Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

30 minutes ago, Kokospaniel said:

"Dakkar" valpen måtte være i grinda si mens jeg var på andre sida veggen. Full krise. Sette valp i grind og gå ut utgangsdøra er ikke like krise. Her må det trenes, man tar ikke krokodiller med på do :icon_confused:

Er det ikke koselig med landgående piraya? :D

Noen som har vært borti forskjellige typer aktivtetsarmbånd/pulsklokker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

23 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Krise i kangieleieren :(

(...)

#confessions of a dog owner.

:hug: Håper det går bedre med henne etterhvert og at det bare er en strekk som fikser segselv etter noen dagers hvile. 

 

17 timer siden, Pixie skrev:

De som ikke liker blod eller kroppslige spørsmål kan la være å åpne spoiler :P

  Skjul innhold

 

 

Tørr luft kan også føre til små blødninger i neseslimhinner hos ganske mange mennesker, er jo vanlig med ganske tørr luft på denne tiden av året. 

 

15 timer siden, *Kat84* skrev:

... og tenk å gå i minus med 42 000 kroner i måneden! Det skal ikke være mulig å ikke være klar over det. :blink: 


Etter mange kollapser i luftrøret i dag, og et tilfelle med kraftig halting etter å bare fulgt etter meg totalt 50 meter med påfølgende fall ing så har vi satt en dato for avliving. :icon_cry: 
Det blir torsdag neste uke. Så får vi mulighet til å ha litt fri alle sammen etterpå, og tid på oss til å forberede oss. 

Nå ser jeg etter beste måte å få tatt et poteavtrykk :heart: 

:hug:  

 

14 timer siden, 2ne skrev:
  Skjul innhold

 

 

 

Håper den holder tett nå, og at du får kost deg litt hjemme. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ozzy skrev:

Mattilsynet anbefaler å ha to eller flere, noen dyrebutikker selger ikke marsvin hvis de skal bo alene evt kun selger to og to. Men det er ikke ulovlig å ha de alene, bare ikke anbefalt. Lån-et-marsvin-tjeneste har jeg ikke hørt om men mulig @Paranomia vet om det eksisterer eller er tull.  

Viste seg å være Sveits og ikke Norge som hadde det som lovverk. Sveits -  Norge same-same :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Så lenge det funker så skal jeg be til både en og tretten guder jeg :hug: 

Påstand fra Australia: "Norway doesn't allow single guinea pigs. So they have a "rent a guineapig service" when one of yours dies, you get to rent one to keep it company."

Anyone? Jeg har ikke peiling, og aldri hørt om dette. Har vi det?

 

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Mattilsynet anbefaler å ha to eller flere, noen dyrebutikker selger ikke marsvin hvis de skal bo alene evt kun selger to og to. Men det er ikke ulovlig å ha de alene, bare ikke anbefalt. Lån-et-marsvin-tjeneste har jeg ikke hørt om men mulig @Paranomia vet om det eksisterer eller er tull.  

 

Det er ingen konkret lov som sier det nei, men dyrevelferdsloven tolkes ofte dithen, "god velferd ut fra artstypiske og individuelle behov, herunder gi mulighet for stimulerende aktiviteter, bevegelse, hvilke og annen naturlig atferd" - det vil i mange øyne tilsi å holde de i par eller grupper fordi det er det som er mest riktig i forhold til artstypiske behov. Å bli plassert alene er ikke å gi mulighet for naturlig atferd, og bidrar heller ikke til trygghet og trivsel. 


§ 23.Dyrs levemiljø

Dyreholder skal sikre at dyr holdes i miljø som gir god velferd ut fra artstypiske og individuelle behov, herunder gi mulighet for stimulerende aktiviteter, bevegelse, hvile og annen naturlig atferd. Dyrs levemiljø skal fremme god helse og bidra til trygghet og trivsel"

Det eksisterer ingen utlånstjeneste :P Det hender jeg "låner ut" marsvin - dvs at jeg får marsvinet tilbake når den andre er død. Det er sjeldent og mye som skal klaffe før jeg gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kokospaniel skrev:

"Dakkar" valpen måtte være i grinda si mens jeg var på andre sida veggen. Full krise. Sette valp i grind og gå ut utgangsdøra er ikke like krise. Her må det trenes, man tar ikke krokodiller med på do :icon_confused:

Ikke? :o Er ikke det bare koselig da? :D Ulempen er jo gjerne at de fortsetter å være med på do, selv etter at de har sluttet med krokodilletilværelsen *billett merket: alltid selskap på do*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Så lenge det funker så skal jeg be til både en og tretten guder jeg :hug: 

Påstand fra Australia: "Norway doesn't allow single guinea pigs. So they have a "rent a guineapig service" when one of yours dies, you get to rent one to keep it company."

Anyone? Jeg har ikke peiling, og aldri hørt om dette. Har vi det?

Aldri hørt om at man kan leie marsvin nei. Men i Sverige er det ulovlig å ha bare et marsvin, der må man ha to. Så kan hende det kommer derifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kopiert tre kapitler. Kjøpte kopikort, trodde 3 stk skulle holde, men nei. Heldigvis kom det en annen innom og skulle kopiere, og hun kunne gi meg de to sidene ekstra jeg trengte. Hun fikk også til å legge sidene horisontalt for å kopiere, så det var to sider på ett A4-ark. Ellers måtte jeg gå og kjøpe nye klipp. Snilt! :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

 

:lol: 

Det er flere raser som ikke er fci-godkjente som registreres da... chodsky pês og noen av disse bittesmå russiske småtteriene f eks... 

Krysser sånne ting som kan krysses for at ting slutter å lekke og oppfører seg fint slik at du snart får komme hjem igjen :ahappy:

 

2 timer siden, Belgerpia skrev:


Det er full anledning til enhver kennelklubb å ha nasjonalt godkjente raser. Lancashire heeler er et godt eksempel, den ble prøvegodkjent i år, men har jo hatt anledning til å stille på offisielle utstillinger i mange år. Samme med en del andre raser.
De kan ikke få CACIB, ei heller delta i finalene på internasjonale show, men ellers er de registrert og kan stilles på lik linje med alle andre renrasede hunder.
 

Men feks LH var jo en rase som jobbet imot en godkjennelse, som en del av de andre rasene.. 

WK ønsker jo ikke en godkjennelse.. De vil jo ikke være med på leken, men får fortsatt være i systemet.. Det jeg reagerer på :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna bruker framdeles ikke foten, og foreldrene mine - unnskyld uttrykket - føler jeg løper rundt som hodeløse høns og flakser uten mål og mening. Tror jeg bare må hive meg på et fly i morgen til Norge. 3000kr for flybillett Hamburg-Oslo-Tromsø i morgo.... Tenke tenke tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Luna bruker framdeles ikke foten, og foreldrene mine - unnskyld uttrykket - føler jeg løper rundt som hodeløse høns og flakser uten mål og mening. Tror jeg bare må hive meg på et fly i morgen til Norge. 3000kr for flybillett Hamburg-Oslo-Tromsø i morgo.... Tenke tenke tenke.

Nei, puste nå. Du skal jo hjem om ikke så lenge uansett? Det eneste foreldra dine får gjort er å ta med Luna til vet, og det er det eneste du også får gjort. Gi dem nøye og strenge instrukser, be dem ta henne med seg til vet, ring gjerne til veterinæren etter at de har vært der, og se det an. :heart: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
30 minutter siden, Krutsi skrev:

 

Men feks LH var jo en rase som jobbet imot en godkjennelse, som en del av de andre rasene.. 

WK ønsker jo ikke en godkjennelse.. De vil jo ikke være med på leken, men får fortsatt være i systemet.. Det jeg reagerer på :P 

Tja..... de ønsket jo å bli registrert. 
Og den er uansett godkjent nasjonalt - og det er flere raser som er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Luna bruker framdeles ikke foten, og foreldrene mine - unnskyld uttrykket - føler jeg løper rundt som hodeløse høns og flakser uten mål og mening. Tror jeg bare må hive meg på et fly i morgen til Norge. 3000kr for flybillett Hamburg-Oslo-Tromsø i morgo.... Tenke tenke tenke.

Enig med @SandyEyeCandy Be foreldrene dine ta henne med til veterinæren. Skriv eventuelt en tekstmelding eller epsot med hva de skal fortelle og spørre om. Og :hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Nei, puste nå. Du skal jo hjem om ikke så lenge uansett? Det eneste foreldra dine får gjort er å ta med Luna til vet, og det er det eneste du også får gjort. Gi dem nøye og strenge instrukser, be dem ta henne med seg til vet, ring gjerne til veterinæren etter at de har vært der, og se det an. :heart: 

 

10 minutter siden, Mona skrev:

Enig med @SandyEyeCandy Be foreldrene dine ta henne med til veterinæren. Skriv eventuelt en tekstmelding eller epsot med hva de skal fortelle og spørre om. Og :hug:

 

Det er problemet. Mamma sier, quote: "vet ikke. det er vanskelig å si alene. vil vente litt mer, men det ser ikke bra ut. går ikke på foten i det hele tatt". Pappa sier, quote "vet ikke". De vet ingen ting. De vil ingen ting. De er ikke hundefolk, de kan ikke en gang klippe klør. De kan gå tur, de kan gi mat, de kan gi kos. Med en gang det blir kaos i rutinene så er det ikke greit lenger. De vil ikke dra til veterinæren, de vil bare vente. Vente vente vente. Mens Luna potiensielt har en føkka fot.... :( Og hva om de drar til veterinæren og veterinæren sier, etter å ha dopet ned luna, at det ikke er mer å gjøre? At de ikke bør vekke henne opp igjen? Kommer aldri til å tilgi meg selv for å sende henne alene til vetten uten å si farvel. 3000kr blir poengløst i en slik sammenheng. Alternativet er å bare la henne gå til neste Onsdag (da kommer jeg tilbake) og hoppe på tre bein, kanskje hun magisk plutselig blir bedre. Eller så blir vi de rævhålene som holdt vovven i live alt for lenge... Det er så innifaens vanskelig :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

 

Det er problemet. Mamma sier, quote: "vet ikke. det er vanskelig å si alene. vil vente litt mer, men det ser ikke bra ut. går ikke på foten i det hele tatt". Pappa sier, quote "vet ikke". De vet ingen ting. De vil ingen ting. De er ikke hundefolk, de kan ikke en gang klippe klør. De kan gå tur, de kan gi mat, de kan gi kos. Med en gang det blir kaos i rutinene så er det ikke greit lenger. De vil ikke dra til veterinæren, de vil bare vente. Vente vente vente. Mens Luna potiensielt har en føkka fot.... :( Og hva om de drar til veterinæren og veterinæren sier, etter å ha dopet ned luna, at det ikke er mer å gjøre? At de ikke bør vekke henne opp igjen? Kommer aldri til å tilgi meg selv for å sende henne alene til vetten uten å si farvel. 3000kr blir poengløst i en slik sammenheng. Alternativet er å bare la henne gå til neste Onsdag (da kommer jeg tilbake) og hoppe på tre bein, kanskje hun magisk plutselig blir bedre. Eller så blir vi de rævhålene som holdt vovven i live alt for lenge... Det er så innifaens vanskelig :( 

Men da venter dere til du evt kommer til Norge og får sett hunden! Hvis bikkja fortsatt er like glad osv, så går det nok helt fint :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

 

Det er problemet. Mamma sier, quote: "vet ikke. det er vanskelig å si alene. vil vente litt mer, men det ser ikke bra ut. går ikke på foten i det hele tatt". Pappa sier, quote "vet ikke". De vet ingen ting. De vil ingen ting. De vil ikke dra til veterinæren, de vil bare vente. Vente vente vente. Og hva om de drar til veterinæren og veterinæren sier, etter å ha dopet ned luna, at det ikke er mer å gjøre? At de ikke bør vekke henne opp igjen? Kommer aldri til å tilgi meg selv for å sende henne alene til vetten uten å si farvel. 3000kr blir poengløst i en slik sammenheng.

Vet ikke hva annet jeg skal si enn; håper det ordner seg :hug: 

 

----

jeg har fått baggenbeltet mitt i posten, og har fått prøvd det i dag. Først på en liten luftetur til morran med Aron og Skills, så på hovedturen med Skills og Taipa. Veldig fornøyd :D ville tro det skulle skli opp mer enn det gjorde, siden jeg er brei over hoftene, og smal i midja. Eneste er når bikkjene drar til siden, så sklir det rundt, men hva kan man forvente. Det var skikkelig deilig å slippe rykk og trekk i armene :D 

ooog jeg fikk pakken min fra fritidsfabriken! Har ikke prøvd buksene enda, men bestilte ei norwand og ei hiball! Norwand har jeg fra før, men bestilte en størrelse mindre denne gangen, og annen farge. Hiballbuksa er fleecefora, skal bli såå deilig når vinteren kicker inn for fullt igjen!

handla også litt godbiter og ny utstillingsline i går. Har bare hvite, men må jo ha ei sort ei til Skills også. Skal koke kyllingfilet i dag eller i morgen, til helga. Så er vi vel klare til helga da! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Det er problemet. Mamma sier, quote: "vet ikke. det er vanskelig å si alene. vil vente litt mer, men det ser ikke bra ut. går ikke på foten i det hele tatt". Pappa sier, quote "vet ikke". De vet ingen ting. De vil ingen ting. De er ikke hundefolk, de kan ikke en gang klippe klør. De kan gå tur, de kan gi mat, de kan gi kos. Med en gang det blir kaos i rutinene så er det ikke greit lenger. De vil ikke dra til veterinæren, de vil bare vente. Vente vente vente. Mens Luna potiensielt har en føkka fot.... :( Og hva om de drar til veterinæren og veterinæren sier, etter å ha dopet ned luna, at det ikke er mer å gjøre? At de ikke bør vekke henne opp igjen? Kommer aldri til å tilgi meg selv for å sende henne alene til vetten uten å si farvel. 3000kr blir poengløst i en slik sammenheng. Alternativet er å bare la henne gå til neste Onsdag (da kommer jeg tilbake) og hoppe på tre bein, kanskje hun magisk plutselig blir bedre. Eller så blir vi de rævhålene som holdt vovven i live alt for lenge... Det er så innifaens vanskelig :( 

Det er ikke veldig sannsynlig at en veterinær sier at hunden ikke bør vekkes igjen fordi hun har en dårlig fot, altså. :hug: 

Håper du får dem til å ta henne med, men hvis ikke, så er jo bikkja like blid og får smertestillende, gjør hun ikke? Du gjør selvsagt som du vil, men det bør være unødvendig å ta den ekstraturen "bare" pga dette når Luna er hjemme med foreldra dine og du likevel skal dit om kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Monikawt skrev:

Vet ikke hva annet jeg skal si enn; håper det ordner seg :hug: 

 

----

jeg har fått baggenbeltet mitt i posten, og har fått prøvd det i dag. Først på en liten luftetur til morran med Aron og Skills, så på hovedtrener med Skills og Taipa. Veldig fornøyd :D ville tro det skulle skli opp mer enn det gjorde, siden jeg er brei over hoftene, og smal i midja. Eneste er når bikkjene drar til siden, så sklir det rundt, men hva kan man forvente. Det var skikkelig deilig å slippe rykk og trekk i armene :D 

ooog jeg fikk pakken min fra fritidsfabriken! Har ikke prøvd buksene enda, men bestilte ei norwand og ei hiball! Norwand har jeg fra før, men bestilte en størrelse mindre denne gangen, og annen farge. Hiballbuksa Er fleecefora, skal bli såå deilig når vinteren kirker inn for fullt igjen!

handla også litt godbiter og ny utstillingsline i går. Har bare hvite, men må jo ha ei sort ei til Skills også. Skal koke kyllingfilet i da eller i morgen til helga. Så er vi vel klare til helga da! :D 

Likte så godt klærne på fritidsfabrikken! Hvordan ble det med frakt og moms derfra? Måtte du betale mye ekstra? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Det er ikke veldig sannsynlig at en veterinær sier at hunden ikke bør vekkes igjen fordi hun har en dårlig fot, altså. :hug: 

Håper du får dem til å ta henne med, men hvis ikke, så er jo bikkja like blid og får smertestillende, gjør hun ikke? Du gjør selvsagt som du vil, men det bør være unødvendig å ta den ekstraturen "bare" pga dette når Luna er hjemme med foreldra dine og du likevel skal dit om kort tid. 

Nja, altså. Det er jo vondfoten. Den som har titaniumimplantat og kunstig korsbånd. Den som alltid har vært litt stiv og rar. Nå bare holdes den under magen og blir ikke brukt, på tredje dagen. Skal man la hunden gå 1 uke med en fot den holder opp, bare for å vente på at jeg kommer hjem? Jeg skal til Tromsø og bli i 10 dager 24 november. Om jeg drar 18 november og booker om billetten, er jo kun snakk om penger. Ikke noe ekstra-tur. Bare forflytte dato for avreise 5 dager fram.

Det om hun er blid eller ikke er også det som er vanskelig. Mamma sier bare sånne diffuse ting, hun er jo ikke noe hundemenneske. "Hun er litt rar, vil ikke gå tur". Ja, altså, det skjønner man jo når hunden hopper rundt på tre bein og ikke får til å gå... Men logrer hun? Virker hun ellers happy? Eller i konstante smerter? "Vet ikke...er så vanskelig å si alene....".

:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes virkelig Keo har vært flink med Lyns løpetid, hormonfrosken innentil har ikke vist seg så fælt, til tross for stådager :ahappy: Natten i dag var visst litt vanskelig å skulle være foruten sin kjære, en smule tvangskos så var det over. Lyn selv derimot er en flørtete liten tøs :lol:

Telefonkalenderen min har fått sin egen Løpetid-kalender med dagbok, så får vi se om dette hjelper neste runde ifht å time herrebesøk :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kangerlussuaq Om du har mulighet ville jeg reist. Om hun fortsatt har foten oppunder seg og ikke vil trå på den, så høres ikke det bra ut (sorry). Og om foreldrene dine ikke vil ta henne til dyrlegen hadde jeg reist om jeg kunne. Hadde vært noe helt annet om hun "bare" haltet, men å hinke rundt på 3 bein er noe annet. Det er min mening. Uansett, lykke til. Håper det løser seg.

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...