Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Tonje skrev:

Nå bor jeg i Elverum :) Litt av gleden over å flytte forsvant dessverre da jeg kom frem til huset. Det er IKKE rent her. Jeg kjenner jeg er dritsur pga det. Jeg har vaska så mye de siste dagene og jeg gidder virkelig ikke skure ned hele dette kjøkkenet. 

Det er fukt og mugg i det ene skapet og lukter dertil. Det er ikke lagt opp strøm til vaskemaskin. Skap som ble satt inn av snekkere er ikke ferdig skrudd sammen. 

I tillegg er det en "leilighet" i sokkel som huseier disponerer når hun av til er i byen. Jeg spurte om denne har egen inngang og det har den forsåvidt, men i tillegg er det ei dør fra leiligheten og ned til den. Det er ikke mye lydtett akkurat... Nei fader altså, jeg er skuffa :/ 

Jeg lurer på å foreslå at vi får avslag på neste husleie og at vi slipper å vaske ut når vi flytter herifra. Synes dere det er urimelig?

Skulle trykke liker, også leste jeg lengre enn første setning. Ikke greit!! Og ikke urimelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Jeg blir så provosert at jeg har ikke godt av det!!!:argue:
Når skal denne høyrevinden snu? :gaah:
Det som skremmer meg mest er kommentarene en del har kommet med på dette (facebook). Mange forstår tydeligvis ikke at det å bli funksjonshemmet, syk og ufør er ikke noe man velger selv. Hvorfor er mange så redd for å dele med de mindre heldig stillte? De rike blir ikke fattige av å dele...de blir ikke fattigere av å måtte gi LITT til fellesskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kokospaniel skrev:


Du sjekker vegvesen.no/trafikk
Legg inn ruta di og kjøreforholda blir vist der det er utfordringer. Evt ring 175

Har prøvd det, men da kom det bare opp veiarbeid. 
Men et søk på  google så kom jeg til rette stedet på Vegvesenet. Det er lenge siden jeg har vært inne på den sida :lol: 

-4 grader, snø, med litt isdekke, og litt vind. Da virker det som et trygt valg å kjøre Haukeli. Så lenge snøen legger seg oppå blir det kjørbart innen den tiden jeg er der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, enna skrev:

Jeg blir så provosert at jeg har ikke godt av det!!!:argue:
Når skal denne høyrevinden snu? :gaah:
Det som skremmer meg mest er kommentarene en del har kommet med på dette (facebook). Mange forstår tydeligvis ikke at det å bli funksjonshemmet, syk og ufør er ikke noe man velger selv. Hvorfor er mange så redd for å dele med de mindre heldig stillte? De rike blir ikke fattige av å dele...de blir ikke fattigere av å måtte gi LITT til fellesskapet...

For å si det sånn så gleder jeg meg ikke veldig til det jeg/vi har i vente *sukk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg har funnet klær som @2ne og @Belgerpia må kjøpe seg til de skal stille oppdrett :lol:

Nå gledet jeg meg brått veldig til de skal i oppdretterklasser :lol: 

Akkurat nå sitter jeg og mugger fordi jeg er så møkklei all spam-mail fra Norges Varemesse. VI HAR FÅTT MED OSS AT DET SKAL VÆRE EN HUNDEMESSE DER NÅ!!!! Det går til klubbmailen til raseklubben - og jeg vil tro at alle raseklubbene er fullt informert om at det er Dogs4All nå liksom. De trenger ikke å sende ut mer :gaah:... Viktige mailer drukner jo i all reklamen... (ja, jeg er sur på hele opplegget med rasetorg og sånt - det koster skjorta for oss å delta, ikke får vi mer enn 3 utstillerkort slik at de som skal bemanne standen kommer inn uten å måtte betale, og vi har liksom behov for litt flere folk som sitter på den standen enn tre stk, og alle småting som kommer til tillegg til bare gulvplass og vegger, har jo en hårreisende pris... hva sies om å betale 1500 kr for strømtilgang i to dager f eks?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, heksejakt og høygaffel på Facebook i natt.  Noen som har lagt ut en video av en jente som ligger oppå en hund, løfter den i nakkeskinnet inn i buret, henter en annen hund i buret ved siden av i nakkeskinnet, bikkja hyler, og slikker på jenta så hun spytter på den og sier at hu kutter av tunga hvis den ikke slutter og er generelt lite hyggelig.  Moren til dama har tideligere uttalt at hun beit rottweileren sin i strupen hver dag i tre uker til "halen lå flatt på gulvet". Har små søte tisper som får valper som havner på finn. 

Politiet har vært der i natt, ikke fordi hundene blir mishandlet, men fordi mennesker har kjørt langveisfra for å ta dem.  

Synes det er veldig trist at det norske systemet fungerer såpass dårlig at folk "vet" at ikke noe skjer og dermed føler behov for å dra opp og hente hundene selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ozzy skrev:

Dæven, heksejakt og høygaffel på Facebook i natt.  Noen som har lagt ut en video av en jente som ligger oppå en hund, løfter den i nakkeskinnet inn i buret, henter en annen hund i buret ved siden av i nakkeskinnet, bikkja hyler, og slikker på jenta så hun spytter på den og sier at hu kutter av tunga hvis den ikke slutter og er generelt lite hyggelig.  Moren til dama har tideligere uttalt at hun beit rottweileren sin i strupen hver dag i tre uker til "halen lå flatt på gulvet". Har små søte tisper som får valper som havner på finn. 

Politiet har vært der i natt, ikke fordi hundene blir mishandlet, men fordi mennesker har kjørt langveisfra for å ta dem.  

Synes det er veldig trist at det norske systemet fungerer såpass dårlig at folk "vet" at ikke noe skjer og dermed føler behov for å dra opp og hente hundene selv.  

MT har jo vært inne der, og til tross for filmen osv, er det ingen instanser som mener at det er grunnlag på å ta ifra de hundene.. 

så er kanskje ikke så rart at folk reagerer.. 

selv om jeg synes det er virkelig stygt og skulle vært helt unødvendig med en slik heksejakt på nett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

MT har jo vært inne der, og til tross for filmen osv, er det ingen instanser som mener at det er grunnlag på å ta ifra de hundene.. 

så er kanskje ikke så rart at folk reagerer.. 

selv om jeg synes det er virkelig stygt og skulle vært helt unødvendig med en slik heksejakt på nett.. 

Såvidt jeg forstod det så har mattilsynet vært der tideligere pga avl, ikke pga mishandlingen i videoen? 

(ikke det at jeg har noen tro på systemet, det fungerer jo ikke. Men her virket det ihvertfall som at mattilsynet ikke har fått videoen en gang, annent enn fra de som kommenterer)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

Nå gledet jeg meg brått veldig til de skal i oppdretterklasser :lol: 

Akkurat nå sitter jeg og mugger fordi jeg er så møkklei all spam-mail fra Norges Varemesse. VI HAR FÅTT MED OSS AT DET SKAL VÆRE EN HUNDEMESSE DER NÅ!!!! Det går til klubbmailen til raseklubben - og jeg vil tro at alle raseklubbene er fullt informert om at det er Dogs4All nå liksom. De trenger ikke å sende ut mer :gaah:... Viktige mailer drukner jo i all reklamen... (ja, jeg er sur på hele opplegget med rasetorg og sånt - det koster skjorta for oss å delta, ikke får vi mer enn 3 utstillerkort slik at de som skal bemanne standen kommer inn uten å måtte betale, og vi har liksom behov for litt flere folk som sitter på den standen enn tre stk, og alle småting som kommer til tillegg til bare gulvplass og vegger, har jo en hårreisende pris... hva sies om å betale 1500 kr for strømtilgang i to dager f eks?). 

Det er vel frivillig å være med på rasetorget? Siden det er så mye stress og styr og høye utgifter, så går det jo an å takke nei til å delta? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Helianthus skrev:

Er egentlig mishandlingen i videoen noe verre enn det som skjer på treninger rundt omkring (eller i oppdragelsen av en del hunder)? 

Det er mye stygg oppdragelse og trening av hunder  men det blir som regel ikke filmet og bevist. Det er nok en del som behandler hundene på den måten, og da må noen gi en konsekvens så folk ser at det ikke er greit. Hvis politi og mattilsynet ikke gjør noe i en denne saken hvor de har en film som bevis sier de jo at det er helt greit å gjøre slikt.  Og i følge loven er det jo ikke greit. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ozzy skrev:

Det er mye stygg oppdragelse og trening av hunder  men det blir som regel ikke filmet og bevist. Det er nok en del som behandler hundene på den måten, og da må noen gi en konsekvens så folk ser at det ikke er greit. Hvis politi og mattilsynet ikke gjør noe i en denne saken hvor de har en film som bevis sier de jo at det er helt greit å gjøre slikt.  Og i følge loven er det jo ikke greit. 

Hva er det hun gjør som er ulovlig, da? Jeg ser at hun holder hunden i nakkeskinnet og kjefter og spytter. Jeg er enig i at oppførselen er stygg og at dette ikke er noen måte å behandle noen levende vesener på, men jeg synes dette er litt storm i en bakebolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Siri skrev:

:lol: Og der satte du meg på en idé... jeg kan jo bare tørrtrene hundene.... late som om jeg sier Hallo og snakke i vei :lol: Yesssss :banana: 

Haha, det kan jo være lurt :lol:  Jeg burde nok gjort det jeg også, men det er så deilig å sitte i sofaen og alle hundene sover :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonje skrev:

Nå bor jeg i Elverum :) Litt av gleden over å flytte forsvant dessverre da jeg kom frem til huset. Det er IKKE rent her. Jeg kjenner jeg er dritsur pga det. Jeg har vaska så mye de siste dagene og jeg gidder virkelig ikke skure ned hele dette kjøkkenet. 

Det er fukt og mugg i det ene skapet og lukter dertil. Det er ikke lagt opp strøm til vaskemaskin. Skap som ble satt inn av snekkere er ikke ferdig skrudd sammen. 

I tillegg er det en "leilighet" i sokkel som huseier disponerer når hun av til er i byen. Jeg spurte om denne har egen inngang og det har den forsåvidt, men i tillegg er det ei dør fra leiligheten og ned til den. Det er ikke mye lydtett akkurat... Nei fader altså, jeg er skuffa :/ 

Jeg lurer på å foreslå at vi får avslag på neste husleie og at vi slipper å vaske ut når vi flytter herifra. Synes dere det er urimelig?

Ang vaskingen. Så hadde jeg sagt fra til huseier om det og at de kan be den forrige leieboeren komme tilbake og vaske skikkelig.... Det er skikkelig kjipt å flytte inn et sted, for så å finne ut at det ikke er rent der...:gaah: 

Muggen MÅ dere få gjort noe med, det er farlig å leve med over lengre tid. Det vet jeg alt om... :hmm:

Jeg ville absolutt foreslått å få avslag på neste husleie, når det er som det er der.... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Helianthus skrev:

Hva er det hun gjør som er ulovlig, da? Jeg ser at hun holder hunden i nakkeskinnet og kjefter og spytter. Jeg er enig i at oppførselen er stygg og at dette ikke er noen måte å behandle noen levende vesener på, men jeg synes dette er litt storm i en bakebolle.

paragraf 3 i lov om dyrevelferd:

§ 3.Generelt om behandling av dyr

Dyr har egenverdi uavhengig av den nytteverdien de måtte ha for mennesker. Dyr skal behandles godt og beskyttes mot fare for unødige påkjenninger og belastninger. (Min utheving)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

paragraf 3 i lov om dyrevelferd:

§ 3.Generelt om behandling av dyr

Dyr har egenverdi uavhengig av den nytteverdien de måtte ha for mennesker. Dyr skal behandles godt og beskyttes mot fare for unødige påkjenninger og belastninger. (Min utheving)

Samt 

§ 14.Særskilte forbud

Det er forbudt å:

a) utøve vold mot dyr,
b)

hensette dyr i hjelpeløs tilstand,

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, MarieR skrev:

Det er vel frivillig å være med på rasetorget? Siden det er så mye stress og styr og høye utgifter, så går det jo an å takke nei til å delta? :) 

Ja, det blir nok neste skritt... samtidig er det jo en fin måte å markedsføre rasen på, snakke med folk og ha et sosialt samlingssted for folk med samme rase, men om det skal koste så helsikkes mye, vil det ikke være aktuelt nei. 

7 minutter siden, Monikawt skrev:

Haha, det kan jo være lurt :lol:  Jeg burde nok gjort det jeg også, men det er så deilig å sitte i sofaen og alle hundene sover :teehe: 

Det er liksom det... de er deilig når hundene ligger rolig og sover :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loven er klar på det området, at man ikke skal utøve vold på dyr så hvorfor MT ikke gjør noe med de folkene i videoene er for meg ubegripelig! De får bevis trøkt opp i trynet og de gjør ingenting!?

3 t søvn får holde,så får jeg kanskje sove igjen til natta :) Men det snør regn liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat da vi skulle ut for å luftes i morges så tissa Pippin en kjempedam uti gangen. Og ikke bare en dam, han gikk fram og tilbake og fylte omtrent opp hele ganggulvet. Han ble lufta skikkelig en gang mellom 23: 00 og 23:30 i går kveld, fatter ikke hvordan han har klart å fylle opp blæra så grundig! Kom nesten for sent på jobb etter masse vasking. Kan jeg bli nødt til å stå opp en gang om natta for å lufte gutten tro? Er bekymra for om neste oversvømmelse skjer på soverommet der det er gammelt tregulv med glipper mellom gulvbordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...