Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Tenk å ha en samboer som gjør sånn da! Min er så egoistisk at når han først skifter på senga så tar han bare sin egen dyne å pute:sleep: av og til lurer jeg på hvor jeg har funnet han:teehe:

Vi har også tørketrommel men jeg er ikke så vandt med det... håndklær og sengtøy går jo inni der. Men klær osv, vil ikke de krympe eller bli stygge? :whistle:

Vær glad han skifter på noe som helst, du :lol: (selv om jeg hadde blitt mye surere for skift av kun egen side, enn ikke skift i det hele tatt, tror jeg....)

Klær går forøvrig fint i tørketrommel. Derfor man har den, liksom :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

7 minutter siden, Kaisen skrev:

Tenk å ha en samboer som gjør sånn da! Min er så egoistisk at når han først skifter på senga så tar han bare sin egen dyne å pute:sleep: av og til lurer jeg på hvor jeg har funnet han:teehe:

Vi har også tørketrommel men jeg er ikke så vandt med det... håndklær og sengtøy går jo inni der. Men klær osv, vil ikke de krympe eller bli stygge? :whistle:

Vi legger alt inn der, stort sett. Unntakene er ull og dongeri :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pringlen skrev:

Vær glad han skifter på noe som helst, du :lol: (selv om jeg hadde blitt mye surere for skift av kun egen side, enn ikke skift i det hele tatt, tror jeg....)

Klær går forøvrig fint i tørketrommel. Derfor man har den, liksom :)

Det skjer sånn ca en gang i året at han skifter på senga (sin egen side), og selvom jeg blir litt sur så er det litt deilig også siden han har dobbeldyne. Jeg er så liten så det å skifte trekk på den blir et helt prosjekt:P ellers er det, sammen me alt annet husarbeid, matlaging, handling osv min jobb. Men akkurat det gjør meg ikke så mye siden jeg bare jobber 50% og har mye fritid:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Hadde vi bare hatt badekar så :lol: SEr for meg at ender i lite dusjkabinett blir... klønete. Er ganske store de andrikkene :lol: Ååh jeg elsker endene, fikk aldri så godt forhold til hønsene jeg hadde, men ja du dæven som de griser og driter. Men har veldig lyst på høns igjen og. :D

 

Du får lage mini-utegård til dem av kompostgrinder med et badekar i! Med ei blikkplate til tak eller noe. Jeg prøver å ikke få så godt forhold til mine nå, siden de skal spises, mesteparten av dem. Men en av SBene er jeg veldig god venn med, brahmaene kan også godt bli tamme og koselige, for de er det ikke verdt å spise. :P 

Har lurt litt på kjøttkanin jeg, men det blir garantert ikke i år. *prøve å begrense seg ihvertfall littegrann* 

 

..har vi vært ute hos fuglene en tur og så nede på jordet og utforska litt, siden det begynner å bli bart. Jeg fant søppelplassen, gitt. Hva ER det med folk? Der de har slengt stein fra jordet har de også slengt bildekk, gjerder, ståltråd, noe hvitevarer og ymse skrot. Jeg har enda ikke vært på en eiendom "på landet" uten minst en sånn "fylling" og jeg skjønner virkelig ikke greia. Vi har god nok søppelhåndtering i dette landet, det skulle ikke være nødvendig med "hver mann sin fylling". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært hos adferdsterapeut i dag, og dommen var vel omtrent som forventet... sånn er han bare, men sånn og sånn kan dere gjøre for å bygge selvtillit og unngå konfrontasjoner. Unngå møte med andre hunder på båndtur (hvordan i huleste gjør man det i et vanlig boliområde med bikkje i annenhvert hus?), unngå revirforsterking ved å variere hvor vi går og å ikke la ham gå og snuse/markere (kjempelett å variere når vi uansett må bruke veiene i samme boligområde), innskrenke hva han har tilgang til hjemme siden han har noe forsvar av seng/sofa, fjerne muligheten til å se ut siden han reagerer på folk og hunder som går forbi, og selvsagt fjerne alt som kan skape situasjoner som vil forsterke ressursforsvaret. Så i bunn og grunn: han kommer aldri til å bli bedre, men vi kan tilrettelegge for at han ikke skal bli verre. Han er reservert og lite tilgjengelig, og har behov for avstand til både folk og dyr. Så all form for fellestrening (hundeklubbtrening) kan vi egentlig bare droppe, han vil ikke være tilgjengelig for læring når han er stressa pga nærheten til andre hunder. Og når han først har lært at han kan bite for å slippe unna situasjoner vil han bare fortsette med det, så vi tenker jo nå at vi aldri vil kunne stole på ham nok til å f.eks slippe ham sammen med onkelungene eller la svigers passe ham om de samme ungene er der.

Gubben ser helsvart på det og mener at siden han aldri vil bli bedre er vi ferdige med å ha hund. Han er forbanna på oppdretter som har solgt oss en hund med så dårlig arvemateriale, jeg prøver å dempe ham litt på det ved å si at hun neppe gjorde det med vilje eller var klar over det selv. Jeg er mest bare trist.

Og har migrenen fra *******, så skal jeg med god samvittighet kjøre i meg både pepsi max, biff, propud og en liten neve potetgull. Gubben har trøstespist pizza og har vondt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Argyr skrev:

Du får lage mini-utegård til dem av kompostgrinder med et badekar i! Med ei blikkplate til tak eller noe. Jeg prøver å ikke få så godt forhold til mine nå, siden de skal spises, mesteparten av dem. Men en av SBene er jeg veldig god venn med, brahmaene kan også godt bli tamme og koselige, for de er det ikke verdt å spise. :P 

Har lurt litt på kjøttkanin jeg, men det blir garantert ikke i år. *prøve å begrense seg ihvertfall littegrann* 

Ja, må bli noe sånt om ikke portforbudet forsvinner snart :D, har noen enkle dobbeltpaller vi får levert flis til samdrifta på, de har jeg tinget til det bruket. Og stoler på at jeg hun vi fikk de av har rett når hun sier at det blir så mange andunger at vi bare mååå slakte, og det er helt greit. :lol: Har noen som er fredet helt, samme med kaninene. Der er det noen som aldri kommer til å bli slakta, mens resten går det helt fint med. Men gruer meg litt til å slakte første anda gitt. Første er alltid verst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Veldig!  Vi har fremdeles endel snø, men plussgrader og periodevis veldig fint. Og de er møkkete så tar dem snart i dusjen for å vaske dem (vil ikke ha sølet inne hos dem, blir så vått... De søler nok med drikkevannet som de vasker huet i.)

Korleis har du laga til med vatn til dei inne, utan at dei grisar så j****? :P 
Prøvde å lage til ein plastkasse med hol som det skulle stå eit rør i, sånn at dei kunne stappe haude gjennom den, meeeen kassen tålte ikkje heilt at eg prøvde meg på eit hol og dermed sprakk den... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ja, må bli noe sånt om ikke portforbudet forsvinner snart :D, har noen enkle dobbeltpaller vi får levert flis til samdrifta på, de har jeg tinget til det bruket. Og stoler på at jeg hun vi fikk de av har rett når hun sier at det blir så mange andunger at vi bare mååå slakte, og det er helt greit. :lol: Har noen som er fredet helt, samme med kaninene. Der er det noen som aldri kommer til å bli slakta, mens resten går det helt fint med. Men gruer meg litt til å slakte første anda gitt. Første er alltid verst. 

 

Det gjør det nok, vi må bare vente til trekket er over og så vente litt til så de ser at det ikke blir noe utbrudd. Heldigvis er det ikke sånn hvert år.

Og så andunger da! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bellare skrev:

Korleis har du laga til med vatn til dei inne, utan at dei grisar så j****? :P 
Prøvde å lage til ein plastkasse med hol som det skulle stå eit rør i, sånn at dei kunne stappe haude gjennom den, meeeen kassen tålte ikkje heilt at eg prøvde meg på eit hol og dermed sprakk den... :|

Har gitt opp :lol:  Har en silikonbøtte til hest eller noe, som ikke er så høye kanter, de søler nok med den, men velter den faktisk ikke så mye, og er ikke plass til at de får badet oppi den med hele seg. Sjekker den to ganger til dagen da, og det blir møkkete.

Akkurat nå, Argyr skrev:

Det gjør det nok, vi må bare vente til trekket er over og så vente litt til så de ser at det ikke blir noe utbrudd. Heldigvis er det ikke sånn hvert år.

Og så andunger da! :wub:

Ja, de har jo lempet på det i både sverige og danmark, så er nok håp her og :ahappy: 

Jaaaa, gleder meg veldig! :wub: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lijenta skrev:

Jeg trodde pallekarm på Europris var en høyde med pallekarmer jagu tok jeg feil, det var en side. Så drømmen med tre grønnsakhagebedd forsvant fort. Det vil komme opp i 1800 kr siden jeg må ha med snilekant også, jaja godt det finnes en vår til neste år au

Plantasjen selger pallekarm (en hel firkant), for 100kr på tilbud.. mulig det har gått ut, men det var 150kr i ordinær pris :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Plantasjen selger pallekarm (en hel firkant), for 100kr på tilbud.. mulig det har gått ut, men det var 150kr i ordinær pris :) 

Takker, så dem hadde det på nette og skal til et sted Plantasjen er til uka så kryss fingre for at dem fortsatt har til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pixie skrev:

Forresten folkens, hvordan kan man finne eier av hund når alt man har er hundens reg-nr?

Medlemmer i avlsråd har vell tilgang på eierinformasjon i Dogweb, hvis jeg husker riktig?

Regner ikke med det er BC, for da kunne man hjulpet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Argyr skrev:

Du får lage mini-utegård til dem av kompostgrinder med et badekar i!

Og om noen trenger badekar, så har jeg et par stk stående bak uthuset her... sånne som er brukt som hestedrikkekar tidligere! Bare å hente :D 

16 minutter siden, Pixie skrev:

Vi har vært hos adferdsterapeut i dag, og dommen var vel omtrent som forventet... sånn er han bare, men sånn og sånn kan dere gjøre for å bygge selvtillit og unngå konfrontasjoner. Unngå møte med andre hunder på båndtur (hvordan i huleste gjør man det i et vanlig boliområde med bikkje i annenhvert hus?), unngå revirforsterking ved å variere hvor vi går og å ikke la ham gå og snuse/markere (kjempelett å variere når vi uansett må bruke veiene i samme boligområde), innskrenke hva han har tilgang til hjemme siden han har noe forsvar av seng/sofa, fjerne muligheten til å se ut siden han reagerer på folk og hunder som går forbi, og selvsagt fjerne alt som kan skape situasjoner som vil forsterke ressursforsvaret. Så i bunn og grunn: han kommer aldri til å bli bedre, men vi kan tilrettelegge for at han ikke skal bli verre. Han er reservert og lite tilgjengelig, og har behov for avstand til både folk og dyr. Så all form for fellestrening (hundeklubbtrening) kan vi egentlig bare droppe, han vil ikke være tilgjengelig for læring når han er stressa pga nærheten til andre hunder. Og når han først har lært at han kan bite for å slippe unna situasjoner vil han bare fortsette med det, så vi tenker jo nå at vi aldri vil kunne stole på ham nok til å f.eks slippe ham sammen med onkelungene eller la svigers passe ham om de samme ungene er der.

Gubben ser helsvart på det og mener at siden han aldri vil bli bedre er vi ferdige med å ha hund. Han er forbanna på oppdretter som har solgt oss en hund med så dårlig arvemateriale, jeg prøver å dempe ham litt på det ved å si at hun neppe gjorde det med vilje eller var klar over det selv. Jeg er mest bare trist.

Alt det der er det sikkert 30% av alle hundeeiere som kunne fått som "dom" på sine hunder også... sånn grovt regnet :aww: Det er ikke uvanlig, det er dyr vi har, og de kommer i ulike utgaver. Det er ikke alltid forutsigbart, men som hundetreneren sa, vi må legge til rette for at det fungerer godt nok i hverdagen. At dere skal finne stadig nye steder å gå høres litt overkill ut - drit i det. Gå der dere har lyst, men bare vær fortrolig med at bikkja har drital oppførsel når han møter noen. Eventuelt tren inn en sitt på ham som dere bruker HVER gang dere møter noen - og han får IKKE lov til å gjøre noe annet enn å sitte. Tren masse på det hjemme, ute i hagen, over alt. SITT - ros og godbit. SITT, ros og godbit. Forsøker han på noe, så få ham tilbake og krev at han skal sitte. Det løser ikke nødvendigvis problemet, men det gir deg et verktøy for å håndtere det.

Jeg har levd med tre digre hunder som alle utagerte mot andre hunder på tur. Jeg overlevde greit - men det er selvsagt ikke sånn himla moro. Men ingen dævver av det. Og for å si det sånn: det største problemet flest hundeeiere faktisk har, er møtesituasjoner med andre hunder. Dere er altså ikke alene om ha sånne problemer. 

Og dette med ressursforsvar og sofa og sånt: ikke tillat ham å komme opp i sofaen mer. Lettere sagt enn gjort, selvsagt, men forsøk å hindre ham i å hoppe opp, for har han kommet opp vil det skape konflikt når han må ned igjen. 

OG - om du har lyst til å trene med ham på klubben, så gjør du det. Men forsøk å holde avstand til de andre... kanskje må dere stå helt på den andre siden av der de andre trener - tren kontakt og andre ting som kan være lett å få til. Selvsagt vil det hjelpe å trene, men du må legge til rette for at han mestrer det dere trener på - da fortrinnsvis med å ha avstand til de andre. 

Men - jeg ville heller ikke sluppet ham sammen med fremmede, unger og sånt. 

Akkurat nå, Pixie skrev:

Forresten folkens, hvordan kan man finne eier av hund når alt man har er hundens reg-nr?

Det finner du ikke, men du kan finne navnet på hunden i DogWeb, legge inn et googlesøk på navnet og se om du finner ut noe av det, webside til oppdretter og evt eiernavn der. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Medlemmer i avlsråd har vell tilgang på eierinformasjon i Dogweb, hvis jeg husker riktig?

Eierinformasjon er konfidensielt og skal ikke spres til andre enn dem som har tilgang til det, egentlig. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pixie skrev:

Forresten folkens, hvordan kan man finne eier av hund når alt man har er hundens reg-nr?

Dyreidentitet.no :P eller bakveien ved å "melde på" hunden en utstilling på NKK.no :D

Edit; nå følte jeg meg litt stalker som kan disse veiene rundt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

Eierinformasjon er konfidensielt og skal ikke spres til andre enn dem som har tilgang til det, egentlig. 

For BC/WK har alle tilgang til eierinformasjon i NSGs database :)

Edit: Så nå at det bare var siter halve innlegget :lol: 

---

Men hvorfor ligger ikke i dette i Dogweb egentlig, slik som i feks. Hunddata? Jeg ser jo noe med personvern osv, men hvorfor tillater enkelte kennelklubber at informasjonen ligger offentlig og ikke andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie:hug:

Enig med @Siri. Jeg har ei som er dust  i møte med andre hunder og en som kan være dust hvis det er hunder som bjeffer på han eller har skremt han før.  

Det er ikke veldig uvanlig..

Jeg hadde også en hund som var hysterisk på hver hundetrening og umulig å nå inn til,  der var trikset å trene 3 ganger i uka ( i 3 forskjellige hundeklubber)  og å sørge for å alltid ha han i komando. Han måtte gå fot fra han kom ut av bilen og han fikk ikke et sekund "fri"til å kave seg opp . Korte og intense økter hvor jeg fokuserte 100% på bikkja og holdt belønningsfrekvensen skyhøy ..

Det første året jeg hadde fikk jeg han ikke til å se på meg et sekund under trening en gang frem til jeg knakk koden. Han bare hoppet  ( bokstavelig talt ) opp og ned på en plass og hylte. Jeg tok aldri i han når han holdt på sånn ( Jeg har hatt hunder som har gått i overslag før for å si det sånn ) , vi løste det med klikkertrening. 

Inne ville jeg brukt en line på en hund som kan komme til å mene for mye om sofaer og sånt.. Hører han ikke på første beskjed er det bare å nappe han kontant ned.  Da vinner han aldri og dere vil føle dere tryggere,  noe som gjør at dere virker tryggere og mer bestemt ovenfor han. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blokkerte et nr som ringte to ganger på rappen, markedsundersøkelsedritt, og nå ringer det i eninga! Jeg får jo bare opp blokkert innhold, så plager jo ikke meg. Men ta et hint da! Når noen har lagt på to ganger og ikke tar den fem ganger så vil de ikke prate liksom...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg fly forbannet og har mest lyst å slå noen i hodet med en stekepanne! 

Nav ser ut til å ha STORE vansker med å forstå/tro på at jeg UNDET INGEN OMSTENDIGHETER HOLDER PÅ MED HEST:sint_01: nav lurer faktisk på om jeg er i stand til å stelle hesten selv, vel kjære fuckings nav! Jeg steller ingen hest, og holder ikke på med hest, jeg har ikke holdt på med hest på 9 år. Og sånn bare så jeg har sagt det, så er pengene på minstesats som ufør så liten at jeg ikke har råd til å holde på med hest! 

At NAV i tillegg klarer å få meg til å føle at jeg blir overvåket, og at jeg ikke har lov til å gjøre noen ting gjør ikke saken bedre! Det er i hvertfall helt tydelig at nav IKKE GIDDER å lese brevene jeg sender som de KREVER (!) at jeg sender!

**** dere nav! Jeg har aldri bedt om å bli syk som 16åring, og jeg beklager sterkt jeg var aktiv før jeg ble syk. Skulle ha tenkt lengre som barn og tidlig ungdom at jeg burde visst bedre enn å være aktiv, å ha fritidsaktivitet og venner. For ikke viste jeg at det jeg  gjorde for 9 år siden før jeg ble syk skulle være så vanskelig for dere å få med dere at jeg ikke lengre gjør:sint_01::sint_01:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Akkurat nå er jeg fly forbannet og har mest lyst å slå noen i hodet med en stekepanne! 

Nav ser ut til å ha STORE vansker med å forstå/tro på at jeg UNDET INGEN OMSTENDIGHETER HOLDER PÅ MED HEST:sint_01: nav lurer faktisk på om jeg er i stand til å stelle hesten selv, vel kjære fuckings nav! Jeg steller ingen hest, og holder ikke på med hest, jeg har ikke holdt på med hest på 9 år. Og sånn bare så jeg har sagt det, så er pengene på minstesats som ufør så liten at jeg ikke har råd til å holde på med hest! 

At NAV i tillegg klarer å få meg til å føle at jeg blir overvåket, og at jeg ikke har lov til å gjøre noen ting gjør ikke saken bedre! Det er i hvertfall helt tydelig at nav IKKE GIDDER å lese brevene jeg sender som de KREVER (!) at jeg sender!

**** dere nav! Jeg har aldri bedt om å bli syk som 16åring, og jeg beklager sterkt jeg var aktiv før jeg ble syk. Skulle ha tenkt lengre som barn og tidlig ungdom at jeg burde visst bedre enn å være aktiv, å ha fritidsaktivitet og venner. For ikke viste jeg at det jeg  gjorde for 9 år siden før jeg ble syk skulle være så vanskelig for dere å få med dere at jeg ikke lengre gjør:sint_01::sint_01:

 

Det er jo helt sjukt! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...