Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Apropos senger som er vanskelige å skifte laken på, min seng er sånn 210 x 210 og står i et hjørne. Mot den tredje veggen er det akkurat plass til å sette fast slippersene. Hvis man krabber rundt i senga så blir jo lakenet uryddig. Løsning? Jeg ruller rundt i senga for å stappe lakenet på plass. Ønsker jeg meg mindre seng? Og yes.

[emoji38][emoji28] ser det for meg!
Men trikset er jo å ha lakenet rundt overmadrassen! Man tar tak i den innerste siden og vipper den opp, trer på laken, slipper, og trer på resten.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

5 timer siden, 2ne skrev:

Men du kan triksene ved å omgå begrensningene pga personvern.. :P 

Jepp, og jeg har benyttet det en gang eller tre for å finne ut hvem som eier en hannhund jeg har funnet interessant også, helt uten dårlig samvittighet :) 

Siste arbeidsdag før ferie!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

To av hotellene i byen (samme kjede) arrangerte påskeegg-jakt i dag. Gjett hvem som var ute og gikk kl 6? :P Fikk belønning for å stå opp tidlig ihvertfall. Spent på hva jeg får i premie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 2ne skrev:

 

Dette med stell kan du jo sette bort, forresten. Det er jo ikke akkurat utstillingsklipp han skal ha, og det begynner å bli ganske mange hundesalonger rundt om etterhvert, har du sjekka ut om det er noen sånne rundt deg? Det koster litt, men det kan være verdt det for å slippe å ta den kampen med han selv. 

*klippeklipp*

6 timer siden, 2ne skrev:

Hvis du ønsker å beholde Uno, så syns jeg du skal jobbe litt mer med gubben din, som så vidt jeg husker ikke har vært spesielt deltakende i hundeholdet til nå. Jeg ville jo ikke gitt han noen stemmerett i det hele tatt, men jeg er ei sur og sær singel hundekjerring, så det er kanskje ikke så lurt å følge meg der.. :lol:  

Veldig enig med 2ne og særdeles dette over.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben kom hjem fra nattskift med nytt standpunkt: han får seg ikke til å avlive, men han vil heller ikke gjennomføre en del av tiltakene. Han vil nemlig ikke ha hund på den måten at man nekter dem tilgang til sofa og seng, han vil ikke nekte ham å ligge i vinduet, han vil ikke nekte ham å løpe i hagen. Og selv om han ikke sier det høyt vet jeg at han ikke kommer til å legge noen innsats i å jobbe med utageringen, han kommer til å fortsette som nå og bare unngå alle andre hunder ved å snu  og gå en annen vei. Og dermed stå med brølebikkje de gangene de blir overrasket.

Jeg vet ikke om jeg orker å ta hele jobben alene, jeg vet ikke engang om det vil gi noen effekt når vi ikke er samstemte i hva vi krever av Uno. Det eneste som skjer er jo at jeg blir den strenge som gjør en masse ting med ham han ikke vil, mens gubben er morsom og bare leker.

Og nei, jeg har ikke så stort håp om at gubben vil våkne og ta sin del av jobben...

Han må børstes gjennom minst en gang i uken, helst to, og det blir alt for dyrt for meg å sette bort det. Klipp blir selvsagt satt bort, men jeg må kunne ta vanlig stell og kloklipp hjemme. Det er også bare en hundefrisør nær nok til såpass jevnlig stell, og hun er ikke særlig flink med hunder som ikke står bom stille under stell.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie Marko var helt håpløs på passering av andre hunder til han bikka to. Nå går det stort sett fint, så lenge det er litt mer avstand enn to meter mellom. Det som funker her er å bare gå på, uten å forberede meg så mye i kroppen. Jeg tar ham bare i kort bånd og går. Det hjelper også stort å ha barnevogn i mellom, men det er det vel ikke alle som trenger. Litt upraktisk å drasse på hvis man ikke har baby ;) Jeg syntes det var krise med brølape i starten, spesielt fordi hunden er "stor" og jeg syntes det var flaut om noen syntes han var skummel. Men jeg har lagt merke til at det stort sett ikke er min som bjeffer først. Det er kjempevanlig at hunder tuller ved passering! Det er egentlig ikke er særlig stort problem (selv om det kan føles sånn ut på toppen av alt), med mindre han faktisk får tak i bikkjene og det faktisk blir slåssing. Kanskje har han det bare i kjeften. Bitinga er litt verre, det skjønner jeg. 

Hvor hysterisk er han egentlig på pelsstell og kloklipp? Kan han bestikkes? Sånn ideelt sett så skal de bare godta det, men jeg er litt mer i den gata at man gjør det som funker. Selv har jeg bestukket bikkja mi med skinkeost på tube (med osteassistent mens jeg klipper), da kan jeg klippe klørne ofte uten særlig drama. Kanskje en eller annen sånn løsning funker for dere også? Og når det kommer til sofa, har du prøvd å lære ham en gå ned-kommando? Eller er det snakk om å tuppe ham ned? Kan du bruke dritbra belønning (det beste Uno vet) mens du sier "gå ned" konsekvent en periode? Det krever ikke så mye mer enn at du har godbiter liggende klar i ei skål på sofabordet (med lokk, om nødvendig). Nå er hunden min en terv og dermed litt mer "sir yes sir" av natur enn tibbe, men kanskje et Uno typen som trenger litt bestikkelser i akkurat de situasjonene. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie gubben din kommer aldri til å ta del i arbeidet med Uno, sånn er det bare. Så du må spørre seg selv om du har lyst til å fortsette å ha hund, hvor mye det gir deg i din hverdag og om det er verd det.

Som noen over her har sagt så går det ann å sette bort pelsstell og kloklipp. Og du kan fremdeles jobbe med passering av andre, og uno kan bli grei å ha i paseringssituasjoner med deg. Og så får heller gubben din bare ha brøleapen siden han ikke gidder å trene. Hunder kan fint generalisere, og uno vil forstå at han må oppføre seg bedre med deg i passeringen enn det han må med gubben din. Kurs og treninger kan du selvsagt fortsette være med på.

 

Jeg har fått arbeidet med å klippeklør til min mor sin hund. De gidder ikke selv. Nå har dritt bikkja begynt å glefse etter meg, og det gidder jeg ikke ha noe av. Så jeg har bedt de om å kjøpe munnkurv hvia jeg skal fortsette å klippe. Så det kan være greit å vurdere. 

Når han er i møblene deres og dere vil ha han vekk så ville jeg lokket med leke eller godbit, og jobbet mye med det. Hører han ikke da hadde jeg brukt et kosteskaft til å hjelpe med å dytte bikkja ned for å unge å bli bitt. 

Casper må jeg jobbe med på hver tur for at han skal være trivelig under passering av andre hunder. Nå har vi gått noen steg tilbake pga av at andre som har passet han ikne har fulgt regimet mitt. Ikke krise, mem litt kjedelig og det viser at det er ganske ferskvare i treningen. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 2ne skrev:

Lurt! Det var ikke så vår som det føltes som at det skulle bli i forrige uke helt enda :teehe: 

Nei, det var ikke det vøtt :lol: I natt sov jeg godt da... vinduet var lukket :teehe:

6 timer siden, 2ne skrev:

Ja, eller brus, det funker det og :D 

Jeg greier ikke helt å se for meg hvilken brus som ville passet til mintkrokan, men whatever - mintkrokan er GODT ! Punktum :D 

1 time siden, Lola Pagola skrev:

emoji38.pngemoji28.png ser det for meg!
Men trikset er jo å ha lakenet rundt overmadrassen! Man tar tak i den innerste siden og vipper den opp, trer på laken, slipper, og trer på resten.

Det var akkurat det jeg gjorde også, men jeg måtte jo like vel sitte i senga for å få tak i den innerste enden for å vippe den opp :lol: Da ble det krøll på lakenet vøtt :ahappy:

8 minutter siden, Pixie skrev:

Gubben kom hjem fra nattskift med nytt standpunkt: han får seg ikke til å avlive, men han vil heller ikke gjennomføre en del av tiltakene. Han vil nemlig ikke ha hund på den måten at man nekter dem tilgang til sofa og seng, han vil ikke nekte ham å ligge i vinduet, han vil ikke nekte ham å løpe i hagen. Og selv om han ikke sier det høyt vet jeg at han ikke kommer til å legge noen innsats i å jobbe med utageringen, han kommer til å fortsette som nå og bare unngå alle andre hunder ved å snu  og gå en annen vei. Og dermed stå med brølebikkje de gangene de blir overrasket.

Jeg vet ikke om jeg orker å ta hele jobben alene, jeg vet ikke engang om det vil gi noen effekt når vi ikke er samstemte i hva vi krever av Uno. Det eneste som skjer er jo at jeg blir den strenge som gjør en masse ting med ham han ikke vil, mens gubben er morsom og bare leker.

Og nei, jeg har ikke så stort håp om at gubben vil våkne og ta sin del av jobben...

Han må børstes gjennom minst en gang i uken, helst to, og det blir alt for dyrt for meg å sette bort det. Klipp blir selvsagt satt bort, men jeg må kunne ta vanlig stell og kloklipp hjemme. Det er også bare en hundefrisør nær nok til såpass jevnlig stell, og hun er ikke særlig flink med hunder som ikke står bom stille under stell.

Jeg tror nok du har rett i at gubben ikke vil være særlig deltakende i denne hundetreningen eller oppdragelsen, så da har du innsett det og slipper å irritere deg over den biten. Da tar du ansvaret selv. Og den treningen DU gjør, vil forhåpentligvis gi effekt for DEG, men kanskje ikke for gubben. Det er hans problem. 

Å ha en utagerende hund er ikke farlig, det er bare litt irriterende. Uno er ingen stor hund, det er ikke vanskelig å holde ham igjen. Som flere sier: dra han da bare med og gå videre - ikke tenk så mye på det. Ikke lag problemer i hodet ditt over noe som "alle" sliter med. Og om det er gubben som må slite med det? So what? hans problem, ikke ditt. Og med børstingen: hvordan har dere trent for å få det til? Kan du ikke bare sette på ham snutebånd hver gang du skal stelle ham da? Da får han ikke bitt og du trenger ikke å bli stressa av å være redd for å bli bitt og hele seansen kan foregå mye greiere. 

Du må slutte å lulle deg inn i håpløshet. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pixie skrev:

Gubben kom hjem fra nattskift med nytt standpunkt: han får seg ikke til å avlive, men han vil heller ikke gjennomføre en del av tiltakene. Han vil nemlig ikke ha hund på den måten at man nekter dem tilgang til sofa og seng, han vil ikke nekte ham å ligge i vinduet, han vil ikke nekte ham å løpe i hagen. Og selv om han ikke sier det høyt vet jeg at han ikke kommer til å legge noen innsats i å jobbe med utageringen, han kommer til å fortsette som nå og bare unngå alle andre hunder ved å snu  og gå en annen vei. Og dermed stå med brølebikkje de gangene de blir overrasket.

Jeg vet ikke om jeg orker å ta hele jobben alene, jeg vet ikke engang om det vil gi noen effekt når vi ikke er samstemte i hva vi krever av Uno. Det eneste som skjer er jo at jeg blir den strenge som gjør en masse ting med ham han ikke vil, mens gubben er morsom og bare leker.

Og nei, jeg har ikke så stort håp om at gubben vil våkne og ta sin del av jobben...

Han må børstes gjennom minst en gang i uken, helst to, og det blir alt for dyrt for meg å sette bort det. Klipp blir selvsagt satt bort, men jeg må kunne ta vanlig stell og kloklipp hjemme. Det er også bare en hundefrisør nær nok til såpass jevnlig stell, og hun er ikke særlig flink med hunder som ikke står bom stille under stell.

 

Det er jo ikke sånn at hunden ikke vil være med deg fordi du har grenser og oppdrar den.. i så fall burde både mine barn og hunder mislike meg :lol: så lenge du er rettferdig i reaksjonene dine og han opplever noe artig med deg (og ikke bare kjefting), så vil ikke strenge regler ha noe å si.. 

og velg litt enkle løsninger da en periode.. feks ved kloklipp; sett på han et munnbind, hold fast hodet i mellom beina dine mens du står, løft opp potene som en hest og klipp.. når du er ferdig, tar du av munnbindet og gir han en godbit. Du kan gjerne klippe et par ganger i uka i starten, ene dagen bakbeina og andre dagen forbeina. Da vil det være forutsigbar, han får ikke gjort noe og du trenger ikke å prøve å håndtere situasjonen annet enn at du bare klipper og blir ferdig.. når du børster gjør du det samme.. om en mnds vil jeg tippe at det er ikke så hokus pokus lengre ;) 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som et apropos til det Siri skriver da. Jeg kjenner et par med en bordercollie. Når fruen er ute med bikkja er det hurramegrundt og lyder og haling og trekking og i det hele tatt... og kan virke som at "respekten" er noe fraværende, men det går og hun tar det med  humør altså.

Når far i huset går med bikkja er det en überrolig sak som går rett ved siden av far. Ingen lyder, ingen trekking, ingen stor interesse for andre ting enn kun å gå tur med far. Rolig er beskrivende for den ekvipasjen.

Fruen er 100% funksjonsfrisk og ei sprek dame, mannen er avhengig av to krykker for å komme seg framover, han klarer ikke å gå. Rørende syn :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, enna skrev:

Litt spesielt å treffe på noen man ikke kjenner som gir uttrykk for å vite mer om ens eget liv enn en selv vet... :blink:

Mulig de forvekslet deg med noen andre? 
Ellers er det den type folk jeg ikke har noe problem med å overse :lol: 

15 minutter siden, Pixie skrev:

Gubben kom hjem fra nattskift med nytt standpunkt: han får seg ikke til å avlive, men han vil heller ikke gjennomføre en del av tiltakene. Han vil nemlig ikke ha hund på den måten at man nekter dem tilgang til sofa og seng, han vil ikke nekte ham å ligge i vinduet, han vil ikke nekte ham å løpe i hagen. Og selv om han ikke sier det høyt vet jeg at han ikke kommer til å legge noen innsats i å jobbe med utageringen, han kommer til å fortsette som nå og bare unngå alle andre hunder ved å snu  og gå en annen vei. Og dermed stå med brølebikkje de gangene de blir overrasket.

Jeg vet ikke om jeg orker å ta hele jobben alene, jeg vet ikke engang om det vil gi noen effekt når vi ikke er samstemte i hva vi krever av Uno. Det eneste som skjer er jo at jeg blir den strenge som gjør en masse ting med ham han ikke vil, mens gubben er morsom og bare leker.

Og nei, jeg har ikke så stort håp om at gubben vil våkne og ta sin del av jobben...

Han må børstes gjennom minst en gang i uken, helst to, og det blir alt for dyrt for meg å sette bort det. Klipp blir selvsagt satt bort, men jeg må kunne ta vanlig stell og kloklipp hjemme. Det er også bare en hundefrisør nær nok til såpass jevnlig stell, og hun er ikke særlig flink med hunder som ikke står bom stille under stell.

 

Det er jo godt at han har skiftet standpunkt. Men jeg tror nok ikke at han kommer til å bli mer delaktig nå enn tidligere nei. Han vil ha en perfekt hund tydeligvis, ikke arbeidet med det når ting ikke går som tenkt. 

Hvis du er konsekvent og faktisk tar de hensynene som er blitt foreslått her er jeg sikker på at du vil se en effekt. Aragon var en skikkelig ape mot andre hunder. Spesielt små. Å du verden som han kunne tøffe seg! Jeg gav ham et lite dytt og sa KUTT UT og gikk videre. Da fulgte han med på meg. Hadde Sjef vært den type apekatt så hadde jeg hatt et problem, men heldigvis vet han at sitt og bli betyr nettopp det. Men med de små blir den type ting veldig mye enklere heldigvis! 

Som andre sier så vil Uno fort skjønne at han må adlyde deg, og at gubben er det ikke så nøye med. 
Sjef er ikke noe problem med meg. Men gubben som ikke har deltatt i treninga fra dag en av har ikke så god kontroll på ham. Men det kommer vel også av at han ikke eier selvtillit på det punktet. Han får det jo veldig greit til innendørs, så det er jo bare om å gjøre å omsette det i praksis ute :teehe:  

I verste fall så er det ikke slik  at det aldri blir hund på deg igjen. Han har jo klart å ombestemme seg angående avliving, så kanskje han også kan ombestemme seg angående det. 
Men hva var alternativet hans til dette? At dere faktisk tar jobben, eller at han omplasseres? Det virker i hvert fall ikke som at det er over og ut med hundehold for hans del. Han vil bare ikke ha en problemhund. Og det kan jeg jo forstå som førstegangseier. 

Om hans tanke er å ha en "normal" hund (hva nå det egentlig er) så legg mer arbeid ned i å finne riktig rase, og en god oppdretter. Om det tar et år eller mer så spiller det da ikke noen rolle så lenge det er noe positivt i vente :)  

6 minutter siden, maysofie skrev:

 

Jeg sov på sofaen i natt, jeg :lol:

Lurt! Det hadde jeg også gjort. Hadde gjort det ganske lenge faktisk. Og antakelig flyttet :lol: 
*grøss* 


Jeg burde kanskje startet med noe husarbeid snart. Men det er så kjedelig :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Siri skrev:

Nei, det var ikke det vøtt :lol: I natt sov jeg godt da... vinduet var lukket :teehe:

Jeg greier ikke helt å se for meg hvilken brus som ville passet til mintkrokan, men whatever - mintkrokan er GODT ! Punktum :D 

Det var akkurat det jeg gjorde også, men jeg måtte jo like vel sitte i senga for å få tak i den innerste enden for å vippe den opp :lol: Da ble det krøll på lakenet vøtt :ahappy:

Jeg tror nok du har rett i at gubben ikke vil være særlig deltakende i denne hundetreningen eller oppdragelsen, så da har du innsett det og slipper å irritere deg over den biten. Da tar du ansvaret selv. Og den treningen DU gjør, vil forhåpentligvis gi effekt for DEG, men kanskje ikke for gubben. Det er hans problem. 

Å ha en utagerende hund er ikke farlig, det er bare litt irriterende. Uno er ingen stor hund, det er ikke vanskelig å holde ham igjen. Som flere sier: dra han da bare med og gå videre - ikke tenk så mye på det. Ikke lag problemer i hodet ditt over noe som "alle" sliter med. Og om det er gubben som må slite med det? So what? hans problem, ikke ditt. Og med børstingen: hvordan har dere trent for å få det til? Kan du ikke bare sette på ham snutebånd hver gang du skal stelle ham da? Da får han ikke bitt og du trenger ikke å bli stressa av å være redd for å bli bitt og hele seansen kan foregå mye greiere. 

Du må slutte å lulle deg inn i håpløshet. 

Amen! :) 

 

 

...er det en lat morgen her. Etterpå er det tid for litt agilitytrening, også bør vel kelpisene få seg en dusj. Evnt i løpet av helgen om jeg ikke rekker det i dag. Tenker de gleder seg voldsomt ja :aww: 

Avtalte forøvrig med gårsdagens turfølge å gå Aurlandsdalen en gan i løpet av de neste 2 mnd. Det blir bra! :ahappy: 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, *Kat84* skrev:

Mulig de forvekslet deg med noen andre? 
Ellers er det den type folk jeg ikke har noe problem med å overse :lol: 

 

De visste godt hvem jeg var...inkludert adresse, yrke, og ikke minst - hvilke hundeplaner jeg har fremover...dog var det der de bomma litt, inkludert FARGE på hunden som kommer.... 
Og da jeg korrigerte personen på dette med farge (som var feil), lurte denne på hvorfor i alle dager jeg ikke gikk for en annen farge.... :blink:

Jeg vurderte å spørre om jeg kunne få vite hva mannen min liker best til middag... :Dså jeg kan servere han det i helgen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, enna skrev:

De visste godt hvem jeg var...inkludert adresse, yrke, og ikke minst - hvilke hundeplaner jeg har fremover...dog var det der de bomma litt, inkludert FARGE på hunden som kommer... 
Og da jeg korrigerte personen på dette med farge (som var feil), lurte denne på hvorfor i alle dager jeg ikke gikk for en annen farge... :blink:

Jeg vurderte å spørre om jeg kunne få vite hva mannen min liker best til middag... :Dså jeg kan servere han det i helgen :D 

Oi :o

De fremtidige hundeplanene er jo ikke akkurat utbasunert all over the place, ,så nå lurer jeg fælt på hvem det der var og hvordan i all verden de har klart å finne ut av alt :P 

Fascinerende. Men creepy :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Siri skrev:

Jeg har hatt vegg-til-vegg-seng jeg også - der jeg bodde før. Det var bare ei langside å stå på når jeg skulle legge på lakenet, og det var hat hver gang... det var ikke bedre med den senga jeg har nå heller, da den stod inntil veggen med den ene langsiden... da måtte jeg jo klatre opp i senga for å få festa lakenet innerst mot veggen... Derfor flytta jeg senga nå og har den stående midt i rommet med bare kortenden mot veggen :D Nå er det LETT å få på lakenet :lol: 

Det høres lurt ut! Foenix elsker å ligge i den smale åpningen mellom vegg og seng, så jeg kan ikke ha senga inntil veggen :whistle: Det er like bredt som nattbordet, og til tross for bedre plass ved fotenden og ved min side av senga, så ligger hun enten i den smale åpningen eller i senga. Men hun elsker også å krølle seg sammen under pulten, eller under stuebordet. Hun er litt "ulv" som vil ha hule, kanskje. Når hun ikke setter seg med ryggen til meg i sofaen, velter seg bakover, antar at jeg tar imot så hun kan ligge på rygg i armen min.

11 timer siden, Siri skrev:

Så bra at det så bra ut i øret :D Og godt de tok det på alvor med den medisinen. 

Ja, veldig deilig å se framskritt. Jeg tror at for neste hund så skal jeg ønske meg et ødelagt korsbånd i stedet, det tar kortere tid og koster mindre...

Og ja, heia apoteket, de leker åpenbart ikke med medisiner. Jeg var på et annet apotek om onsdag for å ta ut en annen medisin, og de kunne ikke skjønne at jeg skulle ha den salven til en hund, så jeg måtte redegjøre for bruk og anvendelse for to ulike personer - men heller det enn at du får hevet rimadyl og shit etter deg.

Derimot synes jeg det er kjempevanskelig å spørre om å få engangssprøyter, og må skynde meg å si at jeg ikke trenger nåla og at det er for å medisinere hund - jeg vil jo ikke taes for å være en junkie :P 

11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Apropos senger som er vanskelige å skifte laken på, min seng er sånn 210 x 210 og står i et hjørne. Mot den tredje veggen er det akkurat plass til å sette fast slippersene. Hvis man krabber rundt i senga så blir jo lakenet uryddig. Løsning? Jeg ruller rundt i senga for å stappe lakenet på plass. Ønsker jeg meg mindre seng? Og yes.

Nå ser jeg for meg en eller annen snedig teknikk hvor du ruller lakenet rundt deg, og ved å rulle tvers over senga får du svoppa på lakenet - det er sikkert noe akrobatikk i det som noen klarer?

11 timer siden, Snoffe skrev:

Nav håper på at folk ikke skal gidde å ta kampen liksom. De håper at folk skal gi opp. Og må jeg ha advokat så vil det koste meg masse, for fri rettshjelp er ganske dyrt for en slunken lommebok har jeg funnet ut :aww:

Kjempe glad jeg har folk rundt meg som hjelper! Får vondt av de som ikke har det. Er litt derfor jeg vil fortsette å kjempe også, sånn at kanskje nav skal forstå at de ikke kan gjøre sånn. 

Tenkte på i går om jeg skulle be nav om tilbakebetaling for alle gangene jeg må til legen pga av dem nå :aww: å få frikort pga av at jeg må til legen pga av nav er vel ikke helt det man tenker man skal få det for :P

Jeg har så medfølelse for deg - jeg synes jeg har måttet slåss litt med dem innimellom, men det er jo ingenting i forhold til dette. I mitt tilfelle så vet NAV inderlig vel at jeg har hund og driver med hund, men det har jo fra behandlers side vært framhevet som positivt for min helse og for å bli bedre. Ønsker NAV at uføretrygdede skal sitte grå og nedstemte i en gyngestol og vente på mannen med ljåen? Må du gå i minus i livskvalitet for å få tilslag på søknader?

Da håper jeg de ikke følger pappa på Facebook, for han er uføretrygdet, og la i går ut bilde av seg selv med sitt nye barnebarn - han skal vel verken få lov til å kjøre på sykehusbesøk (hvilket han endelig kan på grunn av nytt medisinregime, så etter fire år hvor han ikke har fått lov til å kjøre bil kan han nå når han vil sette seg i bilen og kjøre på barselvisitt!) eller nyte at han er morfar igjen.

6 timer siden, 2ne skrev:

Ja, det hjelper nok! Jeg tror dog ikke jeg har plass til en Glam-greie i min 90-seng :lol: 

Tja, i natt sov Foenix i senga under dyna med meg, vi brukte ikke mye mer enn min madrass i dobbeltsenga - hun hadde litt kosebehov etter å ha vært på en snurr hos Jenny, stakkar. 

Eller, den hunden er vel født med sterke kosebehov :wub:

6 timer siden, 2ne skrev:

Krysser fingrene for at det forsetter å se bra ut! :D 

Det hadde vært eksepsjonelt fantastisk om hun kunne friskmeldes uten å måtte gå via operasjon, synes jeg. Er det på disse tider en skal håpe på påskemirakler? Vi har innstilt oss på positivt resultat for prøven som ble tatt i går, og jeg får svaret på mandag.

I dag våknet jeg med et sjokk av meg selv, fordi mobilen valgte å slå seg av i natt - og jeg hadde trengt den som vekkerklokke for å komme meg på jobb. Ble heldigvis bare fem kvarter for sent opp, og klarte å gjøre meg og to hunder ferdig med morgenstellet på 35 minutter - og det var inkludert en kleskrise da jeg ikke fant noe å ha på meg, og en tornadoleting etter kvitteringen fra da jeg kjøpte mobilen. Jeg fant posen og eska den kom i, men ingen kvittering. Dammit. Jeg håper det ligger på mitt navn i databasen, også skal jeg sjekke om Telebutikken finnes her i Hamar, og klage, for det er ikke lov til å slå seg av når du vil. Telefonen gjør det mye for tiden, og den er cirka halvannet år gammel. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mokken skrev:

Avtalte forøvrig med gårsdagens turfølge å gå Aurlandsdalen en gan i løpet av de neste 2 mnd. Det blir bra! :ahappy: 

Ååå, det er en sånn tur jeg i mange år har tenkt at jeg skulle tatt! Men jeg får jo aldri ut fingeren... Neste år kanskje :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det høres lurt ut! Foenix elsker å ligge i den smale åpningen mellom vegg og seng, så jeg kan ikke ha senga inntil veggen :whistle: Det er like bredt som nattbordet, og til tross for bedre plass ved fotenden og ved min side av senga, så ligger hun enten i den smale åpningen eller i senga. Men hun elsker også å krølle seg sammen under pulten, eller under stuebordet. Hun er litt "ulv" som vil ha hule, kanskje. Når hun ikke setter seg med ryggen til meg i sofaen, velter seg bakover, antar at jeg tar imot så hun kan ligge på rygg i armen min.

:lol: Jeg ødela jo soveplassen til Yasmine ved å flytte senga, for hun har alltid likt å ligge mellom veggen og fotenden slik senga stod før... flyttingen har dog resultert i at hun ligger mer i senga mi, da - og det er jo kos :ahappy:

Akkurat nå, SFX skrev:

Ja, veldig deilig å se framskritt. Jeg tror at for neste hund så skal jeg ønske meg et ødelagt korsbånd i stedet, det tar kortere tid og koster mindre...

Jeg vet ikke om det nødvendigvis verken er billigere eller kjappere rekonvalesens, men :P 

Akkurat nå, SFX skrev:

Og ja, heia apoteket, de leker åpenbart ikke med medisiner. Jeg var på et annet apotek om onsdag for å ta ut en annen medisin, og de kunne ikke skjønne at jeg skulle ha den salven til en hund, så jeg måtte redegjøre for bruk og anvendelse for to ulike personer - men heller det enn at du får hevet rimadyl og shit etter deg.

Ja, det er jo betryggende :) 

Akkurat nå, SFX skrev:

Derimot synes jeg det er kjempevanskelig å spørre om å få engangssprøyter, og må skynde meg å si at jeg ikke trenger nåla og at det er for å medisinere hund - jeg vil jo ikke taes for å være en junkie :P 

Hahahhaa, akkurat det tenkte jeg også da jeg skulle ha engangssprøyter... jeg unnlot dog å si at jeg skulle bruke dem til forhudsrens på bikkja :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ååå, det er en sånn tur jeg i mange år har tenkt at jeg skulle tatt! Men jeg får jo aldri ut fingeren... Neste år kanskje :aww: 

 

Har drømt meg bort i masse fine bilder. Det ser helt nydelig ut! :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, SFX said:

 De har for øvrig bedt om unnskyldning og tilbudt seg å betale merutgiftene mine, men det er jo umulig å vite hva som er eventuelle merutgifter. Det er også rapportert inn til et statlig medisinregister, så de tok det veldig alvorlig, og lovte å skjerpe opp rutinene sine. Jeg er imponert.

Akkurat som det skal være når det gjøres en feil det :)
For feil kan selvsagt forekomme overalt hvor mennesker kontrollerer ting, selv om det ikke skal gjøre det. 

Feilmedisinering er, dessverre, et ganske utstrakt problem - dog er ikke apotekene de som gjør mest feil. (finnes statistikker på slikt) 

og hurra til fortsatt bedring av øret!



@Snoffe
:sint_01:til NAV, er det mulig å være så vanskelige? 

 

@Pixie som mange ande her har påpekt, så er det mange som har den slags problemer med hundene sine. Jeg har ei som har lært seg litt idiotadferd der hun har bodd mesteparten av sitt liv. Det inkluderer å være litt dust ved kloklipping. Hennes problem er nok ikke like utstrakt som Uno sitt, men når det gjelder kloklipp setter jeg bare på et snutebind og klipper. Jeg gidder ikke styre :P  , ingen av oss dør av det. Det går også mye fortere på den måten. Bikkja er like blid etterpå, og jeg har sluppet og irritere meg over idiotfaktene hennes (dog har hun aldri bitt, hun er ikke redd, hun er ikke sint,  hun er bare litt bortskjemt dust). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SFX skrev:

 

Jeg har så medfølelse for deg - jeg synes jeg har måttet slåss litt med dem innimellom, men det er jo ingenting i forhold til dette. I mitt tilfelle så vet NAV inderlig vel at jeg har hund og driver med hund, men det har jo fra behandlers side vært framhevet som positivt for min helse og for å bli bedre. Ønsker NAV at uføretrygdede skal sitte grå og nedstemte i en gyngestol og vente på mannen med ljåen? Må du gå i minus i livskvalitet for å få tilslag på søknader?

Da håper jeg de ikke følger pappa på Facebook, for han er uføretrygdet, og la i går ut bilde av seg selv med sitt nye barnebarn - han skal vel verken få lov til å kjøre på sykehusbesøk (hvilket han endelig kan på grunn av nytt medisinregime, så etter fire år hvor han ikke har fått lov til å kjøre bil kan han nå når han vil sette seg i bilen og kjøre på barselvisitt!) eller nyte at han er morfar igjen.

 

Vet du, jeg hadde faktisk trodd av nav kom til å lage trøbbel når det kom til hundeholdet mitt, så den var jeg litt forberedt på. Det som jeg ikke var forberedt på var problemene de lager når det kommer til hest, som jeg ikke har holdt på med så lenge jeg har vært under nav. 

Jeg er redd nav følger meg på Instagram, det ligger forøvrig et bilde av at jeg rir som er fra i sommer. Og to bilder av gamle hesten min som ble gitt vekk for over 9 år siden og som forøvrig er død. Det som ikke kommer frem fra bildet fra rideturen i sommer er at jeg lå strak ut i 3 dager etterpå fordi jeg ble så dårlig.

Men er det sånn att jeg ikke har lov til å bli med svigermor på ridetur en gang i året, eller gjøre noe annet hyggelig i ny og ne?

Syntes faren din skal fortsette å dele bilder jeg! Han skal stolt visefrem barnebarna sine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie vet du om Uno kødder i passeringer når noen andre går med han og du/dere ikke er i nærheten? Noen hunder er teite når eierne går med dem, men oppfører seg med annen handler. Han fungerer jo bra med andre hunder i den dagparken? Kjip situasjon, hadde selv utagerende hund og ble rågod på å finne turveier med lite andre hunder, gikk tur når det ikke var så mange ute etc. Det er slitsomt, og ikke veldig trivelig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Jeg ødela jo soveplassen til Yasmine ved å flytte senga, for hun har alltid likt å ligge mellom veggen og fotenden slik senga stod før... flyttingen har dog resultert i at hun ligger mer i senga mi, da - og det er jo kos :ahappy:

Jeg skulle til å si stakkars Yasmine, men kanskje hun ikke lider noen stor nød likevel :P 

15 minutter siden, Siri skrev:

Jeg vet ikke om det nødvendigvis verken er billigere eller kjappere rekonvalesens, men :P 

Tja, vi har holdt på i snart fire måneder, og jeg har brukt cirka 25.000 (tusen takk, forsikring!) - jeg vet om billigere og kjappere korsbånd... 

15 minutter siden, Siri skrev:

Hahahhaa, akkurat det tenkte jeg også da jeg skulle ha engangssprøyter... jeg unnlot dog å si at jeg skulle bruke dem til forhudsrens på bikkja :lol: 

LOL, nei, ikke alt en må fortelle, kanskje :D 

7 minutter siden, Snøfrost skrev:

Akkurat som det skal være når det gjøres en feil det :)
For feil kan selvsagt forekomme overalt hvor mennesker kontrollerer ting, selv om det ikke skal gjøre det. 

Feilmedisinering er, dessverre, et ganske utstrakt problem - dog er ikke apotekene de som gjør mest feil. (finnes statistikker på slikt) 

og hurra til fortsatt bedring av øret!

Ja, feil kan skje, og jeg var ikke ufin i mailen - jeg bare informerte saklig og gemyttlig om at jeg hadde oppdaget diskrepans mellom resept og etikett, at jeg syntes det var uheldig for min hunds behandling, og derfor ønsket å gjøre dem oppmerksom på at det var blitt slurvet litt. De tok forresten også kontakt med veterinær som skrev ut resepten - men det var jo det første jeg gjorde, informerte begge klinikkene vi går til så de skulle vite og kunne veilede meg videre i medisineringen. 

Jeg tror jo at dette er første gangen jeg har opplevd noe sånt, men jeg tror også at jeg fra nå av vil lese resept meget nøye selv også - det er lov å være hønemor :P Til mitt forsvar så får Foenix nå i løpet av ei uke tre ulike kremer/øredråper pluss piller, og de utgjør fem ulike prosesser (to av medisinene skal brukes både hver for seg og blandet), så jeg har litt å holde fra hverandre :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kloklipp her må jeg si! Og sånt gleder meg.. har kloklipp problemer om dagen jeg og.. Bikkjene har fått så steinharde klør i vinter, det er slik at det smeller i kloen når man klipper, selv når man bare tar litt av gangen (det gjør jeg alltid, hater å klippe klør på bikkjene, sånn negleklipp i det hele tatt er bare grøss, gubben måtte klippe neglene til ungene da de var små for jeg synes det er så vemmelig, men bikkjeklør vil han ikke klippe.. så det blir kloklipp hver 5te dag og hundene har alltid lenger klør enn jeg har lyst at de skal ha).

Først tenkte jeg at nå er det på tide å bytte ut klotanga at den var blitt sløv.. nå 3 klotenger senere sitter jeg fremdeles med gamle klotanga, de nye klotengene er helt håpløse. Men jeg oppdaget ihvertfall at problemet er primært i ekstremt harde klør, for det smallt like mye med de nye. Jeg har forsøkt å klippe klørne etter de har vært på tur i vått lende i håp om at klørne ble mykere av det, men det ble de ikke. Jeg har forsøkt å smøre inn med matolje, hjalp ikke det heller (og for et slit det var - små bisker synes matolje smaker godt..)

Det går greit med Shy for hun har alltid fått klippet klør med rå vold og overmakt, men Strider har jeg dillet til frivillig kloklipp. Og det er så mye greiere med frivillig kloklipp, han kommer og setter seg på fanget og så klipper vi klør. Men nå er han skikkelig betenkt, de kloklippene er blitt så ubehagelige og han er en enorm pyse når det kommer til kroppen sin. Det ser ut som en rundjult bikkje som kommer for å få kloklipp, han blir bare mer og mer nølende (til slutt kommer han vel ikke i det hele tatt lenger) og engstelig, nå er han blitt så engstelig han ikke vil ha godbit lenger heller (pleier å være en godbit mellom hver labb fortsatt..). Sukk. Så jeg klipper superlite av gangen nå for å redusere ubehaget, og de klørne gror og gror, steinharde er de og klør slites jo ikke i skauen heller.  

Forsøker fortsatt å få tak i brukbar klotang og så håper jeg klørne mykner opp etterhvert.  Men jeg har faktisk begynt å vurdere om jeg skal la dyrlegen ta en runde på de klørne før de blir alt for lange, sånn at jeg ikke er skurken når de tas skikkelig. Men kloklipp hos dyrlege - hvor pinlig er ikke det???? Kunne ønske de klørne ble litt mykere altså. Ellers så ender det vel opp med rå vold og makt på Strider også, men han er ikke som Shy, ser for meg det kan bli rene huskestuen å få tak i han når det skal klippes klør da - sirkus hver 5te dag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...