Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Akkurat nå, Christine skrev:

^fikk ikke slettet quote eller skrevet noe..

@lijenta - Sjekk ut Hurrta sine nye dekken? Extreme warmer eller ultimate warmer.

takker, veldig greit å vite sant på forhånd for ja jeg bor på landet og da må jeg reise eller kjøpe på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal visst være vikar for 2Bi klasse i neste uke som har om genetikk, så nå har jeg blitt hektet på det spillet her
http://learn.genetics.utah.edu/content/pigeons/pigeonetics/

Funker ikke i chrome, men i andre nettlesere. Veldig morsomt og lærerrikt spill om oppdrett av duer :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
2 minutter siden, lijenta skrev:

takker, veldig greit å vite sant på forhånd for ja jeg bor på landet og da må jeg reise eller kjøpe på nett

Regulerbar rygglengde, dekker lår og hals/ører, refleks og hull for å bruke sele under, så jeg kommer nok til å kjøpe det til min frossenpinn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Regulerbar rygglengde, dekker lår og hals/ører, refleks og hull for å bruke sele under, så jeg kommer nok til å kjøpe det til min frossenpinn :) 

Min er ikke frossenpinn men en skade som han har gått med for lenge gjør at jeg vil forebygge så han kan leve lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Snoffe skrev:

Er nok lurt å blir med så mye som mulig :) Håper du slipper så veldig mye mareritt og redsler.

 

Hehe, nei de har ikke akkurat fortjent noen stjerne i boken.

 

 

Fikk melding om at Snowflake (ponnien) ble avlivet i dag :( Hjertevennen min er borte for alltid:heart: Svulstene hun hadde i huden hadde eskalert så mye i høst at de følte det var på tide. Jeg vet at de som hadde henne har tatt riktig avgjørelse, og jeg vet hun har hatt det som plommen i egget når de har hatt henne.

Det er litt sårt å vite at jeg ikke fikk sett henne igjen, at jeg ikke fikk klødd henne og snakket med henne :( Tror det var en mening med at jeg for noen dager siden insisterte på at lille pus skulle oppkalles etter Snowflake, tror jeg innerst inne har vist at noe har holdt på å skje med hjertet mitt:icon_cry::heart:

Så leit :hug:

@Kangerlussuaq håper det bare er en strekk :|:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Pixie skrev:

De som ikke liker blod eller kroppslige spørsmål kan la være å åpne spoiler :P

  Skjul innhold

At det blir mye snørr når man gråter er jo selvsagt, væskeproduksjon og tårekanaler og sånt. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det så ofte er ferskt blod i gørra når jeg ikke har blødd neseblod eller har slått nesa... Kronisk bihulebetennelse? Bare teite slimhinner med svake årer? Blæh... som om jeg ikke ser udelikat nok ut med snørr og tårer liksom :ermm:

 

Det er masse små blodårer i nesa, og når man snyter seg og sånt, så er det lett at noen av dem sprekker. Da kan det bli litt blod sel om man ikke blør neseblod :) 

Har vi vært på en deilig skogstur. Det var vått, men det lå fortsatt litt snø i skogen, så hundene dro ikke med seg så mye kvist og drit i pelsen. Ikke regna det heller :). Kan vel ikke klage da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Så leit :hug:

 

8 minutter siden, Stine skrev:

Huff da @Snoffe! Stor klem

Takk :hug: 

 

Må bare dele et bilde av verdens beste ponni! Vi hadde ikke en enkel tid, men herlighet så mye hun lærte meg om tålmodighet og gjensidig respekt! På bildet er hun blitt pensjonert som spranghest, og har fått sette vinterpels :ahappy: Etter at jeg forsto at hun ikke kunne fortsette å være annet en kosehest så blomstret hun! Hun fikk gå ute i timevis hver dag, og når snøen kom til Bergen så ble hun helt vill :D Når snøen var der så dro min søster og jeg avgårde på tur med Snowflake og den andre hesten vår, vi red på lange turer i skogen og det er nok de beste minnene jeg har fra henne :ahappy: Var når vi var på tur og koste oss, løp og hadde nistepause den hesten var i sitt ess:heart:11223749_10156243893595597_7705680537443

 

 

 

 

 

11223749_10156243893595597_7705680537443

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Snoffe skrev:

 

Takk :hug: 

 

Må bare dele et bilde av verdens beste ponni! Vi hadde ikke en enkel tid, men herlighet så mye hun lærte meg om tålmodighet og gjensidig respekt! På bildet er hun blitt pensjonert som spranghest, og har fått sette vinterpels :ahappy: Etter at jeg forsto at hun ikke kunne fortsette å være annet en kosehest så blomstret hun! Hun fikk gå ute i timevis hver dag, og når snøen kom til Bergen så ble hun helt vill :D Når snøen var der så dro min søster og jeg avgårde på tur med Snowflake og den andre hesten vår, vi red på lange turer i skogen og det er nok de beste minnene jeg har fra henne :ahappy: Var når vi var på tur og koste oss, løp og hadde nistepause den hesten var i sitt ess:heart:11223749_10156243893595597_7705680537443

 

 

 

 

 

11223749_10156243893595597_7705680537443

Vakre ponnisen :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har kjøpt peanøttsmør til musefeller, nå gjelder det bare å holde meg selv unna glasset.

Jeg brukte peanøttsmør som har stått i skapet i sikkert to år... med sprekk i lokket... MITT glass økologisk peanøttsmør fra Danmark får de altså IKKE kose seg med. 

Nå bøtter regnet ned utenfor her.... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

http://itavisen.no/2016/11/16/obs-ikke-installer-den-nye-nvidia-oppdateringen/

 

Prøvde, og ser ut som at jeg slapp unna, spillet mitt fungerer ihvertfall som det skal! :ahappy:

Hmhm! Jeg tror jeg har satt mitt skjermkort til å spørre meg først om den skal installere oppdateringer. :lol: Men det står i alle fall at jeg har 372.90, så jeg henger litt etter, kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betty skrev:

Det er bra du har flere å prate med. Benytt deg godt av det, og gi deg tid. Noen i nær familie var i ei stygg bilulykke for ikke mange år siden (to-to og et halvt er det vel nå) og de brukte litt varierende grad av tid før de fikk lagt det helt bak seg. Det var heldigvis ikke store personskader der heller (takk og lov for moderne biler og morkne nordnorske små bjørker slik at det ikke ble bråstopp, for den bilen var full av folk jeg er veldig glad i!!), men det tok ganske hardt på et par av dem mtp trygghet i bil. Ene er enda litt utrygg faktisk, så det kan ta tid. Det er i alle fall lurt av deg å sitte regelmessig på i bil.

Akkurat nå gruer jeg meg til kveldsturing av hunder, mørkt og vått ute. Nesten så jeg savner snøen (som nevnt før, jeg syns snø er helt kurant det - så lenge den blir liggende i nogenlunde "tørr" tilstand - og ikke blir slush og is).

 

Ja, takk. Jeg er utrygg nok i bil i utgangspunktet, så MÅ tvinge meg til å sitte på så ofte jeg kan, jeg er helt totalt avhengig av å sitte på i bil her oppe, så låser det seg fullstendig så har jeg et skikkelig problem. Håper det går bra med dine og, og utryggheten slipper etterhvert :hug: 

1 time siden, Snoffe skrev:

Er nok lurt å blir med så mye som mulig :) Håper du slipper så veldig mye mareritt og redsler.

 

Hehe, nei de har ikke akkurat fortjent noen stjerne i boken.

 

 

Fikk melding om at Snowflake (ponnien) ble avlivet i dag :( Hjertevennen min er borte for alltid:heart: Svulstene hun hadde i huden hadde eskalert så mye i høst at de følte det var på tide. Jeg vet at de som hadde henne har tatt riktig avgjørelse, og jeg vet hun har hatt det som plommen i egget når de har hatt henne.

Det er litt sårt å vite at jeg ikke fikk sett henne igjen, at jeg ikke fikk klødd henne og snakket med henne :( Tror det var en mening med at jeg for noen dager siden insisterte på at lille pus skulle oppkalles etter Snowflake, tror jeg innerst inne har vist at noe har holdt på å skje med hjertet mitt:icon_cry::heart:

Ååååh trist :( Fine ponnisen... :hug: 

 

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

 

 

 

 

 

Takk... Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, hun er enda kjempe"rar" og holder bare beinet opp under seg. 1,5 døgn senere.... Hvis hun ikke er bedre 15.00 i morgen tenkte jeg å ringe veterinær å høre om de kan røntge henne. Bare for å se om det ikke er gått helt kaputt inni kneleddet, for det føles slemt å sitte å vente på at ting skal bli bedre om hun ikke er bra. Eller burde jeg kanskje vente litt mer? Er så vanskelig å vite om jeg er rasjonell eller hønemor...

Synes jeg er lov. Jeg ble kvalmt fornøyd med meg selv også i dag. Vet du hvorfor? Fordi jeg klarte å parkere perfekt 2 ganger i dag :P Med nybilen så har jeg hatt litt angst for den parkeringa, jeg har regelrett gruet meg så mange ganger. Men så viser det seg at jeg jo får til! Men se da, se så lang droget vårt er! Nesten dobbelt opp av naboen sin POLO. Litt humor å se ovenfra :lol: 

31032117575_36e88309ac_c.jpg

Jeg hadde nok sjekket om hun fremdeles ikke legger vekt på beinet i det heletatt. Jeg sjekker kjapt om de ikke legger vekt på i det heletatt, vektlegging og halting har jeg mer is i magen for. 

 

 

Slanket sparegrisen min, der var det 700kr - mest kronestykker - hurra for myntveksler på tolga :D:lol: 

Her er mildværet over heldigvis, og sist jeg så ut så snødde det :ahappy: 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line skrev:

Hvordan er det mulig å bruke 22 000,- pr mnd på mat for to voksne og en liten unge? :blink: Ja, jeg ser på Luksusfellen, og føler meg som et økonomisk geni..

... og tenk å gå i minus med 42 000 kroner i måneden! Det skal ikke være mulig å ikke være klar over det. :blink: 


Etter mange kollapser i luftrøret i dag, og et tilfelle med kraftig halting etter å bare fulgt etter meg totalt 50 meter med påfølgende fall ing så har vi satt en dato for avliving. :icon_cry: 
Det blir torsdag neste uke. Så får vi mulighet til å ha litt fri alle sammen etterpå, og tid på oss til å forberede oss. 

Nå ser jeg etter beste måte å få tatt et poteavtrykk :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hurra, hunden min er friskmeldt :ahappy: Både jeg og veterinær var sikker på lavt stoffskifte, men prøvesvarene kom før helga og de var normale. Planen var å utrede  videre mtp allergi. Under denne perioden har bikkja fått flere vitamin-injeksjoner, og guess what? Pelsen er på vei ut igjen, formen er på topp og huden ser utrolig mye bedre ut. Konklusjonen var immunforsvaret (veldig lettet eier som ikke fikk med seg alt). Hun skal få en injeksjon til, også skal vi forebygge neste år ved å begynne med ny runde på sensommeren. Så lettet over at det hverken var stoffskifte eller allergi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

... og tenk å gå i minus med 42 000 kroner i måneden! Det skal ikke være mulig å ikke være klar over det. :blink: 


Etter mange kollapser i luftrøret i dag, og et tilfelle med kraftig halting etter å bare fulgt etter meg totalt 50 meter med påfølgende fall ing så har vi satt en dato for avliving. :icon_cry: 
Det blir torsdag neste uke. Så får vi mulighet til å ha litt fri alle sammen etterpå, og tid på oss til å forberede oss. 

Nå ser jeg etter beste måte å få tatt et poteavtrykk :heart: 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

De som ikke liker blod eller kroppslige spørsmål kan la være å åpne spoiler :P

  Skjul innhold

At det blir mye snørr når man gråter er jo selvsagt, væskeproduksjon og tårekanaler og sånt. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det så ofte er ferskt blod i gørra når jeg ikke har blødd neseblod eller har slått nesa... Kronisk bihulebetennelse? Bare teite slimhinner med svake årer? Blæh... som om jeg ikke ser udelikat nok ut med snørr og tårer liksom :ermm:

 

Antar teite slimhinner og svake årer. Du bruker ikke nesespray? Jeg går tidvis på Nasonex, og da har jeg det som bivirkning at årene blir forferdelig tynne. Jeg begynner stort sett ikke silblø da. 

1 time siden, Snoffe skrev:

Fikk melding om at Snowflake (ponnien) ble avlivet i dag :( Hjertevennen min er borte for alltid:heart: Svulstene hun hadde i huden hadde eskalert så mye i høst at de følte det var på tide. Jeg vet at de som hadde henne har tatt riktig avgjørelse, og jeg vet hun har hatt det som plommen i egget når de har hatt henne.

Det er litt sårt å vite at jeg ikke fikk sett henne igjen, at jeg ikke fikk klødd henne og snakket med henne :( Tror det var en mening med at jeg for noen dager siden insisterte på at lille pus skulle oppkalles etter Snowflake, tror jeg innerst inne har vist at noe har holdt på å skje med hjertet mitt:icon_cry::heart:

:hug:! Hun minte meg veldig om min første ponni jeg hadde på halvfôr. Fine fine dyra :heart:

 

@Kangerlussuaq, glemte visst å sitere: Krysser fingrene for at det bare er en liten strekk, men ville sjekket opp om hun går på 3 og ikke viser tegn til å være stort bedre.. Ikke godt å være så mange km fra bestevennen sin :console: 

---

AN sitter jeg med smågodtposen ved min side. Jeg har ikke kjøpt eget godteri på leenge og sist jeg fikk det servert var i påska :P *Gomlegomle* Samtidig føler jeg meg veldig lite "konemor" da samboer fikser boksa si sjæl. Jeg tredde tråden i nåla, så har han sydd på knappen selv :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Det er masse små blodårer i nesa, og når man snyter seg og sånt, så er det lett at noen av dem sprekker. Da kan det bli litt blod sel om man ikke blør neseblod :) 

Klar over det, syns bare det er så rart at det bare skjer når jeg griner og ikke når jeg f.eks. er forkjøla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, *Kat84* skrev:

... og tenk å gå i minus med 42 000 kroner i måneden! Det skal ikke være mulig å ikke være klar over det. :blink: 


Etter mange kollapser i luftrøret i dag, og et tilfelle med kraftig halting etter å bare fulgt etter meg totalt 50 meter med påfølgende fall ing så har vi satt en dato for avliving. :icon_cry: 
Det blir torsdag neste uke. Så får vi mulighet til å ha litt fri alle sammen etterpå, og tid på oss til å forberede oss. 

Nå ser jeg etter beste måte å få tatt et poteavtrykk :heart: 

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...