Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

1 time siden, *Kat84* skrev:

Var amatør. VAR. 

Jeg lærte henne jo opp i går. Nå skal både hun og H. G.  bruke ost :lol: Og når jeg ser hvor effektivt ost er på de fleste skal jeg ha med meg et par kg ost til Sølen. Det og 4-5 paprika. Stakkars de som forveksler godbitene med pålegg! :lol: 

:lol: Det er godt du driver med litt voksenopplæring der borte :P 

1 time siden, Line skrev:

Det er jo en helt absurd diskusjon - men artig :D 

Veldig artig :D Det er nesten så man får lyst til å troppe opp med høyløpsk tispe UTEN å skulle stille vøtt... bare fordi :lol: 

1 time siden, Line skrev:

1.50 er akkurat passe til meg og de tre søte små det, så såklart du må ha større seng!!

Hmmmmm... 

53 minutter siden, 2ne skrev:

Da må du kjøpe deg ny seng da :aww: Denne f.eks: 

8218430_majestickontdarkgrey383miljo2_2.

Den er 210 x 210, det burde holde en stund? Det burde den gjøre, til den prisen, liksom :teehe: 

Den SER jo veldig kort ut? Sånn ligge med tærne utenfor liksom :lol: Men 2,10-bredde burde jo holde, selv for oss... men næsj... vi greier vel å samsove på litt mindre plass - med litt go'vilje :D 

53 minutter siden, 2ne skrev:

Det hjalp ikke en drit, de veit fortsatt ikke når jeg skal opereres :rolleyes: Jeg tror jeg bare fastslår at det ikke blir i april jeg :P 

Nais... Jeg tror du konkluderer ganske rett egentlig... 

33 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hjemme fra kontroll av kloen, så grei ut selv om den ble litt slått opp i går. Men ingen infeksjon. Fikk laser på den og nakken, han er stivkrok i dag :/ Glad jeg har akkurat den dyrlegen, som tok seg tid til to laserbehandlinger. Hun er flink og i interessert i det hun gjør, det er betryggende synes jeg.

 

 

 

Det er godt med slike veterinærer da. Hvor er det du går? Jeg vaker jo rundt og greier ikke helt å bestemme meg for hvor jeg skal gå - av rent praktiske grunner. Har jo ingen dårlige erfaringer med noen, men... 

17 minutter siden, Snoffe skrev:

Da jeg så på ingrediensene til den meatich-kjøttdeig-greien til rema, så ble jeg så overasket over at det ikke var noe "mat" i den. Ingen bønner eller linser, eller grønnsaker. Hvis jeg ikke husker feil så var det hvetemel, vann og en haug med aromaer. Kunne de ikke tatt seg bryet med å hive i noen grønnsaker i det minste:icon_confused: 

Antakelig vis fordi de ved å blande inn andre ting ikke greier å få verken smak eller konsistens til å ligne kjøttdeig :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

De ringer nok agria når de vet hva de skal gjøre, og får godkjenning før de gjør det. Hvertfall det som ble gjort på jeløy da jeg to mr av agriaforsikrethund. 

Ellers :hug: Vet hvordan det med klippekort fungerer :hug: 

 

Antakelig vis fordi de ved å blande inn andre ting ikke greier å få verken smak eller konsistens til å ligne kjøttdeig [emoji4] 

Nå fikk jeg feil quote da. Men Stange dyreklinikk, har en som bare er der på torsdager (driver mye med hest), har tatt videreutdanninger på kiropraktikk m.m og føler hun er godt oppdatert egentlig:) Alle der er koselige og flinke da etter min erfaring, så jeg har alltid vært fornøyd egentlig.

 

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

 

 

å dumme quote. Men takk@raksha :) satser på at det ordner seg, synes jo det ville vært tullete om de ikke ville dekket, hunden har jo hatt lammelser og det er ikke akkurat for moro skyld jeg gjør det.

 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Nå fikk jeg feil quote da. Men Stange dyreklinikk, har en som bare er der på torsdager (driver mye med hest), har tatt videreutdanninger på kiropraktikk m.m og føler hun er godt oppdatert egentlig:) Alle der er koselige og flinke da etter min erfaring, så jeg har alltid vært fornøyd egentlig.

Der ja :). Høres jo veldig bra ut! Men Stange er jo helt feil vei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipte selvsagt for langt inn på en klo, fikk stoppa blodbadet med blodstopp men nå går bikkja med krage på så kloa får en sjans til å tørke. Dustehunden gjorde sitt beste for å spise alt av blodstopp jeg prøvde å få på kloa, og tråkka rundt hele trimmebordet for å komme til, så nå er det røde flekker overalt. Hadde vært så mye enklere om han ikke syns sånt som blodstopp, potesalve og hudkrem smaker bedre enn godbiter :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Siri skrev:

Den SER jo veldig kort ut? Sånn ligge med tærne utenfor liksom :lol: Men 2,10-bredde burde jo holde, selv for oss... men næsj... vi greier vel å samsove på litt mindre plass - med litt go'vilje :D 

Den er like lang som den er bred, så jeg tviler på at du ligger med tærne utafor. Du har kanskje vokst siden sist jeg så deg, men over 210 cm er du neppe :lol: Senga bør være god å ligge i, den koster "bare" 70 lapper, liksom :teehe: 

19 minutter siden, Siri skrev:

Nais... Jeg tror du konkluderer ganske rett egentlig... 

Jeg prøvde å forklare at det hadde vært greit å vite når sånn at jeg kunne planlegge sommeren min, f.eks, og det forsto hun jo, men.. Men hva da? Er det ikke bare å sette opp en dato? Jeg skjønner at jeg ikke er en hastesak, men fader heller, dette ble bestemt i DESEMBER. Det må da gå an å hoste opp en dato på 4 mnd, skulle en tro.. *sukk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå moter jeg meg opp til å brette klær, og til å pakke til påskeferie. Kroppen er i feriemodus allerede, så jeg har mest lyst til å slenge meg nedpå å høre på lydbok (jeg prøvde storytel gratis i 14 dager, skulle egentlig ikke fortsette da jeg pr syns det blir litt dyrt men fikk ikke med meg at jeg måtte si det opp dagen FØR prøveperioden gikk ut. Så nå har jeg Storytel til 5. mai. Huff så leit. :P ). 

Må dusje Decoy i dag også, han stinker. Det blir sikkert den stive nakken min glad for. Ønsker meg hundebadekar ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
37 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Det er godt du driver med litt voksenopplæring der borte :P 

 

:lol: 

22 minutter siden, Pixie skrev:

Klipte selvsagt for langt inn på en klo, fikk stoppa blodbadet med blodstopp men nå går bikkja med krage på så kloa får en sjans til å tørke. Dustehunden gjorde sitt beste for å spise alt av blodstopp jeg prøvde å få på kloa, og tråkka rundt hele trimmebordet for å komme til, så nå er det røde flekker overalt. Hadde vært så mye enklere om han ikke syns sånt som blodstopp, potesalve og hudkrem smaker bedre enn godbite:|

Alt som ikke er lov å spise er smaker mye bedre enn det som er lov. 
Sjef har til og med strukket seg opp å komfyren og spist opp potetstapperester i en gryte når jeg var på do. Stjele mat er helt nytt for ham, så jeg blir helt :| hver gang han har tatt noe. 

Jeg har vært ute igjen, så nå sitter jeg her og fryser. Jeg fryser såpass at jeg helt seriøst vurderer å begynne med husarbeid for å få varmen i meg. :P 
Plutselig fikk jeg en melding fra en fyr som lurte på om han kunne få kopiere et bilde av Sjef også. Sa ikke noe om hva han skal bruke bildet til. 
Men godt at han spør i det minste. Selv om slikt i mitt hode bare er en legitim forespørsel av andre hundefolk. Eller andre beauceroneiere. Noe annet blir bare rart :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Er rett over stangebrua bare da så ikke Stange-Stange liksom emoji1.png
(men du vet kanskje hvor det er).

Alt på feil side av Stangebrua er jo feil :lol: Jeg er jo aldri på de trakter vøtt :lol: 

24 minutter siden, 2ne skrev:

Den er like lang som den er bred, så jeg tviler på at du ligger med tærne utafor. Du har kanskje vokst siden sist jeg så deg, men over 210 cm er du neppe :lol: Senga bør være god å ligge i, den koster "bare" 70 lapper, liksom :teehe: 

Har du ikke lagt merke til hvor høy jeg har blitt eller??? :lol: 
Men jeg er jo litt som prinsessen på erten... sengene kan være så dyre de vil de, om de er for harde så sover jeg jo ikke godt i dem uansett liksom :aww: 

24 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg prøvde å forklare at det hadde vært greit å vite når sånn at jeg kunne planlegge sommeren min, f.eks, og det forsto hun jo, men.. Men hva da? Er det ikke bare å sette opp en dato? Jeg skjønner at jeg ikke er en hastesak, men fader heller, dette ble bestemt i DESEMBER. Det må da gå an å hoste opp en dato på 4 mnd, skulle en tro.. *sukk* 

Det BURDE jo være grei skuring å skrive inn noe i en kalender liksom? Jeg greier helt fint å legge inn masse avtaler i min kalender faktisk :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Siri skrev:

 

Den SER jo veldig kort ut? Sånn ligge med tærne utenfor liksom :lol: Men 2,10-bredde burde jo holde, selv for oss... men næsj... vi greier vel å samsove på litt mindre plass - med litt go'vilje :D 

 

Sånn apropos dyre senger og gode å ligge i osv osv... Overmadrass i (med?) latex som det gjerne er i de schwindyre sengene er i.n.n.m.a.r.i. varme, sånn hjælpesmegjegholderpååsvetteihjæl-varme. Bare nevner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Magica fra Tryll skrev:

Sånn apropos dyre senger og gode å ligge i osv osv... Overmadrass i (med?) latex som det gjerne er i de schwindyre sengene er i.n.n.m.a.r.i. varme, sånn hjælpesmegjegholderpååsvetteihjæl-varme. Bare nevner det.

Jeg vet - jeg har en :lol: -  eller... det er kanskje ikke latex, men sånn foam-greier... Den er skrekkeliggruelighelsikkesvarm faktisk - men veldig myk og god :lol: Sammen med vinterdyne er det akkurat nå for tida litt sånn vanskelig å regulere varmen for voksne kjerringer :aww: 

Apropos kickbike... fikk opp et minne på FB fra Willy og min sin første tur på kickbike :D 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb i dag også, men nå har jeg et håp om at feberen har sluppet taket. Var oppe for en del timer siden og da var jeg så varm at jeg holdt på å svime av, måtte ligge litt på badegulvet før jeg klarte å gå på rommet liksom, men begge gangene jeg har våknet etter det har jeg følt meg ok og nå sto jeg opp til slutt. Jeg skal i banken og signere litt papirer i dag så jeg må bare være bedre. Og så må jeg snart få pakket til påskeferie også så da er det en fordel å orke å bevege seg. Fortsatt vondt i halsen da, og stemmen er helt borte, men det skal jeg takle bare feberen slipper helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ofte en gammel dame med en mellompuddel når jeg kjører. Og hun går laaange turer altså! Synes det er så herlig [emoji2]..I dag så jeg at hun gikk med en annen gammel dame med puddel.
(vet ikke hva poenget med dette innlegget var egentlig...).

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk


  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

Hjemme fra jobb i dag også, men nå har jeg et håp om at feberen har sluppet taket. Var oppe for en del timer siden og da var jeg så varm at jeg holdt på å svime av, måtte ligge litt på badegulvet før jeg klarte å gå på rommet liksom, men begge gangene jeg har våknet etter det har jeg følt meg ok og nå sto jeg opp til slutt. Jeg skal i banken og signere litt papirer i dag så jeg må bare være bedre. Og så må jeg snart få pakket til påskeferie også så da er det en fordel å orke å bevege seg. Fortsatt vondt i halsen da, og stemmen er helt borte, men det skal jeg takle bare feberen slipper helt.

Håper du blir fort bedre - og kanskje stapper innpå noe Paracet eller lignende så feberen går ned :) God bedring! 

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Ser ofte en gammel dame med en mellompuddel når jeg kjører. Og hun går lange turer altså! Synes det er så herlig emoji2.png..I dag så jeg at hun gikk med en annen gammel dame med puddel.
(vet ikke hva poenget med dette innlegget var egentlig...).

Hahahha, omtrent samme poeng som alle andre innlegg her, antar jeg :lol: Jeg liker sånne søte historier, jeg da :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Siri skrev:

Har du ikke lagt merke til hvor høy jeg har blitt eller??? :lol: 
Men jeg er jo litt som prinsessen på erten... sengene kan være så dyre de vil de, om de er for harde så sover jeg jo ikke godt i dem uansett liksom :aww: 

Nei, jeg kan ikke si at jeg har det altså :lol: Du kan jo bygge deg din egen seng da? Sånn vegg til vegg-seng f.eks :teehe: 

29 minutter siden, Siri skrev:

Det BURDE jo være grei skuring å skrive inn noe i en kalender liksom? Jeg greier helt fint å legge inn masse avtaler i min kalender faktisk :aww: 

Ja, det burde være en smal sak det. Jeg blir bare oppgitt av hele greia. Jeg er ikke så hypp på å operere, men det hadde vært greit å vite om jeg kan melde oss på kurs, eller om vi kan dra på kenneltreff, sånne ting hadde vært kjekt å vite :aww: 

17 minutter siden, Siri skrev:

Jeg vet - jeg har en :lol: -  eller... det er kanskje ikke latex, men sånn foam-greier... Den er skrekkeliggruelighelsikkesvarm faktisk - men veldig myk og god :lol: Sammen med vinterdyne er det akkurat nå for tida litt sånn vanskelig å regulere varmen for voksne kjerringer :aww: 

Jeg har også en sånn foam-greie, den er så varm at jeg sover med sommerdyne hele året. Jeg, liksom. Jeg er jo alltid frossen :o Er digg med varm seng da :ahappy: 

17 minutter siden, Siri skrev:

Apropos kickbike... fikk opp et minne på FB fra Willy og min sin første tur på kickbike :D 

 

Han er egentlig en god trekkhund, han Willy. Han gjør jo en ordentlig innsats :ahappy: 

16 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Ser ofte en gammel dame med en mellompuddel når jeg kjører. Og hun går laaange turer altså! Synes det er så herlig emoji2.png..I dag så jeg at hun gikk med en annen gammel dame med puddel.
(vet ikke hva poenget med dette innlegget var egentlig...).

Trenger ikke å ha noe poeng for å snakke om puddel :ahappy::D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Nå fikk jeg svar fra han som ville kopiere et bilde av Sjef. 
Han er visstnok så vakker at fyren vil ha ham på veggen. Ikke på Facebook. Men på STUEVEGGEN! 

Altså... JEG har ikke bilde av Sjef på veggen en gang. Og jeg synes helt upartisk at han er verdens vakreste. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Betty said:

Akkurat nå moter jeg meg opp til å brette klær, og til å pakke til påskeferie. Kroppen er i feriemodus allerede, så jeg har mest lyst til å slenge meg nedpå å høre på lydbok (jeg prøvde storytel gratis i 14 dager, skulle egentlig ikke fortsette da jeg pr syns det blir litt dyrt men fikk ikke med meg at jeg måtte si det opp dagen FØR prøveperioden gikk ut. Så nå har jeg Storytel til 5. mai. Huff så leit. :P ). 

Må dusje Decoy i dag også, han stinker. Det blir sikkert den stive nakken min glad for. Ønsker meg hundebadekar ... 

Kjøper du ein kartong TINEmelk så får du ein mnd gratis storytel og. :D Yay lydbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute en tur med hundene. God terapi! Satser på at ikke mamma blir skuffet, hun ville sikkert vært med på tur. Men jeg følte veldig for å gå alene, så da gikk jeg før hun kommer hjem :P I verste fall får vi gå en tur til, tviler på hundene sier nei til det. 

Nydusjet er de også, for de er alltid så ekle i pelsen når jeg kommer hjem. Spesielt Gira. Jeg takler ikke å få sånn fettlag i hendene etter å kose med de, så derfor dusjes de ca hver gang jeg er hjemme :P

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, laikamor skrev:

Vært ute en tur med hundene. God terapi! Satser på at ikke mamma blir skuffet, hun ville sikkert vært med på tur. Men jeg følte veldig for å gå alene, så da gikk jeg før hun kommer hjem :P I verste fall får vi gå en tur til, tviler på hundene sier nei til det. 

Nydusjet er de også, for de er alltid så ekle i pelsen når jeg kommer hjem. Spesielt Gira. Jeg takler ikke å få sånn fettlag i hendene etter å kose med de, så derfor dusjes de ca hver gang jeg er hjemme :P

 

 

Tenker at det føltes godt ja :D Jeg kan ikke forestille meg å være uten hund. Så jeg forstår godt det savnet du kjenner på da :) 

Og hun trenger jo ikke å bli skuffet over det. Dere har jo mange dager til å gå tur sammen. Dårlig samvittighet får du ikke lov til å ha for det :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, jeg kan ikke si at jeg har det altså :lol: Du kan jo bygge deg din egen seng da? Sånn vegg til vegg-seng f.eks :teehe: 

:lol: Ja, særlig jeg snekre sånt liksom :lol: Jeg synes forresten alle hus burde komme med vegg-til-vegg-seng :ahappy:

26 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det burde være en smal sak det. Jeg blir bare oppgitt av hele greia. Jeg er ikke så hypp på å operere, men det hadde vært greit å vite om jeg kan melde oss på kurs, eller om vi kan dra på kenneltreff, sånne ting hadde vært kjekt å vite :aww: 

Det er liksom litt kjekt å kunne planlegge livet sitt framover faktisk... selv jeg som er dritdårlig på å planlegge mitt eget liv, synes det er greit. 

26 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har også en sånn foam-greie, den er så varm at jeg sover med sommerdyne hele året. Jeg, liksom. Jeg er jo alltid frossen :o Er digg med varm seng da :ahappy: 

Jeg burde nok bytta ut vinterdyna med sommerdyne, jeg også kanskje... men i natt var det jo kaldt igjen vøtt... ikke så greit dette. 

26 minutter siden, 2ne skrev:

Han er egentlig en god trekkhund, han Willy. Han gjør jo en ordentlig innsats :ahappy: 

Han gjør aldri noe halvveis, den gutten :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, plutte skrev:

Kjøper du ein kartong TINEmelk så får du ein mnd gratis storytel og. :D Yay lydbok!

Attehva? Jeg har jo en melkekartong her, men jeg leser jo aldri på dem. :P Så da kan jeg bruke det når denne mnd har gått? Håper det, fant ikke noe sluttdato på det. Kjekt med lydbok, da kan jeg strikke samtidig. Det går ikke når man leser vanlig bok det. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort noe som er litt utenfor komfortsonen min, nemlig sendt melding på FB til en vilt fremmed mann som kanskje skal selge en gård jeg er rimelig interresert i :lol: Jeg har kun hørt rykter om det, men man får jo ikke vite om man ikke spør :teehe:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er jeg litt blidere. Har inspisert vei og grinder og kommet til enighet om en slagplan. Og så skal jeg hente ei grind på Vinstra i helga og ta en ridetur i samme slengen, det blir koselig.  

Sånn ellers skjemmer jeg bort Lupuspusen på nesten 15 etter beste evne, for i morgen er det siste reis. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...