt i ræva* :P 

Er jeg drittrøtt... det tar på å være borte på helgetur, selv om det bare er to dager liksom. Men vi har fått gjeta i to fulle dagar til endes, og det har gått så bra at jeg øyner håp for frøken Yasmine :D Det begynner å ligne noe nå altså :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

Men de fleste som er gamlenok, er også voksne nok til å bestemme at de skal spise skikkelig mat som hovedregel :whistle:  *tuppe SFXX litt i ræva* :P 

Selvfølgelig - jeg mente ikke at jeg skal spise utelukkende kringle de neste dagene :P Men det erstatter at jeg ikke drar på butikken og kjøper mer påskemarsipan. I dag har jeg spist ordentlig middag, og i morgen håper jeg å få til noe med en pakke viltskav jeg fant nederst i fryseren. Jeg har purreløk, kålrabi, poteter og gulrøtter, så blir det suppe/gryte/lapskaus/mat, tenker jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

En kompis la ut bilde på face av eplekake som dama hadde laget. 
Så nå har jeg lyst på eplekake. 
Dessverre for meg har jeg faktisk epler også. Men jeg håper jeg ikke har nok mel sånn at jeg ikke kan lage. Dessuten så er det litt vel seint for å lage slik. Ikke sant? Det går ikke an å lage det nå? 

Men det er jo godt... Og jeg har lyst på. Men det tar sånn tid! Og jeg må være fornuftig og sove på normal tid. Ikke sant? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SFX skrev:

Selvfølgelig - jeg mente ikke at jeg skal spise utelukkende kringle de neste dagene :P Men det erstatter at jeg ikke drar på butikken og kjøper mer påskemarsipan. I dag har jeg spist ordentlig middag, og i morgen håper jeg å få til noe med en pakke viltskav jeg fant nederst i fryseren. Jeg har purreløk, kålrabi, poteter og gulrøtter, så blir det suppe/gryte/lapskaus/mat, tenker jeg.

:D FLINK PIKE *klikk og gulrot som belønning* 

15 minutter siden, *Kat84* skrev:

Dessverre for meg har jeg faktisk epler også. Men jeg håper jeg ikke har nok mel sånn at jeg ikke kan lage. Dessuten så er det litt vel seint for å lage slik. Ikke sant? Det går ikke an å lage det nå? 

Ja, det er det :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært så aktiv som idag. Deilig å være god sliten, og ikke bare sliten av ingenting. Lødd ved i noen timer, før vi gikk en god skogstur med hundene. Fremdeles sliten i hodet osv, og det blir jo ikke bedre av å bekymre seg for klumpen til Gira, men det hjelper absolutt å tilbringe tid med familie og hunder :) Også er det så deilig å være her på hytta! Skikkelig avslapping, samtidig som det alltid er noe å henge fingrene i om vi ønsker.

Igår var jeg hos tante og koste med valpene hun passer. Sååå søte små lundisvalper :wub:

 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...