Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

Vi har vært på tur i sola, og jyplingen måtte trene på å gå sivilisert i bånd. Slitsomt for et hormontroll å ikke få gå med snuten plantet i grøfta hele turen, ikke tisse når han vill og ikke leke trekkhund. Tror nok han kan bli en riktig så velfungerende hannhund etterhvert, selv om fluene og hormonene sloss om plassen i hodet hans akkurat nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

Sitter og slapper av hos mamma og pappa mens jeg venter på at søstern skal hente meg :) Også hadde de bare kjedelig lunsj mat, så ble Biola og wetabix :lol: Hadde håpa på noe godt hos farmor, men hun skulle på trening :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Line skrev:

Jeg ødela visst en diskusjon jeg. Huff..

Du er sånn partypooper altså :lol: 

18 minutter siden, Stine skrev:

Sitter og slapper av hos mamma og pappa mens jeg venter på at søstern skal hente meg :) Også hadde de bare kjedelig lunsj mat, så ble Biola og wetabix :lol: Hadde håpa på noe godt hos farmor, men hun skulle på trening :pinch:

Modern times liksom :lol: Før i tida var besteforeldrene hjemme når barnebarna kom, og disket opp med alt godt de kunne finne. Også satt de i gyngestolen med strikketøy... de løp ikke på trening liksom :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Du er sånn partypooper altså :lol: 

Modern times liksom :lol: Før i tida var besteforeldrene hjemme når barnebarna kom, og disket opp med alt godt de kunne finne. Også satt de i gyngestolen med strikketøy... de løp ikke på trening liksom :aww: 

Jeg veit! Skikkelig skuffa kjenner jeg :lol: Jeg kunne kanskje gitt en heads up at jeg skulle til de trakter idag da :vegg:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stine skrev:

Jeg veit! Skikkelig skuffa kjenner jeg :lol: Jeg kunne kanskje gitt en heads up at jeg skulle til de trakter idag da :vegg:

Hhahahaa, et lite hint om at du kom hadde sikkert ikke gjort noe nei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, SFX skrev:

Da sitter jeg hos pappa, bilen er avlevert på verkstedet, og jeg har klart å dra innom IKEA og bare handle den ene tingen jeg skulle ha.

Fastlegen ringte meg - hun hadde fått sett på røntgenbildene de tok forrige uke, og da sa de til meg at jeg hadde brudd - jeg klarer ikke å huske om de sa eksplisitt brudd i halebeinet, eller om jeg deduserte meg fram til det fordi fastlegen og jeg antok smertene var der. Men røntgenbildene viser at det er brudd i korsbeinet - gratulerer, SFX, det er ifølge legen vanskeligere å brekke, skjer mer sjeldent, gjør mer vondt, og tar lengre tid å gro. I feel so fucking special, so chosen! Hun skrev ut mer smertestillende uten å blunke :P

Så fikk jeg høre i dag om ei som hadde fått utbetalt 200.000 i forsikring etter et ankelbrudd, og jeg lurer på hva slags forsikring det er? Kan jeg få noe for rumpa mi? Jeg har jo også et gammelt ankelbrudd som har grodd galt, er det verdt noe?

Hvis du har ulykkesforsikring, så bør du prøve på å få noe utbetalt. Er du f. eks. organisert i et eller annet fagforbund, så følger det ofte med en kollektiv ulykkesforsikring med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, *Kat84* skrev:

Nei da skjønner jeg ikke hvordan det har gått til. Men det er som sagt mye rart å finne av ting å forsikre for og vilkår at det er absolutt ikke umulig heller, selv om vi synes det høres spesielt ut :P 

Jeg skjønner jo ikke hvordan et ankelbrudd kan være verdt så mye penger.

Men som jeg sa til pappa i går - her har jeg hundeforsikring, og får dekket hver krone (minus egenandel) på ørebetennelsen til Foenix. Men jeg har også bilforsikring, og de dekker selvfølgelig ikke at bilen nå må ha ny flosshatt-eller-hva-det-nå-heter. Jeg synes de kunne gjort det, når forsikringen dekker småsykdommer på hund, altså :D 

12 timer siden, *Kat84* skrev:

Nå skulle jeg lagt meg, men jeg sitter og skriver søknader i stedet. I det jeg skulle gå på badet leste jeg på Facebook at ungdommen i huset her annonserte på veggen sin at det er ÅPENT HUS!!! her i helga! :o 
Sist han hadde fest var det bare 3 andre her, og det var klin umulig å sove... 
Så nå skriver jeg søknader på alt jeg kommer over, og hvis det går over stokk og stein i helga igjen kommer jeg til å gi beskjed til husverten at hvis det er slik at ungdommen skal ha fest annenhver helg så kommer jeg til å flytte... 

Jeg har full forståelse for hvordan det er å være 18 år, og jeg synes det er flott at han har et trygt sted å være med alt som har vært utfordrende for ham så langt i livet. 
Men det betyr virkelig ikke at jeg skal ligge søvnløs annenhver helg. 
Ja, nå ble jeg faktisk irritert i forkant :P Huff... den første galehus-helga sitter godt i enda :whistle: 

Jeg skjønner deg godt, en blir til slutt for gammel til å bo i noe som kan ligne på et studentkollektiv. Lykke til med jobbjakten!

5 timer siden, Siri skrev:

Jeg leide en loftsleilighet på Kongsberg i ungdommen... Husverten der kjørte brøytebil, han, og hver gang han hadde vært ute og brøyta om natta og kom hjem sånn ca halv fire, satte han på Jethro Tull for fulle mugger... Det snødde ofte på Kongsberg den vinteren og jeg var glad da jeg flytta :aww: 

Det er jo vanskelig å lande etter å ha vært på jobb, klart en må roe ned med litt Jethro :P 

2 timer siden, Wednesday skrev:

Øh... Det kom plutselig et eldre par rett inn her. Jeg har aldri sett dem før! De snakka helt vanlig til meg, hilste på Rafiki og tok av seg skoa :| Jeg kjenner ikke alltid igjen folk, så jeg lurte på om jeg egentlig kjente dem siden de snakka til meg som om de kjente meg :lol: Så spurte de endelig om de hadde kommet til rett hus :lol: "Jeg tror ikke det??" Wops. De skulle til naboen :lol: Rafiki ble lykkelig for "besøk" da :aww:

Hahahahahaha, fantastisk! Det minnet meg om studietiden i Trondheim, da skulle vi ha fest hos ei som bodde i en leilighet, og en gutt i klassen hadde brast rett inn i leiligheten i etasjen under - og der bodde det et par som koste seg VELDIG på sofaen en fredagskveld. Sånn kose-seg-uten-klær-varianten :D Stakkaren kom seg ut, gikk opp en etasje til, og banket veldig tydelig på hos vertskapet, og trengte en øl med en gang :D 

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg tror man må ha forsikringa før ulykke/sykdom :P 

Men ingen kan stadfeste når det ankelbruddet skjedde :P 

2 timer siden, 2ne skrev:

Åh nei, det ække sånn det funker, that can I love you. Jeg vinner den ene odde diagnosen, bivirkninga eller skaden etter den andre jeg, og det meste jeg noen gang har vunnet på noe som helst var en tusenlapp på flaxlodd, og det er sikkert 20 år siden straks *bitter* 

:hug: 

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg lurer på om Nora er allergisk mot eggeplomme, faktisk. For hun var jo fin i magen noen dager, da hadde jeg ikke hatt egg til frokost, og hun hadde derfor ikke fått eggeplomme, men så hadde jeg egg til frokost et par dager her, så da fikk hun eggeplomme, og da fikk hun diare igjen. Så nå spiser hverken hun eller jeg egg (hun er jo vant til å få de nå, så jeg kan ikke spise egg når ikke hun kan :aww: ) et par dager igjen for å se.. Men kan man bli bråallergisk mot eggeplomme, liksom? 

Jeg har hørt om rarere ting - og  det er jo verdt å teste, og ikke det verste å fjerne fra kosten hennes om det stemmer. Selv om du må lide med henne på eggdiett :D 

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg har skifta stomiutstyr (for nte gang) og er kjempefornøyd (og dere er sikkert kjempeinteressert :P ), for nå har jeg fått plate og pose jeg klarer å sette på ordentlig selv, som ikke dekker halve magen min og som ikke kjennes like godt når jeg sitter eller har på meg ei bukse som er litt lav i livet. Hverdagsgleder, liksom :teehe:

Juhu! 

7 minutter siden, Tricolor skrev:

Hvis du har ulykkesforsikring, så bør du prøve på å få noe utbetalt. Er du f. eks. organisert i et eller annet fagforbund, så følger det ofte med en kollektiv ulykkesforsikring med. 

Jeg får ikke tegnet separat ulykkesforsikring så lenge jeg er sykemeldt (og jeg var for ung, uvitende og nyutdannet til å tenke på livs- og invaliditetsforsikring før jeg ble sykemeldt), så jeg har bare ulykkesforsikring som er en del av reiseforsikringen - men fallet skjedde jo på reise. Kanskje det går an å sjekke? Organisert er jeg heller ikke, for jeg skar ned på alle unødvendige utgifter, og tenkte at jeg ikke trengte sånt når jeg ikke hadde noe arbeidsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Det er jo vanskelig å lande etter å ha vært på jobb, klart en må roe ned med litt Jethro :P 

:P Godt det var Jethro i det minste - den musikken likte jeg jo :D 

1 minutt siden, SFX skrev:

Hahahahahaha, fantastisk! Det minnet meg om studietiden i Trondheim, da skulle vi ha fest hos ei som bodde i en leilighet, og en gutt i klassen hadde brast rett inn i leiligheten i etasjen under - og der bodde det et par som koste seg VELDIG på sofaen en fredagskveld. Sånn kose-seg-uten-klær-varianten :D Stakkaren kom seg ut, gikk opp en etasje til, og banket veldig tydelig på hos vertskapet, og trengte en øl med en gang :D 

Veldig morsomt å bo i kollektiv... been there, done that liksom... en gang fikk jeg en splitter naken mann på rommet mitt, som bare kom bort til senga mi, løfta på dyna og velta seg inn i senga og sovna :lol: En annen gang kom en kollektivkompis brasende inn på rommet mitt etter fest på Samfunnet... og der var det jo "noen" som ble tatt litt på fersken, for å si det sånn :lol: 

Oi - drama i skogen... Nå kom det en Vikingbil med en diger SUV på lasteplanet. Den SUV'en hadde fått en skikkelig trøkk i fronten. Ulykken har tydeligvis skjedd rett nedi bakken her, for rett etter at Vikingbilen kom kjørende, kom det et par store, sterke karer gående med tau og en varseltrekant opp bakken - og bakerst kom en taxi :lol: Vikingbilen snudde på gårdsplassen min... Nå er det jo nesten sånn at jeg må gå ned der og kikke når jeg skal på tur med hundene :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med meg. .. jeg vil jo ha ny jobb men samtidig er jeg livredd for å faktisk søke og enda værre, bli innkalt til intervju. Jeg er så ambivalent til absolutt alt i hele verden! Sukk. (Har sendt en søknad i dag og, tok skikkelig sats og trykket kjempefort på send -knappen... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Perfect Image skrev:

Har muligheten idag til å sove lenge... Men selvsagt står jeg opp lys våken 6.15 og ga opp å sove 6.30 :P Irriterende. Jaja, har mye å ta igjen og mye som skal gjøres ikveld.

Og fy flate som jeg misliker post nord :| Har ikke ord.  OG ! Hvis dere hadde kjøpt noe av noen, hvor lang tid hadde dere latt det gått før dere hadde tatt kontakt igjen, når det ikke dukket opp i posten?

 

når pappa sendet noe opp til meg første gangen så tok det 5-7 dager før jeg fikk beskje om at det hadde kommet over 3 mil unda og måtte da vente 2 dager til før det kom. det hadde tatt lenger tid om ikke det var en snill mann som henta pakka for meg. men brev pakke tok bare 2 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hva er galt med meg. .. jeg vil jo ha ny jobb men samtidig er jeg livredd for å faktisk søke og enda værre, bli innkalt til intervju. Jeg er så ambivalent til absolutt alt i hele verden! Sukk. (Har sendt en søknad i dag og, tok skikkelig sats og trykket kjempefort på send -knappen... )

Skikkelig vinglepetter du, med andre ord :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, 2ne skrev:

Åh nei, det ække sånn det funker, that can I love you. Jeg vinner den ene odde diagnosen, bivirkninga eller skaden etter den andre jeg, og det meste jeg noen gang har vunnet på noe som helst var en tusenlapp på flaxlodd, og det er sikkert 20 år siden straks *bitter* 

Crap! 
Da får jeg heller gå tilbake til plan A.. *sukk* 

:teehe: 

16 minutter siden, SFX skrev:

Jeg skjønner jo ikke hvordan et ankelbrudd kan være verdt så mye penger.

Nei, det er jo ganske fascinerende at det er mulig. Permanent skade i den størrelsesordenen skal vel en hel del til? :blink: 

16 minutter siden, SFX skrev:

Jeg skjønner deg godt, en blir til slutt for gammel til å bo i noe som kan ligne på et studentkollektiv. Lykke til med jobbjakten!

 

Ja, ikke sant? 
For 5-6 uker siden drev de på å hylte og skreik når de var alene hjemme frem til klokka 6 om morgenen. For et par uker siden var det også fest, men da var husverten hjemme i det minste, så da var det rolig ganske raskt etter kinoen. 

Men det at jeg har så ustabile arbeidstider og variabel inntekt gjør jo at jeg kan ikke ha ungene her fast. Og helt ærlig tror jeg ikke det vil være fornuftig hvis det skal være fest annenhver helg heller. 
Det hjelper ikke om det er regler for ro når ungene skal i seng FØR klokka er 1 på natta.  

Og takk forresten! Håper det løsner snart slik at jeg har litt mer muligheter. 

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Hva er galt med meg. .. jeg vil jo ha ny jobb men samtidig er jeg livredd for å faktisk søke og enda værre, bli innkalt til intervju. Jeg er så ambivalent til absolutt alt i hele verden! Sukk. (Har sendt en søknad i dag og, tok skikkelig sats og trykket kjempefort på send -knappen... )

Skjønner godt hva du mener. Det blir bare til at jeg utsetter og utsetter. Og når jeg endelig sender søknaden tenker jeg at jeg gir sikkert et alt for dårlig inntrykk når jeg sender søknad inn i siste liten. 
Det er så slitsomt å drive med denne evige runddansen. Og enda verre når man får mail og ser allerede før man har åpnet at det er avslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hva er galt med meg. .. jeg vil jo ha ny jobb men samtidig er jeg livredd for å faktisk søke og enda værre, bli innkalt til intervju. Jeg er så ambivalent til absolutt alt i hele verden! Sukk. (Har sendt en søknad i dag og, tok skikkelig sats og trykket kjempefort på send -knappen... )

Ei venninne og jeg diskuterte det der. Når man ser en del hunder som stikker av eller blir borte så er det akkurat som noe switcher i hodet på dem og de bare Ok, jeg er vill nå! Virker nesten som om de ikke kjenner igjen egen eier og kan oppføre seg helt snålt...

Jeg tror det blir litt sånn med oss også når vi har vært ute av en arena en stund, så blir den fremmed og litt skremmende. Jeg kan kjenne meg sånn når jeg skal på jobb igjen etter ferie (eller nå når jeg har vært syk i to uker), som om jeg liksom ikke helt hører hjemme der og alt er litt rart og fremmed. Men det tar jo bare et par timer så er man tilbake til det vante igjen :) du kommer til å klare seg kjempebra på jobbintervju, tenk på at de ikke bare intervjuer deg, du intervjuer dem også. Finn ut mest mulig om arbeidsplassen, vær nysgjerrig, spør, vis interesse. Jeg er helt sikker på at man vinner mye på det :)

Sånn OT var jeg sikker på at jeg skulle klare å gå på jobb imorgen, men måtte bite i det sure eple og gi beskjed om at jeg blir hjemme imorgen også, denne saken er tydeligvis mer langvarig enn jeg hadde håpet - to uker er for lenge å være syk :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hva er galt med meg. .. jeg vil jo ha ny jobb men samtidig er jeg livredd for å faktisk søke og enda værre, bli innkalt til intervju. Jeg er så ambivalent til absolutt alt i hele verden! Sukk. (Har sendt en søknad i dag og, tok skikkelig sats og trykket kjempefort på send -knappen... )

Da er vi to, jeg greier aldri å bli enig med meg selv og er derfor en sånn person som aldri kan ta tatovering, jeg kommer uansett til å angre :P . Jeg hoppa dog i det den gangen jeg flytta til Førde for å starte å jobbe med det jeg er utdanna som og jeg har ikke angret en dag. Så hopp i det og la nye dører åpne seg! :) I verste fall så får du en jobb du ikke trives i og da er det bare å bytte igjen. Uansett er det bedre å gå videre enn å bli stuck et sted man egentlig ikke vil være fordi man ikke tørr å sjanse litt.

Jeg fikk vite at fagmøtet med legene etter jobb ble avlyst. Åh så lei meg jeg ble for å slippe å sitte her til 16.30-ish i stedet for å være ute på tur i sola :P Så om 10 min så drar jeg hjem jeg :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

:P Godt det var Jethro i det minste - den musikken likte jeg jo :D 

Likevel, det skal være innmari bra musikk for at det er greit å ble vekket klokka fire på natta :P 

1 time siden, Siri skrev:

Veldig morsomt å bo i kollektiv... been there, done that liksom... en gang fikk jeg en splitter naken mann på rommet mitt, som bare kom bort til senga mi, løfta på dyna og velta seg inn i senga og sovna :lol: En annen gang kom en kollektivkompis brasende inn på rommet mitt etter fest på Samfunnet... og der var det jo "noen" som ble tatt litt på fersken, for å si det sånn :lol: 

LOL! Kollektiv er stas - når en vil lese om slike historier, jeg hadde aldri fikset å bo slik. Jeg fikk jo helt freak-out da jeg bodde på en BnB i Danmark, og plutselig midt på natta hadde full, påkledd mann på rommet mitt. Jeg var for trøtt til å være annet enn rolig irritert der og da, og jeg hadde 100 kg berner som sto med åtte strake bein på hver side av meg i senga og knurret på inntrengeren. Men etterpå ble jeg fryktelig shaky, og hadde en del what if-scenarioer. Inntil jeg kom på at jeg ville jo aldri i livet ha dratt på en slik tur til Danmark om det ikke var for å pare tispe, så jeg vil jo alltid være trygg med de rundt meg.

1 time siden, Siri skrev:

Oi - drama i skogen... Nå kom det en Vikingbil med en diger SUV på lasteplanet. Den SUV'en hadde fått en skikkelig trøkk i fronten. Ulykken har tydeligvis skjedd rett nedi bakken her, for rett etter at Vikingbilen kom kjørende, kom det et par store, sterke karer gående med tau og en varseltrekant opp bakken - og bakerst kom en taxi :lol: Vikingbilen snudde på gårdsplassen min... Nå er det jo nesten sånn at jeg må gå ned der og kikke når jeg skal på tur med hundene :lol: 

Oooh, action på landet, klart du må avgårde og sjekke! Og hva slags taxi er det som tåler å møte en SUV og er kjørbar etterpå? Eller misforsto jeg noe nå? Har SUV'en gått i et tre, kanskje?

51 minutter siden, *Kat84* skrev:

Nei, det er jo ganske fascinerende at det er mulig. Permanent skade i den størrelsesordenen skal vel en hel del til? :blink: 

Jeg har permanente skader i ankelen etter mitt ankelbrudd - fordi jeg ikke visste om det og det dermed har grodd feil og det oppsto forkalkninger. Men det invalidiserer meg jo ikke i jobbsammenheng - jeg får vondt av å løpe for mange runder på betonggulv på utstilling, og jeg får vondt av å rusle for mange timer på brostein i gamle byer på sightseeing. Jeg tviler på at det er verdt noen kroner for NAV :P 

51 minutter siden, *Kat84* skrev:

Men det at jeg har så ustabile arbeidstider og variabel inntekt gjør jo at jeg kan ikke ha ungene her fast. Og helt ærlig tror jeg ikke det vil være fornuftig hvis det skal være fest annenhver helg heller. 
Det hjelper ikke om det er regler for ro når ungene skal i seng FØR klokka er 1 på natta.  

Og takk forresten! Håper det løsner snart slik at jeg har litt mer muligheter. 

Det må være en frustrerende situasjon for deg :hug: 

Akkurat nå har jeg fylt ut "declaration of non-commercial import of dog", hvor jeg signerer på og erklærer at jeg ikke kommer til å selge Glam mens vi er i England, og at han er med meg på ikke-kommersiell reise. Mye rart en må gjøre når en skal stille i utlandet, men neimen om jeg er interessert i å bli stoppet i Frankrike fordi jeg ikke har signert den erklæringen!

Det jeg lurer på er hvordan de vet i Dover, når jeg returnerer hjem, at jeg hadde hund i bilen og at det mangler en hund som jeg har solgt.

Ikke at jeg skal selge Glam, det kommer ikke på tale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg skjønner jo ikke hvordan et ankelbrudd kan være verdt så mye penger.

Det er en eller annen skjematisk oversikt over hvor funksjonshemma du er hvis om atte, selv om den funksjonshemninga strengt tatt ikke hemmer noe. Å ikke ha følelse i tommelen f.eks, er visst 20 % funksjonshemning, om en skal tro ei venninne av meg. Jeg syns å huske at mine stive håndledd er noe sånt også, selv om det ikke er spesielt hemmende at de er avstiva. Så kanskje et ankelbrudd er såpass funksjonshemmende at det er verdt 200.000 kr? 

Hmm.. Lurer på hvor mye en disfunksjonell ilostomi er verdt jeg? Eller tarmer som sprekker i hytt og pine? Eller ikke-fungerende intimkroppsdeler? Hadde jeg hatt forsikring før jeg ble sjuk, kanskje jeg hadde vært en rich bitch nå? :lol: 

1 time siden, SFX skrev:

Men ingen kan stadfeste når det ankelbruddet skjedde :P 

Nei, men man kan stadfeste at det har vært et ankelbrudd der nå, og du hadde jo ingen forsikring :P 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg har hørt om rarere ting - og  det er jo verdt å teste, og ikke det verste å fjerne fra kosten hennes om det stemmer. Selv om du må lide med henne på eggdiett :D 

Ja, det blir nok et stort offer fra min side *sukk* :teehe: Jeg spiser egg til frokost nå bare fordi at jeg må ha i meg mer salt, og egg er en sånn ting det er greit å salte litt *ler* 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg får ikke tegnet separat ulykkesforsikring så lenge jeg er sykemeldt (og jeg var for ung, uvitende og nyutdannet til å tenke på livs- og invaliditetsforsikring før jeg ble sykemeldt), så jeg har bare ulykkesforsikring som er en del av reiseforsikringen - men fallet skjedde jo på reise. Kanskje det går an å sjekke? Organisert er jeg heller ikke, for jeg skar ned på alle unødvendige utgifter, og tenkte at jeg ikke trengte sånt når jeg ikke hadde noe arbeidsforhold.

Ja.. Jeg pleier ikke å angre på noe (det er faktisk et prinsipp jeg har), men akkurat det angrer jeg litt på, at jeg en gang var ung, uvitende og for frisk og optimistisk til å tenke at det kom til å forandre seg rimelig drastisk på forholdsvis kort tid. 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Crap! 
Da får jeg heller gå tilbake til plan A.. *sukk* 

:teehe: 

Det er sikkert lurt, selv om jeg ikke veit hva plan A er :P 

--

AN så lurer jeg på om Ali kanskje har urinveisinfeksjon eller verre (livmorbetennelse), hun har tissa i senga mi i dag. Det var snålt, for hun satte seg ikke ned eller noe, hun dreiv og maste seg litt opp fordi datterbarnet lekte med Leah og hun ikke fikk være med, og plutselig var det vått der hun sto. Det var helt sikkert urin, det så og lukta vi, derfor en mistanke om UVI. Krisetanker som livmorbetennelse er bare fordi at jeg har hatt min andel av sjuke bikkjer, og jeg er hovedeieren hennes - i motsetning til f.eks Leah, som står på datterbarnet (åffkårs!), eller Dina som sto på @Belgerpia frem til 2008, og når ble hun sjuk? Sånn ca i 2008, ja. Da får vi vel ta en tur til veterinæren da, siden vi slipper det med Nora en stund til.. Gøy med hund :aww: 

Marikatten skal forøvrig til veterinær i morgen, gamle damen. Hun hoster litt, og hun har blitt utrolig sær på hvor mye hun vil børstes. Hun har alltid vært en katt som har latt oss børste og kamme og klippe som vi ville (more or less :P ), men nå er visst alt så ubehagelig at hun blir grinete av det, så da er det greit å få sjekka det opp. Hun er veldig straks 15 år, så det er ikke sånn kjempeoverraskelse at hun skranter litt, men greit å sjekke det ut allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, SFX skrev:

Likevel, det skal være innmari bra musikk for at det er greit å ble vekket klokka fire på natta :P 

Du har vel rett i det ja :lol: Jeg var vel ikke spesielt imponert må jeg innrømme... 

42 minutter siden, SFX skrev:

LOL! Kollektiv er stas - når en vil lese om slike historier, jeg hadde aldri fikset å bo slik. Jeg fikk jo helt freak-out da jeg bodde på en BnB i Danmark, og plutselig midt på natta hadde full, påkledd mann på rommet mitt. Jeg var for trøtt til å være annet enn rolig irritert der og da, og jeg hadde 100 kg berner som sto med åtte strake bein på hver side av meg i senga og knurret på inntrengeren. Men etterpå ble jeg fryktelig shaky, og hadde en del what if-scenarioer. Inntil jeg kom på at jeg ville jo aldri i livet ha dratt på en slik tur til Danmark om det ikke var for å pare tispe, så jeg vil jo alltid være trygg med de rundt meg.

Alle burde hatt et år i kollektiv :lol: 
Tror muligens jeg hadde blitt litt skjelven selv om det brått stod en fremmed mann på rommet mitt - i et fremmed land liksom :o 

42 minutter siden, SFX skrev:

Oooh, action på landet, klart du må avgårde og sjekke! Og hva slags taxi er det som tåler å møte en SUV og er kjørbar etterpå? Eller misforsto jeg noe nå? Har SUV'en gått i et tre, kanskje?

SUV'en hadde nok gått i et tre ja... jeg er egentlig usikker på om den taxien hadde noe med saken å gjøre i det hele tatt :lol: 

9 minutter siden, 2ne skrev:

Det er en eller annen skjematisk oversikt over hvor funksjonshemma du er hvis om atte, selv om den funksjonshemninga strengt tatt ikke hemmer noe. Å ikke ha følelse i tommelen f.eks, er visst 20 % funksjonshemning, om en skal tro ei venninne av meg. Jeg syns å huske at mine stive håndledd er noe sånt også, selv om det ikke er spesielt hemmende at de er avstiva. Så kanskje et ankelbrudd er såpass funksjonshemmende at det er verdt 200.000 kr? 

Så egentlig kunne jeg også vært rik nå??? Om jeg hadde tenkt over at jeg faktisk var funksjonshemma da jeg brakk ankelen? :o 

9 minutter siden, 2ne skrev:

Ja.. Jeg pleier ikke å angre på noe (det er faktisk et prinsipp jeg har), men akkurat det angrer jeg litt på, at jeg en gang var ung, uvitende og for frisk og optimistisk til å tenke at det kom til å forandre seg rimelig drastisk på forholdsvis kort tid. 

Det er vel litt typisk det der.. man tenker ikke over at man er udødelig før man brått blir syk - og da er det for seint... Jeg tror ikke det er mange som vil ta sjansen på å gi meg uføreforsikring nå f eks :lol: 

Har jeg spist deilig stekt torsk med bacon, ris, revet gulrot/kålrot m rosiner, litt creme fraiche - toppet med valnøtter. Namm :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Siri skrev:

 

Det er vel litt typisk det der.. man tenker ikke over at man er udødelig før man brått blir syk - og da er det for seint... Jeg tror ikke det er mange som vil ta sjansen på å gi meg uføreforsikring nå f eks :lol: 

 

Og jo sykere man blir, jo gladere er man for at man faktisk er udødelig! :aww:

Hjemme! Og jeg har masse smakfull kyllingsuppe fra i går i kjøleskapet. :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde tre år i kollektiv og det var egentlig nok... Først et år på folkehøyskole og da var det to menn som kom inn på rommet og begynte å prate og ordne med noe, jeg var så trøtt så jeg bare sa at vi kunne snakke om det imorgen, snudde meg rundt og sov. Jeg var tydeligvis ikke så morsom så de må ha gått, når jeg våknet var jeg alene og jeg låste døra etter dem... jeg er tydeligvis ikke så dramatisk anlagt når jeg er trøtt :P ble mye mer redd når jeg satt og leste til eksamen på Pentagon, åpnet døra på rommet mitt og der sto det to fra Jehovas vitner, da skrek jeg godt da... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått bestilt time til kastrering av frøken pusekatt, og vaksinering av Casper. Noen uker til vi skal inn, men før det er planen starte vi skal en uke til Spania (i sammenheng med mamma sin 60 års dag). Og jeg vil ikke at kattepasseren skal være med en nyopprettet katt, så da er det like greit å vente litt. 

Gleder meg veldig til april når kattene skal få begynne å være litt ute! Tror Alfred kommer til å ELSKE det :ahappy:

Spoiler

Gruer meg veldig til spaniaturen. Den ble betalt og bestilt i september, så har vist om den lenge. Men det som ikke var med i planen var alt styret i januar og februar, som har ført til at jeg ikke har fått hvile det jeg trenger. Hadde planer om å bruke januar og februar til å hvile etter julen liksom :P

Nå er jeg såpass sliten at jeg er veldig usikker på om jeg kommer meg ned til Spania, eller om jeg klarer å gjøre annet enn å ligge i sengen når vi er der *sukk* har sagt i fra hvordan ståa er, så de andre vet om det.. men er jo ikke kjekt uansett. Hadde det bare vært gubben og jeg som skulle så hadde nok turen blitt avbestilt, men nå får vi hele turen sponset og det er kjedelig å ødelegge for 4 andre (gubben teller ikke :aww: ).

Eneste jeg er sikker på er at jeg vil ha mindre vondt i Spania enn jeg har her. Varme (og stabilt vær) er gull for koppen min.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Fått bestilt time til kastrering av frøken pusekatt, og vaksinering av Casper. Noen uker til vi skal inn, men før det er planen starte vi skal en uke til Spania (i sammenheng med mamma sin 60 års dag). Og jeg vil ikke at kattepasseren skal være med en nyopprettet katt, så da er det like greit å vente litt. 

Gleder meg veldig til april når kattene skal få begynne å være litt ute! Tror Alfred kommer til å ELSKE det :ahappy:

  Skjul innhold

Gruer meg veldig til spaniaturen. Den ble betalt og bestilt i september, så har vist om den lenge. Men det som ikke var med i planen var alt styret i januar og februar, som har ført til at jeg ikke har fått hvile det jeg trenger. Hadde planer om å bruke januar og februar til å hvile etter julen liksom :P

Nå er jeg såpass sliten at jeg er veldig usikker på om jeg kommer meg ned til Spania, eller om jeg klarer å gjøre annet enn å ligge i sengen når vi er der *sukk* har sagt i fra hvordan ståa er, så de andre vet om det.. men er jo ikke kjekt uansett. Hadde det bare vært gubben og jeg som skulle så hadde nok turen blitt avbestilt, men nå får vi hele turen sponset og det er kjedelig å ødelegge for 4 andre (gubben teller ikke :aww: ).

Eneste jeg er sikker på er at jeg vil ha mindre vondt i Spania enn jeg har her. Varme (og stabilt vær) er gull for koppen min.

 

 

Håper det blir bedre enn du frykter :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...