Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

12 minutter siden, maysofie skrev:

Men hvorfor ligger ikke i dette i Dogweb egentlig, slik som i feks. Hunddata? Jeg ser jo noe med personvern osv, men hvorfor tillater enkelte kennelklubber at informasjonen ligger offentlig og ikke andre?

Det ligger ikke i Hunddata heller med mindre man gir sin tillatelse til at slik informasjon blir offentliggjort. Jeg ser heller ikke at noen har noe som helst med hvem som eier hvilken hund, egentlig... 

9 minutter siden, Mud skrev:

Det første året jeg hadde fikk jeg han ikke til å se på meg et sekund under trening en gang frem til jeg knakk koden. Han bare hoppet  ( bokstavelig talt ) opp og ned på en plass og hylte. Jeg tok aldri i han når han holdt på sånn ( Jeg har hatt hunder som har gått i overslag før for å si det sånn ) , vi løste det med klikkertrening. 

Og der ble jeg hensatt til den første tida med Willy da han var unghund og vi trente på klubben. Det eneste vi gjorde, var å sitte 1 m fra bilen og trene kontakt... sikkert i 3-4 mnd (det kjentes sånn i hvert fall). 

9 minutter siden, Stine skrev:

Jeg blokkerte et nr som ringte to ganger på rappen, markedsundersøkelsedritt, og nå ringer det i eninga! Jeg får jo bare opp blokkert innhold, så plager jo ikke meg. Men ta et hint da! Når noen har lagt på to ganger og ikke tar den fem ganger så vil de ikke prate liksom...

Jeg har også blitt oppringt veldig mye i det siste av slike markedsundersøkelser - og nei, jeg tar jo ikke telefonen må vite... problemet er jo at de som sitter der bare får opp et random nummer de skal ringe, og aner jo ikke om du har blokkert dem tidligere, for de ringer jo fra ørten forskjellige nummer også... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det ligger ikke i Hunddata heller med mindre man gir sin tillatelse til at slik informasjon blir offentliggjort. Jeg ser heller ikke at noen har noe som helst med hvem som eier hvilken hund, egentlig... 

Vi kunne tenkt oss å kommet i kontakt med de som eier kullsøsken av vår hund, for å høre om noen av dem har lignende utfordringer og hvordan de evt. har løst dem. Men oppdretter vil ikke hverken gi oss kontaktinformasjon eller gi vår kontaktinfo videre til dem, hun som eier faren til Uno har heller ikke fått kontakt med noen av de andre eierne. Vi begynner å lure på om oppdretter ikke vil at vi skal ha kontakt, vi fant jo faren med eier helt tilfeldig via ei facebookgruppe :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, lijenta skrev:

Takker, så dem hadde det på nette og skal til et sted Plantasjen er til uka så kryss fingre for at dem fortsatt har til meg :)

Obs bygg har også pallekarmer :) FK også, men de var noe dyrere (ca 230kr for en hel karm).. 

9 minutter siden, Snoffe skrev:

Akkurat nå er jeg fly forbannet og har mest lyst å slå noen i hodet med en stekepanne! 

Nav ser ut til å ha STORE vansker med å forstå/tro på at jeg UNDET INGEN OMSTENDIGHETER HOLDER PÅ MED HEST:sint_01: nav lurer faktisk på om jeg er i stand til å stelle hesten selv, vel kjære fuckings nav! Jeg steller ingen hest, og holder ikke på med hest, jeg har ikke holdt på med hest på 9 år. Og sånn bare så jeg har sagt det, så er pengene på minstesats som ufør så liten at jeg ikke har råd til å holde på med hest! 

At NAV i tillegg klarer å få meg til å føle at jeg blir overvåket, og at jeg ikke har lov til å gjøre noen ting gjør ikke saken bedre! Det er i hvertfall helt tydelig at nav IKKE GIDDER å lese brevene jeg sender som de KREVER (!) at jeg sender!

**** dere nav! Jeg har aldri bedt om å bli syk som 16åring, og jeg beklager sterkt jeg var aktiv før jeg ble syk. Skulle ha tenkt lengre som barn og tidlig ungdom at jeg burde visst bedre enn å være aktiv, å ha fritidsaktivitet og venner. For ikke viste jeg at det jeg  gjorde for 9 år siden før jeg ble syk skulle være så vanskelig for dere å få med dere at jeg ikke lengre gjør:sint_01::sint_01:

 

Vær vanskelig tilbake og be de om å dokumentere de påstandene der.. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Obs bygg har også pallekarmer :) FK også, men de var noe dyrere (ca 230kr for en hel karm).. 

Vær vanskelig tilbake og be de om å dokumentere de påstandene der.. 

Advokat "stefaren" min har bestemt at vi skal være medgjørlig litt til, og hjelper ikke det så blir det advokat (ikke "stefar" altså).

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snoffe skrev:

Akkurat nå er jeg fly forbannet og har mest lyst å slå noen i hodet med en stekepanne! 

Nav ser ut til å ha STORE vansker med å forstå/tro på at jeg UNDET INGEN OMSTENDIGHETER HOLDER PÅ MED HEST:sint_01: nav lurer faktisk på om jeg er i stand til å stelle hesten selv, vel kjære fuckings nav! Jeg steller ingen hest, og holder ikke på med hest, jeg har ikke holdt på med hest på 9 år. Og sånn bare så jeg har sagt det, så er pengene på minstesats som ufør så liten at jeg ikke har råd til å holde på med hest! 

At NAV i tillegg klarer å få meg til å føle at jeg blir overvåket, og at jeg ikke har lov til å gjøre noen ting gjør ikke saken bedre! Det er i hvertfall helt tydelig at nav IKKE GIDDER å lese brevene jeg sender som de KREVER (!) at jeg sender!

**** dere nav! Jeg har aldri bedt om å bli syk som 16åring, og jeg beklager sterkt jeg var aktiv før jeg ble syk. Skulle ha tenkt lengre som barn og tidlig ungdom at jeg burde visst bedre enn å være aktiv, å ha fritidsaktivitet og venner. For ikke viste jeg at det jeg  gjorde for 9 år siden før jeg ble syk skulle være så vanskelig for dere å få med dere at jeg ikke lengre gjør:sint_01::sint_01:

 

Jeg har ikke ord :(:hug: Er det ungufør tillegget som er så komplisert å få? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mona skrev:

Neida, vi skal ikke i kveld, så du kan bare dra :P

Haha! :P 

Vi dro og det gikk veldig greit. Eier er bare et problem når vedkommende ikke har kontroll på hunden, men i dag kontrollerte den seg selv så da gikk det fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 timer siden, Siri skrev:

:lol: Kan jeg låne en sånn pappa? :D 

Hmm.. Nei, jeg tror ikke jeg vil bruke han opp :P:teehe: 

3 timer siden, Siri skrev:

Ja, det er liksom forståelig :) 

Ikke for kirurger, tydeligvis :) 

3 timer siden, Siri skrev:

Jeg skal ikke påberope meg å ha det veldig kaldt på soverommet, jeg heller, men i natt ble det faktisk kaldt altså... 

Jeg har heldigvis ikke temperatursvingninger i stor grad på soverommet, jeg hadde ikke orka å gå og legge meg om det var kaldt-kaldt. 

--

AN har jeg spist sjokolade med mint og krokan, det var godt :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Vi har vært hos adferdsterapeut i dag, og dommen var vel omtrent som forventet... sånn er han bare, men sånn og sånn kan dere gjøre for å bygge selvtillit og unngå konfrontasjoner. Unngå møte med andre hunder på båndtur (hvordan i huleste gjør man det i et vanlig boliområde med bikkje i annenhvert hus?), unngå revirforsterking ved å variere hvor vi går og å ikke la ham gå og snuse/markere (kjempelett å variere når vi uansett må bruke veiene i samme boligområde), innskrenke hva han har tilgang til hjemme siden han har noe forsvar av seng/sofa, fjerne muligheten til å se ut siden han reagerer på folk og hunder som går forbi, og selvsagt fjerne alt som kan skape situasjoner som vil forsterke ressursforsvaret. Så i bunn og grunn: han kommer aldri til å bli bedre, men vi kan tilrettelegge for at han ikke skal bli verre. Han er reservert og lite tilgjengelig, og har behov for avstand til både folk og dyr. Så all form for fellestrening (hundeklubbtrening) kan vi egentlig bare droppe, han vil ikke være tilgjengelig for læring når han er stressa pga nærheten til andre hunder. Og når han først har lært at han kan bite for å slippe unna situasjoner vil han bare fortsette med det, så vi tenker jo nå at vi aldri vil kunne stole på ham nok til å f.eks slippe ham sammen med onkelungene eller la svigers passe ham om de samme ungene er der.

Gubben ser helsvart på det og mener at siden han aldri vil bli bedre er vi ferdige med å ha hund. Han er forbanna på oppdretter som har solgt oss en hund med så dårlig arvemateriale, jeg prøver å dempe ham litt på det ved å si at hun neppe gjorde det med vilje eller var klar over det selv. Jeg er mest bare trist.

Og har migrenen fra *******, så skal jeg med god samvittighet kjøre i meg både pepsi max, biff, propud og en liten neve potetgull. Gubben har trøstespist pizza og har vondt i magen.

Vet du hva, jeg tror ikke at han er verre enn Pippin. I alle fall ikke enn Pippin som ung. Jeg går tur med Pippin alene, sånn at jeg er helt sikker på å ha kontroll hvis han klikker på hunder eller mennesker. Vi går i stor bue rundt andre, det hjelper en del. Jeg tror Pippin også kunne ha smakt litt (men ikke bitt skikkelig) på en hånd som tok fra ham noe han veldig gjerne ville ha. Derfor har jeg aldri gjort det, jeg bytter med en godbit, en skinkeskive fra kjøleskapet slår aldri feil. Jeg sier fra til folk han ikke kjenner at de skal ignorere ham, ikke prøv å bli venner, det vil jeg ikke ta ansvaret for. På denne måten har vi egentlig levd lykkelig i 12,5 år. Jeg håper jeg slipper sånt stress med neste hund, men det er absolutt ikke noen krise.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Pixie skrev:

Vi kunne tenkt oss å kommet i kontakt med de som eier kullsøsken av vår hund, for å høre om noen av dem har lignende utfordringer og hvordan de evt. har løst dem. Men oppdretter vil ikke hverken gi oss kontaktinformasjon eller gi vår kontaktinfo videre til dem, hun som eier faren til Uno har heller ikke fått kontakt med noen av de andre eierne. Vi begynner å lure på om oppdretter ikke vil at vi skal ha kontakt, vi fant jo faren med eier helt tilfeldig via ei facebookgruppe :|

Men som nevnt over - det finnes metoder, som kanskje ikke er helt ok, men da kan du finne dem i hvert fall.

9 minutter siden, 2ne skrev:

Hmm.. Nei, jeg tror ikke jeg vil bruke han opp :P:teehe: 

Åååå, du er så kjip altså... :P 

9 minutter siden, 2ne skrev:

Ikke for kirurger, tydeligvis :) 

Men de har jo strengt tatt ikke noe liv, de :aww: De tenker nok ikke på at andre gjerne vil forsøke å ha det... 

9 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har heldigvis ikke temperatursvingninger i stor grad på soverommet, jeg hadde ikke orka å gå og legge meg om det var kaldt-kaldt. 

Jeg har normalt sett ikke det, jeg heller, jeg sover med lukket vindu om vinteren, men nå er liksom vinteren over, og da åpna jeg vinduet vøtt... og det var visst kaldt i natt :lol: 

9 minutter siden, 2ne skrev:

AN har jeg spist sjokolade med mint og krokan, det var godt :ahappy: 

Det er knallgodt!!! Det er synd de ikke har den Dajm m mint lenger (eller i hvert fall har de den ikke der jeg handler... så jeg må på harryhandel for å finne sånt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie Mine tre er også idioter i passeringer av andre hunder. Gleden med å bo i gokk er at vi ikke har det problemet særlig ofte :aww:  Men om dere ikke har brukt det, så anbefaler jeg grime som hjelpemiddel ved utagering. Selv om Uno ikke er så stor, så er det nok krefter i han. Med grime har du kontroll på hodet hans, og det syns hvertfall jeg er utrolig greit i slike settinger. 

Se for det stuttjukke lille meg, med en saluki som viser colgategliset og BRØLER, en saluki som galbjeffer mens den gjemmer seg bak meg, og en basenji som gauler og ber drittbikkja komme liiiiiiiitt nærmere så han kan ommøblere trynet  dens. :aww: SER så kontrollert ut atte. :aww::lol:  You are not alone! 

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en fillerye i dag... tenkte det gikk greit liksom, siden bikkja er stuerein nå. Har teppe under stuebordet og det har hu aldri pissa på. Så kom vi hjem fra kveldstur og dritten setter seg bang klask ned å pisser på den nye fillerya...markerer hun, eller hva er greia? Sånn holdt hun på på badematta også, så jeg tok den bort, men teppet i stua, DET får være i fred?? Det fikk til og med være i fred når hun ikke var stueren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Eierinformasjon er konfidensielt og skal ikke spres til andre enn dem som har tilgang til det, egentlig. 

Alle kan finne eierinformasjon på en hund. Man bare "melder" hunden på utstilling, og da kommer eierinfo opp. Man avbryter jo så klart før man kommer til betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siri skrev:

Hvilken type var det du prøvde?

Kunne det ikke justeres? Jeg husker ikke hvordan det var på den jeg hadde :) 

Det var min erfaring også :)

Det er DRITTUNGT!!!! Men god rumpetrim da :aww: Jeg konkluderte med at jeg ikke trengte rumpetrim - jeg kan leve med kjerringrumpa mi :aww: 

Jeg monterte stanga på min vanlige sykkel og det gikk helt fint :) Jeg måtte bare jukle litt for å få montert den skikkelig, men ikke noe problem å gjøre det :) 

Da lurer jeg på om jeg går for stang på sykkel, og håper det går. Ser at gaffelen min er veldig tjukk, håper det går fordeom.

Husker ikke hvilken type det var, men var smale dekk, lite demping og lavt brett.

Nå har jeg vært på kurs, jeg er sliten, og litt kald selv med varmedress. Skal jobbe i helgen, like greit å bli ferdig med det.

Så må jeg også huske å handle til påska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Line skrev:

Alle kan finne eierinformasjon på en hund. Man bare "melder" hunden på utstilling, og da kommer eierinfo opp. Man avbryter jo så klart før man kommer til betaling.

Men det er jo ikke sånn det skal være... det er jo et smutthull noen luringer har funnet ut av :P Det er jo en grunn til at det bare er et begrenset antall personer i raseklubbene som har tilgang til denne infoen liksom :) 

Akkurat nå, Debbie skrev:

Da lurer jeg på om jeg går for stang på sykkel, og håper det går. Ser at gaffelen min er veldig tjukk, håper det går fordeom.

Festet til stanga er antakelig enda videre, jeg måtte legge en del papp og tape mellom gaffelen og festet til den stanga for at det skulle bli tjukt nok :)

Akkurat nå, Debbie skrev:

Husker ikke hvilken type det var, men var smale dekk, lite demping og lavt brett.

Det var kanskje ikke den heftigste off-roader'n da antar jeg :). Brettet på de terrengtypene er jo også ganske høyt slik at det ikke skal ta nedi røtter og steiner. 

Nå har jeg vel utsatt gulvvasken lenge nok *husj på seg kjerring*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Men det er jo ikke sånn det skal være... det er jo et smutthull noen luringer har funnet ut av :P Det er jo en grunn til at det bare er et begrenset antall personer i raseklubbene som har tilgang til denne infoen liksom :) 

Hehe joa, men all den tid man har anledning til å melde på hunder for andre så må man jo også kunne se at man melder på rett hund :P 

Nå har jeg jobbet med oppgaven i noen timer, men nå tar jeg kveld :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Siri skrev:

Åååå, du er så kjip altså... :P 

Jeg veit! Men det er MIN pappa! :lol: 

22 minutter siden, Siri skrev:

Men de har jo strengt tatt ikke noe liv, de :aww: De tenker nok ikke på at andre gjerne vil forsøke å ha det... 

Nei. Det er jo sånn uføretrygda skal ha det, det. Har de et liv, er de ikke sjuke nok :aww: 

22 minutter siden, Siri skrev:

Jeg har normalt sett ikke det, jeg heller, jeg sover med lukket vindu om vinteren, men nå er liksom vinteren over, og da åpna jeg vinduet vøtt... og det var visst kaldt i natt :lol: 

Jeg har ikke åpna vinduet enda, heldigvis :lol: 

22 minutter siden, Siri skrev:

Det er knallgodt!!! Det er synd de ikke har den Dajm m mint lenger (eller i hvert fall har de den ikke der jeg handler... så jeg må på harryhandel for å finne sånt). 

Jeg var på harryhandel når jeg fant sånt :D 

Sånn utover det, så er jeg overraska over at det er så mange nysgjerrige snokere på hundesonen, helt åpent. Litt sånn "jepp, vi snoker fordi vi er nysgjerrige, og vi skammer oss ikke over det engang!" :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

Men det er jo ikke sånn det skal være... det er jo et smutthull noen luringer har funnet ut av :P Det er jo en grunn til at det bare er et begrenset antall personer i raseklubbene som har tilgang til denne infoen liksom :) 

Festet til stanga er antakelig enda videre, jeg måtte legge en del papp og tape mellom gaffelen og festet til den stanga for at det skulle bli tjukt nok :)

Det var kanskje ikke den heftigste off-roader'n da antar jeg :). Brettet på de terrengtypene er jo også ganske høyt slik at det ikke skal ta nedi røtter og steiner. 

Nå har jeg vel utsatt gulvvasken lenge nok *husj på seg kjerring*

Håper det,me det var jo mange å velge mellom....Eneste jeg vet at jeg vil ha som festet på sykkelen, ikke styret. For jeg likte at selv om jeg svinge med kickbiken så fulgte ikke stanga hjulet.

Nei, det var visst til asfalt kjøring den jeg brukte.

Dakar hørte om ei som hadde vært på kurs med en stor hund, så hadde hunden dratt til skikkelig for å hilse på nabohunden- og skuldra til eieren gikk utav ledd..:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanke og tilbakemeldinger! Det som er vanskeligst for oss er jo ikke utageringen eller reservertheten, men at han biter. Han har flere ganger bitt så vi har blødd, men ikke så vi har trengt å sy. Han biter pga ressursforsvar som går over i frykt, og han biter så det gjør vondt men ikke bryter hud for å prøve å skremme meg fra sånt som pelsstell, kloklipp, ta på potesokker og annet han ikke vil vi skal gjøre. Han kan knurre og løfte leppa mot oss når vi skal flytte ham/jage ham ned fra steder han har lagt seg til for å sove, sist i går kveld når jeg skulle flytte ham fra senga fordi jeg skulle legge meg selv. 

Hadde det ikke vært for bitinga kunne jeg levd med resten av problemene hans, men samlet begynner det å bli litt for mye for oss. 

Gubben vil ikke mer. Og noen av argumentene er jeg enig i: mange av tiltakene vi bør gjøre vil dra ned livskvaliteten til Uno. For å ikke forsterke adferd skal vi hindre ham i å bjeffe på/jage etter hunder/folk/biler som går forbi hagen, så vi bør ikke la ham gå ute i hagen. Han elsker å være ute i hagen... For å hindre ham i å forsterke det å bjeffe på folk/katter/hunder bør vi hindre ham i å se ut av vinduet. Han elsker å ligge og følge med... i begge tilfellene er det 90% av tida rolig stemning og bare kos, og det må vi ofre for å unngå den 10%-en der han stresser seg opp og bjeffer/knurrer. Det kjennes virkelig ikke godt å måtte hindre ham i å ligge ute, når jeg ser hvordan han kommer logrende forventningsfullt bare jeg tar i verandadøra :hmm:

Jeg vet ikke hva jeg vil... samboer er klar på at han ikke orker jobben og usikkerheten, han vil avlive. Jeg ser at Uno vil kunne fungere fint med tilrettelegging hos noen som har tid, kunnskap og tålmodighet, han er jo en herlig liten tass det aller meste av tiden. Han er bare 18 mnd, han kan fint få 15 år til med skogsturer, løping, bading og leking. Men hvem vil ha en hund som biter?

Jeg har sittet og lest gjennom denne gamle tråden

Dette er det vanskeligste valget jeg noen gang har stått foran. Og det blir ikke enklere av gubbens standpunkt.

Og forresten, gjett om vi har prøvd å få trent inn en sitt å bruke ved passeringer... problemet der er at så snart han ser den andre hunden blokkerer han alt jeg kommer med. Det hjelper ikke at han er knallgod på sitt i alle andre situasjoner når han bare ikke hører at jeg brøler sitt. Jeg tror nesten jeg kunne vifta rundt en biff uten at han ville lagt merke til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

 

Hvis det er noen trøst så har jeg to stk som kan se ut og høres ut som ville aper i passeringer av andre hunder. Noen ganger går det helt fint, andre ganger må en eller begge mene noe om den vi går forbi. Jeg har sluttet å bry meg stort sett og går bare videre. Når det er sagt så er det noe ganske annet å forholde seg til en hund som oppfører seg sånn, som ikke blir spesielt trenbar pga det og som kan være truende til å ta et nafs av folk. Å jeg forstår veldig godt at du blir deppa av det. 

Kudos til alle som har levd lange og fine/ok liv med sånne hunder, men jeg forstår også de som ikke orker det. Det er ikke til å stikke under en stol at man må tilrettelegge ekstra og ta en del hensyn man ville sluppet med en enklere og mer trenbar hund, hvor man kanskje kan gå inn å styre på ren lydighet. Det er nok ikke så enkelt på raser som ikke er de letteste lydighetshundene i utgangspunktet.

-----------

Jeg har pakket til påskeferie. Tenkte jeg skulle pakke minst mulig, men ender allikevel opp med et helt lass. Diger bag, poser, småbager og dilldall. Samboern har til sammenligning en halvfull, slapp bag...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

Jeg har også en sånn foam-greie, den er så varm at jeg sover med sommerdyne hele året. Jeg, liksom. Jeg er jo alltid frossen :o Er digg med varm seng da :ahappy:  

Jeg har en sånn Glam-greie :D 

7 timer siden, Siri skrev:

:lol: Ja, særlig jeg snekre sånt liksom :lol: Jeg synes forresten alle hus burde komme med vegg-til-vegg-seng :ahappy: 

Jeg har bodd med soverom hvor senga gikk fra en ende av rommet til det andre - det var to dører for å komme inn til hver sin side av senga, føltes nesten som om jeg og samboer hadde hvert vårt soverom. Og det er noe dritt å få på laken på en seng hvor du ikke kan stå i fotenden - men må løpe rundt ut i gangen. Om senga i tillegg står inntil en tredje vegg, så vil det å re opp senga bli en marerittjobb.

7 timer siden, Argyr skrev:

Sånn ellers skjemmer jeg bort Lupuspusen på nesten 15 etter beste evne, for i morgen er det siste reis. :icon_cry:

:hug: 

1 time siden, maysofie skrev:

Men hvorfor ligger ikke i dette i Dogweb egentlig, slik som i feks. Hunddata? Jeg ser jo noe med personvern osv, men hvorfor tillater enkelte kennelklubber at informasjonen ligger offentlig og ikke andre?

Fordi NKK må tilpasse seg norsk lovgivning, mens SKK forholder seg til svensk lovgivning? Både SKK og FKK har en ordning hvor eier selv kan gi tillatelse til at eieropplysning er kjent. Jeg vet ikke om det er mulig etter norsk lov, men det ville i så fall kreve en stor omlegging av DogWeb - før var eieropplysninger tilgjengelig, men personvernet ble endret, og da fjernet de alle eieropplysninger for med ordinær innlogging. Det er viktigere ting å gjøre med DogWeb for å få det til et bra avlsverktøy, enn eieropplysninger, så jeg skjønner at det ikke har vært en prioritet HVIS det er en mulighet.

1 time siden, Snoffe skrev:

Akkurat nå er jeg fly forbannet og har mest lyst å slå noen i hodet med en stekepanne! 

Nav ser ut til å ha STORE vansker med å forstå/tro på at jeg UNDET INGEN OMSTENDIGHETER HOLDER PÅ MED HEST:sint_01: nav lurer faktisk på om jeg er i stand til å stelle hesten selv, vel kjære fuckings nav! Jeg steller ingen hest, og holder ikke på med hest, jeg har ikke holdt på med hest på 9 år. Og sånn bare så jeg har sagt det, så er pengene på minstesats som ufør så liten at jeg ikke har råd til å holde på med hest! 

At NAV i tillegg klarer å få meg til å føle at jeg blir overvåket, og at jeg ikke har lov til å gjøre noen ting gjør ikke saken bedre! Det er i hvertfall helt tydelig at nav IKKE GIDDER å lese brevene jeg sender som de KREVER (!) at jeg sender!

**** dere nav! Jeg har aldri bedt om å bli syk som 16åring, og jeg beklager sterkt jeg var aktiv før jeg ble syk. Skulle ha tenkt lengre som barn og tidlig ungdom at jeg burde visst bedre enn å være aktiv, å ha fritidsaktivitet og venner. For ikke viste jeg at det jeg  gjorde for 9 år siden før jeg ble syk skulle være så vanskelig for dere å få med dere at jeg ikke lengre gjør:sint_01::sint_01:

 

Det der er jo bare absurd... :hug:

Foenix har vært til kontrolltime, og øret ser bedre ut enn sist, og sist så det bedre ut enn noensinne, så da smiler jeg litt lettet over at det ser ut til at disse medisinene - bank i bordet, kryss fingrene - foreløpig fungerer. Så får vi se om vi kommer i mål. Spesialisten mente at det ville ta seks uker, og nå har det gått fire - men så vet vi jo ikke hvor mye det har påvirket at hun fikk for liten medisindose fordi apotekeren skrev feil. De har for øvrig bedt om unnskyldning og tilbudt seg å betale merutgiftene mine, men det er jo umulig å vite hva som er eventuelle merutgifter. Det er også rapportert inn til et statlig medisinregister, så de tok det veldig alvorlig, og lovte å skjerpe opp rutinene sine. Jeg er imponert.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pixie skrev:

Takk for omtanke og tilbakemeldinger! Det som er vanskeligst for oss er jo ikke utageringen eller reservertheten, men at han biter. Han har flere ganger bitt så vi har blødd, men ikke så vi har trengt å sy. Han biter pga ressursforsvar som går over i frykt, og han biter så det gjør vondt men ikke bryter hud for å prøve å skremme meg fra sånt som pelsstell, kloklipp, ta på potesokker og annet han ikke vil vi skal gjøre. Han kan knurre og løfte leppa mot oss når vi skal flytte ham/jage ham ned fra steder han har lagt seg til for å sove, sist i går kveld når jeg skulle flytte ham fra senga fordi jeg skulle legge meg selv. 

Hadde det ikke vært for bitinga kunne jeg levd med resten av problemene hans, men samlet begynner det å bli litt for mye for oss. 

Gubben vil ikke mer. Og noen av argumentene er jeg enig i: mange av tiltakene vi bør gjøre vil dra ned livskvaliteten til Uno. For å ikke forsterke adferd skal vi hindre ham i å bjeffe på/jage etter hunder/folk/biler som går forbi hagen, så vi bør ikke la ham gå ute i hagen. Han elsker å være ute i hagen... For å hindre ham i å forsterke det å bjeffe på folk/katter/hunder bør vi hindre ham i å se ut av vinduet. Han elsker å ligge og følge med... i begge tilfellene er det 90% av tida rolig stemning og bare kos, og det må vi ofre for å unngå den 10%-en der han stresser seg opp og bjeffer/knurrer. Det kjennes virkelig ikke godt å måtte hindre ham i å ligge ute, når jeg ser hvordan han kommer logrende forventningsfullt bare jeg tar i verandadøra :hmm:

Jeg vet ikke hva jeg vil... samboer er klar på at han ikke orker jobben og usikkerheten, han vil avlive. Jeg ser at Uno vil kunne fungere fint med tilrettelegging hos noen som har tid, kunnskap og tålmodighet, han er jo en herlig liten tass det aller meste av tiden. Han er bare 18 mnd, han kan fint få 15 år til med skogsturer, løping, bading og leking. Men hvem vil ha en hund som biter?

Jeg har sittet og lest gjennom denne gamle tråden

Dette er det vanskeligste valget jeg noen gang har stått foran. Og det blir ikke enklere av gubbens standpunkt.

Og forresten, gjett om vi har prøvd å få trent inn en sitt å bruke ved passeringer... problemet der er at så snart han ser den andre hunden blokkerer han alt jeg kommer med. Det hjelper ikke at han er knallgod på sitt i alle andre situasjoner når han bare ikke hører at jeg brøler sitt. Jeg tror nesten jeg kunne vifta rundt en biff uten at han ville lagt merke til det...

Når han bare er 18 mnder så kan mye endre seg når det gjelder passeringer og utaggering altså, når det gjelder ressursforsvar også for den del. 

Pigg er en dritt med utaggeringer mot hunder og til tider folk. Han blir 2 år i slutten av mai. Bare den siste måneden har vi hatt stor fremgang, innimellom (som idag :( ) har vi store tilbakesteg, men jeg har endelig funnet en måte som fungerer på å nå inn til ham og som gjør at vi kommer fremover i treningen. 

Det er veldig vanskelig å si om han har gått over en grense med bitingen eller ikke. Dere vet jo best hvordan det føles i hjemme. Man skal ikke ha en hund man er delvis redd. Det du beskriver er jo klart noe som krever en del jobb, men jeg har hørt om en hel del tibetanske terriere med samme problemene, så jeg tror ikke dette er spesielt uvanlig på rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...