Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Men hvorfor får de blir registrert når de ikke er fci-godkjent? 

Historisk så vet jeg ikke, men de er vel også pga WK har sitt eget register og er egentlig en ekstremt stor rase på verdensbasis. Australia i seg selv er jo ekstremt stort og de registrerer WK i WKC. WCK ble etablert i 1965, men ha jo registrert stamtavlen til kelpie så lenge det har finnes. Men de nekter lage en rasestandard utover det helt enkle og vil ikke ha rasen underlagt FCI. Og litt historisk i Norge (og Sverige) at de ikke delte registreringen før 2000 og den var litt "flytende" fram til 2005 da man fikk velge hva de skulle registreres som og ikke utifra linje.

Noe bedre svar har jeg dessverre ikke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpeglatte veier over fjellet og på Østlandet visstnok. 
Da blir det en liten omvei om Østlandet på meg i morgen! Risikerer ikke bil og bikkje for å ta korteste vei. Og så må jeg finne ut akkurat hvor hotellet ligger. Håper det ligger godt i utkanten av Oslo. Orker ikke det bymaset når det er nok mas på lørdag formiddag :P 

Ellers begynner det å bli klart for avreise nå. Skal jobbe fra 13.30 til ca 21.00 i dag, så da blir det lite tid til å pakke og ordne i kveld. Siste finpuss tas i morgen formiddag. Da må jeg vaske og støvsuge, og skifte på senga før eksen kommer for å bo her i helga og passe Aragon her :)  

Akkurat nå sitter jeg og gjesper. Ble ikke veldig mye søvn i natt akkurat... :hmm: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemmer til @Snoffe & @*Kat84* er så innmari trist når disse fantastiske dyrevennene våre forlater oss :hug:

Og så må det bare ordne seg for @2_ne snart. Forbannet frustrerende det må være å ha det sånn :console:

----------------------------------------------------

Jeg skal kanskje få noen gode nyheter i dag...og jammen er det ikke sol og blå himmel. Skal man våge seg på å være positiv i dag tro :banana:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg lekker i dag og, så jeg har begynt å forberede meg på at jeg ikke får dra hjem i dag heller, så får en evt hjemreise være en positiv overraskelse. Jeg prøver å tenke positivt, om jeg må være her får jeg jo hjelp med evt lekkasjer med en gang, og det er jo like greit i og med at det som lekker er sånn passe surt og etsende. 

Ah.. Nå hører jeg de starter legevisitten. Da faller vel dommen snart da. Mon tro om det hjelper å be til en gud eller tre om tette stomier og sår som slutter å væske? Jeg lover å være snill resten av året, liksom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Vel, jeg lekker i dag og, så jeg har begynt å forberede meg på at jeg ikke får dra hjem i dag heller, så får en evt hjemreise være en positiv overraskelse. Jeg prøver å tenke positivt, om jeg må være her får jeg jo hjelp med evt lekkasjer med en gang, og det er jo like greit i og med at det som lekker er sånn passe surt og etsende. 

Ah.. Nå hører jeg de starter legevisitten. Da faller vel dommen snart da. Mon tro om det hjelper å be til en gud eller tre om tette stomier og sår som slutter å væske? Jeg lover å være snill resten av året, liksom :) 

Lykke til, og god bedring! Håper det ordner seg for deg fort, og at du slipper mer av dette nå! :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg er usikker på om jeg bør kjøre over Filefjell eller Hemsedal. Førstnevnte er raskest, men samboern mener veiene over Hemsedal er bedre. Noen soniser som vet?

Kommer jo litt an på hvordan de ligger an med veiarbeid på Filefjell. Det er bedre der nå enn den "traktorveien" som var vært før med hull i hull etter langtransport med kjetting men om det har blitt så bra som Hemsedal vet jeg ikke. Jeg hadde nok kjørt Hemsedal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

 

Ah.. Nå hører jeg de starter legevisitten. Da faller vel dommen snart da. Mon tro om det hjelper å be til en gud eller tre om tette stomier og sår som slutter å væske? Jeg lover å være snill resten av året, liksom :) 

Så lenge det funker så skal jeg be til både en og tretten guder jeg :hug: 

Påstand fra Australia: "Norway doesn't allow single guinea pigs. So they have a "rent a guineapig service" when one of yours dies, you get to rent one to keep it company."

Anyone? Jeg har ikke peiling, og aldri hørt om dette. Har vi det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, Tonje skrev:

Jeg er trøtt og lei av flyttekaos :yawn: Fikk alt ut i bilen i går og fikk lempa inn senga i dag tidlig. Nå er nok samboer og hundene på vei over til Elverum, mens jeg må vente til arbeidsdagen er over. "Sees på den andre siden da!" sa jeg da jeg dro, hørtes jo ikke helt bra ut..:ermm:

:lol: 

1 time siden, Krutsi skrev:

Men hvorfor får de blir registrert når de ikke er fci-godkjent? 

Det er flere raser som ikke er fci-godkjente som registreres da... chodsky pês og noen av disse bittesmå russiske småtteriene f eks... 

7 minutter siden, 2ne skrev:

Ah.. Nå hører jeg de starter legevisitten. Da faller vel dommen snart da. Mon tro om det hjelper å be til en gud eller tre om tette stomier og sår som slutter å væske? Jeg lover å være snill resten av året, liksom :) 

Krysser sånne ting som kan krysses for at ting slutter å lekke og oppfører seg fint slik at du snart får komme hjem igjen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 time siden, Krutsi skrev:

Men hvorfor får de blir registrert når de ikke er fci-godkjent? 


Det er full anledning til enhver kennelklubb å ha nasjonalt godkjente raser. Lancashire heeler er et godt eksempel, den ble prøvegodkjent i år, men har jo hatt anledning til å stille på offisielle utstillinger i mange år. Samme med en del andre raser.
De kan ikke få CACIB, ei heller delta i finalene på internasjonale show, men ellers er de registrert og kan stilles på lik linje med alle andre renrasede hunder.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Belgerpia skrev:


Det er full anledning til enhver kennelklubb å ha nasjonalt godkjente raser. Lancashire heeler er et godt eksempel, den ble prøvegodkjent i år, men har jo hatt anledning til å stille på offisielle utstillinger i mange år. Samme med en del andre raser.
De kan ikke få CACIB, ei heller delta i finalene på internasjonale show, men ellers er de registrert og kan stilles på lik linje med alle andre renrasede hunder.
 

Stemmer

LH har en prøveperiode hos FCI nå i 10 år, og vi kan ikke få CACIB, men kan kan delta i gruppefinalene på internationale show og vi får FCI-titler (WW, Nordisk osv). Første med en slik tittel er en svenskfødt russer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, JeanetteH skrev:

Så lenge det funker så skal jeg be til både en og tretten guder jeg :hug: 

Takk :hug: 

12 minutter siden, JeanetteH skrev:

Påstand fra Australia: "Norway doesn't allow single guinea pigs. So they have a "rent a guineapig service" when one of yours dies, you get to rent one to keep it company."

Anyone? Jeg har ikke peiling, og aldri hørt om dette. Har vi det?

Nei, det er ingen lov som tilsier at man må ha to marsvin eller flere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, mokken skrev:

Kommer jo litt an på hvordan de ligger an med veiarbeid på Filefjell. Det er bedre der nå enn den "traktorveien" som var vært før med hull i hull etter langtransport med kjetting men om det har blitt så bra som Hemsedal vet jeg ikke. Jeg hadde nok kjørt Hemsedal :)

En kollega sier at det har blitt veldig fint over der, så jeg er jaggu ikke sikker. Får sjekke trafikkmeldinger like før jeg kjører og ta avgjørelsen da. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, JeanetteH skrev:

Så lenge det funker så skal jeg be til både en og tretten guder jeg :hug: 

Påstand fra Australia: "Norway doesn't allow single guinea pigs. So they have a "rent a guineapig service" when one of yours dies, you get to rent one to keep it company."

Anyone? Jeg har ikke peiling, og aldri hørt om dette. Har vi det?

Mattilsynet anbefaler å ha to eller flere, noen dyrebutikker selger ikke marsvin hvis de skal bo alene evt kun selger to og to. Men det er ikke ulovlig å ha de alene, bare ikke anbefalt. Lån-et-marsvin-tjeneste har jeg ikke hørt om men mulig @Paranomia vet om det eksisterer eller er tull.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 10 år siden i dag var det NKK Hamar og jeg snakket med min kommende kjære for første gang IRL. Guri så kleint det var, jeg har sett bilder fra oss på den utstillingen og vi så ut som vrak!  Det er et helt annet liv siden og jeg hadde gapskrattet om noen på den tiden sa at det var her vi skulle være 10 år fram i tid! Takk til hundesonen :heart: 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om jeg bør kjøre over Filefjell eller Hemsedal. Førstnevnte er raskest, men samboern mener veiene over Hemsedal er bedre. Noen soniser som vet?

Vi kjører Hemsedal i morgen. Hørte det var tryggeste valget! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...