Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

Mine ligger så og si hele tiden. Har matter inni med gummi på undersida som ikke sklir. Oppå disse har Felix fått saueskinn og Blaze har et ekstra teppe i ene halvdelen slik at han kan ligge litt mykere hvis han vil og evt ha noe å legge hode oppå. Yup, her skal det være komfort! Men så kjører vi noen turer opp til Trondheim i løpet av et år da.
Neste prosjekt blir å få vanntilgang til Felix. Inni til Blaze er det plass til el lita skål vann, men ikke hos Felix. Det blir litt mye styr å stoppe for å "vanne" dem så ofte, eller sitte med dårlig samvittighet fordi jeg tror de er tørste.
Nå skal jeg sjekke om det har kommet pakker til oss med høreapparat og div. Deretter nærmer det seg helg [emoji3]

Det er en skummadrass i buret som er klippet slik at den ikke glir en millimeter. Tepper og sånn ender opp i ett hjørne [emoji14] Har kosedyr som puter [emoji16]
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

11 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Casper ligger sjeldent i buret når jeg kjører, gjør deres hunder det? jeg har nok litt for stort bur, så kanskje det er fordi det føles for ustabilt å ligge? Tenkte kanskje å slakte en skummadrass og lage myke kanter langs veggene innvendig, sa blir det trangere og bedre å ligge kanskje?

Uno ligger mye i buret, han har også for stort bur... Han har en burmadrass som hører til buret, med en europris-soggy doggy matte oppå. Det hender han sparker vekk matta eller lager seg hodepute av den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Jeg hadde hvertfall intrykk av, da det var snakk om å bruke Kasko i avl, at det var mer oppmerksomhet på hundeagressjon, det er riktnok 5 år siden da det var (u)aktuelt. Så jeg tror det har fortsatt i den rettningen. Så noe rekker å skje på 7 år, heldigvis. 

Desverre synes jeg basenjiene stort sett er for unge når de avles på, spesielt hanhundene, og jeg har lagt merke til flere tilfeller der hanner har blitt brukt i avl rundt 2 år, for så å avlives mellom 3 og 5 pga uhåndterbar hundeagressjon. :( 

At det kan skje en holdningsendring kan jeg forstå (selv om jeg ikke syns jeg ser det så innmari ofte i hundeverden :P ), men genmaterialet forandrer seg neppe så mye på 2-3 generasjoner - særlig ikke om de bruker unge hanner som senere blir avlivet pga uhåndterbar hundeaggresjon. Men det er jo en start om rasemiljøet syns at hundeaggresjonen er problematisk, om ikke noe annet :)  

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Får drikke champagne i badekaret i kveld (og sette opp en midlertidig hundegård til han dere tissenissen som har blitt såååå stor og sterk at han måtte tisse inne på dørkarmen i går :lol: 

Kanskje han syns at huset er inntissa nok? :lol: 

2 timer siden, Siri skrev:

Ja, det er jo så betryggende :lol: 

Ja, det er greit å ha i bakhånd :teehe: 

2 timer siden, Siri skrev:

Ja, det er vel noe med det... Babs og Dina VAR dronninger... hoffnarren - eller drengen, alt etter som - vil jo aldri bli konge liksom, han helller... jaja - får vel bare leve med det. Det er godt man kan elske dem samme hva :wub:

Ja, de har sin sjarm, de fleste av dem :ahappy: 

Jeg lurte litt på om vi definerte dronninger etter hvor ubrukelige de var, men så kom jeg på at Blaze også var en dronning, og hun var ikke ubrukelig, så da var det vel ikke det heller :lol: 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Ja, det er i hvert fall sikret vei mot målet :P 
Men av og til hadde en idiotsikker quickfix vært svært velkommen :P 

Hadde det vært en idiotsikker quickfix, så ville vi alle vært millionærer, vil jeg tro :P 

22 minutter siden, SFX skrev:

Nå ble riktignok første søknad om erstatning sendt før disse dyre medisinene var prøvd ut, men det skal sendes klage med oppdatert info. Pasientskadenemda forsøkte seg også med at det ikke kunne ansees som varige smerter før det var gått ti år - men vi nekter å akseptere at dette er "greit" hvis smertene plutselig forsvinner etter ni år og 11 måneder.

Det må jo være noe bullshit de prøver seg med, det kan da ikke forventes at man skal gå med smerter i 10 år før man kan kalle det varig? Det tar ikke så lang tid å bli uføretrygda engang, liksom.. Det må da advokaten kunne gjøre noe med? Det er jo en helt usaklig definisjon av "varig", syns jeg. Det er vel heller ikke så veldig sannsynlig at smertene plutselig forsvinner heller? 

22 minutter siden, SFX skrev:

Vi vil heller ha en tidsmaskin som gjør at kirurgen ikke skjærer feil i pappa, som gjorde at gift spredde seg i kroppen hans - han var timer fra å omkomme. Penger fjerner ikke smerter. Men det kunne i det minste ha dekket konkrete utgifter og erstattet det han ikke lenger orker å gjøre selv men må ha folk til - for eksempel huset som ble malt i fjor, storrengjøring av hus som han nå får hjelp til, osv.

Det er klart! Jeg tror ikke at penger kan erstatte tapt livskvalitet på noen som helst måte, men det kan gjøre hverdagen og livet generelt litt enklere, og det blir en bekymring mindre i en tid det selv små bekymringer kan være ødeleggende. 

22 minutter siden, SFX skrev:

Nei, jeg synes jo det var mer enn noe spesielt, men det var det de sa. Jeg husker ikke lenger hvor lang karantenen var, men jeg husker det føltes veldig urettferdig - hvilken student ville ikke føle seg ukonsentrert om eksamen samme uke som ens mangeårige samboer varskuer at de ikke ser grunn til å fortsette forholdet? 

Ja, igjen - det må jo ha vært noe de har prøvd seg med? Jeg skjønner at det er flerårig karantene for alvorlig sykdom, men at en mild depresjon skal være no-go i mange år, det må jo være tull? 

22 minutter siden, SFX skrev:

Gode nyheter tar en alltid imot.

Ja! :jump: 

22 minutter siden, SFX skrev:

Som sagt, gode nyheter tar en alltid imot! 

Som sagt, ja! :jump::jump::lol: 

22 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har forsøkt så mye forskjellig i bilburene, og alt sammen ender sparket vekk i et hjørne. Jeg forstår dem ikke... De elsker å ligge i sofa og seng, så hvorfor vil de ligge på trebunnen i buret? Foenix legger seg gjerne oppå pynteputene i sofaen, og Glam må ligge på et pledd for å kunne tygge margbein. Hvorfor er de så kummerlige innstilt i bilen?

Både Ali og Leah graver andre steder de ligger også, jeg tror ikke det er uvanlig på puddel (det er visst fordi de har vært trøffelhunder det ligger naturlig for dem å grave.. Evt så ble de trøffelhunder fordi det ligger naturlig for dem å grave.. hehe), men de får ikke ødelagt sofaputene eller sengemadrassen ved at de graver og samler dyner og tepper i en haug. Men skummadrassene i bilen har vært eksponert så fort de har gravd av teppet, og de tåler ikke hundeklør så godt, så nå har de fått trekk på madrassene de ikke klarer å grave bort :aww: Pluss ei pute de kan romstere rundt, siden det tydeligvis er viktig å ordne til denne liggeplassen selv :lol: 

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Casper ligger sjeldent i buret når jeg kjører, gjør deres hunder det? jeg har nok litt for stort bur, så kanskje det er fordi det føles for ustabilt å ligge? Tenkte kanskje å slakte en skummadrass og lage myke kanter langs veggene innvendig, sa blir det trangere og bedre å ligge kanskje?

Både Nora og Leah ligger i burene sine når vi kjører, men Ali har hatt det med å sitte - samme hvor langt vi har kjørt, hun har ikke lagt seg ned før hun er for sliten til å sitte :rolleyes: Jeg tror ikke hun er bilsjuk, for det er ikke noe sikling eller andre tegn på stress og kvalme, så jeg tror at hun har syns det har vært for glatt med vetbed på plastbunn i buret. Får se nå når hun får en skikkelig madrass om hun legger seg ned og slapper av da :) 

Akkurat nå, Argyr skrev:

I og med at ringorm er en soppinfeksjon i huden, så må det være noe annet enn ringorm eller så har hun fått noe annet enn ormekur. Det er smittsomt, men du er nok i større fare enn bikkjene, siden du tar på henne. 

Jeg veit ikke hva veterinæren har gitt, det pappa sa var at de hadde dryppet henne for ringorm, det kan være at det er noe annet enn ormkur de har gitt, jeg bare gikk ut fra det fordi han sa ringorm og drypping. 

Og bare fordi at du sa at jeg var i større fare enn bikkjene, så klør jeg - tusen takk skal du ha :aww::P:lol: 

--

I morgen skal jeg på Letohallen og være sosial! :jump: Jeg gleder meg! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Casper ligger sjeldent i buret når jeg kjører, gjør deres hunder det? jeg har nok litt for stort bur, så kanskje det er fordi det føles for ustabilt å ligge? Tenkte kanskje å slakte en skummadrass og lage myke kanter langs veggene innvendig, sa blir det trangere og bedre å ligge kanskje?

Pigg ligger når vi kjører langt og sitter når vi kjører kort, han legger seg ned med en gang jeg svinger ut på E6.

Jeg tror ikke at Casper sitter fordi buret er for stort. De må ha stor nok plass i kjøreretningen for at de skal synes at det er komfortabelt å ligge i buret. Du er sikker på at han ikke bare vil se ut? Kan han se ut når han ligger? Hva skjer hvis du legger noe over buret? Og gjør det noe at han sitter? Sitter han om du kjører i mange timer også? *NM i spørring*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tonje skrev:

Neste prosjekt blir å få vanntilgang til Felix. Inni til Blaze er det plass til el lita skål vann, men ikke hos Felix. Det blir litt mye styr å stoppe for å "vanne" dem så ofte, eller sitte med dårlig samvittighet fordi jeg tror de er tørste.

Mine hunder er så og si aldri tørste når vi er på tur - de får tilbud om vann når vi stopper, men drikker ytterst sjelden før vi er framme :) 

Noen ganger er det helt ålreit å ta feil!!! GULL til Norge etter en skikkelig rysare :D 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Casper ligger sjeldent i buret når jeg kjører, gjør deres hunder det? jeg har nok litt for stort bur, så kanskje det er fordi det føles for ustabilt å ligge? Tenkte kanskje å slakte en skummadrass og lage myke kanter langs veggene innvendig, sa blir det trangere og bedre å ligge kanskje?

Gira ligger sjelden, men tror det er fordi hun liker å sitte opp og følge med hva som skjer ute. Har ikke bur da, bare gitter i foreldrene mine sin bil. På lengre turer så veksler hun på om jøhun sitter og følger med eller ligger og slapper av. Mio (foreldrene mine sin hund) ligger stort sett. Det er ikke bare at han liker å følge med hva som skjer ute? (Hvis han ser ut da)

 

 

Ringte nettopp til mamma, tenkte hun hadde lyst å  snakke litt. Hun var overbevist om at det var noe gale. Hørtes visstnok slik ut på stemmen min. Får vel overlate ringingen til henne om hun tror det må være noe gale for at jeg skal ringe henne.. Syns det er ubehagelig å måtte si sikkert 10 ganger at det ikke er noe galt, uten at jeg enda føler hun tror meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Casper ligger sjeldent i buret når jeg kjører, gjør deres hunder det? jeg har nok litt for stort bur, så kanskje det er fordi det føles for ustabilt å ligge? Tenkte kanskje å slakte en skummadrass og lage myke kanter langs veggene innvendig, sa blir det trangere og bedre å ligge kanskje?

Damir står og Iraia ligger. Buret er ikke så han kan sitte behagelig men likevel så gjør han det. Men han er ikke så glad i å kjøre bil heller.  Buret er for stort for Iraia men hu reiser seg i rundkjøringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tonje skrev:

Mine ligger så og si hele tiden. Har matter inni med gummi på undersida som ikke sklir. Oppå disse har Felix fått saueskinn og Blaze har et ekstra teppe i ene halvdelen slik at han kan ligge litt mykere hvis han vil og evt ha noe å legge hode oppå. Yup, her skal det være komfort! Men så kjører vi noen turer opp til Trondheim i løpet av et år da.

Neste prosjekt blir å få vanntilgang til Felix. Inni til Blaze er det plass til el lita skål vann, men ikke hos Felix. Det blir litt mye styr å stoppe for å "vanne" dem så ofte, eller sitte med dårlig samvittighet fordi jeg tror de er tørste.

Nå skal jeg sjekke om det har kommet pakker til oss med høreapparat og div. Deretter nærmer det seg helg :D

Hva med sånn kaninflaske? Det gjorde jeg et forsøk på til å ha på grinda til Pigg når han var liten og skulle være alene, han brukte alle vannskåler som badekar, kasteball, så da testet jeg sånn kaninflaske - han dro den inn spiste av korka og helte ut alt vannet, så det utgikk med høye kneløft, men ideen er god altså :D Nå har jeg vannskål satt fast i et hjørne av bilburet - sjelden han har vann i den når vi kjører, kun om sommeren når det er veldig varmt og vi skal kjøre langt, eller jeg glemmer å helle ut restene etter tur/trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen starta med veterinærbesøk for å fjerne stingene hos Lita. Alt så bra ut og hun er erklært friskmeldt av veterinær. På veg til veterinær prøvde hun å spise litt av burteppet i bilen...så...manien med å spise tekstiler er hun IKKE friskmeldt fra. 

Dro rett på jobb, tenkte at hun kunne ligg på kontoret mitt. Jeg måtte ut på post et ærend, og ble 10 minutter etterpå henka inn av en annen ansatt som klaga over et hunden min bjeffa så gæli. Jeg dro tilbake til kontoret, hørte at hun sutra litt, men ikke høylydt hyling som var blitt beskrevet. Dro uansett hjem med henne og returnerte til jobb igjen, der en annen kunne informere meg om at nei-ikke bjeffa nei-kun litt lyd a la sutring innimellom. 

Vi har da en på nabokontoret som absolutt ikke liker hunder, så egentlig var vel problemet at denne hissa seg opp over å høre at der var en hund overhodet, og DET orka ikke de andre ansatte å måtte forholde seg til. 
Hund er forøvrig lov å ha med på jobb her. Jeg blir litt gretten av at EN person skal sette dagsorden for alle her (uavhengig av at jeg dro hjem med Lita - hun har de best hjemme uansett). Jeg liker ikke lukta av makrell i tomat - jeg nekter da likevel ikke de andre ansatte å spise det på jobb og i samme pauserom som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Lever lenge med micro og bad :P 

Ser litt dårlig ut for slike som oss ja :lol: 

Har har fundert litt på en spørsmål... NÅR eksakt går en prinsesse over til å bli dronning? Jeg mener... Yasmine mener jo selv hun har verdensherredømme i heimen - vi andre to ler bare litt bak ryggen hennes og kaller henne fortsatt bare en bortskjemt prinsesse. Jeg lurer litt på når hun skal ta steget opp liksom :aww: 

Oi Prima er prinsesse og hoffnarr...aldri tenkt tanken at ho blir noe annet.

Nå er begravelsen over, og det er både fint og trist med slike ting. Men to ting irriterete meg: Presten var mer opptatt av seg og sitt i preken enn den avdøde, og det føltes som det var bare meg som grein. Og jeg som er så tøff... Tror jeg er blitt gammal og sippete.

Nå skal jeg lese litt mer i Selfies, og så må jeg ha noe mat. En blir litt kvalm av snørr i store mengder.

Prima sitter som regel i buret når vi kjører, hvis hun ikke er veldig trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sånn kaninflaske? Det gjorde jeg et forsøk på til å ha på grinda til Pigg når han var liten og skulle være alene, han brukte alle vannskåler som badekar, kasteball, så da testet jeg sånn kaninflaske - han dro den inn spiste av korka og helte ut alt vannet, så det utgikk med høye kneløft, men ideen er god altså [emoji3] Nå har jeg vannskål satt fast i et hjørne av bilburet - sjelden han har vann i den når vi kjører, kun om sommeren når det er veldig varmt og vi skal kjøre langt, eller jeg glemmer å helle ut restene etter tur/trening

Jeg har bestilt kaninflasketut beregna på hund og venter i spenning. Valpen griser så fælt med vannet sitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Oi Prima er prinsesse og hoffnarr...aldri tenkt tanken at ho blir noe annet.

Jeg greier ikke å se for meg noe annet med mine heller akkurat nå gitt :lol: 

Akkurat nå, Debbie skrev:

Nå er begravelsen over, og det er både fint og trist med slike ting. Men to ting irriterete meg: Presten var mer opptatt av seg og sitt i preken enn den avdøde, og det føltes som det var bare meg som grein. Og jeg som er så tøff... Tror jeg er blitt gammal og sippete.

:console:

Mine hunder ligger forresten hele tida når vi kjører... jeg tror Willy stort sett ligger på ryggen og lufter stellet til og med :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, 2ne skrev:

At det kan skje en holdningsendring kan jeg forstå (selv om jeg ikke syns jeg ser det så innmari ofte i hundeverden :P ), men genmaterialet forandrer seg neppe så mye på 2-3 generasjoner - særlig ikke om de bruker unge hanner som senere blir avlivet pga uhåndterbar hundeaggresjon. Men det er jo en start om rasemiljøet syns at hundeaggresjonen er problematisk, om ikke noe annet :)  

Nei, jeg mente mest at det er blitt mer tenkt over og snakket om. Og man bruker ikke hanhunder med hundeagresjon "tidlig" i avl. Ikke at det hjelper så mye når de blir sinnavepser et år eller tre etterpå... Doh.   Jeg vet hva jeg vil se etter nestegang jeg skal ha basenji, som på mange andre raser så ønsker jeg foreldredyr som er opp i alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Siri skrev:

Mine hunder er så og si aldri tørste når vi er på tur - de får tilbud om vann når vi stopper, men drikker ytterst sjelden før vi er framme :) 

Noen ganger er det helt ålreit å ta feil!!! GULL til Norge etter en skikkelig rysare :D 

Mine vil ofte ha på varmere dager, ikke så ofte nå på vinteren. Uansett greit å slippe den dårlige samvittigheta, jeg innbiller meg jo at de blir like ofte tørst som meg selv :P 

25 minutter siden, Turb skrev:

Hva med sånn kaninflaske? Det gjorde jeg et forsøk på til å ha på grinda til Pigg når han var liten og skulle være alene, han brukte alle vannskåler som badekar, kasteball, så da testet jeg sånn kaninflaske - han dro den inn spiste av korka og helte ut alt vannet, så det utgikk med høye kneløft, men ideen er god altså :D Nå har jeg vannskål satt fast i et hjørne av bilburet - sjelden han har vann i den når vi kjører, kun om sommeren når det er veldig varmt og vi skal kjøre langt, eller jeg glemmer å helle ut restene etter tur/trening

Jeg har tenkt at det må bli den eneste løsningen i så fall, så jeg skal teste det ut. Han tygger stort sett bare på plastbokser og penner Flixern, så tror en sånn metalldutt skal få være i fred.

Nå tar jeg helg !

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

@2ne Ja det er som regel det, og jeg er frøken skeptisk og lar meg ikke overbevise så lett. Men, jeg kan åpne ørene og høre etter, så kan jeg etterpå vurdere hva jeg tenker om det jeg hører:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lola Pagola skrev:

 

:lol: Samme her! Nå har jeg fått det til da, og jeg husker faktisk ikke hvordan... men nå kan han bjeffe og ule på kommando iallefall, og han sier til og med voff hvis han blir skikkelig utålmodig på noe. Og det er innmari søtt, fordi jeg ser på han at han bare fremfører et triks, og at det ikke faller ham naturlig i det hele tatt :lol:  mens alle rundt meg har gneldrebikkjer som vi bare vil at skal holde kjeft.

Hihi... godt å høre det er flere.

Han kunne det før da. Men gidder liksom ikke lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

jeg har testa truger - det var kult :D  Så nå kan jeg tråkke meg stier opp og ned og frem og tilbake så hundene har løpebaner. 

Truger er genialt. Vi bruker det på hytta for å tråkke sti ned til bekken og bort til badstua 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...