Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Folk kjøper engangssprøyter til alle slags formål hele tiden altså. Kan aldri tenke meg noen mistenker at de brukes til noe lyssky :lol: Vi som har barn f.eks bruker slikt støtt og stadig, når ungen f.eks skal ha flytende paracet. Jeg kjøpte en i stad, og sa at jeg skulle bruke den nettopp til forhudsrens :lol: (Fordi jeg også spurte om de hadde forhudsrens for hund der). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Guest Christine
5 timer siden, Christine skrev:

To av hotellene i byen (samme kjede) arrangerte påskeegg-jakt i dag. Gjett hvem som var ute og gikk kl 6? :P Fikk belønning for å stå opp tidlig ihvertfall. Spent på hva jeg får i premie :) 

3 egg = 3 frokoster for 2 stk :) Ga bort to av eggene da siden man kun fikk ta ett :innocent: Mannen bak meg i køa fikk et større gavekort og han skalv når han leste så han fikk sikkert gratis overnattinger eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboerens bil ble sparket av en hest i dag. Lagde en stygg bulk i sida på bilen. Vitner så rytter/hest komme ridende ut fra Øvrevoll for så å stikke av etter det skjedde. Stallene på Øvrevoll fraskriver seg alt ansvar, og ba oss bare ta kontakt med vårt eget forsikringsselskap. Ikke imponert over hestemiljøet på Øvrevoll for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Vilje skrev:

Samboerens bil ble sparket av en hest i dag. Lagde en stygg bulk i sida på bilen. Vitner så rytter/hest komme ridende ut fra Øvrevoll for så å stikke av etter det skjedde. Stallene på Øvrevoll fraskriver seg alt ansvar, og ba oss bare ta kontakt med vårt eget forsikringsselskap. Ikke imponert over hestemiljøet på Øvrevoll for øyeblikket.

Ikke bra de stakk av.. Når det gjelder ulykker med hest så er det dessverre bilførers tap uansett, så at de ber dere kontakte ditt selskap er vel normalt!

Edit: må finne lovverk, ble litt usikker her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vilje skrev:

Samboerens bil ble sparket av en hest i dag. Lagde en stygg bulk i sida på bilen. Vitner så rytter/hest komme ridende ut fra Øvrevoll for så å stikke av etter det skjedde. Stallene på Øvrevoll fraskriver seg alt ansvar, og ba oss bare ta kontakt med vårt eget forsikringsselskap. Ikke imponert over hestemiljøet på Øvrevoll for øyeblikket.

Hest går vist som vilt og de har ikke ansvar. 

https://www.tb.no/hester/trafikksikkerhet/forsikring/gunhild-20-fortviler-etter-at-lopsk-hest-odela-bilen-hennes/s/5-76-456478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Men er kanskje noe annet med rytter? Nå får jeg ikke sett artikkel da, men uansett ekstremt frekt å ikke legge igjen kontaktinfo uansett synes jeg :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Innimellom klarer elevene mine å produsere riktige magiske øyeblikk :D Idag har vi hatt fremvising av filmprosjekt og en gruppe har animert en film om drivhuseffekten. Den er magisk - de er faglig dyktige og utrolig flinke til å animere. De har vært professorer og forskere og vist eksempler og lagt på tekst. Sånne ting når noen som ellers er litt stille virkelig får skinne er litt magisk i mitt yrke :D

Nå har jeg en økt igjen også skal jeg ta påskeferie med et smil (og fire rettebunker)... 

Man blir så himla glad av sånt! :D 

Jeg har tatt påske jeg, men det er litt vanskelig å kalle det ferie med alt som skal gjøres :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Men er kanskje noe annet med rytter? Nå får jeg ikke sett artikkel da, men uansett ekstremt frekt å ikke legge igjen kontaktinfo uansett synes jeg :o 

Åja. 

Screenshot_20170407-160622.thumb.png.1ebfc668268d40a08257f8478444032b.png

Screenshot_20170407-160552.thumb.png.4368c354493f64ca37028755ea6d64a4.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en gutt i barneskolealder på tur i dag:

Gutt: "Er hunden din en chihuahua?"

Meg: "Nei..."

Gutt: "Den ligner veldig"

Meg: "Nei det synes jeg ikke"

Gutt: "Jo, litt i ansiktet"

...

Den eneste likheten må vel være at hun veier under 10 kilo :P Ikke første gang jeg har fått det spørsmålet heller, skjønner ikke hvor de tar det fra. Ikke engang en svart langhåret chihuahua ligner hun på :P 

2lkz96p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt påskeferie! Reiser fra finværet på østlandet til regnværet på Sunnmøre :P

Blir en lang dag, var oppe kvart på 5 i morges, jobba fra 07.00 til 15.00 og skal bruke resten av dagen (ca 7-8 timer) på å kjøre. Satser på å være framme før midnatt!

Det blir verdt det når vi kommer frem da, tror spesielt jentene gleder seg :D

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C har bursdag på påskeaften, og jeg har vært helt blank på hva jeg skal kjøpe til han! Men så fikk jeg så lyst på en liten hotelltur så da bestilte jeg det fra 1-2 påskedag på hjemveien :lol::innocent: Vi skal til Sunnmøre på tirsdag og egentlig være til mandag, men da drar vi en dag før hjem med pitstopp på Loen og hotell Alexandria med overdådig middags buffet og tilgang til svømmeavdelingen :D

Og for de som lurer på hvorfor jeg ikke er på hytta nå er fordi den ***** bilen er på verksted.... Leverte den på mandag og håpet den var ferdig på onsdag, men nei da! Nå har de lovt at den skal være ferdig på mandag, hvis ikke rakner det for meg. Da får de bare bla opp en annen bil vi kan bruke på ferie!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbake bilen idag etter den har vært på vask siden tirsdag og fytti så ren den er :D Så deilig! Nå kan vi sette inn babybasen. Har tatt av trekkene og vasket over de andre barnestolene også, så nå skinner bilen :D 

Ellers så står steken på, og skal stå i noen timer. Svigermor og tante&onkelen til samboer kommer i 19 tiden :) Det blir koselig. 

Spent på om det skjuler seg noe her inne! Vi tok ultralyd altfor tidlig egentlig, så vi så bare fosterblærer, og mye kan ha skjedd siden da :) Uke 5 ca tirsdag.

17821504_10155070659350256_302060653_n.jpg?oh=e879bb72a92d003074389e1293d1ecc1&oe=58E99961

 

17842324_10155070655740256_314833227_n.jpg?oh=0df613acf7444cc279945af4ad688306&oe=58E9AF23

 

Eneste bilde jeg har fra forrige gang, uke 5 og halv. 

17807171_10155066048635256_77499771_n.jp

 

Da var det bare 9 mnd siden forrige kull, så fortere å få jurvev tenker jeg. Men uansett så trenger jeg ikke 9 stykker som hun fikk forrige gang, har følelse på at det ikke blir så mange heldigvis :P Bare det kommer noen :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Innimellom klarer elevene mine å produsere riktige magiske øyeblikk :D Idag har vi hatt fremvising av filmprosjekt og en gruppe har animert en film om drivhuseffekten. Den er magisk - de er faglig dyktige og utrolig flinke til å animere. De har vært professorer og forskere og vist eksempler og lagt på tekst. Sånne ting når noen som ellers er litt stille virkelig får skinne er litt magisk i mitt yrke :D

Nå har jeg en økt igjen også skal jeg ta påskeferie med et smil (og fire rettebunker)... 

Ligger den ute på nett så man kan få se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TonjeM skrev:

Mye kloklipp her må jeg si! Og sånt gleder meg.. har kloklipp problemer om dagen jeg og.. Bikkjene har fått så steinharde klør i vinter, det er slik at det smeller i kloen når man klipper, selv når man bare tar litt av gangen (det gjør jeg alltid, hater å klippe klør på bikkjene, sånn negleklipp i det hele tatt er bare grøss, gubben måtte klippe neglene til ungene da de var små for jeg synes det er så vemmelig, men bikkjeklør vil han ikke klippe.. så det blir kloklipp hver 5te dag og hundene har alltid lenger klør enn jeg har lyst at de skal ha).

Først tenkte jeg at nå er det på tide å bytte ut klotanga at den var blitt sløv.. nå 3 klotenger senere sitter jeg fremdeles med gamle klotanga, de nye klotengene er helt håpløse. Men jeg oppdaget ihvertfall at problemet er primært i ekstremt harde klør, for det smallt like mye med de nye. Jeg har forsøkt å klippe klørne etter de har vært på tur i vått lende i håp om at klørne ble mykere av det, men det ble de ikke. Jeg har forsøkt å smøre inn med matolje, hjalp ikke det heller (og for et slit det var - små bisker synes matolje smaker godt..)

Det går greit med Shy for hun har alltid fått klippet klør med rå vold og overmakt, men Strider har jeg dillet til frivillig kloklipp. Og det er så mye greiere med frivillig kloklipp, han kommer og setter seg på fanget og så klipper vi klør. Men nå er han skikkelig betenkt, de kloklippene er blitt så ubehagelige og han er en enorm pyse når det kommer til kroppen sin. Det ser ut som en rundjult bikkje som kommer for å få kloklipp, han blir bare mer og mer nølende (til slutt kommer han vel ikke i det hele tatt lenger) og engstelig, nå er han blitt så engstelig han ikke vil ha godbit lenger heller (pleier å være en godbit mellom hver labb fortsatt..). Sukk. Så jeg klipper superlite av gangen nå for å redusere ubehaget, og de klørne gror og gror, steinharde er de og klør slites jo ikke i skauen heller.  

Forsøker fortsatt å få tak i brukbar klotang og så håper jeg klørne mykner opp etterhvert.  Men jeg har faktisk begynt å vurdere om jeg skal la dyrlegen ta en runde på de klørne før de blir alt for lange, sånn at jeg ikke er skurken når de tas skikkelig. Men kloklipp hos dyrlege - hvor pinlig er ikke det???? Kunne ønske de klørne ble litt mykere altså. Ellers så ender det vel opp med rå vold og makt på Strider også, men han er ikke som Shy, ser for meg det kan bli rene huskestuen å få tak i han når det skal klippes klør da - sirkus hver 5te dag.. 

Jeg klipper alltid etter tur i regn/snø/myr/vått underlag for da er klørene mykere :)

4 timer siden, Siri skrev:

Ja, det gjør det... også Kongevegen... Den skal jeg gå deler av en gang altså :ahappy:

 

Kongeveien står på min liste også! En bekjent gikk fra Lærdal i fjor (eller var det i forfjor?), de gikk ikke så lange etapper for de hadde med unghund, men hun sa det var en fantastisk fin tur :)

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

@mokken svar på sitat fra noen sider tilbake; jeg er imponert over at noen i det hele tatt orka å trene hund ute i går i det hele tatt. Kurstedet er jo ikke akkurat den tørreste delen av byen heller... 

Haha, ja har hørt rykter om at det er et fuktig nabolag :P

Badet var fullt av klær til tørk her i går kveld! 

 

 

....har vi vært på en liten agilitytrening og når vi gikk ned etterpå fant Lykke en fremmed mann på gaten som så veldig snill ut. Så da stilte hun seg opp på bakbeina mens hun logret og pep til han kom bort til henne. Når man da får spørsmål om det er en valp har jeg veldig lyst til å svare ja... :icon_redface:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Perfect Image said:

Men uansett så trenger jeg ikke 9 stykker som hun fikk forrige gang, har følelse på at det ikke blir så mange heldigvis :P Bare det kommer noen :D

Er det Arya? Sukk. Har lyst på hund igjen jeg. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TonjeM skrev:

Mye kloklipp her må jeg si! Og sånt gleder meg.. har kloklipp problemer om dagen jeg og.. Bikkjene har fått så steinharde klør i vinter, det er slik at det smeller i kloen når man klipper, selv når man bare tar litt av gangen (det gjør jeg alltid, hater å klippe klør på bikkjene, sånn negleklipp i det hele tatt er bare grøss, gubben måtte klippe neglene til ungene da de var små for jeg synes det er så vemmelig, men bikkjeklør vil han ikke klippe.. så det blir kloklipp hver 5te dag og hundene har alltid lenger klør enn jeg har lyst at de skal ha).

Først tenkte jeg at nå er det på tide å bytte ut klotanga at den var blitt sløv.. nå 3 klotenger senere sitter jeg fremdeles med gamle klotanga, de nye klotengene er helt håpløse. Men jeg oppdaget ihvertfall at problemet er primært i ekstremt harde klør, for det smallt like mye med de nye. Jeg har forsøkt å klippe klørne etter de har vært på tur i vått lende i håp om at klørne ble mykere av det, men det ble de ikke. Jeg har forsøkt å smøre inn med matolje, hjalp ikke det heller (og for et slit det var - små bisker synes matolje smaker godt..)

Det går greit med Shy for hun har alltid fått klippet klør med rå vold og overmakt, men Strider har jeg dillet til frivillig kloklipp. Og det er så mye greiere med frivillig kloklipp, han kommer og setter seg på fanget og så klipper vi klør. Men nå er han skikkelig betenkt, de kloklippene er blitt så ubehagelige og han er en enorm pyse når det kommer til kroppen sin. Det ser ut som en rundjult bikkje som kommer for å få kloklipp, han blir bare mer og mer nølende (til slutt kommer han vel ikke i det hele tatt lenger) og engstelig, nå er han blitt så engstelig han ikke vil ha godbit lenger heller (pleier å være en godbit mellom hver labb fortsatt..). Sukk. Så jeg klipper superlite av gangen nå for å redusere ubehaget, og de klørne gror og gror, steinharde er de og klør slites jo ikke i skauen heller.  

Forsøker fortsatt å få tak i brukbar klotang og så håper jeg klørne mykner opp etterhvert.  Men jeg har faktisk begynt å vurdere om jeg skal la dyrlegen ta en runde på de klørne før de blir alt for lange, sånn at jeg ikke er skurken når de tas skikkelig. Men kloklipp hos dyrlege - hvor pinlig er ikke det???? Kunne ønske de klørne ble litt mykere altså. Ellers så ender det vel opp med rå vold og makt på Strider også, men han er ikke som Shy, ser for meg det kan bli rene huskestuen å få tak i han når det skal klippes klør da - sirkus hver 5te dag.. 

 Hvilke klotenger har du prøvd da? Etter å ha prøvd en haug forskjellige, kommer jeg aldri til å ha noen annen enn millers :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, SFX skrev:

:hug: 

Takk.

16 timer siden, maysofie skrev:

Burde jeg ta det som et tegn, at den eneste dagen jeg ikke har hundene på soverommet, finner jeg ikke mindre enn tre SVÆRE edderkopper på rommet da jeg skal legge meg? Jeg skjønner ikke hvorfor de skal være så himla store! Når du hører udyret med alt for mange bein på størrelse med en fyrstikkeske gå i på sengegavelen, så er det virkelig unødvendig stort :cry:

Herregud, tror jeg hadde flytta. :|

-----

 

Lupus sovnet fredelig inn, ikke mye motstand i en gammel og sliten kropp. Hun ble båret/satt på fanget hele veien (jeg ble kjørt) og tok det med ro, heldigvis. Nå føles det som om en æra er over.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
34 minutter siden, Perfect Image skrev:

Men er kanskje noe annet med rytter? Nå får jeg ikke sett artikkel da, men uansett ekstremt frekt å ikke legge igjen kontaktinfo uansett synes jeg :o 

Tja... er man ute og rir i flokk på løpshester så er det ikke spesielt enkelt å stoppe å legge igjen beskjed.  Det er forøvrig sånn at hester aldri får skylda om ting skjer i trafikken.  Men det er jo en ørliten forskjell på parkert bil og bil i bevegelse.  Så om bilen stod lovlig parkert, og en hest har most den så vil jeg tro at hesteeier kan holdes ansvarlig.  Kjørende får du som bilfører all skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Perfect Image said:

Ja ;) Smartpost om ca 13 uker. Kommer med sløyfe på :D Tenk så perfekt med valp om sommeren! 

Oj. :huh: Jammen. Sånne korthåra er jo så... ehm... vanskelige... og... kompliserte... og generelt... grusomme... Herregud. Hold meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Tja... er man ute og rir i flokk på løpshester så er det ikke spesielt enkelt å stoppe å legge igjen beskjed.  Det er forøvrig sånn at hester aldri får skylda om ting skjer i trafikken.  Men det er jo en ørliten forskjell på parkert bil og bil i bevegelse.  Så om bilen stod lovlig parkert, og en hest har most den så vil jeg tro at hesteeier kan holdes ansvarlig.  Kjørende får du som bilfører all skyld.

Jeg hadde ihvertfall ikke hatt samvittighet om jeg satt på hesteryggen til å ikke oppgi noen verdens ting, jeg hadde definitivt huket tak i noen som kunne ha gjort noe for å legge igjen infoen.

Akkurat nå, Mari skrev:

Oj. :huh: Jammen. Sånne korthåra er jo så... ehm... vanskelige... og... kompliserte... og generelt... grusomme... Herregud. Hold meg...

Jeg har over to håndfulle aryabarnavkomeiere som kan bekrefte hvor enkel og greie de er å ha med å gjøre :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...