Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

6 minutter siden, JeanetteH skrev:

... sitter jeg lurer på om jeg skal opp og flytte inn i huset alt i dag. Jeg har jo mikro og bad, kommer langt med det.  Er nok som må gjøres der oppe :P 

Lever lenge med micro og bad :P 

1 minutt siden, 2ne skrev:

Antageligvis! :P 

Nei, jeg tror heller ikke jeg får noen uføreforsikring nå :lol: 

Ser litt dårlig ut for slike som oss ja :lol: 

1 minutt siden, 2ne skrev:

I går lekte mamma og jeg sydamer (les: mamma sydde, jeg så på.. hehe) og lagde trekk til madrassene til puddelburene, fordi de pleier å grave og styre så veldig før de finner ut hvordan de skal ligge, og det pleier skummadrasser å tåle dårlig. Siden disse puddelfrøknene er prinsesse og bebi, måtte de også få egne puter til å ha i burene sine, så de har noe mykt å hvile hodet på når vi er ute og kjører bil :lol: 2 trekk til hver av de - det er nesten så vi burde kjøre en tur bare for at de skal få ligget i de litt :teehe: Nora fikk ikke trekk til madrassen sin, for hun ligger pent og pyntelig i buret sitt hun, så hos henne så holder det å legge rundt et teppe. Flinke snuppis :ahappy: 

Har har fundert litt på en spørsmål... NÅR eksakt går en prinsesse over til å bli dronning? Jeg mener... Yasmine mener jo selv hun har verdensherredømme i heimen - vi andre to ler bare litt bak ryggen hennes og kaller henne fortsatt bare en bortskjemt prinsesse. Jeg lurer litt på når hun skal ta steget opp liksom :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

Bare fordi jeg er avstandsforelsket i basenjier - hvor mye får egentlig skjedd på 7 år? Det er nesten 3 generasjoner det, om man avler på de så tidlig som det går an, liksom :) 

Jeg hadde hvertfall intrykk av, da det var snakk om å bruke Kasko i avl, at det var mer oppmerksomhet på hundeagressjon, det er riktnok 5 år siden da det var (u)aktuelt. Så jeg tror det har fortsatt i den rettningen. Så noe rekker å skje på 7 år, heldigvis. 

Desverre synes jeg basenjiene stort sett er for unge når de avles på, spesielt hanhundene, og jeg har lagt merke til flere tilfeller der hanner har blitt brukt i avl rundt 2 år, for så å avlives mellom 3 og 5 pga uhåndterbar hundeagressjon. :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

Ser litt dårlig ut for slike som oss ja :lol: 

Da er det godt vi har NAV, som kaster penger etter folk :aww::lol: 

1 minutt siden, Siri skrev:

Har har fundert litt på en spørsmål... NÅR eksakt går en prinsesse over til å bli dronning? Jeg mener... Yasmine mener jo selv hun har verdensherredømme i heimen - vi andre to ler bare litt bak ryggen hennes og kaller henne fortsatt bare en bortskjemt prinsesse. Jeg lurer litt på når hun skal ta steget opp liksom :aww: 

Leah er prinsesse bare pga den reklamen jeg ikke husker hva reklamerer for, der det er en prinsesse av bolleboll (jeg regner med at det ikke skrives sånn :P ) som skriver telefonnummeret sitt på veggen så han som var ansatt på hotellet kunne ringe henne. Fordi Leah er jo bolleboll, og nå er hun prinsesse bolleboll :P 

Jeg tror dronninger er født Dronninger, jeg? Det var jo Babs og Dina f.eks, de bare var dronninger de :ahappy: Nora kommer aldri til å bli en Dronning, hun er min evige hoffnarr hun :lol: Og bebi kommer nok alltid til å være beeeeebiiiiiii :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
11 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ?

Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da :heart: 

17039007_491632544559339_161939873710611

Hurra :D:D 

15 minutter siden, 2ne skrev:

 

Du har jo grill også, det går an å lage mat på den og selv om du ikke spiser den ute :P 

 

 

5 minutter siden, Siri skrev:

Lever lenge med micro og bad :P 

 

Får drikke champagne i badekaret i kveld (og sette opp en midlertidig hundegård til han dere tissenissen som har blitt såååå stor og sterk at han måtte tisse inne på dørkarmen i går :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Da er det godt vi har NAV, som kaster penger etter folk :aww::lol: 

Ja, det er jo så betryggende :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Leah er prinsesse bare pga den reklamen jeg ikke husker hva reklamerer for, der det er en prinsesse av bolleboll (jeg regner med at det ikke skrives sånn :P ) som skriver telefonnummeret sitt på veggen så han som var ansatt på hotellet kunne ringe henne. Fordi Leah er jo bolleboll, og nå er hun prinsesse bolleboll :P 

:lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg tror dronninger er født Dronninger, jeg? Det var jo Babs og Dina f.eks, de bare var dronninger de :ahappy: Nora kommer aldri til å bli en Dronning, hun er min evige hoffnarr hun :lol: Og bebi kommer nok alltid til å være beeeeebiiiiiii :teehe: 

Ja, det er vel noe med det... Babs og Dina VAR dronninger... hoffnarren - eller drengen, alt etter som - vil jo aldri bli konge liksom, han helller... jaja - får vel bare leve med det. Det er godt man kan elske dem samme hva :wub:

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Får drikke champagne i badekaret i kveld (og sette opp en midlertidig hundegård til han dere tissenissen som har blitt såååå stor og sterk at han måtte tisse inne på dørkarmen i går :lol: 

Har du fått deg pissenisse altså? :lol: Lucky you :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MonicaT skrev:

 

God bedring til Lupin og håpet Pettern kommer seg fort @Raksha

 

Takk! :) Pettern virker fin i farta, fått smertestillende, "sårene" ser bra ut, og han har avføring. Magen og tarmsystemet er akilleshælen på kaniner, og det som er skummelt i forhold til narkose.  Lupin er... Lupin. Fått han til å legge seg og slappe av :) Han har et favoritteppe som han kan legge seg ned på og slappe av, uheldigvis er det et fint ullteppe som jeg helst ikke vil ha liggende på gulvet som hundeteppe - men hey, hva gjør man ikke for hundene :aww::lol: *

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Raksha skrev:

Takk! :) Pettern virker fin i farta, fått smertestillende, "sårene" ser bra ut, og han har avføring. Magen og tarmsystemet er akilleshælen på kaniner, og det som er skummelt i forhold til narkose.  Lupin er... Lupin. Fått han til å legge seg og slappe av :) Han har et favoritteppe som han kan legge seg ned på og slappe av, uheldigvis er det et fint ullteppe som jeg helst ikke vil ha liggende på gulvet som hundeteppe - men hey, hva gjør man ikke for hundene :aww::lol: *

 

Jeg må kjøpe nye ulltepper med jevne nellomrom fordi de ender opp som hundetepper. Man må jo ha noe å bytte mellom både i bilburene, på liggeplassene og i senga mi (mor har det kaldt på soverommet, da må jeg ha teppe på meg, hilsen Pippin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg må kjøpe nye ulltepper med jevne nellomrom fordi de ender opp som hundetepper. Man må jo ha noe å bytte mellom både i bilburene, på liggeplassene og i senga mi (mor har det kaldt på soverommet, da må jeg ha teppe på meg, hilsen Pippin).

Er sånn det blir her og :lol: Aner ikke hvor mange ulltepper som på mystiskvis har endt opp som hundetepper :aww: 

"Oooi, kaldt igangen, Hottie fryser!" *legge ullteppe uti* "Lupin vil ligge på det" *legge ullteppe på gulvet* osv. Kasko legger seg oppå buret og graver seg ned i jakkene våre, tar ned ekstra jakker fra knaggen om han fryser, så han får ikke ulltepper :aww::lol:  Sover de i senga vår, så ligger de, selvsagt, under dyna. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
52 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, nei.. Det er visst plan A som fungerer for folk flest, har jeg hørt? :P 

 

Ja, det er i hvert fall sikret vei mot målet :P 
Men av og til hadde en idiotsikker quickfix vært svært velkommen :P 


Nå er det tid for å gå tur. Har fått tatt oppvasken og gått over gulvene. Flyttet klesvask fra badet og inn i vaskemaskinen har jeg også. Egentlig på tide :icon_redface: Og så får jeg håpe at jeg kommer hjem til husvertens bil i innkjørselen etterpå. Ellers så får jeg betale for hotell på kreditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Er sånn det blir her og :lol: Aner ikke hvor mange ulltepper som på mystiskvis har endt opp som hundetepper :aww: 

"Oooi, kaldt igangen, Hottie fryser!" *legge ullteppe uti* "Lupin vil ligge på det" *legge ullteppe på gulvet* osv. Kasko legger seg oppå buret og graver seg ned i jakkene våre, tar ned ekstra jakker fra knaggen om han fryser, så han får ikke ulltepper :aww::lol:  Sover de i senga vår, så ligger de, selvsagt, under dyna. 

 

:lol:

Mine har faktisk egen dyne i senga mi, men hvis Symra har lagt seg godt til rette oppå den, så må jeg gå og hente et ullteppe til Pippin. Han kan begynne å skjelve hvis det er for kaldt på soverommet :o

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

:lol:

Mine har faktisk egen dyne i senga mi, men hvis Symra har lagt seg godt til rette oppå den, så må jeg gå og hente et ullteppe til Pippin. Han kan begynne å skjelve hvis det er for kaldt på soverommet :o

 

:lol: Selvsagt må han ha teppe! :aww: 

Scenario her i går: 

Meg: Jeg fryyyser, kan du hente ved?

Bonden: Nope! 

10 min senere, jeg står vedsiden av Hottie som ser så miserabel ut som bare Hottie kan:

Meg: Hottie fryyyyyser, pappen, du må fyre for henne :cry:  

*Bonden slipper det han har i hendene og går ut og henter ved* :aww: 

 

Helt vanlig :aww: 

 

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: Selvsagt må han ha teppe! :aww: 

Scenario her i går: 

Meg: Jeg fryyyser, kan du hente ved?

Bonden: Nope! 

10 min senere, jeg står vedsiden av Hottie som ser så miserabel ut som bare Hottie kan:

Meg: Hottie fryyyyyser, pappen, du må fyre for henne :cry:  

*Bonden slipper det han har i hendene og går ut og henter ved* :aww: 

 

Helt vanlig :aww: 

 

:lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende når mms kommer på mine sider på djuice, istedet for å komme rett på telefonen. Har ikke på mobildata hele tiden, så når den er avskrudd så kommer mms kun på mine sider. Men, siden abonnementet mitt står på pappa, så har ikke jeg noe brukernavn og passord til djuice, så jeg får ikke logget inn for å se.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sbtlita skrev:

Mime holder på å få nye tenner og mister hjørnetennene sine nå. Den ene er skikkelig løs og dingler vel bare etter den siste halvdøde nerva tenker jeg.
Men får de vondt under denne prosessen? Hun er trøtt, hyperaktiv og masete... også virker hun urolig når hun skal sove.

Det er helt normalt - det klør, det gjør vondt, det skaper frustrasjon og kreative forsøk på å dempe kløen. Det er nå en pøser på med kraftige tyggesaker og våte kluter lagt i fryseren for å kjøle ned gummene. Og pensler eddik, tabasco eller tilsvarende på bordbein, stolbein, kommodebein og dørkarmer :D 

4 timer siden, MonicaT skrev:

 

@SFX ville ha sjekket ut om reiseforsikring dekker noe med skaden din. Skader ikke å sjekke. 

Jeg ringer til uka når jeg kommer hjem igjen, pappa bor så på landet at jeg ikke har noe særlig mobildekning :P 

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Celine Dion står på fullt i overetasjen... det burde vært en lov mot det der :aww:

Ja, Celine Dion skal spilles på full guffe i stua MI!

1 time siden, JeanetteH skrev:

... sitter jeg lurer på om jeg skal opp og flytte inn i huset alt i dag. Jeg har jo mikro og bad, kommer langt med det.  Er nok som må gjøres der oppe :P 

Morsommere å komme i stand der en skal bo enn å surre rundt et sted en er mentalt ferdig med.

Husket du forresten å maile megler om den hylla? Hadde jeg rett? :whistle: 

1 time siden, 2ne skrev:

Hmm.. Så rart? Jeg er enig med deg i at han i det minste burde fått dekka ekstrautgifter han har fått i forbindelse med legens tabbe, og egentlig litt for tort og svie også! Jeg har en tante som fikk ilostomi (utlagt tynntarm, jeg pleier å glemme at folk ikke veit forskjellen på kolostomi og ilostomi.. hehe) etter at en kirurg var litt skjelven på henda under en operasjon, så han skar hull i tarmen hennes. Hun ble skikkelig dårlig fordi de ikke oppdaga det før hun hadde betennelse i hele buken, så hun ble liggende på sykehus i 4 mnd, og har selvsagt fortsatt ilostomi, 20 år etterpå. Jeg mener hun fikk en rimelig stor erstatning for det (hun fikk råd til å kjøpe seg hus, det er litt mer enn 500 kr i mnd), så det er litt rart at faren din får så lite. Tante er rett nok uføretrygda, og man har en funksjonshemning når man har ilostomi, men hun har jo ikke smerter i den klassen som faren din er i, hun er jo forholdsvis velfungerende, liksom. Så jeg krysser fingrene for at advokaten til faren din kan hjelpe han med å få igjen såpass at det faktisk nærmer seg "erstatning" (penger er ingen erstatning for god helse, men det hjelper å ikke ha dårlig råd). 

Nå ble riktignok første søknad om erstatning sendt før disse dyre medisinene var prøvd ut, men det skal sendes klage med oppdatert info. Pasientskadenemda forsøkte seg også med at det ikke kunne ansees som varige smerter før det var gått ti år - men vi nekter å akseptere at dette er "greit" hvis smertene plutselig forsvinner etter ni år og 11 måneder.

Vi vil heller ha en tidsmaskin som gjør at kirurgen ikke skjærer feil i pappa, som gjorde at gift spredde seg i kroppen hans - han var timer fra å omkomme. Penger fjerner ikke smerter. Men det kunne i det minste ha dekket konkrete utgifter og erstattet det han ikke lenger orker å gjøre selv men må ha folk til - for eksempel huset som ble malt i fjor, storrengjøring av hus som han nå får hjelp til, osv.

1 time siden, 2ne skrev:

Men altså.. Hvor mange år med karantene får man? At man er mildt deprimert i en periode burde jo ikke gi en karantene på over 2 år syns jeg? 

Nei, jeg synes jo det var mer enn noe spesielt, men det var det de sa. Jeg husker ikke lenger hvor lang karantenen var, men jeg husker det føltes veldig urettferdig - hvilken student ville ikke føle seg ukonsentrert om eksamen samme uke som ens mangeårige samboer varskuer at de ikke ser grunn til å fortsette forholdet? 

1 time siden, 2ne skrev:

Hun har ikke tissa inne igjen, så vi krysser fingrene for at det er sånn! 

Hurra!

1 time siden, 2ne skrev:

Marikatten har det fint! Hun er visst en sprek 15åring, hun hadde også latt de barbere bort flokene hennes uten at de trengte å dope henne ned, men hun har en tann som bør fjernes, og ringorm, så nå har hun fått ormkur. 

Gode nyheter tar en alltid imot.

1 time siden, 2ne skrev:

Heldige Nora fikk være med pappa på jobb i dag da han kom hjem med katten, da rekker hun vel akkurat lunsjen der inne da, og disse kollegaene til pappa pleier å være enig med Nora i at hun holder på å sulte ihjel, så hun har det helt sikkert fint i dag :teehe: Hun har forøvrig ikke diare i dag, og nå har hun ikke fått egg på et par dager igjen. Krysser fingrene for at det er egget som har vært problemet! 

Som sagt, gode nyheter tar en alltid imot! 

1 time siden, 2ne skrev:

I går lekte mamma og jeg sydamer (les: mamma sydde, jeg så på.. hehe) og lagde trekk til madrassene til puddelburene, fordi de pleier å grave og styre så veldig før de finner ut hvordan de skal ligge, og det pleier skummadrasser å tåle dårlig. Siden disse puddelfrøknene er prinsesse og bebi, måtte de også få egne puter til å ha i burene sine, så de har noe mykt å hvile hodet på når vi er ute og kjører bil :lol: 2 trekk til hver av de - det er nesten så vi burde kjøre en tur bare for at de skal få ligget i de litt :teehe: Nora fikk ikke trekk til madrassen sin, for hun ligger pent og pyntelig i buret sitt hun, så hos henne så holder det å legge rundt et teppe. Flinke snuppis :ahappy: 

Jeg har forsøkt så mye forskjellig i bilburene, og alt sammen ender sparket vekk i et hjørne. Jeg forstår dem ikke... De elsker å ligge i sofa og seng, så hvorfor vil de ligge på trebunnen i buret? Foenix legger seg gjerne oppå pynteputene i sofaen, og Glam må ligge på et pledd for å kunne tygge margbein. Hvorfor er de så kummerlige innstilt i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

( ... )

Jeg har forsøkt så mye forskjellig i bilburene, og alt sammen ender sparket vekk i et hjørne. Jeg forstår dem ikke... De elsker å ligge i sofa og seng, så hvorfor vil de ligge på trebunnen i buret? Foenix legger seg gjerne oppå pynteputene i sofaen, og Glam må ligge på et pledd for å kunne tygge margbein. Hvorfor er de så kummerlige innstilt i bilen?

Det der lurer jeg også på. Symra legger seg aldri rett på gulvet hjemme, da må det være knallvarmt vær i så fall, i bilburet derimot blir alt av tepper og puter stuvet bort i hjørnet. Det er et voldsomt styr for å få det unna! Kan det være at det er ubehagelig å ligge på noe som ikke ligger helt i ro i svinger og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SFX skrev:

Det er helt normalt - det klør, det gjør vondt, det skaper frustrasjon og kreative forsøk på å dempe kløen. Det er nå en pøser på med kraftige tyggesaker og våte kluter lagt i fryseren for å kjøle ned gummene. Og pensler eddik, tabasco eller tilsvarende på bordbein, stolbein, kommodebein og dørkarmer :D 

Jeg må innrømme at jeg aldri har merket meg noen særlig adferdsendring eller økt behov for tygging og styr med mine valper i tannskifte-perioden :). De har liksom bare skifta tenner - og hatt litt dårlig ånde :ahappy:

Interessant å observere at en plutselig lyst på fyrtekake medfører en herlig lang passiar på FB :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper ligger sjeldent i buret når jeg kjører, gjør deres hunder det? jeg har nok litt for stort bur, så kanskje det er fordi det føles for ustabilt å ligge? Tenkte kanskje å slakte en skummadrass og lage myke kanter langs veggene innvendig, sa blir det trangere og bedre å ligge kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Marikatten har det fint! Hun er visst en sprek 15åring, hun hadde også latt de barbere bort flokene hennes uten at de trengte å dope henne ned, men hun har en tann som bør fjernes, og ringorm, så nå har hun fått ormkur. 

Og da lurer jeg på - hvor smittsomt er ringorm? For selv om hun og bikkjene ikke har noen kontakt, så er de på de samme stedene. Burde jeg gi mine en runde med ormkur og? 

 

I og med at ringorm er en soppinfeksjon i huden, så må det være noe annet enn ringorm eller så har hun fått noe annet enn ormekur. Det er smittsomt, men du er nok i større fare enn bikkjene, siden du tar på henne. 

 

...skal jeg dra meg avgårde til Lillehammer en tur og få hjelp til å få fikset de hersens lyktene på bilen. Ihvertfall delvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Casper ligger sjeldent i buret når jeg kjører, gjør deres hunder det? jeg har nok litt for stort bur, så kanskje det er fordi det føles for ustabilt å ligge? Tenkte kanskje å slakte en skummadrass og lage myke kanter langs veggene innvendig, sa blir det trangere og bedre å ligge kanskje?

Mine ligger så og si hele tiden. Har matter inni med gummi på undersida som ikke sklir. Oppå disse har Felix fått saueskinn og Blaze har et ekstra teppe i ene halvdelen slik at han kan ligge litt mykere hvis han vil og evt ha noe å legge hode oppå. Yup, her skal det være komfort! Men så kjører vi noen turer opp til Trondheim i løpet av et år da.

Neste prosjekt blir å få vanntilgang til Felix. Inni til Blaze er det plass til el lita skål vann, men ikke hos Felix. Det blir litt mye styr å stoppe for å "vanne" dem så ofte, eller sitte med dårlig samvittighet fordi jeg tror de er tørste.

Nå skal jeg sjekke om det har kommet pakker til oss med høreapparat og div. Deretter nærmer det seg helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MarieR skrev:

Da var helgevasken unnagjort, så nå blir det frokostpause før jeg skal sortere og rydde litt klær. Etterpå må jeg finne ut hvor vi skal gå tur...

Noen som vet om det er is eller bart på ladestien? 

Is

Elevene skriver tekst, jeg ser stafett :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...