Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Caroline skrev:

Jeg har funnet klær som @2ne og @Belgerpia må kjøpe seg til de skal stille oppdrett :lol:

Jeg tror jeg takker nei, jeg :lol: 

Ang denne videoen, så har jeg heldigvis til gode å oppleve at noen jeg kjenner eller trener med oppdrar hundene sine på den måten. Det er mulig det er normalt i andres omgangskrets, men å riste hunder i nakkeskinnet og spytte på de er ikke noe jeg har opplevd på himla mange år. 

Det er ikke bare det hun gjør på videoen som er problemet, det er hele holdninga hun åpenbart har til dyra i huset. At hun spytter på en hund skader den neppe, den skjønner heller ikke hva "skjærer tunga di av deg" betyr heller, men det at hun håndterer en hund som er så dempa og i smiskemodus på den måten.. Som sagt, jeg er glad jeg ikke har sånne folk i min omgangskrets. Den dagen jeg syns det der virker normalt eller ikke verre enn hva folk flest gjør, så håper jeg virkelig at jeg ikke har dyr lenger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

39 minutter siden, MarieR skrev:

paragraf 3 i lov om dyrevelferd:

§ 3.Generelt om behandling av dyr

Dyr har egenverdi uavhengig av den nytteverdien de måtte ha for mennesker. Dyr skal behandles godt og beskyttes mot fare for unødige påkjenninger og belastninger. (Min utheving)

 

36 minutter siden, Ozzy skrev:

Samt 

§ 14.Særskilte forbud

Det er forbudt å:

a) utøve vold mot dyr,
b)

hensette dyr i hjelpeløs tilstand,

 

Dette blir så lite presist. Iflg disse paragrafene kan alt og ingenting være lovbrudd. Hvor går grensen? Det finnes haugevis av eksempler som jeg mener kommer innunder disse paragrafene, ikke bare med hunder, men også andre dyr, men det foregår helt åpenlyst uten at noen reagerer. 

Jeg er fullstendig enig i at det vi ser er stygt og at holdningen til hun på videoen er fryktelig, men i forhold til hva som foregår og anbefales i en del miljøer så blir det feil å  gå etter henne (og faktisk er det mye som tyder på at hun burde få hjelp og ikke fordømmelse) og lukke øynene for en del ting som er akseptert av mange. Å bruke Facebook som gapestokk er også en greie jeg har problemer med. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Helianthus skrev:

 

Dette blir så lite presist. Iflg disse paragrafene kan alt og ingenting være lovbrudd. Hvor går grensen? Det finnes haugevis av eksempler som jeg mener kommer innunder disse paragrafene, ikke bare med hunder, men også andre dyr, men det foregår helt åpenlyst uten at noen reagerer. 

Jeg er fullstendig enig i at det vi ser er stygt og at holdningen til hun på videoen er fryktelig, men i forhold til hva som foregår og anbefales i en del miljøer så blir det feil å  gå etter henne (og faktisk er det mye som tyder på at hun burde få hjelp og ikke fordømmelse) og lukke øynene for en del ting som er akseptert av mange. Å bruke Facebook som gapestokk er også en greie jeg har problemer med. 

Dette skriver MT selv da

IMG_1195.PNG

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken er knusktørr ved som lar seg tenne på på første forsøk :ahappy: *enkel sjel* Snør ute igjen, natt til i går kom det drøyt 20 cm snø, og nå snør det mer. Winther wonderland :wub:   Ok, skal ikke så mye til for å glede meg :lol: Trekantpilla virket så jeg har sovet mer enn tre timer i natt, ikke nok, men nok til at jeg føler meg levende.  

 

Ut og snakke med 'niner, gakker og hester snart. 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tonje skrev:

Nå bor jeg i Elverum :) Litt av gleden over å flytte forsvant dessverre da jeg kom frem til huset. Det er IKKE rent her. Jeg kjenner jeg er dritsur pga det. Jeg har vaska så mye de siste dagene og jeg gidder virkelig ikke skure ned hele dette kjøkkenet. 

Det er fukt og mugg i det ene skapet og lukter dertil. Det er ikke lagt opp strøm til vaskemaskin. Skap som ble satt inn av snekkere er ikke ferdig skrudd sammen. 

I tillegg er det en "leilighet" i sokkel som huseier disponerer når hun av til er i byen. Jeg spurte om denne har egen inngang og det har den forsåvidt, men i tillegg er det ei dør fra leiligheten og ned til den. Det er ikke mye lydtett akkurat... Nei fader altså, jeg er skuffa :/ 

Jeg lurer på å foreslå at vi får avslag på neste husleie og at vi slipper å vaske ut når vi flytter herifra. Synes dere det er urimelig?

Dette opplevde jeg selv i den første leiligheten jeg flyttet inn i her i Bergen. Jeg klagde til utleier som kom med vaskefirma dagen etter, men ikke urimelig å foreslå/kreve avslag på husleien. Utvask føler jeg kommer med da, avslaget burde være kompensasjon nok. 

5 timer siden, enna skrev:

Jeg blir så provosert at jeg har ikke godt av det!!!:argue:
Når skal denne høyrevinden snu? :gaah:
Det som skremmer meg mest er kommentarene en del har kommet med på dette (facebook). Mange forstår tydeligvis ikke at det å bli funksjonshemmet, syk og ufør er ikke noe man velger selv. Hvorfor er mange så redd for å dele med de mindre heldig stillte? De rike blir ikke fattige av å dele...de blir ikke fattigere av å måtte gi LITT til fellesskapet...

Dette tenkte jeg også på for en halvtime siden, og det erger meg. HVORFOR skal man være så jækla grådig! :sint_01:

2 timer siden, Bananen skrev:

Hører snakk om snø og sånn. Her bare regner det. Meh.

Jeg er også litt misunnelig, men så kjenner jeg også at det ikke gjør såå mye at slapsen avventer litt :lol: 

9 minutter siden, Ozzy skrev:

Endelig fått av gipsen!  Ser ut som  om de har sagd åpning da :lol:  men mindre sår enn jeg trodde! 

 

  Vis skjult innhold

 

Snapchat-2136110680.jpg

 

 

Helt fantastisk deilig å få den av, har klødd i en time :lol:

 

Endelig :D Etterlengtet å barbere beina også kanskje? :teehe::whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror eksamen gikk greit idag, så nå er detbare å vente på sensur. Nå er det ingen skole før februar, siden vi skal to måneder i praksis!

Har handlet mens jeg venter på gubben. Han er ikke kommet enda, så jeg står på utstilling i rema-gangen :P

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen tuller så jeg får ikke quota dere, men nå har huseier vært her og vi har gått gjennom alt av mangler og dokumentert det. Vi ble enig om at hun ber snekkerne komme i løpet av neste uke og fikse det som mangler. Vi slipper også å vaske kjøkken og bad når vi flytter ut herfra. Grei deal det? 

Skapene med fuktskader blir også skifta ut, så de slipper jeg å vaske. Har tatt resten av kjøkkenet nå, så da ser det litt lysere ut :)

Hundene stakkar har ikke fått tur på flere dager, men i morgen skal vi på oppdagelsesferd i flat skog :ahappy: 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tonje skrev:

Mobilen tuller så jeg får ikke quota dere, men nå har huseier vært her og vi har gått gjennom alt av mangler og dokumentert det. Vi ble enig om at hun ber snekkerne komme i løpet av neste uke og fikse det som mangler. Vi slipper også å vaske kjøkken og bad når vi flytter ut herfra. Grei deal det? 

Skapene med fuktskader blir også skifta ut, så de slipper jeg å vaske. Har tatt resten av kjøkkenet nå, så da ser det litt lysere ut :)

Hundene stakkar har ikke fått tur på flere dager, men i morgen skal vi på oppdagelsesferd i flat skog :ahappy: 

 

Så bra det ordnet seg! Håper ting går bra framover og at dere trives bedre enn på vestlandet :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
    • Takk   Skal sjekke de 2, fant allerede masse materialle om eller med dem på youtube.    Dersom din hund begynte på 100 meters avstand! wow da er det kanskje håp for min hund også. Hos oss er det når den andre er i nærheten.  Har også oppfattet det som om han vil "beskytte" oss. Har opplevd at i en hundepark sammen med hannhund har det gått greit, de holder avstand osv. Men så raskt jeg tar på båndet så er rullgardinen nede igjen...:)  Bøkene du nevnte skal jeg ta en titt på. Vi bor på innlandet og privattimer med instruktør er noe vi vurderer.  Takker...:)        
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...