Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

God morgen alle sammen.Eller helt ærlig morgen.

Takk for alle :hug:. Sovna på sofan, og det synes ikke kroppen som har passert middelalderen var noe kult. Prima synes derimot det var ganske fint, for da kan man leike sånn midt på natta. Nå er det en ny dag, og jeg skal ut på tur, på jobb-og så skal jeg rampe. Jeg tror det er det jeg takler i dag, rallytrening utgår.

Men kos dere med dagen i dag, fersk ny måned som de påstår er vårmåned:ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://m.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=91581800

*fnis*

 

"- Du jobber i høy grad alene på kontor (m vindu)" (bra de har uthevet alene, og spesifisert at det er vindu :lol: )
 

"Vi prioriterer ingen personlighetstyper, men ser at dette kan være en stilling hvor innadvendthet kan være positivt."

 


 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

https://m.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=91581800

*fnis*

 

"- Du jobber i høy grad alene på kontor (m vindu)" (bra de har uthevet alene, og spesifisert at det er vindu :lol: )
 

"Vi prioriterer ingen personlighetstyper, men ser at dette kan være en stilling hvor innadvendthet kan være positivt."

 


 

Hørtes litt ut som at det var ikke ansatt så mange i det firmaet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn har jeg flere jegere som følger meg på insta  ( mest tyske av en eller annen grunn), men når jeg plutselig fikk en pomskie oppdretter som følger ble jeg skeptisk gitt..

Amerikansk selvfølgelig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært innom Brønnøysundregisteret ennå en gang og reservert meg mot telefonsalg og telefonreklame, samt adressert post-reklame. Er dritt lei av å bli forstyrra i tide og utide, og få postkassa fylt opp av dritt! 
Reserverte meg for noen år siden, men det har visst "falt ut" gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør litt frivillig arbeid med barn i terapi for tiden, for å lære mer språk og gjøre noe helt annet enn det jeg har gjort før i mitt liv. Det er utrolig rart, utfordrende - men også veldig givende og enn så lenge trives jeg utrolig nok.

Men mest fornøyd er jeg med at jeg har gått gjennom hele klinikken og røsket ned alle plakater om dyreparker - jeg har hatt en prat med klinikksjefen og gjort en avtale om å gjøre noe annet enn å dra i dyreparker, snakket varmt om terapihunder/besøkshunder og denne månedens overasskelsesdag for barna vil antakeligvis bli noe relatert til dette i stedet for (oppsiktsvekkende) dyre (i kostnad) zoo besøk. Når jeg får meg hund her nede kan det hende vi fortsetter samarbeidet og kjører i gang noe besøkshundgreier. Håpe håpe håpe!!

#kangerlussuaqmakesgermanygreatagain

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg gjør litt frivillig arbeid med barn i terapi for tiden, for å lære mer språk og gjøre noe helt annet enn det jeg har gjort før i mitt liv. Det er utrolig rart, utfordrende - men også veldig givende og enn så lenge trives jeg utrolig nok.

Men mest fornøyd er jeg med at jeg har gått gjennom hele klinikken og røsket ned alle plakater om dyreparker - jeg har hatt en prat med klinikksjefen og gjort en avtale om å gjøre noe annet enn å dra i dyreparker, snakket varmt om terapihunder/besøkshunder og denne månedens overasskelsesdag for barna vil antakeligvis bli noe relatert til dette i stedet for (oppsiktsvekkende) dyre (i kostnad) zoo besøk. Når jeg får meg hund her nede kan det hende vi fortsetter samarbeidet og kjører i gang noe besøkshundgreier. Håpe håpe håpe!!

#kangerlussuaqmakesgermanygreatagain

:icon_clapping:

Blir det labrador eller har du andre raser i kikkerten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Mars har så langt vært en fin måned. 
Har fått bekreftet fra NAV at jeg får utbetalt det jeg har søkt om i løpet av dagen i dag, så da får jeg endelig betalt husleie. :) 
Det regner, men det er jo standard her, så det er ikke kvalifisert til å være en dårlig dag så lenge det ikke er sidelengs og 30 mm :aww: 

Vårtegn har det vært her ute et par uker allerede, så jeg følger det jeg lærte når jeg var liten, nemlig at nå er det vår :D 
At det har vært frost i natt, og visstnok noen snøflak i 6-tida i dag morges trenger vi absolutt ikke snakke om   :whistle:  

Søvnen i natt gikk til h... Det å sove 11 timer sammenhengende og da til langt ut på formiddagen var mindre lurt. 
Men nå når jeg endelig vet at ting ordner seg så føles det lettere å holde seg aktiv også, så da blir det vel til at jeg styrer på og får gjort masse i dag igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

 

Blir det labrador eller har du andre raser i kikkerten?

Labrador, all the way! Svigerfar gleder seg så mye at han allerede har labradorbilde på facebook :lol: (Han ønsker seg nemlig, men svigermor har sagt nei, dakar :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, enna skrev:

Da har jeg vært innom Brønnøysundregisteret ennå en gang og reservert meg mot telefonsalg og telefonreklame, samt adressert post-reklame. Er dritt lei av å bli forstyrra i tide og utide, og få postkassa fylt opp av dritt! 
Reserverte meg for noen år siden, men det har visst "falt ut" gitt!

Jeg har klistremerke på postkassa, og det funker veldig bra. Hvis merket er dekket av snø er det plutselig masse papirsøppel i postkassa igjen, så jeg prøver å koste av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Labrador, all the way! Svigerfar gleder seg så mye at han allerede har labradorbilde på facebook :lol: (Han ønsker seg nemlig, men svigermor har sagt nei, dakar :P )

:D åh så herlig! :D  Egentlig tenker jeg alltid på labrador som en skikkelig vanlig rase, men i realiteten ser jeg utrolig få av dem. Rart egentlig, er jo så trivelige hunder. Noen ganger får jeg skikkelig lyst på selv, en brun en :wub: (men, holder meg nok til hunder med prikker!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tilfeldigvis noen soniser som bor i nærheten av Ulset(5116, altså ved Bergen) og kan hente noe for meg og sende det i posten? Jeg betaler selvfølgelig porto og vi kan eventuelt bli enige om noe ekstra i betaling :)

Vognposen jeg ønsker meg dukket plutselig opp på finn. Den selges ikke i butikker lengre, så typisk at det var langt unna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, *Kat84* skrev:

Mars har så langt vært en fin måned. 
Har fått bekreftet fra NAV at jeg får utbetalt det jeg har søkt om i løpet av dagen i dag, så da får jeg endelig betalt husleie.
:) 
Det regner, men det er jo standard her, så det er ikke kvalifisert til å være en dårlig dag så lenge det ikke er sidelengs og 30 mm :aww: 

Vårtegn har det vært her ute et par uker allerede, så jeg følger det jeg lærte når jeg var liten, nemlig at nå er det vår :D 
At det har vært frost i natt, og visstnok noen snøflak i 6-tida i dag morges trenger vi absolutt ikke snakke om   :whistle:  

Søvnen i natt gikk til h... Det å sove 11 timer sammenhengende og da til langt ut på formiddagen var mindre lurt. 
Men nå når jeg endelig vet at ting ordner seg så føles det lettere å holde seg aktiv også, så da blir det vel til at jeg styrer på og får gjort masse i dag igjen :) 

Så bra at noe ordner seg for deg da :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Mardina skrev:

Så bra at noe ordner seg for deg da :hug:

Ja det var en stor lettelse! Nå gjenstår bare å vente på svar om bostøtte, men nå får jeg i hvert fall betalt det siste som gjenstår. 
Og siden jeg er uten TV kanaler på ubestemt tid skulle jeg slippe å betale ekstra på husleien for å gjøre opp for det jeg fikk trekke av forrige mnd når det ble litt trangt :)  
Så veldig mye som ordner seg i dag :D  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Annik skrev:

Ikke tilfeldigvis noen soniser som bor i nærheten av Ulset(5116, altså ved Bergen) og kan hente noe for meg og sende det i posten? Jeg betaler selvfølgelig porto og vi kan eventuelt bli enige om noe ekstra i betaling :)

Vognposen jeg ønsker meg dukket plutselig opp på finn. Den selges ikke i butikker lengre, så typisk at det var langt unna :P

Joda, bor i nærheten. :) Jeg kan hente og sende i posten, men ikke før i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen folkens :ahappy: ja blir litt seint når man sitter å skriver tekstmeldinger med flørten sin halve nattan. 

Så nå ligger jeg rett ut på sofaen å hører musikk og drikker kaffe mens jeg spiser eplekake :thumbsup:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn! Prøver meg på efit, men redd den blir drepende kjedelig :aww:  Har veldig mye positivt i livet mitt om dagen, men ikke så mye som lar seg avbilde på efit :lol: 

@*Kat84* Hurra for at det ordner seg! 

 

Jeg venter på utbetaling fra pasientreiser, de har godkjent og vedtatt og alt sånt, men jeg har ikke fått pengene på konto. Noen som vet hvor lang tid det tar? Skal til vet. i morgen med Lupin og Petter Kanin, penger hadde vært fint :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Efit ja, hadde tenkt jeg skulle prøve meg for første gang i dag men bikkja er i dagpark så det utgår :P

Har sovet lenge, spist frokost i ro og mak, og er klar for å gyve løs på husarbeid og rydding av kontor/bod/roterom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Har noen tatt DNA test av hunden?  Har dere forslag til hva som fungere best? Ca hva pris lå det på?   
    • Har vurdert å kalle neste hund for Tora, men det er jo et norsk navn. Men også noe med den jødiske religionen- synes kanskje det er upassende. Hva synes dere??      
    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...