Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Akkurat i det vi gikk ut døra så bøtta det ned med både regn og hagl, Freya bråstoppa og ville inn :P Men da hadde jeg kledd på meg og alt, så da fikk de bare bli med. Det verste ga seg fort, så da fikk vi en ok tur likevel. Ikke så lang da, men det tåler de. Da kom jeg til å tenke på at hadde jeg ikke hatt hunder så hadde jeg ikke kommet meg ut i det hele tatt i dag!

Har jobbet en god slump i dag, og er i mål med det som var planen så langt. Nå mat og sofakos :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Line skrev:

Akkurat i det vi gikk ut døra så bøtta det ned med både regn og hagl, Freya bråstoppa og ville inn :P Men da hadde jeg kledd på meg og alt, så da fikk de bare bli med. Det verste ga seg fort, så da fikk vi en ok tur likevel. Ikke så lang da, men det tåler de. Da kom jeg til å tenke på at hadde jeg ikke hatt hunder så hadde jeg ikke kommet meg ut i det hele tatt i dag!

Har jobbet en god slump i dag, og er i mål med det som var planen så langt. Nå mat og sofakos :) 

Vi løp en tisserunde, nå er alle tre glade for at vi er tilbake i sofakroken! Og jeg tenker også på at hadde jeg ikke hatt hunder så hadde jeg sittet enda mer i den sofaen. Hundefolk lever lenger vøttu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Vi løp en tisserunde, nå er alle tre glade for at vi er tilbake i sofakroken! Og jeg tenker også på at hadde jeg ikke hatt hunder så hadde jeg sittet enda mer i den sofaen. Hundefolk lever lenger vøttu.

Siden det verste ga seg så ble det en runde på 45 minutter, men egentlig har jeg jo lovet meg selv og jentene det dobbelte mens jeg har ferie. Jaja, det er ingen krise, jeg har ikke sagt det høyt til dem :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Min kjøkkenstil er litt sånn Martha Stewart is being banged by McGyver, tror jeg.

:lol: 

1 time siden, SFX skrev:

Den kringla var farlig god. Den ser ikke ut, men den smaker himmelsk. 

Jeg synes det krever bilde :aww: 

Har vi pelsstellkveld igjen - også må jeg vaske og rydde hus, igjen... det kommer storbesøk på onsdag. Også lurer jeg på om besøket skal få noe så kjedelig som sodd til middag på onsdag. De tåler det når de skal få hjortesteik på torsdag, sant? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Siden det verste ga seg så ble det en runde på 45 minutter, men egentlig har jeg jo lovet meg selv og jentene det dobbelte mens jeg har ferie. Jaja, det er ingen krise, jeg har ikke sagt det høyt til dem :P 

Jeg har lovet mine minst en tur i Malvikmarka i løpet av påsken hvis været blir brukandes. Også jeg som har elgangst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: 

Jeg synes det krever bilde :aww: 

Har vi pelsstellkveld igjen - også må jeg vaske og rydde hus, igjen... det kommer storbesøk på onsdag. Også lurer jeg på om besøket skal få noe så kjedelig som sodd til middag på onsdag. De tåler det når de skal få hjortesteik på torsdag, sant? 

Sodd er kjempegodt det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:

:lol: Kanskje like greit for henne, det :D Ja, å flytte ut altså :D 

Det høres ikke helt sånn ut de gangene det har vært et tema :P 

4 timer siden, Siri skrev:

Fordi jeg driver voksenopplæring og er glad i dere og vil at dere skal ha et langt og godt liv, vet du, og da stapper man seg ikke full av marsipan og sjokolade og alskens søte saker hele tida :P Men jeg har gitt dispensasjon for påsken - jeg er ikke helt urimelig heller selvsagt :aww: 

Ntaaaw.. Lenge siden du har vært på Europris nå, eller? :P Jeg tror neppe det blir noe langt og godt liv her, så jeg spiser det jeg vil og koser meg mens jeg kan :aww: 

3 timer siden, Pixie skrev:

Nettopp kommet hjem etter praksissamtale. Jeg trodde jeg gikk til en sannsynlig 80% stilling fordi det var det jeg var forespeilet fra Hapro-veilederen min, det var derfor hun sendte meg dit. Men hun har sendt meg til feil hotell, de her kan fint gi meg praksisplass men de har ikke jobb til meg og det hotellet som lyste ut resepsjonistjobb begynte å intervjue kandidater for ei uke siden. På vei hjem ringte nav-veilederen min for å minne meg på at arbeidsavklaringspengene mine går ut snart, som om jeg kunne glemme det... det er visst nesten umulig å få de forlenga også.

Det burde jo hun Hapro-veilederen din få seg en smekk for, det er jo ikke din feil at hun tar feil hotell? Og hvis du ikke er ferdig avklart til AAP går ut, så har du krav på forlenga AAP, alt ettersom hvorfor du er ikke ferdig avklart. Jeg gikk på AAP i 6 år pga kreft og senskader etter behandling, så helt umulig er det ikke, men du må jo ha over 50 % nedsatt arbeidsevne. Hvis NAV mener du er ferdig avklart, er det jo ikke mer å diskutere uansett, da må du følge det NAV har bestemt så sant ikke legen din er totalt uenig, men da er det noe legen din og du må ta opp med NAV. Hvis du er avklart og ikke kan jobbe, så blir du ufør, enten helt eller delvis. 

3 timer siden, Pixie skrev:

Edit: og der velta jeg kaffekoppen over kjøkkenbenken, og dynka brødet til gubben sammen med alt annet. Så jeg må ned og kjøpe brød, og det betyr at jeg må gå to turer fordi jeg ikke kan ta med bikkja ned og handle. Bikkja er full i energi siden gubben ikke har giddet å gå skikkelig tur, den ligger opp ned i sofaen og tråkker meg i ryggen og grynter. Tør jeg lage ny kopp kaffe eller er det bare å la være?

Du har forhåpentligvis drukket en kopp eller to med kaffe siden da, men du kan jo sende gubben din ut for å kjøpe brød mens du går tur med bikkja? 

--

I like big puns and I can not lie :P 

sub-buzz-7738-1491342166-7.png?downsize=

sub-buzz-23999-1491412054-7.jpg?downsize

:lol: 

31 stk til å le av her :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, SFX said:

Nå har jeg kjevlet ut deigen, jeg har fylt den med fyll, jeg har med list og lempe og litt banning fått rullet den sammen - og jeg holdt på å kaste dritten da den skulle formes til en krans og føres over på bakepapir. Det er jo umulig å kjevle et rektangel, så den er jo ikke jevn, den leiven. Og den er så tung av fyll at den ikke lot seg løfte. Så det endte med at jeg fikk lagt den i et hestesko, så fikk jeg lirket bakepapir under halvparten, la et annet bakepapir over hele, la ei bakeplate oppå alt dette, lirket ei annen bakeplate under alt sammen, og forsøkte å få snudd det. Leiven revna og hang over kanten på den øverste bakeplata, men jeg har fått skvist alt sammen oppi, så steker jeg og ser hva som skjer :P Den skal bare serveres til meg, så bare den smaker greit så er jeg fornøyd. Jeg kan ta melis over ting som ser for stygt ut, om så er. 

Du må jo kjevle den ut på bakpepapir. Da kan du bare dra bakepapiret med hele greia over på stekebrettet etterpå :D 
Men bra den ble god da!

 

3 hours ago, Stine said:

Da var bilen hentet og vi kan begynne og fylle den med pikkpakk :lol: Sunnmøre i April betyr pakk absolutt alt du har, vi kan få vinter, vår, sommer og høst på samme dag :lol:

Nå har jeg ringt til krematoriet og de kunne ikke fortelle hva som har skjedd med Vigdis, men siden jeg fikk regningen for en uke siden så burde jeg også fått hentelapp... Jeg skal ringe igjen etter påske hvis hun ikke har kommet da. Liker ikke helt at hun ikke har kommet hjem før vi drar, litt teit men vil at hun skal være trygg her hjemme. Herregud så tullete det høres ut!

Synes ikke du er rar i det hele tatt. Selvsagt vil du ha Vigdis hjem. Håper hun dukker opp snart. 

 

---------------------

I dag har jeg ridd hest for første gang på 20 år. Aua sier enkelte muskler som vel ikke har blitt trimmet på de nevnte 20 årene, men veldig gøy! 
Håper jeg får mulighet til å ta det litt opp igjen når studiene er ferdig om 1 års tid :D 

17884647_10154447960412108_7779089316474

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Det høres ikke helt sånn ut de gangene det har vært et tema :P 

Så egentlig driver du med det motsatte av utfrysing? :P 

1 time siden, 2ne skrev:

Ntaaaw.. Lenge siden du har vært på Europris nå, eller? :P Jeg tror neppe det blir noe langt og godt liv her, så jeg spiser det jeg vil og koser meg mens jeg kan :aww: 

Du er egentlig unntatt alle lover og regler :aww: 

Hunder børstet... jeg sliter litt med å motivere meg for støvtørking *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg synes det krever bilde :aww: 

Kanskje etterpå, når jeg har fått på melis - jeg skal mekke middag nå, og ta meg et stykke (eller to) til dessert.

1 time siden, Siri skrev:

Har vi pelsstellkveld igjen - også må jeg vaske og rydde hus, igjen... det kommer storbesøk på onsdag. Også lurer jeg på om besøket skal få noe så kjedelig som sodd til middag på onsdag. De tåler det når de skal få hjortesteik på torsdag, sant? 

Åh, der minnet du meg på at her også er to som ikke har sett en børste eller saks på en stund.

Og sodd er ikke kjedelig!

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Du må jo kjevle den ut på bakpepapir. Da kan du bare dra bakepapiret med hele greia over på stekebrettet etterpå :D 
Men bra den ble god da!

Jeg tenkte faktisk på det, men tenkte at det bare var teit, når deigen var forventet å bli større enn bakepapiret (og det ble den) - men jeg hadde jo fått det meste på papiret, og kunne bare rullet inn resten. Jaja, Jeg skal garantert lage den igjen - so I live and I learn.

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

I dag har jeg ridd hest for første gang på 20 år. Aua sier enkelte muskler som vel ikke har blitt trimmet på de nevnte 20 årene, men veldig gøy! 
Håper jeg får mulighet til å ta det litt opp igjen når studiene er ferdig om 1 års tid :D 

17884647_10154447960412108_7779089316474

 

Stakkars musklene :D Men koselig at du fikk gjøre noe du liker, alt blir bedre i andre enden av studietiden, sies det.

17757414_10158323065740136_5216489078491

Vi begynner å komme inn i en båndtvangsrytme - det tar liksom litt tid å få på plass nye rutiner. Jeg glemte magebeltet i dag, igjen, og jeg må huske og se om jeg har en sele som er større, eller så kan ikke Glam bli noe større nå - den selen er på maks. Han er ikke to år enda - han vil bli større. Foenix er god trekkhund, og trakk hele tiden - mens Fjompen surrer rundt, går bak meg, trekker litt, går "lineføring" og er bare dum. Skjønner du ikke at du skal trene? Og hvorfor trekker du som en tosk om jeg tar på deg halsbånd og kort lenke?

Nei, mekke middag, jeg skulle jo ha lapskaus i dag, det tar ikke fem minutter å lage.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Snøfrost skrev:

 

I dag har jeg ridd hest for første gang på 20 år. Aua sier enkelte muskler som vel ikke har blitt trimmet på de nevnte 20 årene, men veldig gøy! 
Håper jeg får mulighet til å ta det litt opp igjen når studiene er ferdig om 1 års tid :D 

17884647_10154447960412108_7779089316474

 

Man glemmer at musklene i rumpe og lår eksisterer helt til man sitter på hest igjen :P

Håper du får tatt opp ridingen :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SFX skrev:

Kanskje etterpå, når jeg har fått på melis - jeg skal mekke middag nå, og ta meg et stykke (eller to) til dessert.

Trenger ikke melis! Vi vil se det natural product :D 

Sitat

Åh, der minnet du meg på at her også er to som ikke har sett en børste eller saks på en stund.

Men dine blir ikke sånn som mine etter noen dager uten børste i pelsen :aww: Men nå er de fine igjen da - og jeg har til og med tørket støv i den ene stua og på kjøkkenet. En stue igjen... og andre etasje, men der blir det bare vinduskarmen på soverommet altså :aww: Den har fluer... 

Sitat

Og sodd er ikke kjedelig!

Når du sier det... vi har jo brukt å ha det som middag en dag i jula - da er det jo egentlig litt høytidsmat :D 

Edit: av og til... bare av og til... lurer jeg på hvordan folk greier å få på seg skoa om morran.. eller på den annen side, de bruker kanskje sko med borrelås *la seg underholde av enkelte kørka mennesker :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos dyrlegen i dag for laserbehandling av kloen (eller mangel på klo som sådan). Nå tror og håper jeg ikke at det blir noe mer med den, for den har krympet masse siden laserbehandlingen på torsdag, og virker ikke som den er så vond lenger heller.

På venterommet var det to hannhunder pluss Casper, og det var pipekonsert...sånn type "jeg vil hilse og leke". Også kom det inn enda en hannhund, som begynte å knurre. Da knurret Casper tilbake, men jeg sa rolig at det var ikke nødvendig, og da myknet han med en gang, og ble litt sånn "hihi så teit av meg, men ble litt usikker bare". Veldig typisk Casper, og veldig søtt, han prøver å være stor og tøff, men han er jo egentlig en myk sjel som ikke er helt trygg nok til å overse slike signaler fra andre hunder (synd). Hunden var forøvrig av "fienderasen" til Casper, en svart stirrende dvergschnauzer. "Alle" vi møter gneldrer og er skikkelig sure på Casper, så akkurat der tror jeg han har litt fordommer... (selv om han hadde en god kamerat av rasen engang da, som bare var grei... men gneldrete).

Akkurat nå er jeg i litt sånn humør at jeg har lyst til å bare provosere masse på facebook og diskutere med dumme folk. Setter meg og glor på en serie istedenfor tenker jeg!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag  holdt det på å gå veldig galt...en gang i blandt går jeg tur med halsbånd. Sånn bare for å være grei av og til siden hun hater selen. Traff ei jeg kjente og ble stående å snakke litt med henne. Når vi skulle gå videre så stritter hun i mot og kommer seg ut av halsbåndet. Søppelbilen henter plast i morgen så det lå en stor plastsekk på fortauet som hun var redd. Hun har ikke fått gå løs på lenge fordi hun ikke vil i bånd igjen. Og det var ingen unntak nå. Så her stod jeg med reim og halsbånd...Bikkja fyker ut på hovedveien og hvis jeg løper etter så så hadde hun løpt fra meg. Men jeg ser jo at bilene kommer nærmere og får LITT panikk. Spurter i motsatt retning og får henne bort fra hovedveien og klarer å grabbe henne i nakkeskinnet etter ca 10 minutters jakt:shocked:

Nå sitter vi i sofaen begge to. Jeg skjelver enda og bikkja ligger så fornøyd ved siden av...men nå har hun ødelagt for seg selv, for det blir bare sele fremover:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Akkurat nå er jeg i litt sånn humør at jeg har lyst til å bare provosere masse på facebook og diskutere med dumme folk. Setter meg og glor på en serie istedenfor tenker jeg!

Neeeeeei, lag litt kvalm nå :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Siri skrev:

Trenger ikke melis! Vi vil se det natural product :D 

Med sprekker og alt? :D 

31 minutter siden, Siri skrev:

Men dine blir ikke sånn som mine etter noen dager uten børste i pelsen :aww: Men nå er de fine igjen da - og jeg har til og med tørket støv i den ene stua og på kjøkkenet. En stue igjen... og andre etasje, men der blir det bare vinduskarmen på soverommet altså :aww: Den har fluer...

Jeg har ikke gredd Glam siden Crufts :whistle: 

Her også er det fluer, masse døde fluer. Jeg har aldri opplevd lignende før.

31 minutter siden, Siri skrev:

Edit: av og til... bare av og til... lurer jeg på hvordan folk greier å få på seg skoa om morran.. eller på den annen side, de bruker kanskje sko med borrelås *la seg underholde av enkelte kørka mennesker :aww:

Crocs?

...står lapskausen til putring, og jeg får ikke bestemt meg for om jeg skal slenge oppi champignon eller ei. Kokt sopp, er det noe stas?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SFX skrev:

Med sprekker og alt? :D 

Med sprekker og alt :D 

9 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har ikke gredd Glam siden Crufts :whistle: 

Det er jo ikke såååå lenge siden :aww: 

9 minutter siden, SFX skrev:

Her også er det fluer, masse døde fluer. Jeg har aldri opplevd lignende før.

Nei,  det har vært helt ekstremt det siste året her i hvert fall :o 

9 minutter siden, SFX skrev:

Crocs?

:lol: Det er et alternativ selvfølgelig :lol: 

9 minutter siden, SFX skrev:

...står lapskausen til putring, og jeg får ikke bestemt meg for om jeg skal slenge oppi champignon eller ei. Kokt sopp, er det noe stas?

Nei nei nei - IKKE kokt sopp :D Ikke sopp i lapskaus :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...