Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

10 minutter siden, Argyr skrev:

Takk.

Herregud, tror jeg hadde flytta. :|

-----

 

Lupus sovnet fredelig inn, ikke mye motstand i en gammel og sliten kropp. Hun ble båret/satt på fanget hele veien (jeg ble kjørt) og tok det med ro, heldigvis. Nå føles det som om en æra er over.

:hug:Vet om den følelsen veldig godt, jeg har satt punktum for begge mine katter de to siste årene. Savner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

1 time siden, Christine skrev:

Ikke bra de stakk av.. Når det gjelder ulykker med hest så er det dessverre bilførers tap uansett, så at de ber dere kontakte ditt selskap er vel normalt!

Edit: må finne lovverk, ble litt usikker her.. 

 

59 minutter siden, Ozzy skrev:

 

55 minutter siden, Perfect Image skrev:

Men er kanskje noe annet med rytter? Nå får jeg ikke sett artikkel da, men uansett ekstremt frekt å ikke legge igjen kontaktinfo uansett synes jeg :o 

Det kan umulig stemme. En ting er løse hester som har stukket av men hest+rytter må da for pokker være rytter ansvar? Noe annet ville jo vært helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Perfect Image said:

Jeg har over to håndfulle aryabarnavkomeiere som kan bekrefte hvor enkel og greie de er å ha med å gjøre :aww:

Ja, det er jo det jeg sier! Fæle og utfordrende. Dømt til å mislykkes. Umulig å ha i hus. 

XgMxw.gif

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 minutter siden, Vilje skrev:

 

 

Det kan umulig stemme. En ting er løse hester som har stukket av men hest+rytter må da for pokker være rytter ansvar? Noe annet ville jo vært helt sykt.

Fins flere saker med tvister hvor rytter/kusk har nektet å betale slik at bileier har måttet ta det på forsikring eller via egen lomme. 

http://www.aftenposten.no/osloby/Har-du-bil-Se-opp-for-hest-550707b.html

"I saker mellom hest og bil blir hesten sett på som den myke trafikanten, og da skal det mye til for at den blir holdt ansvarlig.-Selv om en bil står stille?-Ingen betviler at hesten har vært den aktive her, men vi vurderer at den likevel ikke kan stilles til ansvar." 

Edit: for å vise litt hvor sterkt hest står i trafikken:

https://www.nrk.no/mr/hester-ramponerer-biler-1.11127600

Bla ned til avsnittet som handler om NAF:

I tillegg forteller Engebretsen av bileier til og med kan få regning dersom hesten skader seg når den angriper bilen.

– En hest er rett og slett godt dekket bare ved å være hest, sier Engebretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, Perfect Image said:

Fikk tilbake bilen idag etter den har vært på vask siden tirsdag og fytti så ren den er :D Så deilig! Nå kan vi sette inn babybasen. Har tatt av trekkene og vasket over de andre barnestolene også, så nå skinner bilen :D 

Ellers så står steken på, og skal stå i noen timer. Svigermor og tante&onkelen til samboer kommer i 19 tiden :) Det blir koselig. 

Spent på om det skjuler seg noe her inne! Vi tok ultralyd altfor tidlig egentlig, så vi så bare fosterblærer, og mye kan ha skjedd siden da :) Uke 5 ca tirsdag.

17821504_10155070659350256_302060653_n.jpg?oh=e879bb72a92d003074389e1293d1ecc1&oe=58E99961

 

17842324_10155070655740256_314833227_n.jpg?oh=0df613acf7444cc279945af4ad688306&oe=58E9AF23

 

Eneste bilde jeg har fra forrige gang, uke 5 og halv. 

17807171_10155066048635256_77499771_n.jp

 

Da var det bare 9 mnd siden forrige kull, så fortere å få jurvev tenker jeg. Men uansett så trenger jeg ikke 9 stykker som hun fikk forrige gang, har følelse på at det ikke blir så mange heldigvis :P Bare det kommer noen :D

Er det her Darrel har vært og "lekt" seg?  Mager med bebiser i er såå trivelig :)

Lykke til med valpene!

Mia sin mage er 4,5 uke gammel og jeg blir aldri lei av å følge med utviklingen :wub:

20170407_102108.thumb.jpg.843eb40b3bc647e04568f36e094943b5.jpg20170407_102211.thumb.jpg.ed3a5302c2c2e4d0219971b6dcf726f8.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her Darrel har vært og "lekt" seg?  Mager med bebiser i er såå trivelig [emoji4]
Lykke til med valpene!
Mia sin mage er 4,5 uke gammel og jeg blir aldri lei av å følge med utviklingen :wub:
20170407_102108.thumb.jpg.843eb40b3bc647e04568f36e094943b5.jpg20170407_102211.thumb.jpg.ed3a5302c2c2e4d0219971b6dcf726f8.jpg

Der er det jo ingen tvil [emoji813]

Ja! Håper på at noe vokser inni der. Om ikke så prøver vi igjen, har veldig lyst på noe etter D :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Perfect Image said:


Der er det jo ingen tvil emoji813.png

Ja! Håper på at noe vokser inni der. Om ikke så prøver vi igjen, har veldig lyst på noe etter D :)

Nei, ingen tvil der- selv uten ultralyd så synes det så godt at man ikke ville vært i tvil

Krysser fingrene på at det er flotte D-småttiser inni der- Fortsatt en god stund å vokse på :heart::thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

:hug:Vet om den følelsen veldig godt, jeg har satt punktum for begge mine katter de to siste årene. Savner dem.

Det er mye personlighet i en katt! 

Jeg har en til på seks år og regner med det kommer et par til i hus utpå sommeren en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batmantrusene funka ikke... str 98-104 og de var for store:P tenkte at kanskje ei jentetruse var litt mindre så kjøpte en søt med hello kitty på, men den sklei av ila natten den også... så i dag har jeg vært å kjøpt tispetruse. Den kommer i hvertfall ikke til å skli av men det spørs om ikke houdini kommer seg ut av den likevel. Og så skal jeg skifte på senga!! Den ser ikke ut, og å sove på størknet blodflekker - neitakk:sleep:så hvis tispetrusa ikke funker så blir det forbud mot å være i senga.

Men jeg kan ikke klage på løpetiden da. Hun ligger stort sett og sover hele dagen, når vi ikke er ute. Det er deilig, for det er ikke normalen for å si det sånn:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk fredag, jeg sitter bare og venter på at det skal bli lov til å ta fram snopet. Det er når Beat for Beat begynner. At voksne damer bestemmer selv? Men hvis jeg spiser opp alt før Beat for Beat så blir jeg jo sittende og gråte resten av kvelden!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vilje skrev:

Samboerens bil ble sparket av en hest i dag. Lagde en stygg bulk i sida på bilen. Vitner så rytter/hest komme ridende ut fra Øvrevoll for så å stikke av etter det skjedde. Stallene på Øvrevoll fraskriver seg alt ansvar, og ba oss bare ta kontakt med vårt eget forsikringsselskap. Ikke imponert over hestemiljøet på Øvrevoll for øyeblikket.

Opplevde det samme en gang. Min søster lånte mamma sin (heldigvis gamle) bil for å dra i stallen. Hun parkerte på parkeringsplassen. Var flere som så at ei i stallen gikk forbi bilene med hesten sin, og at hesten valgte å fyre til bilen med ene bakfoten. Eieren gikk bare videre uten å si noe, mens det sto igjen flere som så alt. Hun med hesten nektet å betale noen ting for skaden, og mamma hadde til slutt ikke å gjøre noe mer siden det var en gammel bil.

Men ja, folk er ikke alltid så hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 2ne skrev:

:lol: Du må ha det veldig kaldt på soverommet ditt? For puddærn vil ikke sove under dyna mi, det blir for varmt for henne :) 

I går var det nok ikke mer enn 14-15 grader, for vi hadde vært borte hele dagen og huset stå kaldt. Men hun takker ikke nei til å kose i senga på sommeren heller - hun blir aldri hele natta, men i går lå hun under dyna til jeg sovnet, i hvert fall.

4 timer siden, 2ne skrev:

Ja, vi håper på påskemirakler! :D 

Håpet kan ingen ta fra oss :D 

4 timer siden, 2ne skrev:

Du, det går bra, jeg prøver å slutte med julekonserter jeg :aww: Kan spare de billettene til noen som trenger det :P 

They wanna send me to rehab, but I said no, no, no!

4 timer siden, 2ne skrev:

--

AN har jeg søkt om pasientreisene jeg har hatt hittil i år, det var 900 kr det, på 4 mnd.. Bare i reiser.. Djiiz. De er ferdig behandla alt også, i følge mailen jeg fikk. Svært så effektivt det skulle være, det sto opp til 8 uker på nettsiden, men det tok liksom ikke 8 minutter engang. Det må en vel være fornøyd med? :lol: 

Oj, det var kjapt! Jeg må få sendt min konvolutt også, håper det ikke tar seks uker som sist... 

Nå er jeg hjemme fra jobb, har fått handlet mat til helga og neste uke, brukt et gavekort i en blomsterbutikk, kjøpt åtte lilla kubbelys, og mer kortison til Foenix. Jeg var svak på Kiwi'n, så det ble med brie og to tynne spekepølser... Jeg gikk og regnet meg fram til hva det jeg måtte ha kostet mens jeg fylte kurven, og det som ble igjen skulle jeg kjøpe snop for. Men så hadde jeg mer lyst på brie og saltmat. Er det et tegn på at jeg er voksen eller syk? Jeg estimerte for øvrig at jeg handlet for 236 kroner, og landet på 233 - I'm good! Blakk, men good.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente meg feberfri og droppet paracet sammen med antibiotikaen, har tatt de nå for å si det sånn :aww: Jeg skjelver og jeg bor i en leilighet som jeg aldri får kald. :getlost: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Christine skrev:

Fins flere saker med tvister hvor rytter/kusk har nektet å betale slik at bileier har måttet ta det på forsikring eller via egen lomme. 

http://www.aftenposten.no/osloby/Har-du-bil-Se-opp-for-hest-550707b.html

"I saker mellom hest og bil blir hesten sett på som den myke trafikanten, og da skal det mye til for at den blir holdt ansvarlig.-Selv om en bil står stille?-Ingen betviler at hesten har vært den aktive her, men vi vurderer at den likevel ikke kan stilles til ansvar." 

Edit: for å vise litt hvor sterkt hest står i trafikken:

https://www.nrk.no/mr/hester-ramponerer-biler-1.11127600

Bla ned til avsnittet som handler om NAF:

I tillegg forteller Engebretsen av bileier til og med kan få regning dersom hesten skader seg når den angriper bilen.

– En hest er rett og slett godt dekket bare ved å være hest, sier Engebretsen.

Rytter meldte seg etter å ha sett innlegg jeg skrev på Facebook. Hesten er galopphest og har forsikring for slike ting. Alternativt måtte det gått på forsikringsselskapet til samboeren, men da regner jeg med at en oppegående hesteeier hadde tatt hans egenandel.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien begynte i dag.. 10 dager fri !!!! :D

Jeg har smelt avgårde ordre for et titalls millioner de siste ukene , så det passet fint å ta ut litt ferie nå som sjappa er totalt kaos og alle andre må rydde på plass varene  :innocent:

Vi starta ferien med å feire bursdagen til Nico med grillmat.  Poden sang bursdagssang og Nico fikk en burger . Hun er happy.  

Terroren i Stockholm har lagt en liten demper på ferieekstasen min kjenner jeg. 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Bananen said:

*glipper @Mari så hun faller på en korthåring* Vanskelig å holde deg fast, jeg prøvde med godviljen innabords, but nope. :aww:

:lol: Men jeg kjenner langt der inne at det kanskje begynner å bli på tide igjen snart. :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...